{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.554 visninger | Oprettet:

~ Harley vs. Japan Experience ~ {{forumTopicSubject}}

Den store dag var kommet... efter mange fordomme omkring Harley maskiner og deres vibratioer tog jeg ud til Caps i Valby.... Vil prøve en selv og bedømme...!

Længe skal man vitterlig lede efter så flinke folk!
Der kan C-Reinhardt godt pakke sammen med et stort spark bagi... Nice og Top Credit til Caps :o)
- Vi fik en lang og hyggelig motor snak.. bevares, en Harley er fandme fed at sidde på og feelingen af kvalitet er heller ikke dårlig... (måske lidt til diverse samlinger - men det er jo også en USA bike...)
Tung og robust.. fed grov motormaling... når man står og kikker på en Harley er det sq ikke værst.. slet ikke :O)

Jeg fik lov at prøve en XR 1200 Sportster (den nye model) Haha... fedest mand ! J

Jeg får nøglen og starter dyret... Var lidt urolig om den blev stående, så meget som den vibrerede i styret... Heldigvis hælder støttebenet cykens position så meget, at jeg kunne tage handsker og hjelm på imens. Pyyyyha :oP

Så kom vi til køreturen.. bevares moment har geden da... men voldsom af den motor, synes jeg ikke den var selvom den fik godt med gas.. Den har jo OK meget Power ud fra sine specs.. Gearkasse og kobling var vitterlig lækker og præcis.. Thumps up - det har de ændret, meget kort vandring og god lyd ved skiftene..

Meeeeeeeeeeeeeeen JEG FATTER IKKE at folk kan holde Harley motorgangen ud.. Seriøst. Efter godt 500 meter og der var rødt lys i kurven, gik dyret i tomgang ved 1000 rpm's.. Det var "Body Shaker Experience" for fuld skrue... hvad sker der !? :oD

Jeg kan ikke få det til at give mening, det er en helt ny model og motor? Fra tomgang og op til 2800 omdregninger rystede den vitterlig ubehageligt.. At sejtrække geden i 3,4,5 gear i dette omdregnings register, er ikke noget den kan lide - uden at sætte hele dyret i jordskælvs feeling..
Det er som at spille playstation med 2 joypads i hver hånd og fuld blus for vibratorene... Det er ikke sundt, skriver Sony og anbefaler max 30 minutters spille tid med én times pause imellem..

Nah, men ok: Dette her moment cyklen har, giver ikke rigtig mening. Man ligger med 3300 rpm i 2. gear for at holde fartgrænsen på 50 km/t - og vigtigst af alt, for at sidde nogenlunde viberationsfrit.

Komfort sammenlignet med moderne bil teknik, så vil denne Harley jo være en bil med 8-kantede fælge i bykørsel... Lyden som man snakker om var der slet ikke, i og med den har lyddæmpede potter på man slet ikke kan høre når man triller.. he he. Der skal brøler potter på sådan en... ellers er denne forskudt tænding "USA Harley sound" jo ikke noget at kendetegne cyklen ved.. Ellers kunne det være en ide at lave en korrekt motorgang ;o) (Bare et forslag Harley?)

Trods disse ting, så var det en oplevelse der skal prøves! Nu kører jeg selv Éncylinderet og da jeg efter satte mig op på min egen og startede dyret var det en nydelse at sidde på noget der roterer korrekt indefra. ved samme lave omdregninger.
- Der er altså noget om snakken.. en japaner konstruktion holder i alle registre!

Harley'en gik 1000 rpm's i tomgang og den lød meget lav efter min vurdering.. Der burde den ligge lidt lavere ud fra måleren (>1000) - men det kunne den ikke grundet elektronisk motorstyring og lav lade effekt... skal helst ikke hoppe og danse mere i stellet.. Sjovt kompromis grundet denne Harley konstruktion (grundet lyd og oldschool principper).

