{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

PC & net forum for nybegyndere {{forumTopicSubject}}

Ja det hr er sgi off topic smiley - NÅ: Min 10 årige knægt er meget glad for computere, net & netspil, men som alle nybegyndere har han selvfølgelig en masse spørgsmål. Mit spørgmål går egentlig på om nogle af jer kender et begynder forum, hvor han kan skrive spørgsmål og få svar og self vice versa (når han blir klogere).

Jeg søgte i Forum på Baboom (FYFY ;-)) og fandt her nogle link, men de virker meget avancerede.
Så for at skære det ud i pap; Et forum hvor 8-12-13 årige knægte kan mødes og stille dumme spørgsmål uden at blive svinet til, hvor finder man det.

Ellers mht MC så ryger den i vintermode denne wekeend. ;-)(


vh & GW

Lars


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PC & net forum for nybegyndere
  • #1   23. okt 2009 Hej Lars... Nogle egentlige begynder internet forum eksisterer såvidt jeg ved ikke.. Tror mere det handler om at søge rundt på google desværre.. jeg kender ihvertfald ikke umiddelbart til nogle.. Desværre hesker der en ret elitær stemningen på de fleste fora, hvor "dumme" spørgsmål mere bliver mødt med foragt..

    Men hvis han har nogle spørgsmål, så skal du være mere en velkommen til at skrive dem til mig... smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #2   23. okt 2009 www.hwt.dk er for alle.

  • #3   23. okt 2009 Problemet med de sider der er nævnt er jo at det kun er hardware, og generelt anmeldelser.. nu ved jeg ikke om det er generel viden om computere i almindelighed, eller om det er hvad det bedste grafikkort er..

  • #4   23. okt 2009 tweakup.dk
    tweak.dk
    hwt.dk edbpriser.dk mener også de har et forum


  • #5   23. okt 2009 Tore har fat i lidt af det rigtige, det er netop helt enkle brugerting; Hvor finder jeg MP3 filer (andre steder end TDC play), problemer med bluetoothopkobling til tlf etc etc, al mulig småtteri som Faren måske godt kan finde ud af, men hvor det vil være sundt for ham selv at finde det via andre, og dermed også kunne give råd vidre, så han får en successoplelvelse etc etc.

    vh
    Igen smiley


  • Mathias N
    Mathias N Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #6   23. okt 2009 Der er jo en grund til at folk på de fleste forums ikke gider dem der stille meget "dumme" spørgsmål. Den slags spørgsmål alle stiller er jo også blevet besvaret en million gange, mindst.
    Til den slags ting bruger man ikke et forum, men google.
    Hvis man så finder noget via google som ser ud til at dække det man forsøge at finde info om, men man ikke selv forstår det helt, så har jeg da endnu ikke oplevet et forum hvor man blev svinet til for linke til en artikel og så spørge om man havde forstået indholdet rigtigt.

    Det folk ofte bliver trætte af er, når nogen stiller et spørgsmål på et forum de lige så nemt kunne have stillet google og fået et svar derfra.
    Hvis man lige søger selv først og gør dette tydeligt, så er de fleste gerne hjælpsomme med at sørge for man har forstået det rigtigt.
    Det er i hvert fald mit indtryk.


  • #7   23. okt 2009 Altså selvom TWEAK.dk og HWT.dk er baseret omkring hardware test har begge sidder et virkeligt velfungerende forum.

    Har selve været hardwaretester for TWEAK.dk indtil jeg fik råd til en MC. Den er super side og hvis man spørger pænt, for man virkelige gode og kvalificeret svar igen.

    Mvh Stubkier


  • #8   23. okt 2009 Send ham til et computer træf evt. sammen med nogle af hans kammerater så kan de selv forsøge at rode sig igennem alle sådanne nogle ting.. Derudover er det en god idé at han har hans egen computer, så det han nu roder med ikke går ud over din og det der nu ligger på den smiley

    Mvh. Mathias


  • #9   23. okt 2009 der er ingen dumme spørgsmål kun svar

  • #10   23. okt 2009 Takker mange gange alle sammen, som sagt knægten er 10, han har egen computer, jeg tror jeg prøver via hans klub & deres PC supporter.

  • #11   23. okt 2009 www.tweak.dk
    www.tweakup.dk
    www.Hol.dk
    http://hwt.dk/

    Så har han lidt at gå igang med.


  • #12   23. okt 2009 Lars:

    Det er jo lidt samme problemstilling som når folk stiller, ikke dumme spørgsmål. Men spørgsmål der er blevet besvaret en million gange før.

    Det er lige netop derfor, at søgefunktion, og søgemaskiner er så pisse smarte.

    Jeg vil mene, at du skal vejlede ham i retning af søgemaskinerne.

    F.eks. "far hvordan får jeg min telefon sluttet til computeren"

    Så stil ledende spørgsmål, som hvad telefon har du, hvilken computer har du, hvilket styresystem..

    Og når han så har svaret på det, så google det sammen med ham..

    Hjælp ham med at vælge en 56emner ud fra de forums der fremkommer i hitlisten.. Lad ham læse skidtet igennem (det er god engelsktræning) og har han så spørgsmål, så kan han komme til dig.

    Men det er efter min mening vigtigt, man lærer ungerne SELV at opsøge informationerne, læse dem igennem, og derfra at danne sig en mening.

    Jeg havde den anden dag en 12årig knægt der kom ind i butikken, og skulle have et kronrørsleje til sin kina crosser. Han havde sku selv målt inder, og yder diameter. selv søgt på internettet på crosserens navn.

    Men var nu løbet tør for ideer, sådan en gider jeg sku godt hjælpe.

    Håber du ser min pointe


Kommentér på:
PC & net forum for nybegyndere

Annonce