{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.631 visninger | Oprettet:

At skifte fagforening.. {{forumTopicSubject}}

Jeg går stærkt og overvejer at skifte fagforening.
Jeg er pt. medlem hos HK og giver 946,50 kr. pr. md. men overvejer nu a skifte til Krifa, hvor prisen er 560 kr. pr. md.
Jeg har derfor både snakket med Kria og HK og fik af vide, at der ikke skulle være nogle problemer i det, men at jeg skulle huske at melde mig ind i den nye fagforening først og så fik de mig overflyttet.

Er der nogle der har gode eller dårlige erfaringer med "skifet" eller med Krifa?

På forhånd tak!

//Lisa

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At skifte fagforening..
  • #1   12. okt 2009 Kan kun sige man får hvad man betaler for,så pas på i disse krise tider.Husk penge er ikke alt.

• #2   12. okt 2009 Jeg ville ikke være så bekymret ved det, for de kører jo efter de samme regler alle sammen...

• #3   12. okt 2009 Brian P... Er desværre ikke helt enig med dig i denne situation. Jeg har en del gange forsøgt at komme igennem til HK, hvor de starter med at oplyse at der kan være vetetid på op til 4 min. Men 3 gange har jeg ventet mere end 25 min., før jeg er kommet igennem.
    Min kæreste er derimod ved Krifa og har maks ventet 2 min. alle de gange, han skulle i kontakt med dem.

• #4   12. okt 2009 946 kr hos HK... Det er sku billig.... Jeg giver ca 1500 kr hos TIB....

• #5   12. okt 2009 Har en kammerat der kom i klammeri med sin arbejdsplads og krifa stod mildest talt på pinde for ham gennem sagsanlæget og sørgede for en pæn erstatning grundet uberettiget fyring og lidt provision. Så ifølge ham er de rigtig gode.

Jeg har selv 3F og betaler også en pæn slat mere... Man burde..

• #6   12. okt 2009 Jeg er også i Krifa (var tidligere i Dansk El Forbund)
    Nu har jeg ikke (læs aldrig) haft behov for en fagforening. Men jeg er meget tilfreds. Og har det RIGTIG godt med at skulle give under det halve i kontigent og at de er politisk neutrale.

• #7   12. okt 2009 Lyder som om, at jeg trygt kan skifte til Krifa smiley

• #8   12. okt 2009 hvordan kan du være tilfred med noget du aldrig har brugt Jan K

ellers har jeg osse et par sko, rigtigt fede og dejlige, jeg har bare aldrig gået i dem, og de kostede kun det halve af hvad andre sko koster, men jeg er rigitg glad for dem...

• #9   12. okt 2009 Vær opmærksom på om der er tale om ren a-kasse hos krifa og om det du forlader er a-kasse og fagforening.
    Er du ansat under HK overenskomst, og kommer i vanskeligheder på din arbejdsplads, da kan Krifa ikke hjælpe dig. De kan helle ikke forhandle dine løn og ansættelsesvilkår.
    Er du ligeglad med at blive ladt i stikken, og alene har fokus på din pengepung, så skift. Men jeg vil ikke råde dig til det, da vores fagrestlige system er bygget op på en ganske særlig måde.
    Hvis der kommer stejke / loogout på dit område, da vil du være rent på røven og du vil virkelig komme til at kigge på dine penge.

Tænk dig nu rigtig godt om.

Krifa er en forening der blot udnytter den ret der er, til at alle i DK må drive a-kasse. Men det har afgjort ikke noget med at gører at de så er en fagforening.

• #10   12. okt 2009 Lisa. Prøv. Det faglige hus.. Jeg er lige rendt ind i problemer med min tidligere arbejdsgiver, jeg får alt den juridiske bistand jeg har brug for, og det ender i retten i slutningen af denne måned.Prisen er Ca. 75 kr.Billigere end i Krifa. Og de er meget hurtige til at reagere hvis de mener de har en god sag. Jeg har aldrig prøvet at vente mere end 1 min. på at komme til at tale men enten juridisk eller A kassens afdelinger. De er seriøse og billigere end alle andre fagforeninger jeg har søgt priser hos...... Medlem på sjette år......

• #11   12. okt 2009 Gud> Syntes ikke du kan være bekendt at sammenligne en fagforening med et par sko :o)

Men ellers har du ret. Hvis jeg nu havde valgt den "rigtige" fagforening, havde det kostet mig dobbelt så meget om måneden. Jeg havde stadig ikke "brugt mine sko" og oven i hatten havde jeg fået af vide hver gang medlemsbladet kom, at resten af mit tøj er tudegrimt! :o)

Uanset hvilken fagforening jeg havde valgt, så har jeg ikke haft brug for dem.

• #13   12. okt 2009 Per T... Det har jeg undersøgt. Forlader a-kasse + fagforening til knap 950 kr. pr. md. ved HK og får a-kasse + fagforening ved Krifa for 560 kr. pr. md.
    Mht. HK-overenskomst ellers ej, så er dette ikke noget der spiller ind i denne situation. Da mit nuværende erhverv ikke er under HK.

• #14   12. okt 2009 Peter. Den tossede Jyde... ( 8444 Balle ) R
    Kigger lige på det, tak for tippet smiley

• #17   12. okt 2009 Man bør være kollegial

• #21   12. okt 2009 HK har sikkert både overenskomst, forhandlings og konfliktretten på det sted du er ansat. jeg kan godt forstå at lavprisselvskaberne er tillokkende, men du for hvad du betaler for.

Det er desværre sådean at mange ikke tænker længere end sig selv før det er for sent, se f.eks. England tyskland.

• #22   12. okt 2009 ps. krifa er ikke en fagforening, det er en forsikring. de bruger bare betegnelsen for at lyde troværdige

• #24   12. okt 2009 nææh det er det ikke Henrik T, det er fordi de er nogle usle overenskomst nassere

• #25   12. okt 2009 Henrik T

Ja fordi de ikke bruger penge på at forhandle noget som helst. De nasser bare på os andre, og dermed gør du også.
    Lidt ligesom hvis man er i byen, og alle giver en omgang , undtagen dig. Vi kan ikke smide dig ud af diskoteket, men du er en fucking nasser.

• #26   12. okt 2009 Tak for omgangen kennet. Jeg snupper en Mokai næste gang.

• #27   12. okt 2009 Go´ humor, elsker når det her emne tages op der er ikke noget der kan bringe folks og Guds.. haha, pis i kog som når talen falder på fagforeninger.. Så SKAL jeg ellers love for følelserne kommer i kog.
    Men er fagforeninger egentlig ikke noget der hører fortiden til??
    Hvis man er medlem af en a-kasse så er det vel rigeligt.. ja så kan man jo sætte de resterende penge ind på en konto hvis man vil være meget forsigtig, så får man da selv glæde af dem, istedet for en eller anden rød forening, så nu har jeg vidst også fået pustet lidt til ilden.. smiley

• #28   12. okt 2009 Far til C-4. .

Det siger jo bare noget om dig. Synes sgu ikke det er en kvalitet at være nasser, men det er jo bare min mening. smiley

• #29   12. okt 2009 Jep, skål.

Men jeg forstår dog ikke helt hvad du egentlig piver over, for du har ikke kæmpet en skid kennet, du har ikke lavet en flyvende fis de 8-10 år du har været på arbejdsmarkedet udover at betale et kontigent. så det er lidt morsomt at folk nasser på dig smiley

• #30   12. okt 2009 Far til C-4. .

Det ved du da ikke en kæft om. Men nu vil jeg ikke hidse dig op... Du er helt sikkert et fint menneske, din familie kan ihvertifald nok godt lide dig

• #32   12. okt 2009 Jamen Kennet , så forklar lige hvad du har kæmpet med, ellers bestiller jeg sgu en lille en mere på din regning.

• #33   12. okt 2009 ja det skal jeg gøre hvis du vil uddybe hvad du mener

• #34   12. okt 2009 Hvordan nasser folk der står i en anden fagforening end din, på dig ?

