Betaling for asfalt Betaling for asfalt
Dette er nok mest interessant for husejere.
Jeg var i dag på teknisk forvaltning, fordi jeg havde nogle spørgsmål angående privat fællesvej (som jeg bor på).
Et af mine spørgsmål var, hvad skal der til for at en privat fællesvej kan blive en offentlig vej.
Svaret var: Det kan den ikke. Tvært imod vil det gå den anden vej. Der arbejdes på at alle veje (ihvert fald i Favrskov kommune) skal omdefineres til private fællesveje.
Det betyder at den almindelige vedligehold direkte påfalder de berørte husejere. Så enten skal der være en grundejerforening eller en vejfond som der indbetales til, for at kunne dække udgifterne.
Medmindre alle beboerne på en vej der skal have lagt ny asfalt, lige har omkring 70.000 af de lange i overskud.
Så er det bare jeg tænker: Hvad fanden er det jeg betaler skat, ejendomsskat, registreringsafgift, parkeringsafgift, grønne afgifter, moms på reservedele osv til?
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
: )
mvh
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.232
Et af de områder der kan findes store besparelser på er vejene,- dem privatiserer man, så må folk selv afholde udgifterne til snerydning og glatførebekæmpelse, som er en af de store poster for kommunerne.
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 574
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 851
I det private betyder "at spare", at der kigges på produktionsoptimering for at mest produktivitet pr. lønkrone.
Indtil man anerkender denne kendsgerning, vil skatterne stige og servicen falde.
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.327
Eller handler det hele stadig om, at vi brugte lidt for mange år siden og stadig betaler af på den gæld?
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.088
- se lige denne side om de generelle økonomiske forhold i EU:
http://ec.europa.eu/consumers/cons_info/cons_diary2007-2008/cp_dk.pdf
og vurder så, hvilket land i vil bo i.
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 1 Svar: 2.833
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 423
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Det er befriende at høre. Det handler netop om, hvad vi kan få for vore penge, ikke så meget om prislappen.
Jeg sidder meget tit og tænker på, hvorfor alle de mennesker, der synes dette land er så forfærdeligt, ikke bare emigrerer til et af de utallige MEGET BEDRE steder? Kunne det måske være, fordi man bare brokker sig for at opnå den tryghed, der ligger i at hyle i kor???
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.936
Men sjovt nok kommer mange tilbage når de har/skal avle børn..
Det er nok heller ikke så fedt at ens barn kommer hjem og siger: "Hei papa, skal du ut och åka höj?" ;o)
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 851
For mit vedkommende, har det intet at gøre med at Danmark er et forfærdiligt sted.
Jeg stiller mig bare kritisk over den måde tingene bliver forvaltet på. Grundlæggende tror jeg at de fleste her i landet er tilfredse med det opbyggede system. Det er bare forvaltningen der ikke fungerer.
apr 2005
Ingen normale danskere har penge til hvilket? At emigrere? Det er vist ikke noget der behøver koste meget mere end en almindelig indenrigs flytning. Og såvidt jeg ved koster fast ejendom i f.eks. Sverige mindre end i Danmark.
Mvh Mathias
aug 2005
Jeg har opholdt mig periodisk rigtig meget i udlandet, og jeg har haft muligheder for - både betalt af andre og for egen regning - at flytte fast til Holland, USA, Island, Sverige, Tyskland og Frankrig. JEG VIL IKKE BYTTE!
Det du skriver om økonomisk at være "fængslet" her i landet er det argeste vrøvl, med mindre man sidder i så voldsom gæld til det offentlige, at man reelt er stavnsbunden eller under gældssanering
okt 2007
Følger: 48 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 61 Svar: 390
næe så hellere at komunen betalte de nye kloakrør og fibernet fik lagt deres kabler i jorden og så man på "vores vej" fik lavet et par chikaner" og ny asfalt på, ka selv huske som barn at det var da skønt at køre på skatebord på vejen med de andre... så jeg vil godt betale for det, men synes det noget pis hvis når man li har fået lavet det, at så finder de på at der ska li nogle flere kabler el andet i jorden, generelt er de danske veje sku ved at være pisse ringe.
nå det blev sku en lang smøre
apr 2005
aug 2005
Dit sidste indlæg er jeg helt enig i, men det er så også det.
