11.819 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

gulvvarme på 1 strengssystem. gulvvarme på 1 strengssystem.

skal hjælpe en med at trække gulvvarme på sådan et system , 7m2 uden shunt . var det et normalt 2 strengs ville jeg bare sætte en returventil på , men her er jeg lidt i tvivl da min viden på området er lidt rusten smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gulvvarme på 1 strengssystem.
  • #1   8. apr 2010 tror du ikk i skal ha fat i en vvs installatør?

• #2   8. apr 2010 Michael - Det tro jeg ikke kommer til at fungere. Da et 1-strengs anlæg ikke har nogen modstand, får du meget svært ved at få vandet til at løbe igennem den lange gulvvarme slange,,,,, Desværre

• #3   8. apr 2010 Carsten : nej så havde jeg ringet efter sådan en , og ikke skrevet her .
    Thomas : for mange år siden da jeg var i lære , lavede vi en lille gulvvarmekreds på et 1 strengs anlæg og det fungerede , men jeg kan simpelthen ikke huske hvad vi satte på smiley mener du der skal shunt på ? eller ,at det er umuligt at få til at fungere ?

• #4   8. apr 2010 Det er muligt at få det til at fungere . Dog vil du/i skulle indsætte et pumpeshunt til hjælp til gulvvarmekredsen og muligvis indsætte en strengregulerings ventil også .

• #5   8. apr 2010 ja jeg overvejede om man skulle køre den til gasfyr og ud som to strengs , men hvis man tager dette link for pålydene siger de der bare skal en kuglehane på ??? http://www.vvs-trading.dk/uploads/060_-_Gulvvarme.pdf

• #6   8. apr 2010 ja kuglehane på returrøret fra glv varmen . men med shunt, med fremløbsføler .

• #7   8. apr 2010 ojj han spurgte om jeg gad fortælle hvordan rørene skulle ligge i gulvet ,og pludselig er det bøvlet ,satans man er så flink smiley men mange tak for hjælpen.

• #8   8. apr 2010 Ideen med at køre gulvvarmen som 2 streng og resten som 1 streng kan fungere, jeg har lavet mit system sådan, og med en strengregulering i retur på gulvvarmen, for lige at holde flowet nede i gulvvarmen.

men du skal nok lige vurdere om 1 streng systemet kan tåle at miste det flow du napper til gulvet

• #9   8. apr 2010 jeg må over og kigge på det , tak for input .

• #10   9. apr 2010 Vi har 1 strengs-anlæg i huset, men med gulvvarme fordelt på 50 m2 garage, 14 m2 badeværelse og 6 m2 badeværelse. Alle er sat på med en pumpeshunt (alm. termostater duer ikke til gulvvarme, så glem det) og med en ballofix til at regulere flowet mellem strengen ind i badeværelset og strengen videre ud i systemet.

Dvs. at pumpeshunten styrer flowet ud i gulvvarmerøret, og at ballofixen sikrer at der er lidt modstand i strengen, så at vandet presses ud i gulvarmerøret... samtidig sikrer den halvåbne ballofix at strengen ikke lukkes af, hvis pumpeshunten lukkes - så at varmen stadig pumpes rundt i systemet.

Fungerer meget fint uden problemer, med en ganske alm. Grundfoss-pumpe på vores oliefyr, så den ekstra modstand betyder ikke ret meget - dog skal det siges at det store gulv i garagen er lavet som to parallele strenge (i stedet for een lang streng), for at nedsætte modstanden.

Kommentér på:
gulvvarme på 1 strengssystem.

Annonce