• #35   12. okt 2009 Det har jeg jo lige forklaret dig 6 indlæg oppe ???

• #36   12. okt 2009 eller 10 smiley

• #37   12. okt 2009 Det er jo bare en efterhånden gammel kliche, gud og hver en mand, fyrer af.
    Hvis du fik muligheden for at få papegøje plade på din mc og slippe for halv afgift, så ville du sige nej, fordi du ville føle dig som en nasserøv, når der er nogle andre der betaler fuld pris til statskassen ?

Tja sådan er vi alle forskellige, jeg har stået i 3F i flere år, og jeg sov ikke bedre den gang end jeg gør idag hvor jeg ikke gør. at de kæmper hver 4 år for at vi kan stige en kr i løn imponere sgu ikke mig nok til at jeg vil støtte dem, hverken som fagforening eller politisk, det er prisen de må betale for at være politiske.

• #39   12. okt 2009 Miss du har jo siden du er blevet oprettet på MCG været mere forelsket i at se dine egne ord online, end du har været i at deltage aktivt i nogle af debatterne.
    Lur mig om du ikke har en profil på både hund,kat.bil,hifi og resten af gallerierne herinde, bare så du kan bade dig i din egen selvfedhed, og er det ikke et ord, så betragt.......... det .........hermed som.........opfundet.

• #40   12. okt 2009 Men nå, jeg smutter i seng , det burde du måske også snart gøre Miss, inden der kommer sollys, og....... du forvandles....... til....... støv........

• #41   12. okt 2009 Far til C-4. . "at de kæmper hver 4 år for at vi kan stige en kr i løn imponere sgu ikke mig nok til at jeg vil støtte dem"

Lige præcis, de sidder I mange sammenhænge og æder sig tykke og fede, og har mere travlt med at stå sig godt med hinanden - oven i kan de spille temmelig arrogante over for deres medlemmer, og tilsyneladende glemme at det er os de arbejder for!

• #43   13. okt 2009 Tror sgu at alle jeres super gode argumenter om sammenhold og fællesskab vil få mig til at melde mig ind i et rigtigt fagforbund!

Naaaa.... :o)

Til trods for sammenhold og dejlig lange lønforhandlinger der drejer sig om ører, så er der ikke en eneste der kan argumentere for at man skulle trodse sin ideologi og melde sig ind i en fagforening/forbund man ikke sympatiserer med.

P.S. Hold nu kæft med det pis om at Krifa, ASE osv. ikke er fagforbund, men at det er kun noget de kalder sig for at skaffe sig kunder. Det er sgu det arveste mundlort jeg længe har hørt. :o)

• #45   13. okt 2009 Miss> Ja. Og jeg ved, at du ved hvad "ideologi" betyder :o)

• #46   13. okt 2009 det staves altså "idioti" Jan smiley

• #47   13. okt 2009 tjaah havde det ikke været for fagforeningerne, var der ikke mange håndværkere DK som ville tjene over 100kr i timen, de ville være erstattet af polakker letter og litauere. betalt sygdom kunne i osse vinke farvel til, overarbejdsbetaling bye bye.. 37½ times arbejdsuge HA HA sig nærmere 40-45 timer, hvad sagde du..?? LØNFORHANDLINGER !! du er fyret.., barselsorlov?? du kan få 1 uge-14 dage til såret er helet, ellers er du fyret.. etc etc etc........

tak for det , nu melder jeg mig over i en forening som kun varetager de goder som andre har kæmpet for, og skulle der senere komme flere goder tager vi skam osse imod dem med kyshånd, men kæmpe selv naaaj tak det er jo dyrt ad helvede til, og skaber osse bare en masse ballade, så hellere kysse røv på arbejdsgiverne, da de ved at at vi ikke vil/må strejke hurraahhh

• #48   13. okt 2009 Gud
    du vil også i år 2060 betale fuld pris for at køre over storebæltsbroen ? Selvom den for længst er betalt .

