{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.963 visninger | Oprettet:

Hvor mange KM er der i en GS 500 ???? {{forumTopicSubject}}

Hej venner !!! smiley

Jeg er her i efterårperioden på udkig efter en brugt suzuki gs 500. Det har lykkedes mig at finde en hos en privatmand. Sagen er den at jeg skal give 16.000 for en årgang 97. Pæn og velholdt og som har gået 65.000 km på klokken.

Motoren spiller som en mis, ingen mislyde fra hverken kobling, ventiler, bagskærm der rasler eller andet smiley

Jeg er klar over at det er en cykel der under tiden har gået for at være nogle rigtige slidere der nærmest ikke er til at slå ihjel, men hvad siger jeres erfaringer? Årsagen til de mange kilometer er at tidligere ejer har brugt den til at pendle mellem Fyn og Sjælland.

Kom med jeres dom smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange KM er der i en GS 500 ????
  • #1   20. okt 2008 Hej,

    Der er sikkert mange km. i den, især hvis den udelukkende er brugt til lange ture. Jeg kører som regel 100.000 km. på mine maskiner uden alvorlige problemer. Ved 10.000 km. kan de begynder at bruge olie, og er man heldig, så kan en honing af cylindre på skift af skrabering og stempelring få den til at køre som ny igen.

    Held og lykke med det
    Kim


  • #2   20. okt 2008 Hvis den er vedligeholdt, så er 100.000 km ingen problemer. Det er jo ikke en højtydende motor.

    Ang olieforbrug, så bruger de altid lidt olie (specielt hvis det er sports potte på), men det er ganske normalt, og ikke noget man skal tænke over, med mindre olieforbruget er extremt højt.


  • #3   20. okt 2008 Uden at have ret meget forstand på det, synes jeg det lyder som en fin handel:-), der findes mange eks. på motorer der har gået langt over 100.000 km. Og jeg mener at have hørt at den motor der sidder på den du har kigget på, nærmest kan køre solen sort hvis man behandler den ordentligt. smiley

  • #4   20. okt 2008 Der er mange km i sådan en motor og hvis den lyder godt og cyklen er velholdt lyder det som en god handel. Mange km er ikke nødvendigvis skidt og når cyklen er brugt til lange transportture er den nok ikke blevet "misbrugt" med en masse omdrejninger altid - det kan man ikke holde ud på en GS.

    Jeg havde selv én GS'er der havde kørt 53000 km og den var ikke engang begyndt at bruge olie endnu! Og der var mange km tilbage i den hvis ikke lige der var kommet en bil på tværs:-)


  • #5   20. okt 2008 Er man ikke opmærksom på den olieforbrug, så holder den ikke længe. Og giver man en GS500 fuld skrue, så drikker den olie. Og endnu mere hvis den har fuldkåbe på.
    Men er man opmærksom på dette, så holder den tæt på evigt.

    Men eller et godt køb i den prisklasse, så der er ikke noget at være nærvøs for.
    Men sliddelene kan godt trænge til et eftersyn. Altså hjullejer, bagsvingerlejer, kronrørslejer mv.
    Og bagdæmperen er nok også slatten nu. Her har suzuki ikke brugt den bedste, så hvis du skifter ud til en god bagdæmper (der evt. er lift længere) og smider ordentlige fjedre i forgaflen, så forvandles den til en svingperle.

    Så go for it.


  • #6   20. okt 2008 JEg vil heller ikk mene prisen er helt gal i forhold til km tallet.

    Og skulle du komme i den situation at motoren er ved at være slidt i evt. knaster eller ventiler (som min var og dette gjorde at den mistede kompression), Så kan du evt. med fordel købe en hel cykel i Tyskland for nogle få tusinde kroner.

    Så min vurdering er at du skal kigge på cyklen og føle hvordan den kører og så bare springe ud i det, som de andre også skriver.
    Prisen lyder ihvertfald ikke helt skidt.



  • #7   20. okt 2008 Det er nogle rigtig gode indlæg i har skrevet til min annoncering :o)
    I skal hvert fald have tak - og som jeg også selv kan se rundt omkring på bilbasen, dba, og her på galleriet så er det en meget fornuftig pris jeg kan handle den til smiley

    Såfremt der er en af jer der ligger inde med en værkstedmanual på pdf (har fundet én herinde i forum) så må i gerne smide den til mig på en mail.

    bjarke_s_petersen@hotmail.com

    TAK FOLKENS


  • #8   20. okt 2008 Husk også at kontrollere den for rust. Stellet foran motor, tankens underside og bagsvinger samt lejring ved bagdæmper bliver oftest ramt af rust.

  • #9   20. okt 2008 Der har den lidt rust, men intet kritisk - og slet ikke til prisen. Den får lidt søvlspray hen over vinteren på de ramte steder smiley

  • #10   20. okt 2008 Go for it!! og se at få den oprettet smiley

  • #11   20. okt 2008 Den bliver handlet i morgen. Nysynet og leveret på hjem adressen smiley Sweeet....

  • #12   21. okt 2008 Kaanon! tilykke med den:-)

  • #13   21. okt 2008 Hej Sebastian smiley Ja tak skal du have...... der kommer også billeder af den lige om lidt på min profil. Glæder mig rigtig meget til at komme til at lære den at kende. SMILER STORT!

Kommentér på:
Hvor mange KM er der i en GS 500 ????

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce