1.308 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Regler for jobsøgning? Regler for jobsøgning?

Hvis der skulle være nogle af jer der kender reglerne for gældende jobsøgning eller kan guide mig videre til et link hvor de præcise regler står, ville det være skønt!

Synes ikke a-kassen kan forklare og henvise præcis til noget gældende lovstof.

Har været inde på retsinfo.dk men det tager jo 1000 år.

Og tre job i snit i ugen er altså ganske mange, og jeg har pt. skrevet 13-16 ansøgninger siden jeg blev færdig uddannet d. 10-12 - 2009 ;o(

Hvad kræver jeres a-kasse?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler for jobsøgning?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   10. jan 2010 Hvis du ikke får nok råd og vejledning i din a-kasse, spørger du bare igen og igen.

• #2   10. jan 2010 gør som sajmon skriver spørg dit forbund, så har du dit på det rene

• #3   10. jan 2010 - Cartman - Det er da til at overkomme med 1-2 job. Jeg har fra det faglige hus fået besked om 3 i snit/ugentligt ;o(

Sajmon­­™ - Ja jeg har også spurgt og spurgt, uden held - så jeg sendte dem en mail i torsdags, at jeg har forberedt en mail til Inger Støjberg, for så må de kunne oplyse om de præcise regler - hvis a-kasser er så dårligt rustet.

Arbejdsdirektoratets hjemmeside har jeg også undersøgt.

Men jeg er ved at være rigtig flov over at søge job som jeg føler jeg mangler kompetence indenfor - og rent administrativt giver den her regel da en farlig masser ekstra arbejde for virksomheder m.m

• #4   10. jan 2010 Der er ingen generelle regler for hvor mange du skal søge. Det er hver enkel fagforening / akasse der bestemmer hvor mange.

Du skal dokumenterer hvad du søger og de kan tjekke op på dig om du gør det ordentligt. De kan true med at skære i dagpengene hvis man sjusker...

• #5   10. jan 2010 - Cartman - Ha ha, fortrød også jeg meldte mig ud af malernes fagforening, men var fattig student der lod sig friste, uden at jeg fik en skid ud af det, andet end at jeg skal køre helt til Esbjerg ;o(

Jeg har også tænkt lige at gå en bytur i ugens løb og søge forskellige steder her i byen smiley

Søren (Sæby) (cbr 600 ´97 til salg) C - Ja det samme fik jeg at vide hos min gamle fagforening, d jeg tillod at trække lidt på deres viden forleden - de oplyste om at reglen med de jobs var afskaffet i februar 2009.
    Jeg har et snart udfyldt jobsøgningsskema til bevis.

• #6   10. jan 2010 jobnet.dk - der burde stå reglerne.

• #7   10. jan 2010 Thomas Z - Tak, der kigger jeg lige efter :o)

• #9   10. jan 2010 Erik J (Aabybro ) - Ja det er egentlig også fair nok - men svært når nu den nye uddannelse jeg er i besiddelse af er ret ukendt ;o(

• #10   10. jan 2010 Arbejdsdirektoratet har udarbejdet en pjece i sommeren 2009

(link fjernet)

Held og lykke i din jobsøgning

De bedste hilsner, Per

• #11   10. jan 2010 Søg i netto, de mangler sikkert folk, så ka du sikkert også få rabat på dine guldkorn...

• #12   10. jan 2010 Jona S - Ja god idé ;oP

• #13   11. jan 2010 Tjae, kan man ikke få job indenfor sin uddannelse, så må man jo tage, hvad man kan få!
    Jysk kan altid bruge en ikke-ryger!

• #14   11. jan 2010 ved at ved 3f har de lavet det om til 1-2 hver 3 måned forat være ærlig... hm i esbjerg er ihvert fald pisse ligeglad med hvad du søger..til de skide 3 måneder rådigheds møder skal man skrive 3 ned man har søgt( PÅ 3 MÅNEDER -_______- ) og så to nye du vil søge...

• #15   11. jan 2010 Ja undrer mig også når jeg får pålagt at søge 1-2 job pr. uge og andre chauffører jeg kender ikke skal søge job.

Jeg skal endvidere notere på en hjemmeside hvilke job jeg har søgt hvornår!!!

• #16   11. jan 2010 Hm hmm, mærkelige regler der åbenbart er op til fagforeningerne at afgøre, tolkningen af ;o(

Jeg vil en af dagene sende brev til beskæftigelsesministeriet og så se hvad deres svar bliver.

Skulle svaret blive at man skal søge en 3-4 stykker pr. uge, så vil jeg oprette en gruppe på Facebook og opfordre folk til at søge job hos beskæftigelsesministeriet HVER DAG og gerne 2 gange om dagen, og så håbe på at det giver stof til eftertanke, for dem ;-))

• #17   11. jan 2010 - Cartman - Ja okay, det kunne jeg jo næsten have sagt mig selv ;oP

Tror det er over 10 - 12 år siden jeg sidst var arbejdsløs, og det var uvilkårligt lidt anderledes.

Men nå, jeg har den bytur foran mig i denne uge ;o)

• #18   11. jan 2010 He he..ja det kunne være en idé smiley

Men jeg må ærlig talt sige at jeg er sgu ved at være flov over ALLE de ansøgninger som jeg har liggende ude nu, for virksomhederne har ikke engang nået så vidt at ansøgningsfristen er overstået ;-( og så skal man bare forsætte med dette galemandsværk ...

Kommentér på:
Regler for jobsøgning?

Annonce