Jeg vil nok nu kunne sige, at det ikke er nødvendigt at spænde en bolt hårdt på en japaner mc... men vigtigst af alt - gør det på en Harley XR 1200! Den ryster seriøst igennem med de to stk. 600 cc propper den har i sig... Wow altså...
- Sjovt at man kan få kunder til at elske det der... forstår det ikke. Cruise Route 66 på en Harley.. det må være dyrt i brændstof med de høje omdregninger den skal smide for at køre "jævnt" og ikke mindst dyrt at få kroppen masseret efter i sømmene af en sød ung dame... Så er der ligesom 3 faktore der gør at anskaffelsen af en Harley har mange udgifter i sig ;O)

Ellers fed kværn og kvalitets indtryk og en USA experience for fulde sejl.. Jeg Fløj igennem Ishøj :oP


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ~ Harley vs. Japan Experience ~
  • #1   14. okt 2008 Hej Andy,
    Der er en ting jeg vil give dig ret i, de ER flinke ved CAP's. Men resten lyder ikke rigtigt i mine øre. Nu skal det siges jeg ikke har prøvet en Sportster, men udelukkende erfaring fra min egen HD. Har kørt 15000 vibrationsfri kilometer. Jeg tror den demo har været fejljusteret. Og med hensyn til benzin økonomi så ruller jeg let + 20 km på en liter med fruen bagpå uden det er total morfar kørsel. Og ja lyden mangler på en standard, men det kan vi takker " miljø tosserne" for. Smider man feks et sæt screaming eagle rør på så lyder den som en HD skal smiley Du må en igen og prøve en i softtail familien...


  • #2   14. okt 2008 Hej Mikael

    Kun en ting hehe - jeg taler blot for min egen oplevelse. Når man er vandt til noget og kommer over på sådan'en - så lyver jeg ikke når jeg siger at den ryster meget. Det undre mig igen mht komfort sammenlignet med andre transportmidler. Fejl justering tror jeg nu ikke er sportsterens problem.. Den stod hos selveste Harley Davidson 8)

    Fordomme omkring kinesere bla. kan jeg også selv tale for - havde en og den røj ud igen. Der er fordomme omkring alt ting - men havde med teknisk interesse set på harleys konstruktioner. Aldrig prøvet en, derfor var det en oplevelse at prøve en Harley ;o) Men det er ikke løgn, når man siger at de er body shaker.. Samme motor princip, forskudt tænding og slag gang.

    Jeg tror du skal prøve en sportster - for jeg overdriver ikke..

    Jeg skal helt sikkert prøve en Softtail engang i fremtiden ;o)


  • #3   14. okt 2008 IT IS HARD TO BE HUMBLE

    Som en klog mand engang sagde, kan du ikke forstå det, gider jeg ikke at forklare dig det :=)

    http://mcenil.dk/


  • #4   14. okt 2008 Kør en tur på en Night Rod,- fornemmelsen af at have NOGET mellem benene af overordentlig kvalitet og styrke er da noget vi kvinder kan forstå ! Det der med omdrejninger og rpms´s siger mig ikke en skid.... Efter ture på min lille hveps (ZX6R)er det altså en fed fornemmelse at starte harleyén.... Jeg fryder mig hver gang smiley

  • #6   14. okt 2008 V-Rod eller Night rod har også en helt anden motor.. bestemt en lækker Harley ;o)


    Lejrchefen - haha - fedt sagt ;o) Fed side i øvrigt..


  • #7   14. okt 2008 HeHe

    Anne - Nightrod'en er fed. Det er jo også en Porsche motor;-)

    Seriøst - jeg tror vi er ude i et tilfælde af, at nogen er til moren andre til datteren og andre igen til naboens kusine:-)


  • #8   15. okt 2008 Kan kun holde med Lejrchefen N og hans gode gamle ordsprog smiley

  • #9   16. okt 2008 Hvad er der gået galt for dig Andy ..... Er det en ond drøm, du referere til - eller din frie fantasi.
    Tag lige et look på din gamle riskoger og så en sprit ny Harley 1200 Sporster - Nightster - Low - Costom eller XR - Andy der er en verden til forskel - Ikke fordi vores gamle japser maskiner ikke er gode nok - men her er snakker vi altså om teknologi / design som ingen i denne verden kan efterligne - Andy helt ærligt - du kan godt begynde at træde vande, du kan ikke bunde, der hvor du er lige nu.....
    Hvad du har kørt på den dag - skal jeg ikke kunne sige - men det du beskriver der - lyder for mig som værende helt ude i hampen.
    Havde jeg 200 - 300.000 - så stod der Harley Davidson på siden af min tank .... 100% sikkert.