Hvad udretter de idag, som kan berettige til at de skal have fuld effekt i kontigent ? indefor mit arbejde har jeg ikke bemærket noget nyt under solen fra den gang jeg stod i 3F til nu.
    Mindstelønnen er stadig så lav at en dansk håndværker kan erstattes af en mand der kan nøjes med under 110kr. Så det vil jeg ikke kalde for et mirakel.

Du hænger i en oldtids kliche, folk har betalt for at de kæmpede for vores rettigheder, for det er så mange år siden at der var tvungen fagforening, ergo har vi betalt for den kamp. og der kommer næppe nogle kampe i samme omfang, så hvorfor skal prisen være så høj stadig ?

• #49   13. okt 2009 Der er behov for fagforeninger, som profilerer sig som serviceorganisationer med fokus på medlemmernes behov i hverdagen, snarere end som ideologiske kamporganisationer.

Jeg har stor respekt for det arbejde, fagforeningerne har gjort gennem tiden. De har været en vigtig årsag til, at vi danske arbejdere har så gode vilkår i dag, hvis vi sammenligner os med andre lande, ligesom det har været en enorm styrke, at medarbejderne har kunnet stå sammen mod arbejdsgiverne.

Men det nytter ikke at hænge fast i fortiden og bruge fordums bedrifter som argument for, at fremtidens medarbejdere skal tegne medlemskab i dag.

Hvordan kunne min fagforening gennem snart 20 år, så have fastholdt mig som medlem?
    Jo, først og fremmest kunne man have reflekteret over, hvordan man skaber værdi for de mange passive medlemmer, der som mig ikke er medlemmer af ideologiske årsager, men som er med for at få noget for pengene.

Og derefter genopfinde produktet ‘medlemskab af fagforening’ helt fra bunden: Hvad er det egentlig, et medlem har behov for? Hvad skaber værdi for medlemmet? Og hvilke services skal der i forlængelse deraf udbydes?

Jeg mener det er dybt forkert at kontingentet skal finansiere driften af en enorm organisation med en lang række uoverskuelige udvalg og underudvalg!

I stedet handler det om at redefinere fagforeningens berettigelse, ydelser og organisation - naturligvis med respekt for traditionen og fortiden.
    Jeg er klar over, at en sådan redefinering vil møde modstand fra tillidsrepræsentanter og andre, der har en interesse i at opretholde fagforeningernes eksisterende organisationsform, iscenesættelsen af arbejdsgiverne som skurke og solidariteten som det væsentligste salgsargument.

Men jeg håber, at man tager kampen op. Jeg håber, at fagforeningerne tillader sig selv at bevæge sig så meget med tiden, at de begynder at tage deres medlemmer og deres behov alvorligt. For så har de potentialet til ikke bare at fastholde medlemmerne, men også kapre nye.

Ikke mindst i denne krisetid, som burde åbne organisationernes øjne for, at en indsats er påkrævet.
    Hvis man ikke som fagforbund kan fastholde sine medlemmer i en tid med hundredvis af fyringer hver uge, kan man aldrig.

• #50   13. okt 2009 Det bliver nok første og sidste gang, men jeg er helt enig med Helle.

• #51   13. okt 2009 C-4 det lyder som om du er evigt glad for din tilværelse og vilkår, så fred være med det, at DU ikke har kunnet mærke nogen væsentlig ændring, er vel mest din egen skyld, da du så vidt jeg kan læse er en del af "sofagruppen" som ikke gider røre en finger selv, men vil have det hele serveret på et sølvfad.

• #52   13. okt 2009 Du kender mig bedre end min mor smiley

• #53   13. okt 2009 Så grib Girokortet Gud, og kæmp kæmp kæmp for dine rettigheder.

*Og meld lige tilbage hvad du opnår*

• #54   13. okt 2009 er der nogen som kna fortælle mig hvad de "nye fagforeninger" har gjort for at forbedre forholdene for deres medlemmer: løn ferie vilkår..etc...

@ Helle jeg vil give dig ret i at fagforeningsstrukturen burde moderniseres, det har de snakket om i mere end 10 + år, men når alt kommer til alt så står vi altså stærkest, når vi står sammen, og ikke bare melder os over i foreninger som høster frugterne af andres arbejde.

