Kan i anbefale et digital kamera??? Kan i anbefale et digital kamera???
Hej allesammen.
Kæresten og jeg skal snart på ferie, og jeg er efterhånden ved at være træt af at tage billeder med min mobil, da billederne bliver skod så snart der er bevæglese.
Kæresten har godt nok et HP kamera som er udmærket i billede kvaliteten, men den er tykkere og mere klodset end et gammeldags kamera, det kan rent faktisk ikke være i lommen af mange af mine bukser!!!
Så nu har jeg besluttet mig for at investere i et godt kompakt digital kamera, og har hørt at man kan få nogle gode nogle til under 1500 kr, hvilket passer mig fint.
Men kender ikke til digitale kameraer overhovedet, så ville høre om i kunne anbefale nogle???
Har selv læst om et der hedder Canon Ixus 95 is, men ved ikke hvor gode billeder det tager??
Det jeg er ude efter er :
- Et kompakt kamera, som kan være i lommen.
- Skal kunne tage skarpe billeder
- Billederne skal være gode, også når der er bevægelse.
- Må gerne kunne tage gode billeder ved zoom.
Jeg har ingen behov for spejlrefleks eller andre smarte ting, kun et kompakt kamera som tager skarpe billeder
Håber i kan hjælpe mig, så jeg har noget at google videre efter
Mvh
Gert
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
der vil du sikkert finde et i din smag.. har selv købt et lille et der for ca 8 månder siden for ca 600 kr der er ok..
mvh
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 8 Svar: 200
Du er godt rustet med et IXUS 95 IS(anti ryste system) og et par små indstillinger på kamera'et og du får skarpe billeder af ting i bevægelse også..Hjælper gerne med et lille kursus i indstilling af kamera
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.374
Jan : Tak for tilbudet
Vil det sige at man først skal lave forskellige indstillinger før man opnår den ønskede effekt??
Det med ting i bevægelse, da mener jeg ikke hurtige ting som biler og mc'er, men mere at det stadig ser normalt ud når en person f.eks vender hovedet eller noget i den stil??
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Produkter/Lumix+digitalkameraer/Superzoom/DMC-TZ7/overview/2029788/index.html
Det får fantastiske anmeldelser over alt, og det kan zoome 12x, hvilket er vigtigt til et godt ferie kamera
nov 2006
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
nov 2006
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 30 Svar: 390
-er alle gode kompakte kameraer, som stort set er ens i dagens Danmark.
Auto-funktionen på dem alle er rigelig fin til langt de fleste situationer. Så har de mere specielle funktioner, som man kan bruge til de lidt mere krævende opgaver. Det kan være person-genkendelse og enda smile-genkendelse, lange åbningstider til at tage billeder om natten med, fx af fyrværkeri, forskellige effekter kan også lægges på, som fx sort/hvid, gul-brunt skær, som gamle dage osv osv osv.
-Og så kan mange af dem også optage video i ok kvalitet. (Ikke sammenlignelig med fx HD!)
Tag som Jeppe siger i fx El-giganten. De har et ret stort udvalg og også til ok priser. Husk der er (kan være) forskel på prisen i butikken og så den på deres web. Der kan godt være nogle hundrede kroner at spare ved at købe det rigtige sted fra!
Mvh
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Jeg syntes du mangler et aspekt som mc kører...
Vandtæt og stødsikkert.
Jeg sværger til Pentax W serien.
Tabte mit gamle W10 i Skotland, kørende mens jeg skulle tage et billede.. tabte det og fandt alle delene og det virker den dag i dag.. Dog ikke vandtæt mere.
Jeg har så haft w20,w30 og har nu W80.
Grunden til de mange skift er at jeg bruger mit udstyr på den hårde måde, det er ikke kameraets skyld.
Den fedeste funktion er at man kan sætte det til at tage et billede f.eks hvert 10. sek 1000 gange og så spænde skidtet på styret.
Jeg har de fede billeder af vennerne i umulige situationer...
Og når man kommer hjem skyller man det lige under vandhanen.
Det er lige kommet et WS80 som har næsten samme spec. men kun koster 1100 hos dustin...
Kig lige på det inden du handler.
nov 2006
Men er da stadig nysgerrig efter hvad man skal sigte efter med hensyn til megapixel, er 10 ikke nok, eller skal der mere til???
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 854
Prøv at kigge i mit album, alle de billeder er taget med det og det har så kun 6 megapixel.
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 30 Svar: 390
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 36 Svar: 749
nov 2006
Henrik : Tak for anbefalingen, jeg kommer ikke til at bruge det på samme måde som jeg kan læse mig frem til at du gør, så har ikke behov for at det skal kunne tabes i vand, selvom det da helt sikkert er en god ting
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Så.. hvorfor ikke få mest muligt?
Win/win
;O)
nov 2006
Allan : Okay, rart lige at vide lidt om hvor meget det med megapixel betyder
Søren : Tak for anbefalingen
nov 2006
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 8 Svar: 200
Skærmstørrelsen er den samme
Pentax har lidt mere optisk zoom,=rigtig zoom. digitalzoom har ikk den store betydning, den kan laves på PC senere.
Canon har bedre blænde:f2,8 mod f3,5 på Pentax= hurtigere optagelse ved svag lys= Færre uskarpe billeder
Canon vejer 10 % mindre.
Se selv mere på f.eks dustinhome/kompaktkamera/specifikationer
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
Selv videooptagelser er i super kvalitet!!
Nu kan du ikke regne med hvor mange MegaPixels der er på - f.eks. et Samsung på 12mp er lang ringere end et Ixus på 8mp pga. chippen der sidder i!!
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Det har "kun" 10mpixel men en langt støre sensor, så i lavt lys bliver dine billeder ikke så grynet som de ville gøre på så mange andre kompakte kamerae.
Men det er næsten lige fedt hvad man vælger idag, så får man fine billeder
dec 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 28 Svar: 251
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
nov 2006
nov 2006
Var inde og snakke med en foto forhandler og han rådgav og viste mig forskellen på de forskellige kameraer, og så var det faktisk et nemt valg, selvom det alt i alt kom til at koste lidt mere end forventet, men så var det altså også med original Olympusl taske og 2 GB Olympus xd kort. De havde den på tilbud fordi der kommer en ny model, fantastisk
Tak for hjælpen alle sammen
Kan i anbefale et digital kamera???