{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.891 visninger | Oprettet:

Æggeskal og sikkerhed! {{forumTopicSubject}}

Baseret på en anden tråd, om solbriller, så starter jeg denne istedet for at spame i den anden.

Jeg synes bare det er sjovt.

Nogle mennesker synes jeg er uforsvarelig når jeg køre i cowboy bukser, men det er da intet i forhold til at køre uden fulface hjelm!

Jeg er ikke fordømmende, jeg overvejer selv en skald til når jeg køre på Nimbussen i tørvejr.
Men det er jo mere besværligt med solbriller og skibriller og hvad ved jeg, i forhold til en fulface hjelm med klap op front og indbygget solbrille.

Og det er på bekostning af sikkerhed.
(link fjernet)

Men de fleste synes at det er fedt at folk med tøffecykler også køre med skald.
Hvorfor er det lige at det hænger sådan sammen


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Æggeskal og sikkerhed!
  • #1   27. feb 2008 Altså, for mit vedkommende er det ikke specielt fedt. Både min kone, og mine børn kører med fullface hjelme, og jeg har også selv haft et par stykker, som jeg har forsøgt at lære at bruge.

    Jeg far simpelthen kalustrofobi i sådan en gryde - og så bliver jeg aggressiv. Skal jeg vurdere hvad der er mest risikabelt en åben hjelm eller en aggressiv MC-ist, så er valget i hvert fald klart for mig.

    Isoleret set er Full-face hjelmen langt sikrest


  • #2   27. feb 2008 Jeg har begge typer.

    Min Caberg Rhyno fullface klaphjælm med indbygget solbrille som jeg bruger mest.

    Jeg købte først en Probiker klaphjælm, men der fik jeg, ligesom Knud, klaustrofobi og har derfor sat den til salg igen. (Hvis der er nogen som kan bruge den er den til salg for 500,- kr.)

    Min Caberg er mere åben i visiret og den har jeg vænnet mig til. Jeg vil også tilføje at når man bruger briller skal det være en klaphjælm for ikke at det skal blive for bøvlet at tage den på og af.

    Sommeren 2006 kørte jeg sammen med Torben fra Løsning da han lagde sin nye Fazer ned. Den nederste del af hans full face hjelm var MEGET skrammet og hvis ikke den del af hjælmen havde været der havde der kun være hagen og næsen til at tage fra.

    Min anden hjælm er ikke direkte en æggeskal men mere i Pilothjælm typen. Den bruges kun når vejret er usædvanligt fint og når jeg på forhånd ved at jeg kun skal tøffe.


  • #3   27. feb 2008 enig med Knud! Den nye (til afløsning af den gamle som Rasmus fik til sin maxi) fullface har jeg købt til konen og ungernes brug. Jeg er ganske klar over, at bliver jeg nogensinde ramt eller falder af en af mine choppere, er det på vej til bageren! Jeg forsøger at undgå kørsel på motorvej, for jeg er en tøffer der foretrækker de små snoede veje, med lav hastighed og en stille dunken fra potterne. Kørte jeg konsekvent hurtigt, eller på motorvej var der dømt anden maskine og afgjort en "ordentlig" hjælm!
    -Q


  • #5   27. feb 2008 Martin:

    Der er jeg altså ikke enig. I første omgang er det en selv, det går ud over, men dertil skal så lægges, pårørende der kan miste en af deres kære, eller evt se vedkommende skades langt værre end nødvendigt.

    Derudover er der så et samfundsmæssigt aspekt. Begravelser er ikke særlig dyre,men det er livsvarig behandling af folk med varie skader på centralnervesystemet


  • #6   27. feb 2008 For så ikke at være helt frelst, skal jeg da indrømme, at på bøhlandet en varmsommerdag, piller jeg dajævnligt kysen af og mærker vinden om hovedet nogle kilometer:-)

  • #7   27. feb 2008 det er jo fulstændigt regtigt at fullface er mere sikker og har af overkomandoen på hjemme fronten fået besked på at alt kørsel fremover foregår med en af disse monstromer istedet for min gamle pilot.
    men men nu har jeg sådan ca. prøvet alle modeller og jo bedre/sikker de er jo være syntes jeg om at have dem på så her to dge før den 1 har jeg stadig ikke købt en. låner til nød konens gamle agv. men den er nok lige så sikker som en blød bovler hat ( den har fået mange knubs med tiden )


  • #8   27. feb 2008 Altså det er da nemt, gryder til racere og skal eller intet til tøffere.......;o))

  • #9   27. feb 2008 Husker stadig min første hjælm. En hvid æggeskal med justerbart læder indeni der skulle holde hovedet væk fra skallen.

    Gu'ved hvorfor de blev kaldt "tomrumsforlængere" :-))


  • #10   27. feb 2008 Hvis man har det bedst med cowboy bukser kan jeg varmt anbefale "Dragging Jenas". Jeg investerede i et par sidste år og de koster ikke mere end dem som de unge mennesker køber i dag.

