{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kina mc
  • #1   10. feb 2008 det er vist en af dem som står til at være tredje mest solgte mc i dk??? 2007 - kilde Bike januar 2008

  • #2   10. feb 2008 jeg havde også hørt om det samme i sommers.. stod og tankede min mc på en stations og der kom en på en mcscooter.. så faldt vi i snak og han fortalt, at det var en fortrudt køb, med sådan en kina cykel, som han havde haft i meget kort tid.. og at han hellere ville have en scooter.. som var langt mere sikkert og sjovere og praktisk transport i hverdagen.....

  • #3   10. feb 2008 det er fordi jeg er kommet på su.. så jeg skal bare have et billigt transportmiddel

  • #4   10. feb 2008 Synes da den fra Sunpit, er klart det bedste tilbud. Jeg kan dog ikke finde noget på deres side vedr. serviceeftersyn og pris på dette.

    Den anden side du linker til, virker lidt som en pengemasine. Prisen for deres mc er ok, men service er dyrt.

    1000 km eftersyn er normalpris, men deres 2500 km eftersyn er noget bræk. 995 kr pr 2500 km, bliver dyrt for dig på årsbasis.
    I cyklens manual, anbefales stort eftersyn ved 4000, 8000 og 12000 osv. Så hvorfor de har eftersyn pr 2500 km, ved jeg ikke.

    Service er du nødt til at følge, ellers bortfalder garantien.

    En anden ting, samme sted fra, er deres ekspeditionsgebyr på 250 kr ved reservedelsbestilling, det er optrækkeri. Men selvfølgelig er det ikke noget du skal tænke på i første omgang.

    Når du nu er på SU, er en sådan mc, et udemærket valg. Du kommer fra a til b og det er vel det vigtigste.

    Hilsen
    Palle


  • #5   11. feb 2008 Det her firma, lyder da fornuftigt.

    (link fjernet)

    Palle


  • #6   11. feb 2008 Hvorfor ikke købe en gammel 70'er japaner?
    Den er pænere, den kører bedre, den er hurtigere og den er mere stabil.


  • #7   11. feb 2008 Frank M, ja synes da også siden virker proff.

    Ang. valg, ville jeg klart vælge en gl japser, fx en GS 450 fra midtfirserne ala denne til 11500 kr (nysynet) :

    (link fjernet)

    Gensalgsværdien er sikkert også bedre på Suzukien.

    Selvfølgelig er der garanti på en ny, som han så må undvære på en ældre.

    Hilsen
    Palle


  • #8   11. feb 2008 Lifan 250 er den emst solgte MC i DK i 2007.
    Der er mange tilfredse ejere.

    De bedste kinøjsere er Regal Raptor. Der er lak og crom i bedre kvalitet, men priserne er også højere
    www.geely.dk

    gå ind på www.kinojserklubben.dk
    Der kan du bedre få et billede af Lifan, baseret på erfaringer. Herinde for du kun fordomme.


  • #9   11. feb 2008 kan se at der er mange meninger, men tror at jeg køber en gammel honda 400 four, eller noget i den stil.. men tak for alle jeres svar

  • #10   11. feb 2008 Selv en gammel 400 four kan være en dyr fonøjelse. På den nye kineser er der garanti.

  • Allan B
    Allan B Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 3
    #11   11. feb 2008 det kan godt være der er garanti på cyklen, men der er ikke garanti for at den kan bremse...

  • #12   11. feb 2008 Allan: Som jeg skrev tidligere, er det kun fordomme man møder her...

  • #13   11. feb 2008 Og der er MEGET begrænset hjælp fra forhandlerne, trods garantien.

  • #14   11. feb 2008 Jesper J :

    Og lige der komme du med endnu en fordom, såfremt man vælger sin forhandler med omhu, får man mindst lige så meget hjælp og service som de etablerede mærker yder.

    Jeg har skrevet det før herinde, men gentager det gerne, det er sgu synd, at japaner snobberiet i den grad hersker på en side hvor alle mærker burde være lige velkomne.

    Som en anden nævner, man får hvad man betaler for og enn ting er sikkert, en ny Lifan 250 bremser mindst lige så godt som en gammel afdanket japser fra midt 80'erne og det er sgu et faktum.

    Iøvrigt er problemet med at de rasler fra hinanden ikke nær så udtalt som da kinøjserne gjorde deres indtog på markedet - Men det er jo klart nok sjovere at gengive noget negativt end noget positivt og da især om noget billigt, der ellers kan trække mange nye mc folk til - Jow jow.

    Jeg har selv en Lifan 250-4 og den har på intet tidspunkt fejlet noget som helst og jeg kender flere ganske mc kyndige der mener at de er ganske gode køb til prisen. Her i blandt et par mc mekanikere, der hovedsagligt beskæftiger sig med de populære japser maskiner.


  • #15   11. feb 2008 Jeg har ikke selv erfaring med at reparere dem, men køreegenskaberne på en ny 250'er er godt nok betydeligt ringere end en gmamel 70'er japaner. I alt fald efter min mening.
    Og man hører nu mange skrækhistorier om folk der har ventet efter dele i hele eller halve sæsoner.


  • #16   11. feb 2008 Jesper J:

    Ja, "man hører" mange skrækhistorier, men hvor mange kender du helt konkret der har haft de problemer inden for de sidste 12 måneder? Som jeg skrev før, man skal vælge sin forhandler med omhu, eftersom der er mange lykkeriddere blandt udbydere af kina cykler, f.eks, ham i Sorring mellem Århus og Silkeborg, han er vel nok en af de værste, aller har i hvertfald været.

    Jeg har handlet ved Dragoonbikes i Skanderborg og der er der de mest gængse stumper på lager og næsten alt andet kan skaffes indenfor rimelig tid.

    Misforstå mig ikke, jeg er helt enig i, at mange japser cykler, også brugte, er bedre på næsten alle punkter, dog ikke når vi snakker mere end 20 år gamle - Det folk skal huske på, er at de kan få en mc der må køre på samme vilkår som alle andre til færre penge end en ny scooter 45 koster og det endda med en bedre drifts økonomi og bedre køreegenskaber end 12" trillebør hjul kan præstere.

    Man får hvad man betaler for, et billigt transportmiddel som er fint til at få ancinnitet på, eller som f.eks vintercykel.

    Det er bare en skam kina cyklerne bliver sammenlignet 1 til 1 med japserne herinde. Det er på ingen måde hverken rimeligt eller seriøst.


  • #17   11. feb 2008 Jesper: Du skal sammenligne med en tilsvarende japaner. En lifan 250 eller Regal raptor 250 kører ligeså godt som en Honda Rebel 250 eller en Suzuki GN250.

    Suzuki (nogle modeller) ruster også op på en sæson hvis man ikke passer dem, de har gearkasser der er til at åbne og skide i (igen nogle af deres modeller) samt (for bestemte modeller) et olieforbrug der får en til at tro man har men en 2-takter at gøre.
    Og man kan også vente i lang tid på reservedele på japanske maskiner. Det er ikke alle forhandlere der er til for kundernes skyld.
    Tag du en rundfart på kinøjserklubbens hjemmeside. Du kan kun lære nye ting derinde.


  • #18   11. feb 2008 jeg vil ikke rigtig blande mig jesper Lyngby P

    Men du skriver, at en suzuki GN 250 til 40.000,- er lige så god som en kina mc til små 9995,-???

    Det lyder lidt forkert... gøre det ik?


  • #19   12. feb 2008 Aalborg: Kvalitetsmæssigt er Lifan'en ikke ligeså god, men den styrer og bremser ikke dårligere end en GN250.
    Med en Regal Raptor 250, tør jeg godt vove den påstand, at den er ligeså god (måske bedre) end en GN 250.
    Sidstnævnte koster i seneste model små 25.000,- og så skal du lige huske på. at 2/3 af merprisen for GN250 skyldes afgiften. Så er der 5.000,- tilbage til at gøre forskellen på de lavere produktionsomkostninger ved lønninger og samt det at kineseren er en licensbygget model, så de har ikke haft samme udviklingsomkostninger ved den model, som Suzuki havde ved GN250.
    Summa sumarum, lyder det rigtigt at en god kineser til 25.000,- er ligeså god som en gammel japaner til 40.000,-
    Kineseren til 10.000,- er ikke ligeså god. Men målt på bremser og svingegenskaber er den som japaneren.


  • #20   12. feb 2008 Jesper [Lyngby] :

    Hvor er det da fantastisk, at se at der er nogen her (dig) der har fattet hvad der rent faktisk gør, at kineserne er SÅ billige som de er. Noget af det folk ikke helt forstår er jo netop, at det er afgiften der gør, at kineserne kan sælges så billigt, så jeg er, surprise, ganske enig.

    Seføli er jeg også enig i, at kvaliteten på Jin-Lun og Lifan lader en del tilbage at ønske, men efter min bedste vurdering er vi her ude i finish langt hen af vejen. En Marauder 250 har f.eks. ikke væsentligt bedre præstationer en min Lifan 250 - Men klart nok er der mere prestige i en Marauder, det er jo en Japser smiley


  • #21   12. feb 2008 Morten: Marauder 250 har lidt flere kræfter at gøre godt med, men optimerer man sådan en til at overholde euro 2/3 normerne, så er de ligeså bovlamme som kinøjserne.

  • #22   12. feb 2008 Jesper [Lyngby] :

    Uanset de forskelle der er, som jo er i småtingsafdelingen, så er det da tankevækkende, at ingen kunne drømme om at pege fingre af en 250 Marauder, mens flertallet gerne gør det af en Kineser og det til trods for, at kineseren er til at betale for stort set alle.

    Faktisk burde mc folket være kineserne evigt taknemmellige, eftersom de billige maskiner trækker en masse nye folk til mc kulturen, rigtig mange starter på en billig kineser og skifter den til så noget større og mere tidssvarende såfremt de finder livet på 2 hjul interesant.

    Det er i hvertfald den erfaring folkene ved f.eks. Brdr. Jensen i Horsens har gjort. Så fra at de var trætte af kineserne, er de nu blevet glade for de billige maskiner der gør at de får flere potetentielle kunder i butikken, når altså først de har fået blod på tanden.


Kommentér på:
kina mc

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce