355 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

info om Prag info om Prag

min kone og jeg vil en tur afsted (I BIL) vi har snakket om Prag , jeg kan se på europaplan at det skal tage omkring 6 timer og 40 minutter fra grænsen , er der nogen der har erfaring for hvor lang tid det tager ?
er der nogen der har gode erfaringer med et godt billigt hotel ?
er der godt til en romantisk tur ? er der nogen der kan foreslå et alternativt sted ? det skal være starten af november .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  info om Prag
  • #1   20. sep 2009 Nu har jeg aldrig været i Prag, men da du nu spørger til alternativer, så tillader jeg mig at anbefale Berlin. Er lidt tættere på, og når I skal afsted i starten af november, så passer det med 20 års dagen for murens fald, 9. november. Her vil der være kæmpe fest i hele byen.
    Tager selv derned d. 6. november og er med under hele feste. Glæder mig rigtig meget.

• #2   20. sep 2009 ja det var da også en mulighed christian , tak for det ,

• #3   20. sep 2009 Kan klart anbefale Prag.
    Hvis du kan leve med at bo uden for centrum og tage bybussen derind, kan du finde rimeligt billigt hotel på www.hotels.com

• #4   20. sep 2009 Prag er en fantastisk by, og vil klart vælge den fremfor Berlin (som også er en lækker by!) Dog skal i regne med noget mere tid, da turen derned ofte tager mindst 9 timer. Vejene i tjekkiet er ikke de allerbedste.

• #5   20. sep 2009 er det fra grænsen det tager 9 timer ?

• #7   20. sep 2009 Prag er nok den mest romantiske by jeg nogensinde har oplevet, var der for nogle år siden med min kæreste og det var rigtig godt at se. Til gengæld var jeg meget skuffet over Berlin smiley

• #8   20. sep 2009 men lad mig høre hvor lang tid i var om at køre der ned . er bange for at det måske tager for lang tid smiley
    Søren b hvad mener du 12 år ?????? jeg spørger om et romantisk sted for 2 voksne ??

• #9   20. sep 2009 Jeg kan ikke huske hvor lang tid det tog.

Tror Søren måske vil have sin datter med?

• #10   20. sep 2009 Det tager ALTID længere tid end nogen ruteberegner siger.... Er der mindst 1 gang om året, og det svinger mellem 9 og 12 timer alt efter trafik/kø vind og vejr.....Gør dig selv /og din kærete/kone) den tjeneste at tage derned - Medmindre du vil til Venedig for at det skal være mere romantisk smiley

Som andre her nævner så er det rimelig billigt dernede.... Dog skal man finde de rigtige steder, da priserne jo ellers afspejler storby og europæiske priser (efterhånden)

• #11   20. sep 2009 Gør dig selv den tjeneste at besøge det gule marked,du kan tage metroen dertil,det er en oplevelse og der er det ENDNU billigere.
    Du kan med fordel købe en billet til transport der dækker de dage du er der og den kan bruges til metro,bus,sporvogne osv...
    veksel penge hjemmefra da de tager r.... på folk.
    Når du går over karlsbroen fra, centrum siden, kan du gå til højre og ind under broen hvor der ligger et cafe ting op ad en lille å der går gennem prag, totalt romantisk..
    God tur,det bliver ikke din sidste til prag ;o)
    Mvh Danny

• #12   20. sep 2009 Ca. 60 km øst for Prag ligger byerne Sedlec og Kutna Hora, der praktisk talt er vokset.
    Kutna Hora er en gammel sølvmineby hvor det er muligt at se den gamle sølvmine.
    Men hvad måske er lidt mere spændende er kapellet liggende i Sedlec. På grund af datidens pestepidemi og forbudet mod at destruere lig gjorde at pladsen på kirkegården blev trang. Derfor begyndte man at stakke knogler fra opgravede grave rundt om kapellet og senere inde i selv kapellet. Efterhånden som 30.000 lig blev gravet op, begyndte man at udsmykke kapellet med menneskeknogler. Der er store pyramider af lårbnsknogler og kranier, guirlander, våbenskjold, lysekrone og mange andre udsmykninger. Udelukkende lavet af menneskeknogler!

Billeder: http://images.google.dk/images?hl=da&lr=&safe=off&um=1&sa=1&q=ossuary+sedlec&btnG=S%C3%B8g+i+Billeder&aq=f&oq=&start=0

• #13   20. sep 2009 Jan: Det skulle være romantisk ikke handle om død og ødelæggelse ;o)
    Mvh Danny
    (men interessant,jo)

• #14   20. sep 2009 Danny> Ja det er selvfølgelig rigtigt. Men det kunne være at det ville være et afbræk i kærlighedsturen. Som mange siger er Prag jo pisse romantisk, så de skal nok få det hyggeligt!
    Men jeg syntes det er værd at se, når man nu er dernede. Det er jo ikke noget man ser til dagligt :o)

Kommentér på:
info om Prag

Annonce