  • #11   27. feb 2008 -tror egentlig mit sikkerhedsudstyr afhænger af distancen jeg skal tilbagelægge. Da vi kørte til Harzen var der sku ette meget Easyrider over os!
    Omvendt har jeg et minimumsudstyr jeg ALTID bærer:
    hjelm (er en af dem der har haft gryden i asfalten med flere ugers hukommelsestab til følge!), handsker, tyndere om sommeren, har set hvad en ordenrlig omgang asfalteksem kan gøre ved et par ellers nydelige hænder og endelig mine chopperstøvler - de beskytter og helt ærlig, træsko, hvide tennissokker og en fed kværn?!? det holder sg ikke!
    -Q


  • #12   27. feb 2008 Hhmm Jørgen, det foto du har på din profil er det taget før eller efter hukommelsestabet??, kan se du mangler hansker der.....hehe...

  • #13   27. feb 2008 Det er sådan nogle jeans Drags har på, når de optræder - du ved, sådan nogle uden buksebag....


    Gaaaaas smiley


  • #15   27. feb 2008 Sorry - det var en joke smiley

    Drags er mænd, der optræder på scenen med feminin adfærd:-9 men den mister nok noget bøjet i neon:-)

    Dragging Jeans er (seriøst) jeans, der har for af kevlarvæv, således at de ikke slides igennem i tilfælde af en asfalteksemfremkaldende kuretur.


  • #16   27. feb 2008
    øhh Bjarne, hvilket indlæg?
    -har jeg en profil???
    -Q
    ( smiley )


  • #17   27. feb 2008 >PJ

    Hvis du går ind på: www.dragginjeans.net/productTesting/index.htm kan du læse om dem.

    Gert


  • #18   27. feb 2008 Jørgen Q
    (link fjernet)


  • #19   27. feb 2008 Jeg kan se at der ikke er ændret på dobbeltmoralerne for MCíster siden 2007.

    Men sådan er vi jo bare, vi prædiker.
    Kør pænt,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, og giver selv gaz.
    Sikkerhedsudstyr,,,,,,,,,, og køre selv til bageren cowboy bukser, T-shirt og æggeskal.


  • #20   27. feb 2008 Det er lidt firkantet det ved jeg, men er det ikke sådan vi er i grove træk?


    Rent sikkerhedsmessigt, så kan jeg ikke se mere grund til at bruge sikkerhedsudstyr på en racer frem for en tøffer, de flestee tøffere kan køre stærkt nok til at det går galt.
    Især hvis det så er på mindre og snoede veje.


  • #21   27. feb 2008 Flemming Fladjern:

    I din sidste melding, kan jeg kun erklære mig enig, om du kører 60 eller 90, når du dratter af, du skal nok slå dig:-)

    Noget andet er, at der ofte bliver gået noget hrdere til stålet, når en flok MC-ister på sportscykler kører sammen end når vi oldtidshyggere komme trissende - så der er simpelthen forskel på risikoen.

    Men - lidt dobbeltmoral - jo det tror jeg jeg er enig i:)


  • #22   27. feb 2008 Jeg ser ingen dobbeltmoral i nogen af indlægene i denne tråd Flemming. Derimod ser jeg debattørerne opdelt i 2 grupper som nok aldrig bliver enige uanset hvor meget du missionerer.

    Den ene gruppe anvender i vid udstrækning sikkerhedsudstyr og den anden gruppe har et mere afslappet forhold til det.

    Ingen af grupperne prøver dog at pådutte den anden gruppe sine holdninger.


  • #23   27. feb 2008 Gert:

    skal jeg nu være helt ærlig, så ved jeg godt, hvad man skal og bør, og gør oftest det meste af det, men jeg snyder altså også:-)

    Samtidig må jeg indrømme, at jeg kan være efter andre - det er vel lidt dobbeltmoralsk:-)


  • #24   27. feb 2008 apropos snyd - den opmærksomme iagtager vil opdage at "kørebillederne" er optaget på en parkeringsplads, skal vi snakke risiko, er det med den fart at vælte sidelæns af cyklen!
    lad os nu ikke i denne her snak om pro et contra blive uvenner!
    -Q


  • #25   27. feb 2008 Ingen tvivl om at full face hjelmen er den sikreste og har hidtil og selv kun kørt med det, men af uransagelige grunde ( ok indrømmet - synes det ser fedt ud ) så har jeg nu også anskaffet mig en æggeskal når der kun skal cruises en lille tur til hjejlekiosken i Silkeborg og lignende småture.

    Min erfaring som sygeplejerske i traume modtagelse og nu i narkosen fortæller mig imidlertid at jeg burde lade være med at bruge æggeskallen og udelukkende bruge fullface fordi det i sidste ende er den der reder mit liv. Har set fyre der er kørt galt med så lidt som 30 km/t og miste tæer, førlighed etc, men det er der holdt dem i live var det faktum at de havde en god fullface hjelm på så de undgik vitale hovedtraumer!

