{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fladskærm ????
  • #1   12. jan 2009 Plasma: Pioneer el. Panasonic. De 2 mærker ER det bedste der findes.
    LCD: Sony

• #2   12. jan 2009 Tak for hjælpen (Det er plasma tv'er) jeg har kik på.

• #3   12. jan 2009 Jeg har en plasma 42" PANASONIC det er en konge skærm

• #4   12. jan 2009 Det ser ud til , det godt kunne blive et Panasonic....

• #5   12. jan 2009 Panasonic og LG laver stort set lige gode plasma paneler, dog syntes jeg dessignet på LG er en del flottere.
    Hvis du skal have bedre billede end de kan levere skal du over i Kuro fra Pioneer men så er prisen også meget højere.

Der er masser af god læsning på flatpanels.dk

• #6   12. jan 2009 Jeg har haft panasonic 42 " og den var kanon , du finder ikke bedre til prisen

• #7   12. jan 2009 Jeg takker for de gode råd...:)

• #8   12. jan 2009 Har 42" panasonic,haft den i 3-4 år fed skærm perfekt billede,iflg de kloge er panasonic og pioner det bedste inden for for den slags,men vores LG i soveværelset fungere også perfekt(32")

• #9   12. jan 2009 Jeg har et Samsung 50" og er rigtig glad for det... men ellers er Panasonic og pioner øverst på listen over gode mærker

• #10   12. jan 2009 Samsung!

De laver nogle rigtig gode paneler, som bliver brugt i blandt andet NAD , Sony og Hanspree skærme.
    Så man skulle mene at de har styr på det med paneler :o)

• #11   12. jan 2009 Citat EB idag:
    De traditionelle elpærer er på vej over i historiebøgerne til fordel for elsparepærer, og inden længe kan plasma tv-skærme også være det.

EU-Kommissionen ventes i løbet af foråret at komme med et udspil, der skal forsøge at begrænse energiforbruget i de stedse større fladskærms-tv, der vinder indpas i hjemmene.

Da plasma-tv er nogle af de største strømslugere, ventes de kun at overleve, hvis producenterne er i stand til at sænke energiforbruget ganske dramatisk.

Faldskærme stadig større
    Hvor de fleste familier levede fint med klassiske billedrørs-tv på 25-28 tommer, vil de færreste nøjes med mindre end 32 tommer, når de køber fladskærms-tv. Meget peger i retning af, at 42 tommer er ved at blive fremherskende, men producenterne kan allerede levere væsentlig større modeller.

EU-Kommissionen har især rettet det kritiske søgelys på de store plasma-skærme, fordi de som tommelfingerregel bruger dobbelt så meget strøm som LCD-skærme af tilsvarende størrelse.

Da fladskærms-tv falder i pris, vil forbrugerne kunne få stadig større skærme for de samme penge, og det ventes mange at gøre.

Belaster miljøet
    Og det koster energi.

Et 37 tommers LCD fladskærms-tv har et strømforbrug i omegnen af 150 watt, men hvis den næste skærm i hjemmet bliver f.eks. en 65 tommers plasma-skærm, eksploderer strømforbrug til mindst 700 watt, og den udvikling ønsker EU-Kommissionen at sætte en stopper for, før den for alvor ventes at begynde, når Europa kommer ud af den økonomiske vækstpause.

EU's udspil vækker især interesse på britiske medier, da forbrugerne i Storbritannien i højere grad end resten af Europa køber plasma-tv i stedet for LCD-tv.

Krisen betyder ekstra pres på producenterne af forbrugerelektronik, og derfor ventes anselige prisfald i løbet af 2009, der gør opgradering til større skærme endnu mere sandsynligt.

Familiernes forbrug stigende
    Hvordan EU-Kommissionen vil skubbe forbruget i den ønskede retning, vides endnu ikke, da forbrugernes lyst til stedse større skærme næppe aftager.

I dag har et gennemsnitshjem tre gang så mange elektriske apparater end generationen før, og selv om apparaterne bliver mere energivenlige, er familiernes energiforbrug stigende, og den udvikling strider mod EU’s klimaambitioner.

• #12   12. jan 2009 LG 42 " lcd Strømforbrug ved drift 230Watt
    Panasonic 42" plasma Strømforbrug ved drift 255 Watt
    LG 42" lcd Strømforbrug ved stand-by 1 Watt
    Panasonic Strømforbrug ved stand-by 0,7 Watt

Kilde : (link fjernet)

Så stop nu den myte med at plasma bruger for meget strøm

• #13   12. jan 2009 Junior: Må rette dig men KUN fordi jeg er ordkløver.

Myten der skal stoppes er at plasma bruger MERE end LCD

BÅDE plasma OG lcd bruger for meget strøm hvis du spørger mig.

