{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

flytte til sverige {{forumTopicSubject}}

mig og min familie overvejer kraftigt at flytte til malmø er der nogen af jer der ved hvordan det er med priser på forsikring af mc og bil begge dele over 10 år gammelt. og hvordan med at leje hus er det svært. og er der nogen job mugligheder for en ufaglært truckfører/lastbils chauffør eller kan det bedre betale sig at arbejde i dk og bo i sverige håber i kan hjælpe med mine spørgsmål og undskyld min tegnsætning eller mangel på samme


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  flytte til sverige
  • #2   27. mar 2010 Men kort fortalt så vil jeg sige at:

    * Du må ikke være i RKI hvis du skal flytte til S.
    * Du bør nok arbejde i DK, ifht dit sociale liv, skat osv. Lønnen er generelt også lavere i Sverige.
    * Hus-leje ved jeg ikke så meget om, men vores er et andels-rækkehus
    * Du skal lade være med at blive arbejdsløs, hvis du bor i Sverige og arbejder i DK, da du så overgå til svensk a-kasse og deres sats vist er max 680 sv.kr/dag
    * Forsikring er nok ca. det samme som i DK - Jeg giver 8000 sv.kr i halvforsikring på min Kawa. Halvforsikring dækker tyveri, brand, ansvar. Med fordel kan man have Nordea som bank, da de giver 20% hos Vesta Forsikring

    Fordele er der nogle af:

    * Mere bil/mc for pengene
    * Bedre åbningstider mht indkøb
    * Vi giver 1200 sv.kr for vuggestueplads.
    * Bedre institutioner/skoler.
    * Mere hus for pengene
    * Billigere tandlæge
    * Beholder "fordelene" ved det danske sundhedssystem, da du betaler skat osv i DK

    Tja det var vel det...


  • #3   27. mar 2010 Men husk at flytte af de "rigtige" grunde. Personligt synes jeg f.eks. ikke at fed bil og mc er grund nok til at flytte...

  • #4   27. mar 2010 Norge er nok et bedre valg. Det ligger lidt længere væk, men til gengæld er de ikke med i EU, så du behøver ikke få droslet din GS550'er ned til 100 hk, selvom direktivet bliver vedtaget. smiley

  • #5   27. mar 2010 · Snetyven ·... du er som altid det sjoveste dyr i skoven :=))

  • #6   27. mar 2010 Niveauet er godt nok lavt i den skov så. smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #7   27. mar 2010 Snetyven er fyldt med sjovhed. :o)

  • #8   27. mar 2010 jeg vil heller ikke flytte fordi der er billigere bil og mc men vi vil gerne væk fra lolland fordi de lukker alt det vare ikke længe før man skal køre ca 130km for at komme på skadestuen og det er ikke rart at tænke på når man har 4 børn i alderen fra 3 til 10 år og mine børn har heller ikke nogen fremtid her nede alle uddannelses mugligheder er på sjælland vi kunne self flytte nærmere kbh men syntes det er for dyrt at bo der derfor faldt valget på sverige men vi er desværre gået på r med et hus så vi begge er i rki er det så helt umuligt at komme til sverige og vores store datter lider cøliaki som er gluten allergi og man kan næsten ingen vare få til hende i dk og de ting man kan få koster det blå ned fra himlen i sverige er cøliaki en meget mere udbredt lidelse og man kan få glutenfri vare i alle butikker til samme pris som almindelige vare

Kommentér på:
flytte til sverige

Annonce