• #55   13. okt 2009 Okay så... jeg skal nok melde mig ind i "rigtig" fagforening....

• #56   13. okt 2009 tjaah jeg opnår nok mere end ved at sidde hjemme i sofaen, og vente på at andre gør tingene for mig....

er det sådan du arbejder??? sætter dig ud i bilen og venter på at skidtet isolerer sig selv..??

smiley

• #57   13. okt 2009 Gud hvornår har du eller din fagforening sidst opnået noget væsentligt der påvirker dig eller dit arbejde ??

Er det ikke snart ved at være på tide at vi får lidt facts på bordet, istedetfor at du kaster omkring dig med gamle klicher ?

• #58   13. okt 2009 hmm lad mig se det var for ca 1 år siden højere pension og mere i løn

• #59   13. okt 2009 Og det var en kæmpe kamp det tog laaang tid og kostede mange mange penge , som berettiger at du betaler fuld pris i kontigent ?

Nå det kan sgu også være det samme vi bliver jo ikke enige alligevel, Jeg har betalt mine rettigheder i de år jeg var tvungen medlem af en specifik fagforening, og lider ikke af dårlig samvittighed nu hvor de røde ikke får mine penge mere.

• #60   13. okt 2009 Jeg tror efterhånden dette emne med fagforening er oppe hver eneste dag den seneste uge. Søg nu lidt på forum.

• #61   13. okt 2009 jow jow men en er omvendt smiley

• #62   13. okt 2009 Nej det er bare fis... jeg bliver i Krifa :o)

Vi bliver jo aldrig enige alligevel, så jeg tror jeg vil slutte af med at sige at jeg har det med "fagforeningsfolk" som med Jehovas Vidner.
    Jeg er ligeglad med hvad deres overbevisning er. Bare de ikke trækker det ned over ørene på mig.

Gud> Jeg ved ikke hvad du tror jeg laver. Men bare for god ordens skyld, så laver jeg fiberbredbånd :o)

• #63   13. okt 2009 smiley

• #64   13. okt 2009 På min arbejdsplads er det KUN EN fagforening som er forhandlingsberettiget, og derfor vil arbejdsgiver overhovedet ikke besvare henvendelser fra andre... alle andre fagforeninger tør heller ikke tage mig som medlem, da de ved de intet vil kunne gøre..

- men det er også staten..

• #65   13. okt 2009 DAMN en lang tråd..

Er i HK, men overvejer skifte!!
    Jeg er i en stilling, hvor jeg alligevel selv forhandler, da HK har vist sig ikke at være deres opgave voksen, tog vi selv over,,,,

Helle er jeg ikke synderligt ofte enig med. MEN her har du skrevet det godt, modsat mange af de selvfede indlæg der ellers er..

ALT det sagt. det er til grin, at det stadig skal være så stor en maskine til det arbejde... Andre virksomheder (og det er en virksomhed) tilpasser sig markedet, udbud og efterspørgsel OSV...

MEN det ender nok med at jeg fortsat betaler en formue, og ser på det som en forsikring. MEN modsat en forsikring, er det her noget jeg HÅBER er der når/hvis behovet melder sig.. for man kan jo ikke være sikker på at de vil tage ens sag, og så skal man alligevel selv hyre en advokat.. uanset om ens fagforening hedder krifa 3f hk eller søndreommelandmanshandelstandslærlingebasseretmedlemstyret fagforening (sidstnævnte med kun 3 medlemmer) kan man nemlig komme i den situation.

SÅ er det ene BEDRE end det andet?? tvivler
    er det ene billigere JA, her og nu. på langt sigt ja for de fleste
    har de billige så gennem historien oparbejdet en fortjent godvill?? NEJ. men det har de gamle med deres pamperri gennem tiden, vel også til dels selv ødelagt smiley

Jesper, HK nu, og nok også i morgen smiley

• #66   13. okt 2009 @Jan K den var skrevet til C-4, men du nåede at snige et indlæg ind...

