660 visninger
|
Oprettet:
Læreplads. {{forumTopicSubject}}
Hej MC-Galleri.
Jeg skal til at starte på grundforløbet som auto-mekaniker her
d. 11 Januar.
Jeg har gået og tænkt over om man kan søge læreplads inden man er færdig med grundforløbet, eller, selfølgelig kan man det, men er der nogen som gider vente til efter grundforløbet på at man bliver færdig eller vil de godt acceptere en inden?
Eller vil de bare sige at man skal komme tilbage når man har fået karakter mm.??
Mvh. Martin
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Ved ikke om de vil idag...
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 574
problemet for værkstedet er hvis de laver kontrakt med dig inden, kender de intet til din fraværs procent, eller karaktere. ved ikke om det kan skrives i kontrakten.
MEN, hvis du har kontrakt inden grundforløb, har du jo krav på løn under grund forløbet, og det giver ikke noget i Mester's penge pung.
så det er nok de færeste der gør det sådan.
Jeg kender en som lige er startet i lære med kontrakt inden grundforløb, men der har mester bare krævet ham på værkstedet fra start. altså han skal slet ikke på grundforløb, så får hans mester bare nogle papire med hvad han skal igennem indtil første hovedforløb kommer. det er jo en anden mulighed. men igen, det var fordi han vidste min ven kunne noget i forvejen.
men søg du ENDELIG bare derudaf.
mange værksteder når du søger, siger de ikke har plads eller brug for nogen pt. men der kommer 2 pladser om 3-4 måneder f.eks. så er det da bare at lægge billet ind ?
håber noget af smøren gav mening
Held og lykke
okt 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 5
andre der har ligeså gode erfaringer?
jul 2008
Følgere: 91 MC-er: 6 Emner: 364 Svar: 1.747
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 574
Læreplads.