  • #10   16. okt 2008 Jae,- de som virkelig VIL EJE en HD prioriterer...vores penge kan jo kun bruges en gang ? ØV ØV... men at de mennesker som at forskellige årsager ikke har en HD kommenterer eller stiller spørgsmål ved glæden og bevæggrundene for HD ejernes indkøbsbeslutning er da besynderligt ???? Jeg undrer mig da ikke når folk køber en campingvogn, et sommerhus eller en hest til uhyrlige summer... Jeg går da bare ud fra, at det var det de helst ville bruge deres penge på - ellers gjorde de det vel ikke ????

  • #12   16. okt 2008 Det er så sandt som det er sagt Kira:-)

    Det vigtigste ved ens mc - og for den sags skyld alle ens ejendele- er, at man har det man er glad for.

    Jeg kender efterhånden en smule til Andy, og han er glad for sin Savage - meget - og det er kanongodt.

    Samtidig er han ikke det fjerneste blokeret for at prøve eller køre på andet, og han går til det med et åbent sind.

    Hans oplevelser med HD-en er garanteret oplevede!!!

    Den assymmetriske motorgang, der for mange er HD-en´' s vigtigste charme - tænder ham ikke! Han oplever at den går ujævnt og rystende, hvilket forsvinder over 2500 omdrejninger. Det giver jeg ham da ret i.

    Det vigtigste er jo, at man anskaffer sig grej efter hvad man selv synes om, ikke hvad alle andre synes om:-)


  • #13   16. okt 2008 Harley Davidson, er helt klart noget af det ypperste inden for mc verdnen, og helt sikkert det jeg stiller efter når jeg om maaange år skal skifte, der skal jo spares op i længe til drømmen, måske netop derfor er det drømmen, the real American deal, den smukkeste 2 hjulet der findes.

    Men imellem tiden nyder jeg så at der findes fornuftige alternetiver, som kan blive rigtig fede og lyder fornuftigt når de buldre afsted.

    Jeg syntes faktisk det er et skide godt inlæg, velfortalt, velskrevet, og fortæller hvad en ikaneret jap rytter syntes om amerikaneren, vi har jo også alle hørt historiene den anden vej rundt.

    Og Andy en Savage køre sq også kanon og har en mega fed fiskekutter lyd. den er som en Savage skal være.

    Når man så smider sig op på en Amerikaner er det jo nok med visse forventninger, Og sådanne en sprit ny XR 1200 Sportster skal jo overholde de gældene krav med noise/ forurening osv. osv. så lyden kan umuligt være som på en smuk gammel Harley, det kræver nye udstødninger som næsten alle uanset mærke på kværnen, jo rask væk skifter for at få, netop Harley lyden.

    Jeg fortrækker de originale piber, lydløs elegance smiley eller retter ingen bøvl med myndighederne, for det er fedt når en maskine lyder godt.

    Motor gangen er forskellig fra maskine til maskine, og vibrationerne også,
    det var så en skuffelse for Andy at den vibrede så meget,, måske fordi forventningen var en anden da der jo nu er både gummiophæng og alt muligt på en Harley og dermed ved han så at det ikke er ham med lige den model.

    Men tak for at du delte din oplevelse med os andre, det var godt læsestof, mere af det, ville da være fedt.

    Bare min mening.


  • #16   16. okt 2008 lige om lidt bliver I to sgu censureret smiley

  • #17   17. okt 2008 Før min Night Rod havde jeg en Virago 535... sikke noget LORT... den ville sgu en tur i grøften ???? Hvad fan.... er det for noget.... ????? Jeg ved naturligvis godt at der er en verden til forskel i kvalitet og årgang men de to maskiner KAN bare ikke sammenlignes.... kan bare huske at jeg omtalte Viragoen som en pony smiley
    Jo,- det med at folk omtaler og undrer sig over vi HDéjeres beslutninger er da helt OK.... hvis bare det ikke er med nedladende toner... for så er det at jeg mister respekten for deres argumentation... og det er der heldigvis ingen i denne tråd som har følt sig nødsaget til smiley But what ever : En gang HD - altid HD ! På et tidspunkt fatter i det vel... GRINER:::::


  • #18   17. okt 2008 lennart K (lolland):

    En ond drøm er det næppe - Jeg flyver over vandpytterne, vejen osv med godt vejgreb på min KnoldChopper ;o)

    "Riskoger" hører Kina bikes til.. haha, sq aldrig sammenlignes med en Japaner..

