1.130 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Kan i anbefale et digital kamera??? Kan i anbefale et digital kamera???

Hej allesammen.

Kæresten og jeg skal snart på ferie, og jeg er efterhånden ved at være træt af at tage billeder med min mobil, da billederne bliver skod så snart der er bevæglese.
Kæresten har godt nok et HP kamera som er udmærket i billede kvaliteten, men den er tykkere og mere klodset end et gammeldags kamera, det kan rent faktisk ikke være i lommen af mange af mine bukser!!!

Så nu har jeg besluttet mig for at investere i et godt kompakt digital kamera, og har hørt at man kan få nogle gode nogle til under 1500 kr, hvilket passer mig fint.

Men kender ikke til digitale kameraer overhovedet, så ville høre om i kunne anbefale nogle???

Har selv læst om et der hedder Canon Ixus 95 is, men ved ikke hvor gode billeder det tager??

Det jeg er ude efter er :

- Et kompakt kamera, som kan være i lommen.
- Skal kunne tage skarpe billeder
- Billederne skal være gode, også når der er bevægelse.
- Må gerne kunne tage gode billeder ved zoom.

Jeg har ingen behov for spejlrefleks eller andre smarte ting, kun et kompakt kamera som tager skarpe billeder smiley

Håber i kan hjælpe mig, så jeg har noget at google videre efter smiley

Mvh
Gert

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning og rydning af bed 2.230 kr.
  • Fuge ved toilet og vaskmøbel 1.999 kr.
  • Ophængning af 6 billeder, udskiftning af toilet bræt, ophængning af tre væg reoler 1.140 kr.
  • monter aquastop 1.000 kr.
  • Ublocking a clogged drain in the Kitchen 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan i anbefale et digital kamera???
  • #1   28. mar 2010 gå en tur i elgiganten...

der vil du sikkert finde et i din smag.. har selv købt et lille et der for ca 8 månder siden for ca 600 kr der er ok..

mvh

• #2   28. mar 2010 Jeg har i 6 år haft mit Canon IXUS 65 med til træf og fester, med alt hvad der tilhører og den har holdt til det hele. Billedkvalitet fejler absolut intet.
    Du er godt rustet med et IXUS 95 IS(anti ryste system) og et par små indstillinger på kamera'et og du får skarpe billeder af ting i bevægelse også..Hjælper gerne med et lille kursus i indstilling af kamera smiley

• #3   28. mar 2010 Lyder rigtig godt smiley

Jan : Tak for tilbudet smiley
    Vil det sige at man først skal lave forskellige indstillinger før man opnår den ønskede effekt??

Det med ting i bevægelse, da mener jeg ikke hurtige ting som biler og mc'er, men mere at det stadig ser normalt ud når en person f.eks vender hovedet eller noget i den stil??

• #4   28. mar 2010 UDEN TVIVL:
    http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Produkter/Lumix+digitalkameraer/Superzoom/DMC-TZ7/overview/2029788/index.html

Det får fantastiske anmeldelser over alt, og det kan zoome 12x, hvilket er vigtigt til et godt ferie kamera smiley

• #5   28. mar 2010 Jeppe : Tak for tippet, tror jeg smutter forbi El-giganten så, kan se på deres hjemmeside at et Canon Ixus 95 is kun koster 989 kr hos dem smiley

• #6   28. mar 2010 : )

• #7   28. mar 2010 Juel : Okay, er det meget vigtigt at et digital kamera har 12 megapixel eller derover, da det jeg har kigget på "kun" har 10 megapixel???

• #8   28. mar 2010 Canon Ixus, Casio Excilim, Sony "et-eller-andet"
    -er alle gode kompakte kameraer, som stort set er ens i dagens Danmark.
    Auto-funktionen på dem alle er rigelig fin til langt de fleste situationer. Så har de mere specielle funktioner, som man kan bruge til de lidt mere krævende opgaver. Det kan være person-genkendelse og enda smile-genkendelse, lange åbningstider til at tage billeder om natten med, fx af fyrværkeri, forskellige effekter kan også lægges på, som fx sort/hvid, gul-brunt skær, som gamle dage osv osv osv.
    -Og så kan mange af dem også optage video i ok kvalitet. (Ikke sammenlignelig med fx HD!)
    Tag som Jeppe siger i fx El-giganten. De har et ret stort udvalg og også til ok priser. Husk der er (kan være) forskel på prisen i butikken og så den på deres web. Der kan godt være nogle hundrede kroner at spare ved at købe det rigtige sted fra!

Mvh

• #9   28. mar 2010 Hej...

Jeg syntes du mangler et aspekt som mc kører...
    Vandtæt og stødsikkert.

Jeg sværger til Pentax W serien.
    Tabte mit gamle W10 i Skotland, kørende mens jeg skulle tage et billede.. tabte det og fandt alle delene og det virker den dag i dag.. Dog ikke vandtæt mere.
    Jeg har så haft w20,w30 og har nu W80.
    Grunden til de mange skift er at jeg bruger mit udstyr på den hårde måde, det er ikke kameraets skyld.

Den fedeste funktion er at man kan sætte det til at tage et billede f.eks hvert 10. sek 1000 gange og så spænde skidtet på styret.
    Jeg har de fede billeder af vennerne i umulige situationer...
    Og når man kommer hjem skyller man det lige under vandhanen.

Det er lige kommet et WS80 som har næsten samme spec. men kun koster 1100 hos dustin...

Kig lige på det inden du handler.

