906 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

TV Tuner TV Tuner

Jeg ka ikke hitteud af det , alså det med C - T tuner osv i moderne fjernsyn , og bliver sku ikke klogere af at læse om det

De kloge siger mit fjernsyn skal have en C tuner for at feks se Boksning på lørdag , bagi mit fjernsyn sidder der sådan en sprække til at putte en kortlæser i , men er der C tuner indbygget i TVet ?
Det er dette fjernsyn der der er tale om

http://en.kioskea.net/guide/details/906904-samsung-le-32r87bd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TV Tuner
  • #1   20. apr 2010 Søren jeg har kabel som du nok ved , men har mit tv indbygget C Tuner ?

• #2   20. apr 2010 Hvis du har Kabel tv ( eks. via YOUSEE), så skal du have en DVB-C Tuner. Hvis du vil tage alle kanaler der er gratis tilgængelig skal det være MPEG-4 men MPEG-2 kan tage langt størstedelen. Hvis der sidder en sprække i siden af dit tv, er dette til et programkort fra yousee, som man skal have for at se boksning, og et CAM-modul..
    Om lige DIN modul har DVB-C MPEG4 eller MPEG-2 eller intet, kan du læse dig frem til i din manual, eller på nettet. Der står ikke noget på det link du skriver.. Men så vidt jeg husker har en r87 kun DVB-C MPEG2, og hvorvidt det er nok for at se boksning aner jeg ikke.. Det ovenstående er under den forudsætning at det er en DANSK model, dvs købt i en DANSK radiohandler. ( expert, fona osv). Er det købt over grænsen, på nettet, eller i bilka, føtex osv. er der ingen garantier for at du kan bruge den indbyggede tuner til noget som helst smiley Håber det var let-læseligt smiley

• #3   20. apr 2010 Ok ja du ved da noget om det , men jeg føler mig sku bare mere dum nu smiley

Tror at mit TV er parallel importeret , da det indgik i en tuske handel med en kunde , og der skulle opsættes noget via nogen mystiske koder ?

Jeg ser bare TV via dansk kabel tv med 50-60 kanaler og nede ved den lokale udbyder sagde de enten skuille jeg have et kort eller en hel dekoder , kom helt and på om mit fjernsyn havde den C tuner indbygget , og min vildledning skriver intet om den , men jeg kan se hvor meget det vejer og at jeg ikke må se tv i 40 minus grader smiley

• #4   20. apr 2010 Alså er sådan en kortlæser + et kort fra feks YOUSEE nok + at man køber den kamp ?

Er det rigtig forstået ?

• #5   20. apr 2010 Per, en CAM modul(kortlæser), Yousee kort + kamp er alt hvad du behøver i principet.

Men ring lige og hør YOUSEE om kampen kører på en MPEG-2 Eller MPEG-4 kanal.. Mener nemlig kun dit TV har mpeg2.. Men mon ikke de sender den i MPEG-2 smiley

Bag på tv'et står tv'ets model kode.. Det er LE32R/ WXXE... Det kan også være / YXE og en masse andre. Og det er faktisk det der afgør om du har dvb-c mpeg2 eller mpeg4.. Men hvis du kan se DR HD uden at bruge en boks, så har du DVB-C MPEG4 smiley <- Det er den nemme løsning til at tjekke det.

• #6   20. apr 2010 LE32R87BDX/XEU

Type 20BP32EO

Og jeg takker mange gange for hjælpen for hulen da

Kommentér på:
TV Tuner

Annonce