    ## "her er snakker vi altså om teknologi / design som ingen i denne verden kan efterligne" ##:
    - Det lader ikke til at du har prøvet en Harley - Jeg synes der står meget der ikke passer.
    - Men jeg kender også mange folk der mener deres bil er ren, selvom den aldrig har set en vaskebørste og en støvsuger. Så det kommer jo nok an på hvordan man ser på detaljerne ;o)

    Hvorfor skulle andre moderne MC producenter efterligne Harley's gamle principper? Selvfølgelig har det en charme, klart! Synes selv det er fedt at gå på motor museum og hører nogle gamle 2 og fir takts, trods deres gamle teknikker, så spinner de og vejer et ondt år!
    - Men det er da i sagens natur ikke ulogisk at andre producenter af MC'ere undlader den Harley teknik for at få kunder.. tværtimod.
    Sammenlign i bil verdenen.. Hvem gider købe en ny Jaguar der kører som en hestevogn, med deforme hjul. Selvom den ligner og er en fed Americansk MC i lækker kvalitet. Jeg tror jeg taler for flertallet.. Sådan ser jeg lidt på det ;o)


    Anne: Du har en Harley med en moderne porsche motor... du kan ikke sammenligne den motor med den XR 1200 jeg har prøvet. 2 vidt forskellige maskiner.. din ruller, hvor den anden ryster helt op til 2800 rpm's. En motor med moment, skal kunne trække nedefra. Især en 2 cylinderet, men det er sq ikke særlig behageligt på en Harley.


  • #19   17. okt 2008 hej Andy,
    Jeg må undres lidt. Du omtaler selv din MC som "half a Harley" og samtidig nedgøre du både design og kvalitet på samme mærke. Da skal da nævnes det gøres på en sober måde det er ikke det. Som du også skriver i din profil er det en rigtig MC ikke det der plastic bling bling. Samtidig roser du de japanske cruiser/choppers for deres fortrinligheder. Men de er da idag primært lavet af plast/glasfiber. Jeg er ikke en højrøvet HD fanatiker, har selv haft Suzuki C800 + C1500 fra ny, og ingen tvivl om at det er kanon cykler. Men da jeg fik muligheden for at købe det mærke der vel er fader til disse var der ingen tvivl i mit sind. Og jeg må sige det har jeg ikke fortrudt. Jeg aner ikke hvordan andre eller ældre HD ryster men jeg kan love dig at vores trækker silkeblødt og det hele vejen fra tomgang til full-speed. Og så nyder jeg at det der er chrome er chrome og ikke chromet plast smiley Men skulle du kommer vejen forbi Prag i solskin så smid mig en PM og du er velkommen til at få et andet syn på sagen... God week-end til jer alle. Og som skrevet mange gange før nogen ka' li østers andre synstes det smager som bræk eller hvordan det mundheld end lyder


  • #20   17. okt 2008 Mikael - min model kaldes en en half @ harley siger man, fordi den har 650 cc på et ben og cyklen vejer det halve af en harley. Kun derfor jeg skriver det, og det er da i sjov det skal forstås. For flere detaljer bag dette navn må Knud på banen ;o)
    - Savagen er tegnet efter en Sportster Harley..

    Dog forstår jeg ikke hvor jeg nedgører design og kvalitet? Mener jeg ikke jeg har skrevet. Siger at en Harley både ser og føles lækker når man rør ved motor og siddre på den! Kun når jeg kører, at jeg har en anden holdning.. Jeg synes at en metal cykel virker mere kram, men omvendt vejer den også mere. Men det er jo en personlig sag. Du har fuldstændig ret i at en ny japaner er i plastic.. men det er jo billigere og mindsker vægten.. Det er der i dag meget produktion der styres af ;o)


  • #21   17. okt 2008 Jens A - tak for dine ord i øvrigt ;o) Fint positivt indlæg..

  • #22   17. okt 2008 Som skrevet står i biblen

    Citat:
    Da sagde Jesus til sine diciple:
    Fat jeres æsler og rid til oliebjerget
    Selv tager jeg min Harley og kører til Cafe`Den Våde Høne


  • #23   18. okt 2008 Så er jeg blevet klogere i dag ;o) wee...

  • #24   18. okt 2008 kira gå til mit indlæg nummer 1 :=)))))

  • #25   8. mar 2016 http://youtu.be/yjCyMVen1qg

    Videoen viser præcist den oplevelse jeg havde, læg mærke til vibrationerne på styret


Kommentér på:
~ Harley vs. Japan Experience ~

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce