Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  maskinmester uddanelsen
  • #1   27. apr 2010 bliver han ikke sur over at blive taget

god uddannelse iøvrigt - gå for det

• #2   27. apr 2010 nej jeg er ret sikker på at han er vant til det smiley

• #3   27. apr 2010 Er maskinmester færdig i 2002... Er projektleder i dag...

• #4   27. apr 2010 må man spørge lidt om hvad det byder på af opgaver at være projektleder?

• #5   27. apr 2010 Jeg er igang med uddannelsen nu i frederikshavn, det er jeg rigtig glad for smiley

• #6   27. apr 2010 Jeg er pt igang med min afsluttende opgave ved Grundfos i Bjerringbro hvor jeg sammen med en medstuderende går som maskinmesteraspiranter eller hvad man nu kalder det... Vi har haft 2,5 md afsluttende praktik dernede og skriver nu projekt. Så jeg skal gerne være færdiguddannet om ca 2 mdrs tid. Skal lige sige jeg er uddannet fra Frederikshavn maskinmesterskole, Martec.

Jeg vil klart anbefale uddannelsen, men du skal være klar over hvor meget el der indgår i uddannelsen idag. Det er der vist mange der bliver shokkerede over... Jeg blev ihvertfald lidt smiley hehe... Installatøreksamen er sgu noget svært gøgl hvis man ikke lige har el som sin største interesse...

• #7   27. apr 2010 Det er den bedste telniske uddannelse du kan få dig... Men du kommer ikke sovende til den skal du vide...

• #8   27. apr 2010 det er bare at komme i gang - er selv mester fra 1996.
    det er en af de bedste uddannelse der findes men også en af de hårdeste.

• #9   27. apr 2010 plusser ved mm-udd. den er bred... meget bred. Jeg vil sige at en god indgangsvinkel er en håndværker udd.... men lige så vel en htx eller andet.
    Har selv taget noget af den... ja jeg fandt så ud af det ikke var noget for mig og sidde stille hele tiden... tog så køletekniker i stedet og arb. i dag som servicemontør indenfor vacuumteknik og systemer. Og ja jeg mener også det er en god uddannelse... og er man ikke kræsen med hvad man skal ud og lave bagefter er der jo stort set "job-garanti".
    Indstil dig på at det er en periode af dit liv du skal læse og lave lektier hele tiden... smiley Men det er jo kun et par år... også kommer belønningen i form af bedre løn, - spændende udfordringer osv.
    Har så iøvrigt flere kollegaer der har den... og de er godt til passe med det...
    Nogle maskinmestre er jo "kedelpassere"... andre er arb. ledere, - drift eller produktionschef... 1.mester på et skib, - 2. eller 3. mester...
    Nogle arb. som mellemleder/værkfører...
    Andre er rejsemontører...

mulighederne er så mange... kommer helt an på hvad man selv føler man har lyst og mod på...

Så - god fornøjelse. og pøj pøj med det...

Offslow

• #10   27. apr 2010 Du kan jo læse en masse på www.mmf.dk...

• #11   27. apr 2010 Jeg er igang med uddannelsen.. Spændende indtil videre, men er ikke nået så langt indtil videre.. Tror det bliver hårdt..

• #12   27. apr 2010 Tror det er en god uddanelse, men du skal jo ville hvad maskinmestre laver.
    Der er også andre muligheder, fx maskiningeniør, selvom det er to forskellige uddanelser

• #13   27. apr 2010 tak for svarene...

min foreløbige tanke er at jobbet helst stadig skal indeholde noget med motorer(er uddannet og arbejder som lastvognsmekanikker) gerne skibsmotorer. jeg regner dog ikke med at ville ud og sejle men hellere noget med større service og rep opgaver.

synes det er svært at danne sig et overblik over hvad man kan forvente at lave bagefter da der jo alle steder bare står at den er så bred så du kan lave alt men ingen har endnu kunnet svare på om det jeg forestiller mig også er i retningen

tror også lektierne bliver det værste for mig hehe

• #14   27. apr 2010 Ja sping på den, hvis du vil er det ingen problem at gennemfører den, jeg kender ihvertfald en der også er herinde som klarede uden at være den skarpeste kniv i skuffen

• #15   27. apr 2010 er selv maskinmester og arbjeder som disiplin ingeniør på kontor i land med vedligeholdelse af offshore installationer i Nordsøen. Bruger dagligt meget af det man har lært fra uddannelsen.

• #16   27. apr 2010 Der er rigtig meget elektronik, så elsker du matematik og opgaveregning. Jump on.. Det teoretiske er der ikke meget af når praktik forløbet er slut. Stortset intet. De sælger nu uddannelsen som værende praktisk. Flere af os blevet lidt skuffet over

• #17   27. apr 2010 det er jo en mellemlang vidderegående uddannelse. Så ja der skal læses, studeres, laves opgaver... i en uendelighed. i alle 3 år. men når man igennem eksaminerne ved 3. semester kommer man med meget stor sandsynlighed igennem resten.
    Men man skal sku ville det.

• #18   28. apr 2010 er på 5.sem. nu i århus og kan kun nikke genkendende til det der er skrevet..go for it tag en snak med studievejlederne på stedet og undersøg de obligatoriske fag, som allerede skrevet, så fylder skibsmotor-delen ikke så meget endda. der er meget Elektroteknik og automation samt kedel og kraftværksteknik.

• #19   28. apr 2010 Jeg er maskinmester. Det er den største præstation i mit liv. Jeg er stolt af det, og jeg ved jeg har kæmpet for det. Jeg har arbejdet som projektleder på et fjernvarmeværk, men mulighederne er jo kæmpestore. Det er det jeg synes er det bedste ved uddannelsen. Jeg går uden arbejde nu, og overvejer at skifte til en anden branche, og det regner jeg ikke med bliver noget problem, fordi jeg er Maskinmester.

Jeg vil ikke skræmme dig, men du må ikke undervurdere at det er en hård uddannelse at komme igennem. Jeg har flere kammerater der har gået på uni og lavet væsentligt mindre smiley det er en fuldtids uddannelse.
    Go for it.

• #20   28. apr 2010 Læser også selv maskinmester, på 3. semester ud af de 6. Som nævnt tidligere er der overraskende meget el undervisning under forløbet. Men hvis du sigter efter noget med skibsmotorer o.lign, kender jeg 2 som på hvert sit tidspunkt kom ud på MAN Diesel i kbh, hvor de kom i deres service afdeling med x-antal rejsedage om året hvor de tager ud til skibe der ligger i havn og laver diverse forsøg, services osv.
    Jeg synes selv arbejdsbyrden er meget varierende, der er en stor del der skal læses derhjemme, og også en stor del opgaver. Men min erfaring er at laver du opgaverne og følger med i timerne, er du sku ikke langt fra dem som faktisk har siddet derhjemme og læst.
    - Derfor må jeg indrømme jeg sjældent læser smiley

En anden hjemmeside er www.maskinmester.dk, hvis du ikke allerede har fundet den :).

• #21   28. apr 2010 Jeg er næsten færdig i Århus og ja, man skal satme give den gassen, det er jævnt meget at se til under uddannelsen.

Men jeg vil så sige at du nok ville være bedst tjent med at vælge en anden skole end Århus, der er pisse dygtige undervisere, men jeg har kun dårlige erfaringer med ledelsen af skolen...... Efter min mening køre skolen kun pga underviserne og beliggenheden.

Held og lykke med det smiley

Kommentér på:
maskinmester uddanelsen

Annonce