714 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Jeg ender nok med en VFR Jeg ender nok med en VFR
Jeg var ude og køre mandens mc i dag, og det var en helt anden køretur end jeg plejer.
Godtnok er der et par minusser ved hans VFR kontra min Yamaha men den gav mig en helt anden kørestil og den var nemmere for mig at manøvrere med i svingene.
Jeg er ikke meget for at indrømme det, for jeg er jo VILD med Yammi, men på den anden side, så er hans VFR nu heller ikke helt tosset at køre på.
Jeg må i tænkeboks nu *GGG*
Andre der har prøvet noget i samme stil??
0 synes godt om
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
VFR er betydeligt lettere og meget kvikkere i sving end XJeren
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 74
UrbanViking - jeg ved godt, at Yammi er et oldtidslevn, men der er nu også en del klasse ver hende ;-)) Men du har ret i, at hun er lettere (omkring 26 kg lettere, men tyngdepunktet er meget højere på Yammi i forhold til VFR) og super nem at svinge med i forhold til Yammi - det er helt uden sammenligning ;-))
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 74
Men manden siger også, at jeg skal have en Viffer. Han mener den klæder mig. HE HE HE
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 74
Ja der er et par overvejelser der gør, at jeg er i tænkeboks. Men kan der findes en løsning på "problemet" så tror jeg at jeg skifter.
Nu må jeg lige se.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 189
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 43
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 52
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 74
Det der er det store minus er komforten på VFR kontra Yammi.
Jeg er engang kørt galt i bil, hvilket gør, at min ryg og nakke ikke er helt optimal i dag.
Min siddestilling på Yammi er klart bedre, og jeg får ikke ondt efter længere ture, hvorimod på en VFR, så sidder jeg mere foroverbøjet, hvilket jo gør, at jeg skal "krænge" naken mere, samt sædet er mere hårdt på en VFR (det kan man jo så ændre på)
Det er et spørgsmål om ikke at få ondt efter en tur, som gør at jeg er i tænkeboks.
Modsat, så kan jeg sagtens se fordelen i en VFR, idet den er lettere at manøvrere på, og den er lettere for mig at "holde", hvis den kommer lidt ud til siden.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Om nogen har prøvet noget lignende?? Tja - her kan du se, hvad der skete for et inkarneret Tøffedyr:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=111949
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 74
Tak for læsningen
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
.... og jeg er ellers ikke så meget til tupperware:-)
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 74
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 52
http://www.bykebitz.co.uk/acatalog/Honda_Helibars.html
Sammen med et Bagster comfortsæde bliver den bedre end yndlingslænestolen
Jeg ender nok med en VFR