    Tror sgu jeg lader easy rideren i mig råde en gang imellem og vil veksle mellem mine hjelme, uanset hvad mmin erfaring fra mit erhverv ellers burde diktere mig.
    Vil fandenme have lov til at ligne lidt en bad ass en gang imellem!

    bare mine 50 øre om det emne...


  • #26   27. feb 2008 >Knud. Du er undtagelsen der bekræfter reglen :-))

  • #27   27. feb 2008 Det synes jeg ikke du har ret i Gert.

    Jeg prediker ikke for enighed omkring rigtig og forkert.

    Det eneste jeg prediker hvis noget, så er det at der ikke er nogen der er hellige selvom at vi udemærket godt ved hvad der er rigtigt og forkert, og nogle gange gør os til dommer, eller hæver os over andre.

    Dessuden fornemmer jeg flere i denne tråd der siger, vi ved det godt, men vælger bevidst den rå hjelm nogle gange.


  • #28   27. feb 2008 PJ:

    Er det dem med kevlar eller dem uden røv?


  • #29   27. feb 2008 he he, -og for at de bagvedkørende får det fulde udbyttet er det nødvendigt at afmontere sissybaren!
    -Q


  • #30   27. feb 2008 -jeps, og jo et meget passende indlæg netop i denne tråd...
    -Q


  • #31   27. feb 2008 Det er fordi det er hans bukser smiley

  • #32   27. feb 2008 Godt set for øvrigt, tror ikke lige man tænker over den normalt.

  • #33   28. feb 2008 >PJ. Hvis du ringer til AM Motor i Hjørring som er importør for Danmark, kan de fortælle dig hvor de har en forhandler i nærheden af dig.

    De har nr. 41 28 43 47

    Jeg købte mine hos MC-Importen i Gedved ved Horsens


  • #34   28. feb 2008 Ok, hils Jim fra mig hvis du kører derop

    Gert


  • #35   28. feb 2008 Jeg stemmer også for det fri valg!

    Man burde SELV vælge om man overhovedet ville have hjelm på.. Og sikkerhedssele i bilen.

    Hva bliver det næste? -At de må give bøde hvis man ikke spor nok under sine sko når der er islag? (det kan være livsfarligt og koste mange varige skader=kæmpe udgift til systemet). *G*

    Nej nej.. jeg køber bare ikke den der med udgift for systemet. Det er sku mine egne penge de bruger! -Jeg forstår den med familien.. Men det burde lov og regler sku ikke presse ned over hovedet på mig?!?



    Danmark.. Et dikatursamfund.


  • #36   28. feb 2008 Om ikke andet så er der sikkert nogen der overlever et styrt, og så er der noget at lave TV om.

  • #39   28. feb 2008 Helt enig med Jacob..

    For mig ligger grænsen også for hvad der kan gå FYSISK ud over andre! smiley

    Alt andet burde være op til voksne mennesker selv.



    Fuel.. Foraltid en barlig sjæl.. Men gammel nok til at bestemme SELV!! *Gg* (og hader derfor nok han skal begrænses af regler, folk som ikke køre MC og/eller som har privat chaufør har lavet!)

    Hvis vi skal tænke på alt og alle, ender det jo med at der skal refleksbrikker på pindsvin og nummerplader på gråspurve smiley


  • #40   28. feb 2008 Michael T:

    Du har da ret i, at samfundet er formynderisk på mange måde, og det er også inkonsekvent.

    Nu erklærer jeg mig hverken enig eller uenig - jeg kan bare godt se aspektet - også i økonomisk sammenhæng smiley


  • #41   28. feb 2008 Haha Jacob....

    Jeg synes det er en fin prediken du kommer med, men den er sku lidt griner når jeg ved hvad du render/køre rund og laver!!

    smiley


  • #42   29. feb 2008 Vil da også gerne lige tilføje, at jeg altså bøjer mig for diktaturet, da jeg nu engang lever i det *G*

    Men derfor kan man jo godt være uenig og utilfreds med nogle ting! smiley


  • #44   5. mar 2008 Helt klart æggeskal - det er stilen venner.. at mærke suset i ansigtet..lyden...det hele..

    Hvis man vil have sikkerhed kan man tage bussen..en fullface redder kun hovedet ved en alvorlig ulykke..dvs at der er større risiko for at man kommer til at sidde og savle ned af sig selv resten af livet i en kørestol efter en alvorlig ulykke... nej tak, venner..hellere kører stilen ud og tage eventuelle konsekvenser.
    Al respeskt for dem som kører med fullface, det er bare ikke noget for mig.

    Der er sgu for mange regler og påbud herhjemme i DK, nogle er efter min mening til for at brydes.. Bad to the bone..


Kommentér på:
Æggeskal og sikkerhed!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce