{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

hvilken bil ville du vælge ? {{forumTopicSubject}}

overvejer at købe en ny bil , men synes det er svært at finde den rigtige, (jeg har oprettet på BG også men input er altid godt, og det er oprettet som OT ,og jeg har en fin mc så alt er klar smiley
mine kriterier er disse :
den må koste 130 til 250000
årgang 2003 til 2010 (jo nyere den er jo mere må den koste,dvs ikke en 2003 til 250000)
der skal kunne være 5 personer i ca 5 gange om året.¨
den skal ha klimaanlæg
minnimum 4 airbags
automatgear ,DSG eller lign.
ikke vanvittig dyr i grønne afgifter.
et godt kvalitetsmærke,
hellere komfort end sport.
jeg har en mazda 626, den sidste årgang og pladsen i den er fin.
har overvejet en Honda Insigt ,(men har kun set den på foto) men alle input er velkomne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken bil ville du vælge ?
  • #1   3. jun 2010 (link fjernet)

• #2   3. jun 2010 Vil ikke komme ind på hvad du skal vælge af mærke, eller model

Vi er alle sammen forskellige, og den enes drøm, er den andens hadebil..

Men uanset hvad, så køb ikke en sprit ny, tag en der har gået 20-35kkm, det er der den største afskrivining finder sted.

Og så et surt opstød, hvorfor helvede købe bil efter at i skal have 5 pladser 4-5gange om året? i min verden total spild af penge..

Jeg køber bil efter mit behov, og i vore husstand er vi 2..

• #3   3. jun 2010 (link fjernet)

Noget i den stil?

• #4   3. jun 2010 den ser fin ud , Jesper Golf var ikke lige i mine overvejelser ,men det er det nu ,

• #5   3. jun 2010 Morten : fordi jeg har 3 børn smiley men det er sjældent de kører med alle , men muligheden skal være der .

• #6   3. jun 2010 det er jo en vw under sit knap så kønne ydre, det er en diesel, man sidder fint 5 personer, den har alt det andet gejl du gerne ville have.. Eneste problem er kilometerne, men du kan vel finde en magen til med færre km.

• #7   3. jun 2010 Michael:

Så er det også noget andet, de er en del af din husstand, og derfor skal bil valget afspejle det smiley

250k køber dig sku rigtigt meget fin mini mpv idag...

• #8   3. jun 2010 seaten ser fin ud , nogen der ved hvordan sådan en kører ? er den komfortabel og ikke ret larmende ?

• #9   3. jun 2010 Morten : nu skriver du mini mpv, det skal ikke være en mazda 5 en berlingo eller ?
    jeg ville helst købe en mercedes 220cdi model 211 fra tyskland det skulle lige kunne gå til prisen , men da Mercedes prisnedsættelse ikke er slået igennem ved skat endnu tør jeg ikke.men en bil som avensisen og en lexus 200 tiltaler mig også. jeg er i vildrede.

• #10   3. jun 2010 Altmann : jeg synes faktisk den er pænere end fx en golf .

• #11   3. jun 2010 bare husk Honda er meget dyre i stumper når vi snakker biler.

har en ven med en Honda stream mener jeg den hedder. 1 styk luftfilter og 1 styk ABS føler bag, 2100,- kun for delene.
    fik et helt chok mand ! min golf kostede luftfilter 150,- og 1 føler 550,-

men VW er fine biler, små dyre men gode. som der bliver nævnt er Seat jo "samme bil" et andet ydre og interiør knap så kvali. men motor, undervogn osv osv er jo det samme.

De nye mazda 6, du skal ikke vælge de første model 6'ere. men de sidste er rigtig fine og de har lavet rigtig meget om på dem i forhold til de første. rettet mange fejl osv.

ellers kører en mazda 5 ( sådan en lille Vw Touran / Seat Altea Størrelse ) også helt udemærket.

dog har jeg INGEN erfaring med mazda og automat gear. men jeg er sikker på det er fint fint. selvom Vw's DSG er hammer lækkert.

Min mor har selv den helt nye Polo Blue motion i kikkerten. 178.000 for basis, så er der kampagne på DK pakke fra 27.000 som nu koster kun 9.995,- og så tillæg på 6000,- for metal lak.

så har den 4 el-ruder, el spejle med varme, afblændings spejle, fuld automatisk klima, regn sensor, sæde varme, osv osv.
    så kommer auto gear oveni, men altså. og så skal du selvfølgelig se om der er plads nok til 5 mennesker. sæde pladserne er udemærket, dog har den ikke så stort bagage rum.

• #12   3. jun 2010 Søren B * Århus * : Mazda 6 i den første model har slemme rust problemer men den nye er lavet anderledes i samlingerne og har mere "gummihud" eller hvad det hedder over samlingerne. og der er bare rettet helt vildt meget, det er ikke bare en facelift på de nye 6'ere. det er som en helt anden bil. så en 6'er er skam fin, bare det er den nye model smiley

• #13   3. jun 2010 jeg kender en med en Seat altea 2.0 TDi 140 Heste. 16-17 km literen kører han i snit. hans er fra 2007 og har kørt 250.000 km nu. han har haft den fra ny. han har ALDRIG haft nogle problemer med den. andet end den melder fejl på forvarmer systemet til kølervæsken. det virker dog upåklageligt, den melder bare fejl når man tester bilen. og så er der skiftet et elrude hejs i føresiden. resten er bare service relaterede sliddele.

• #14   3. jun 2010 fordelen ved en Honda insigt , skulle være den grønne afgift på 520 kr om året og et forbrug på 22.7 km/l (det er jo en hybrid bil) men er bare i tvivl om hvordan det ville være at at køre fx til italien. jeg er jo vant til at motoren på en bil helst skal være på over 2 liter smiley

• #15   3. jun 2010 mht til Mazda , jeg synes ikke kvaliteten i min virker på højde med fx toyota som jeg har haft et par stk af.

• #16   3. jun 2010 Honda accord selvfølgelig.. Den nye model i 2.0 skulle være til at finde til den pris

Eller den ældre, der starter i 2003 enten i 2.2 diesel eller 2.4 benzin med 190hk

• #17   3. jun 2010 hvilken Mazda har du ? og har du prøvet en mazda fra 2008 f.eks ? syntes det er en ganske fin bil. ikke at jeg mener Toyota ikke dur, fordi de er helt i top også.

• #18   3. jun 2010 tror du for svært ved at møde billigt grøn ejerafgift samtidig med stor motor smiley

• #19   3. jun 2010 min kollega har nemlig en Mazda 6 2009 model 2.0 Turbo diesel med 140 heste og masser moment og 6 trins manuel gearkasse. den har 65 liters tank, og han kører 850-900 km på hver tank. og det er en møg lækker bil. han gav 270.000 da den havde kørt 9000km

• #20   3. jun 2010 Michael

Jeg har mine hænder på tre Golf 2,5 DKudstyr variant og en Volvo V40. Der er en del km i dem, men de er OK - Firmabiler efter reduktion. Det kunne jo være du var interesseret i den bedste eller du og konen skulle have en hver:-)

Slriv PB hvis interesse

• #21   4. jun 2010 Knud : PB sendt

• #22   4. jun 2010 Andreas : min er en 2001 gået 200000 ,synes bare der har været flere ting på den som ikke var på fx min gamle carina med næsten 300k km på tælleren
    Mirza : der var du smiley kunne ikke forstå du ikke kom på banen da jeg skrev Honda INsigt smiley

• #23   4. jun 2010 Jeg ville nok være ligeglad med årgangen og de grønne afgifter og købe sådan en her:
    http://www2.jaguarhouse.dk/jaguarhouse/stockshow.jsp?id=385

• #24   4. jun 2010 Ford Fairlane Fastback '68.

• #25   4. jun 2010 her er et alternativ. Ford C-max! Jeg har haft en 2004 model 2.0TDCI (gulplade) i 4 år nu og kørt 160.000km i "rask trav"Man sidder godt i den, den er støjsvag, styrer skide godt, rimelig billig i reservedele, og der er ikke noget rust at finde. Du skal selvfølgelig finde en på hvide plader, men ta' dog at teste sådan en også.
    Jeg har også en Passat 2.0TDI fra 2006, det er satme også en dejlig bil, du kan jo evt vælge en 2.0 benziner, den går også godt.

• #26   4. jun 2010 Alternativ: Ford Fairlane Fastback '68. Fee Slæde...

• #27   4. jun 2010 Køb en Toyot CorollA!!!!

• #28   4. jun 2010 Eller en NissaNNNNNNN Max Djohn...!!

• #29   4. jun 2010 hvilken Mazda har du ? og har du prøvet en mazda fra 2008 f.eks ? syntes det er en ganske fin bil. ikke at jeg mener Toyota ikke dur, fordi de er helt i top også.

• #30   4. jun 2010 19 eller 69 her er alle input velkomne smiley har kigget rigtig meget men , nogen gange overser man jo noget eller kender ikke nok til det , derfor denne tråd smiley

• #31   4. jun 2010 tag lige ud og prøvekør sådan en Mazda 6 2.0 diesel. altså en rigtig lækker vogn. og du finder dem tit med alt udstyr når de har auto gear. Xenon, Bose sound system, fler zonet klima, park sensor osv osv.

kører sku dejligt og piv fræk i designet efter min mening, der er vi dog heldigvis forskellige os mennesker smiley

• #32   4. jun 2010 Kasper : lidt sjovt at du linker til en jaguar fra jaguarhouse , vi var meget tæt på at købe en derfra , men min kone kører en del så benzin forbrug har også noget at sige

• #33   4. jun 2010 Mnjaeh, de er jo ikke kostforagtere de kære katte. Og alt over 10 km/l vil være en gevinst, men i dette tilfælde, får man enormt meget bil for pengene! Schweitsermodel med 48.000 km på klokken!

• #34   4. jun 2010 chrysler 300M. Kæden hopper af mht til grøn ejer afgift. Men super komfort, effekt, udstyr og plads. Du kan sende en pm hvis du vil vide mere

• #35   4. jun 2010 De gamle har en Golf 6 - også med den 122 hk 1.4 TSI motor... Den går nu godt!
    Overvej om DSG-gearet er merprisen værd...
    Mener det koster 29.xxx fra ny, så mon ikke også det gør brugtpriserne min. 15.000 dyre?

• #36   4. jun 2010 dsg , multitronic , automat ,gear er ikke alene pengene værd (for mig ) men et must jeg kører race på min mc , i bilen skal det være så nemt og behageligt som muligt smiley
    Andreas : har skrevet i tråden ,nuværende bil og km, synes også en Mazda er fin, Men er lidt lorren ved kvalitetet på længere sigt.

Thomas : en 300 m ja den havde jeg ikke lige set komme , har en usa båd den er fin , men en usa biler kommer der kun til at stå i min garage ,hvis jeg engang køber en gammel corvette smiley

• #37   4. jun 2010 Du kan få en sprit ny Kia Venga eller Chevrolet Cruze for det budget. Med den første følger der også 7 års garanti, og de nye koreanere har god kvalitet og sikkerhed.

• #38   4. jun 2010 hvis du har op til 250.000 kr at gøre godt med vil jeg anbefale en Audi A4 Avant. Så ny som muligt for pengene og så gerne i en tdi. eller 1,8t. det er en fed slæde.

• #39   4. jun 2010 Jesper er inde omkring noget sjovt. Jeg er selv til liudt store biler, men jeg har haft en Hyundai I30 som lånebil en kort periode. DEN ER KANON - og jfr. tyskerne, skulle kvaliteten være aldeles i top.

Jeg har ikke undersøgt det nærmere, men mon ikke sådan en kan fås sprængfyldt med udstyr inden for nævnte rammer.

En helt anden vej - sidste model af Skoda Superb med 1,8 T maskine i.
    Oceaner af plads til dig og alle dine børn, komfort og glimrende kvalitet.
    Jeg havde nær købt sådan en for nogleår siden, og fortrød mange gange siden, at jeg ikke gjorde. Nu kører jeg i den nye model af samme med den nye Dr turbodiesel. Sådan en flyvende pik er simpelthen den bedste bil jeg nogensinde har haft - og så ligger jeg i snit over de seneste 70000 km på mellem 16,6 og 16,7 km/l diesel.!!!!

De ældre modellers turbodiesel er meget stærk, men støjende, så hold fast ved benzinmaskine med den gamle type.

• #40   4. jun 2010 Michael, nej jeg kan ikk holde mig tilbage når der bliver nævnt honda smiley

Og lige for at tilføje en ting, så er den europæiske honda bygget i Suzuka, Japan.. Hvilket er et stort plus, det er god gammel kvalitet som vi kender det, og ikk ligesom de nye civicer, bygget i england, og på niveau med tyske biler smiley

Insight som du selv er inde på, er jeg ikk i tvivl på er en god bil! Og er også bygget i japan, men med så ny og knap så udbredt teknologi kan der (når garantien) udløber komme store forudsete udgifter..

• #41   4. jun 2010 "så er den europæiske accord bygget i Suzuka" skulle det stå smiley

• #42   4. jun 2010 Mirza : har talt med en fra Honda , han sagde at de startede med Hybrid tekniken for 14 år siden , hvad med motoren i Insigt kender du(eller andre) noget til den da jeg er nervøs for den bliver for svag ?

• #43   4. jun 2010 MERCEDES prøv at tjek prisindexet på reservedele på sådan en fætter det koster ikke en herregård, jeg har lige skiftet bremser ( skiver / klodser ) hele vejen rundt for 2500 , og der får du comfort for alle dine penge, du skal heller ikke være bange for at købe en brugt taxa med lidt km på tælleren, bare de kan dok at den er holdt med service og at sæder og affjedring er iorden, motoren skal sgu nok holde....

• #44   4. jun 2010 Kim S: Du kender vidst ikke historien bag de lave reservedelspriser hos Mercedes.

• #45   4. jun 2010 Kim: som jeg skrev længere oppe ville jeg rigtig gerne have en MB 220 cdi model 211 ,Men da prisnedsættelsen på Mercedes nye modeller ikke er slået igennem , mener jeg at tabet værditabet bliver uforholdsvist for højt , derfor er den lagt lidt til hvile.

• #46   4. jun 2010 Michael, jeg har absolut intet negativt hørt om den, honda kan deres kram, men HVIS noget går i stykker så er det altid nemmere og billigere at reppe en "gammeldags" benzin motor, hvis dele man kan finde hos enhver ophugger..

Men hører lige om nogen på hondaklub.dk har gået fornøjelsen af at køre en Insight

• #47   4. jun 2010 Jeg er superglad for min Vectra årg 2008. Det er en 1,9 tdi med 150 hk. Masser plads og ok med udstyr..

• #48   4. jun 2010 Mirza : tak
    Jesper : jeg kender heller ikke historien , hvad er den ?
    Jabbekot : har også kigget på en vectra , fin bil ,

• #49   4. jun 2010 Arh jaxe... der er da ikke så meget plads bag til hvis man skal have barnevogn i smiley

• #50   5. jun 2010 Lidt en modsætning til de andre
    (link fjernet)
    Ved godt den mangler automat gear.
    Men kig lige en ekstra gang, golf størrelse bil.
    143 diesel hæste.
    21,3 km/l
    2600 i grøn afgift årligt.

• #51   5. jun 2010 Michael: Mercedes mistede markedsandele til Audi, BMW og Lexus fordi deres kvalitet var faldet i slut 90'erne. Sammenlignet med de mærker har de mange fejl, så for at holde kundernes udgifter til vedligehold nede satte de deres reservedelspriser ned.

• #52   5. jun 2010 Arh : ok Jesper ,og lige tryghed driftsikkerhed , betyder meget for mig ifht valg af bil , og stjernestatusen på en MB er nok faldet noget , selvom man nok ikke får bedre motorvejslokomotiv.
    Rune : jeg tager et tjek på den , da automatgearet efterhånden er blevet ,lidt mindre essentielt , (selvom jeg rigtig gerne ville ha det )

Kommentér på:
hvilken bil ville du vælge ?

Annonce