Brokkeri er den danske nationalsport - og vil man være her har man faktisk ikke grund til at brokke sig sammenlignet med de alternative muligheder.
Held og lykke med at "Fise af"
....jeg bliver her:-)
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 663
Giver dig helt ret.
Kender også en del til systemerne i USA og Schweiz.
Kort fortalt vil det ruinere en at blive syg i USA og få børn i Schweiz. Eksempelvis lyder det jo rigtigt godt at man kun betaler et par procent i skat, som i nogle kantoner i Schweiz. Men til gengæld er man tvunget til at betale en sundhedforsikring på 3000-4000,- Dkk pr. måned - og har du 2 børn, skal du af med ca. 14-18.000,- Dkk OM MÅNEDEN, for at få børnene passet i det offentlige. Og så er der jo lige den, at hvis du tjener under et vist beløb om måneden, ryger du ud af Schweiz hurtigere, end du kan nå at samle dine ting sammen. Så et gadefejer-job som udlænding i Schweiz - glem det...
Jeg tror at den bedste samlede pakke har vi herhjemme - så pyt med at jeg skal give halvdelen i skat... for det kommer jeg alligevel til, uanset om jeg rejser til Schweiz, Italien eller USA, hvis jeg ønsker samme dækning som jeg kan få herhjemme.
Så... jeg tror også at jeg bliver her... men rejs i bare - så bliver der flere billige motorcykler til mig i markedet.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 663
Og den samlede lønning efter skat og faste udgifter på bolig mm. tit procentvis svarer til vores. Der er bare byttet lidt rundt på, hvor man egentligt procentvis lægger sine penge. Egentligt tror jeg at vi har et større rådighedsbeløb end vores europæiske partnere, specielt i forhold til de sydlige lande.
aug 2005
Helt korrekt, og det er jo netop det, der gør Torbens indlæg om købekraft så drøn relevant
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 423
sidst jeg hentede en prøveplade ventede jeg i ca 3 timer i middelfart da de har lukket den i Vejle, normalt har jeg max ventet ca 20 min.
Hvis en landmand vil bygge en grissestald så koster byggetilladelsen i Vejle 100-200k kr, da de nu er begyndt at regne den ud efter m3 (stadig m2 for private). hvad mon det ville koste hvis jysk skulle bygge deres hovedelager idag...
En så simpel ting som skrald. De vil spare, så det bliver billigere, de fyre den ene der er med skraldebilen så skal vi selv stille skraldespanden på til vejen. Det gør heller ikke noget. Men jeg ville nu hellere betale de 20 kr mere pr halve år(som prisen blev sat ned) for den service. og var der da en mere der havde et job i denne tid
Med alle de tiltag som der er taget for at spare penge, så burde skatten da snart sænkes til under 30%...
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
Jeg er p.t. arbejdløs, min kone er langtids-sygemeldt. Alligevel er der ingen problemer med at betale terminerne på huset, bilen, motorcyklen og alt det andet skrammel der nu skal til for at drive en lille familie på 4 personer......... Det er da vist ikke ret mange lande hvor en sådan konstellation lader sig gøre.....
aug 2005
Du har helt ret. Det der er så let at glemme, når man ikke selv har problemer. I din situation ville du mange steder i verden have været tvunget fra hus, hjem og enhver levestandard.
Vi står mit i en verdensomspændende lavkonjunktur - vi kan alle blive ramt af helt uforudsigelige effekter på vor jobsituation i morgen - så er det dæleme godt at være her i landet - og det er selvsgat ikke gratis:-)
Betaling for asfalt