1.238 visninger
|
Oprettet:
playstation 3 fra USA {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogen som ved om det kan lade sig goere at koebe en playstation 3 i USA og tage den med hjem og bruge den?
110V til 220V er ikke noget problem.
Hvad med formatet paa Europaeiske TV kontra TV fra USA, NTSC kontra PAL?
DVD afspilning naar den er sat op til landekode 1 og alle, og ikke landekode 2 og alle som i DK?
Blueray afspilning?
Haaber der sidder nogen som kan hjaelpe mig derude, de er rimeligt billige i herovre...
Mvh.
/Lars
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 51 MC-er: 1 Emner: 87 Svar: 505
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 80 Svar: 163
Jeg købte min PS3 da jeg var i New York i 2007.
Der er ingen problemer med at spille spil herhjemme overhovedet. Du kan dog ikke spille europæiske DVD´er og Blueray .
Så hvis du bare skal bruge den til at spille på, så køb den i USA, det er ca halv pris af herhjemme.
Men du kan jo, som jeg, bestille dine fil film fra USA hvis du kan leve uden danske undertekster. Blueray film er jo også billigere i USA.
jul 2004
Følger: 43 Følgere: 35 MC-er: 13 Emner: 44 Svar: 135
Kan jeg montere den direkte til dansk 220 v?
Det er der nogen som siger at den kan.
Mvh. Lars
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.746
Jeg købte en hos amerikanerne i afghanistan i 2007 og på denne stod der dog kun 110v, men det var intet problem...det var bare et klistermærke.
Grunden til dette er at de første der skulle være kommet i europa, blev lavet om (software mæssigt) til det amerikanske marked, da de ikke havde lavet nok til dette marked i starten og derfor tog dem der var beregnet til europa.
Som søren siger så er den kodefri når det gælder PS3 spil, så ligemeget hvor i verden du køber et spil så kan den spille det.
Det er kun ved film at den er regionsbeskyttet, således at du kun kan afspille film fra den region du har købt ps3 i.
Mht til om du kan bruge den på europæisk tv....Her er der heller ikke problemer....det var kun i "gamle dage" at man skulle se om man havde et tv der kunne vise både PAL ot NTSC. Alle tv kan idag se begge signaler, da det jo ville være for omkostningskrævende at skulle lave 2 forskellige tv..hellere 1 tv til alle markeder.
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 589
for det første så kan du ikke afspille eu-dvd/blueray så de skal købes fra usa og der er ingen danske undertekster det kan man som regl leve med
du skal også huske at garanti bliver noget værre lort at arbejdet med vis nu den er gået i stykker når du kommer hjem
og til sidst så skal du tage i betragtning at der komme rtold på tingene du kan være heldig at ps går igennem tolden uden problemer og også en del af de bestilte dvd/blueray men tilgængæld kan den klappe lige pluselig den er altid usikker
så for mit vedkommene havde jeg købt den i dk for minusserne er mange flere ved at købe den i usa
mvh Kristian holm
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
TOLD er 40% oveni hatten, så bliver den napset er det surt.
I forhold til postvarer, så er det sjældent lortet ryger igennem uden fortoldning...
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.746
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 58 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 1.588
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
man betaler også af portoen desværre
playstation 3 fra USA