• #10   28. mar 2010 Juel : Ahh, tror jeg læste forkert. Du skrev om 12 x zoom, ved ikke hvorfor jeg læste det som megapixel. Men kan se at det også har omkring 10 megapixel smiley

Men er da stadig nysgerrig efter hvad man skal sigte efter med hensyn til megapixel, er 10 ikke nok, eller skal der mere til???

• #11   28. mar 2010 Tag du roligt det Canon Ixus du har kigget på. Jeg har et ældre Ixus (kan ikke huske nr, men det har da nogle år på bagen) og jeg synes det tager virkeligt gode billeder. Til de hurtige bevægelser skal man bare sætte det til indstillingen børn/kæledyr og så trykke af.

Prøv at kigge i mit album, alle de billeder er taget med det og det har så kun 6 megapixel.

• #12   28. mar 2010 10 MPix er rigeligt i et kompakt kamera. Hvis ikke optikken og billed-chippen er god nok (det er den som regel ikke i et kompakt kamera sammenlignet med fx spejlrefleks), så vil de ekstra MPix bare blive til "støj" i billedet. (Sort/grå bitte små "prikker" i billedet)

• #13   28. mar 2010 Enig med Lotte - alt fra 6 megapixels og op tager fine billeder. Har prøvet flere af Canons Ixus modeller. De har alle været fine. Har selv et Olympus Mju 7. Det er jeg rigtig glad for, så det vil jeg også gerne anbefale.

• #14   28. mar 2010 Allan : Tak for input, har kigget lidt på nettet nu, og El-giganten er omkring 30 kr dyrere end det billigste sted jeg fandt på nettet. Og vi har jo en El-giganten her i byen nu, så tager lige et smut ned og kigger på det imorgen, hvis de da har det i butikken. Men ja, der kan desværre være forskel på prisen hos dem, hvis man handler i butikken frem for på deres hjemmeside... Men så har jeg i det mindste et sted at gå hen hvis det skulle gå i stykker engang smiley

Henrik : Tak for anbefalingen, jeg kommer ikke til at bruge det på samme måde som jeg kan læse mig frem til at du gør, så har ikke behov for at det skal kunne tabes i vand, selvom det da helt sikkert er en god ting smiley

• #15   28. mar 2010 jamen.. Det koster jo ikke ekstra og du har samme spec., størrelse og vægt..

Så.. hvorfor ikke få mest muligt?

Win/win
    ;O)

• #16   28. mar 2010 Lotte : Har kigget på dine billeder nu, og de er flotte. Så tror jeg køber det Canon ixus 95 is smiley

Allan : Okay, rart lige at vide lidt om hvor meget det med megapixel betyder smiley

Søren : Tak for anbefalingen smiley

• #17   28. mar 2010 Henrik : Du har sikkert ret, men har bare hørt meget godt om Canon, min svoger har også et Canon ( spejl refleks ) som han er rigtig glad for, så tror mere det er det smiley Men vil da lige google det du nævner smiley

• #18   28. mar 2010 Et lille kig på specifikationer på Canon vs.pentax
    Skærmstørrelsen er den samme
    Pentax har lidt mere optisk zoom,=rigtig zoom. digitalzoom har ikk den store betydning, den kan laves på PC senere.
    Canon har bedre blænde:f2,8 mod f3,5 på Pentax= hurtigere optagelse ved svag lys= Færre uskarpe billeder
    Canon vejer 10 % mindre.
    Se selv mere på f.eks dustinhome/kompaktkamera/specifikationer

• #19   28. mar 2010 Cano Ixus serier er RIGTIG gode. De er til at betale og langt de fleste har optisk stabilisator hvilket giver rigtig gode billeder!

Selv videooptagelser er i super kvalitet!!

Nu kan du ikke regne med hvor mange MegaPixels der er på - f.eks. et Samsung på 12mp er lang ringere end et Ixus på 8mp pga. chippen der sidder i!!

• #20   28. mar 2010 Hvis det var mig ville jeg finde et Canon PowerShot S90
    Det har "kun" 10mpixel men en langt støre sensor, så i lavt lys bliver dine billeder ikke så grynet som de ville gøre på så mange andre kompakte kamerae.

Men det er næsten lige fedt hvad man vælger idag, så får man fine billeder

• #21   28. mar 2010 Ikke for at snakke dårligt om et ixus, men Olympus laver en serie der hedder mju hvor kameraerne er vandtætte, kan virke i frost og kan tåle stød fantastisk til træf og skiferier smiley

• #22   28. mar 2010 mju serien er også ganske fed - men så der prisen. Der er canonens lidt venligere for pungen og man får rigtig meget kamera til prisen!

• #23   28. mar 2010 Tak for råd og vejledning til jer alle. Tror jeg holder mig til sådan et Canon Ixus, det lyder til at det tilfredstiller vores amatør fotograf behov, og så skal man heller ikke gribe så dybt i lommen smiley

• #24   29. mar 2010 Det blev et Olympus MJU 7010 smiley

Var inde og snakke med en foto forhandler og han rådgav og viste mig forskellen på de forskellige kameraer, og så var det faktisk et nemt valg, selvom det alt i alt kom til at koste lidt mere end forventet, men så var det altså også med original Olympusl taske og 2 GB Olympus xd kort. De havde den på tilbud fordi der kommer en ny model, fantastisk smiley

Tak for hjælpen alle sammen smiley

Kommentér på:
Kan i anbefale et digital kamera???

Annonce