Sårn en stor skærm kan jo næsten sætte radiatorene ud af drift i stuen ;o)

• #14   12. jan 2009 Er nødt til at sætte jer alle lidt på plads;)

Strømforbruget set over en længere periode hvor skærmen er tændt er stort set den samme hva enten man ser på en LCD eller Plasma.

Plasmaen bruger næsten ingen strøm hvis det er et sort billede der skal vises, men bruger meget hvis det et meget lyst billede der skal gengives.

Hvorimod en LCD består i bund og grund af en pære der lyser konstant gennem et lag af en form for gele, hva entet billedet man gengiver er lys eller mørk.

Derfor er strømforbruget mellem de to typer slet ikke så stor over tid.

Men for at besvare spørgsmålet forumet startede med, vil jeg klart anbefale Panasoníc da de ofte bliver kåret som de mest driftsikre, og nu da så mange også nævner pioneer, er det jo nærliggende lige at tilføje at plasmapanelet i en Pioneer skærm, er produceret af Panasonic som er verdens største producent af plasmapaneler.

Panasonic er meget blød at se på i farverne, meget rolig, og har en flot gengivelse af farverne, samt et rigtig godt system i deres Viera link. Hvor du via HDMI kan linke flere panasonic produktersammen og så styre ALT og jeg gentager ALT med fjernbetjeningen til fjernsynet...:)

• #15   12. jan 2009 David-Ribe-DK
    Kan kun give dig ret :o)
    jeg var bare træt af endnu en gang høre om de frygtlige plasma strømslugere.

Ps. Viera link virker IKKE på kæresten lige meget hvilken kommando jeg prøver med

• #16   12. jan 2009 www.flatpanels.dk

Det er Panasonic der har det bedste Plasma panel lige pt.. Så tjek det ud derinde

• #18   12. jan 2009 Jeg takker jer alle sammen,for jeres indlæg ...
    Mit valg blev så 1 stk LG 42" fra Expert i Odense,
    Grunden til dette valg, det er sku'da svært og sige nej til det her tilbud (førpris 9999.- Nupris 4999

• #19   12. jan 2009 Erik L

Det er jo da en god pris, meeeen billedet er heller ikke lige så godt som en panasonic, som self også er dyere...:)

• #21   12. jan 2009 Pioneer har samme link system kaldet KURO-link hvis ikke jeg tager fejl. I linket behøver kun ÉN infrarød modtager være synlig for fjernbetj.

Panasonic er uden tvivl bedst til prisen. Pioneer er bedst i den ende af prisskalaen. Menusystemet er mere lækkert at se på Pioneer end Panasonic. Der er visse funktioner som er mere gennemtænkt på Pioneer en Panasonic.
    En spøjs ting som måske siger mere om mig end produkterne. Panasonic havde jeg hurtigere up´n´runin´ end Pionner, der måtte jeg have instruktionen til hjælp.
    De produkter jeg har haft fingre i er:
    Panasonic 46PZ85 og SC-BT100 (surroundsystem)
    Pioneer: PDP-5090H og LX-03 (surroundsystem)
    Ingen tvivl om at Pioneer er mere lækkert i finishen (bla. deraf den højere pris). Panasonic er super til prisen.

Det skal siges jeg absolut IKKE er en hverken hifi eller TV nørd eller expert.

• #22   13. jan 2009 junior:

Nu har jeg det så sådan at en fladskærm bare ikke kan købes på nettet, for som du selv kan se herinde er der en milliard forskellige meniger om hvad der er bedst, så har det bedre med at se billedet i butikken og så vælge den mine øjne finder bedst...:)

• #23   13. jan 2009 David: Ja, men kun hvis du køber discount LCD'ere smiley

• #25   13. jan 2009 David-Ribe-DK.. igen må jeg jo give dig ret, men hvis valget står mellem et LG på tilbud ved expert eller et panasonic på nettet tager jeg panasonic til hver tid, men jeg må også indrømme at mit nye Panasonic TH 46PZ85E er købt hos Expert bare lige for en sikkerhedes skyld :o)

• #26   13. jan 2009 Daniel: Jeg ser nu ikke samsung som noget specielt godt mærke. Kender "mange" hvor lortet er braget sammen efter 6-8 måneder. Mit eget "gamer-tv" mirai 32" kostede omkring 5 kilo den gang for nogle år siden, men det leverer stadigvæk pro billede. I stuen har jeg så et Panasonic plasma. Godt nok ikke et consumer-tv, som de fleste, men et pro-panel (u. tuner/højttalere osv).

• #27   13. jan 2009 R46> Hvad bruger du som tuner?

• #28   14. jan 2009 Man køber en panasonic tuner som er beregnet til brug sammen med panelet. Der går så en stor fed ledning fra den og op i skærmen. Men samtidigt så har den så også alle de indgange man har brug for. Så du kan fx. sætte en digital tuner i røven på den, så sørger den for at smide signalet videre.

Kommentér på:
Fladskærm ????

Annonce