@C-4 nej det kostede ikke noget, men tog en del tid, men du spurgte om det seneste resultat, og det fik du. Og nej jeg sidder ikke med en kugleramme og regner efter om jeg har fået fuld valuta for de penge jeg betaler, det ved jeg at andre får dagligt, og måske en dag (7-9-13) kan jeg risikere at det bliver mig.

• #67   13. okt 2009 Hvis man virkelig skal være en social og ansvarsbevidst medborger kunne man jo også vælge at sende sit måndlige kontingentsbeløb til nogle der virkelig har brug for det mener der er ellers nok af steder i verden hvor f.eks 500 kr. virkelig batter af noget, istedet for de der 98 øre mere i timen man kan få ud af det her i DK, de største lønforhøjelser og goder jeg har skrabet til mig har jeg sgu selv sørget for. smiley

• #68   13. okt 2009 Gud> Ud over snylter og skruebrækker, så går jeg også under navnet "snigeren" :o)

• #69   13. okt 2009 Far til C-4. .

Nu må det vist snart vaære din tur til at fortælle mig hvad dig og dine "fagforeninger" har opnået, uden hjælp fra os og vores penge ???

• #70   14. okt 2009 @Jan K er det konen der kalder dig det...??

LOL smiley

• #71   14. okt 2009 Tideligere LO formand Thomas Nielsen sagde ved sin afskedstale
    "Vi har sejret ad helvede til – godt" det var i 1982, siden er der ikke sket noget væsentligt inden for fagbevægelsen.. Den energi der er brugt i overenskomstforhandlingerne, for at få barnets første syge dag, omsorgsdage, barsel med løn og omsorgsdage og andre bløde værdier. Har efter min mening, drænet fagbevægelsen. Der er intet fremsyn eller visioner for fremtiden. Før i tiden var der nogle "kampe" eks ØD.
    En af grundene til, at vi i DK har så stor en organisationsprocent , er at fagbevægelsen har administreret A kassen. Uden den, havde fagbevægelsen ikke vokset sig så stor som de er. Det er først de senere år, at der er kommet lidt konkurrence fra "De Gule" og desværre, har fagbevægelsen ikke noget modsvar til den. De fortabte sjæle der er bundet til en bestemt organisation, pga. af deres arbejdsforhold kan ikke bruge andet argument, end at "de gule" er nogle nasserøve. Kunne de i stedet bruge argumenter med at, de havde langt bedre vilkår en "de gule" . ja så var det da værd at overveje....
    Der hvor jeg ser fagbevægelsen idag er ved at begå en fejl, er at de gør en indsats for at alt arbejde skal være faglært. og så mange, skal have en uddannes. Den tidligere arbejdsmand, er desværre ved at være fortid, de fag han beskæftigede sig med, så som jord og beton arbejder, stilladsarbejder, osv.kræver idag en uddannelse, dvs at dem der er boglige svage, yderlig bliver marginaliseret, med hjælp fra deres kære fagbevægelse..
    Så om fagbevægelsen har ." sejret ad helvede til – godt" må du selv afgøre.
    .
    .

• #72   14. okt 2009 Gud> Kender du hende??? :o)

• #74   14. okt 2009 Miss> http://www.piratpartiet.dk/ måske? :o)

• #75   14. okt 2009 Jeg forstår heller ikke, hvorfor de "røde" skal være så dyre?
    Jeg er medlem af både den fagforening og a-kasse, som der hører sig til i mit fag (maskinmester foreningen og ingeniørernes a-kasse). Det koster den kongelige sum af 536kr pr. måned.
    Hvad bruger de andre forbund mønterne til?

• #77   14. okt 2009 @Niels K hvis du/i alle kigger her kan i se at forskellen såmænd ikke er så stor, de forskellige forbund imellem, den største forskel ligger nok i om man betaler til efterløn og ulykkesforsikring(hos 3F) eller ej

• #78   14. okt 2009 og her er så linket (link fjernet)

Kommentér på:
At skifte fagforening..

Annonce