507 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
PC Problemer... PC Problemer...
Hej min PC driller mig utolig meget...
Den er vandvittig langsom, altså som i nogle gange tager det 40 min at tænde den, og når den så er i gang på den en evighed på alt...
Jeg har prøvet at genindstallere den men synes ikke at det har hjulpet det store...
Det skal siges at det kun er nogle gange den gør det ( ca. 3 - 4 gange på en mdr ) hvad i alverden kan det være???
0 synes godt om
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 161
maj 2008
Følger: 21 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 210
AVG AntiVirus
AdAware Free Edition
og så selvfølgelig en diskoprydning en gang i mellem..
Ved ikke hvor meget det kan hjælpe, kunne tyde på at det er en pc af ældre dato du har?
jan 2009
Følgere: 7 MC-er: 5 Emner: 5 Svar: 445
Men funktionerne ligger måske i dit styresyst.
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 3 Emner: 99 Svar: 304
Men kan det være vista der laver ballade?? siden det kun er af og til??
Fordi så kan det da ikke være køleren eller hvad??
maj 2008
Følger: 21 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 210
Som du selv nævner kunne Vista være årsagen, men det lyder godtnok lidt mystisk..
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 798
1. Hvilket styresystem har du? (XP, vista eller?)
2. Hvor meget RAM har du og hvilke?
3. Hvilket bundkort?, harddisk osv?
De fleste fejl hvor den tager så lang tid om tingene er at du simpelthen ikke har RAM nok. Glem alt om blæsere osv, det er så simpelt: Enten virker de ellers gør de ikke. Gør de ikke vil den ikke være langsommere, ihvertfald ikke meget, men istedet ville du du få en masse BSOD (blue screen of death = fejlkode + nedlukning)
Det kan også være din harddisk der er defekt, dog sjældent hvis den ellers normalt holder sig selv igang uden BSOD.
PM mig evt. da jeg har en pæn indsigt i dette
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 3 Emner: 99 Svar: 304
Jeg kører med vista 32 bit OS
Intel Quad-core Processer med 2.2 Ghz
3 GB ram mener dog kun at det er DDR 2
Siden at jeg har købt min "spand" i Fona kan jeg ikke sige hvilket motherboard og hvilken type HDD der sidder i da det meget sjællent er noget de opgiver...
Håber at det er nok info morten, og at du har nogle idéer på hvad det kunne være...
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 223
En 3. Mulighed (som jeg selv har udsat for) er en defekt kondensator på motherboradet. Hvis dette er tilfældet er der ikke andet at gøre end at smide den tilbage i hovedet på Fona.
Hvis du har en Windows XP cd til at ligge kan du faktisk teste om det er en af disse 3 ting. Windows XP installationen tester, modsat Vista og Windows 7, mere eller mindre hele computeren. Så hvis du kan starte Windows XP efter installationen er fejlen nok ikke der.
En helt 4. ting kunne jo være Vista bare fucker op en gang imellem. Vista kan være et okay OS man det kan sandelig også være noget voldsomt lort.
Problemet kan ligge rigtig mange steder, og det er stort set umuligt at løse dette problem uden at sidde med det foran sig.
Problemet kan også ligge i at det simpelthen er en Fona computer. Computeren ser måske god nok ud på papiret, men ofte er der meget billige komponenter i disse computere hvilket gør at det bare ikke køre efter hensigten.
Næste gang du skal ud og købe computer (hvornår nu end det bliver) vil jeg anbefale dig at gå ned i en "rigtig" computerbutik og bruge 1000 bobs mere og få noget "rigtig" udstyr.
Husk det skader aldrig lige at åbne den og give den en tur med støvsugeren.
PC Problemer...