{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Ny bil - hvilken? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG
Ved godt dette ikke er BG, men håber da i kan hjælpe anyways.

Min kone og jeg er blevet enige om at vores ToyoToyota Carina er lidt for dyr for os. Derfor søger vi en anden bil.
Den vi har er 2.0 og eftersom jeg er ung, koster en forsikring ved GF som er de ultimativt billigste 9500 kr. Men med en mindre motor, som fx 1.3 eller sådan noget, ville vi kunne skære en hel del af vores budget.

Vores krav til bilen er:
- 5 dørs
- ikke over 20000, og vores gamle bil skal tages i bytte, for at skære noget af de 20000 af.
- Ikke over 1,8 motor
- køre nogenlunde langt på literen
- evt. stationcar, men ikke livsvigtigt krav.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil - hvilken?
  • #1   3. maj 2012 Og der skal selvfølgelig være træk på bilen. (man er vel ikke jyde for ingenting)

  • #2   3. maj 2012 Du bliver aldrig billigere kørende end i en Carina e. Har du overvejet en 1,6 xli?

  • #3   3. maj 2012 Problemet er at bagagerummet gerne måtte være lidt større, og den måtte gerne have en meget hårdere fjedring bagtil.

    Vi kører rigtig langt i løbet af et år, så en diesel kan også bruges tror jeg.


  • #4   3. maj 2012 Køb en 5 dørs eller en stc. Ang affjedringen ibag, så er det jo bare at skifte fjedre og støddæmpere. Så er den som den skal være igen.

    Du skal tænke påa t du ved hvad du har, men du ved ikke hvad du får - specielt ikke nede i den prisklasse.


  • #5   3. maj 2012 Den skal jo synes til oktober, og skal have ny bagrude, nyt håndbremsekabel og nye bagfjedre. Det løber hurtigt op, specielt når den kun kører 11-13 km på literen.

  • #6   3. maj 2012 Hvor kommer du fra? (:

  • #7   3. maj 2012 Honda civic eller VW Up!

  • #9   3. maj 2012 Niklas D hvad er det for noget sludder.
    Jeg købte mig en Golf 2 GTD i november da jeg fik en byggesag der gav mig 248 daglige km .Det ville jeg gerne spare min Audi for !. Det har den klaret til UG indtil videre. Faktisk har den ikke slået en skid forkert. Prisen på bilen var 8000kr nysynet.
    Og best of all, den går 20 på literen.


  • #10   3. maj 2012 Der står en fin volvo 850 årg 94 i Nakskov til 12800 - nysynet. Med nye bremser og nye dæk. Havde vidst 140hk - men er nok til for tørstig.

  • #11   3. maj 2012 Chris. Dækmontør / RPM-Racing .ø

    Hvad er det for en bil?


  • #12   3. maj 2012 Som jeg skrev. En Golf 2 GTD

  • #13   3. maj 2012 Du skrev "Du får s'gu da ikke en bil der korer ´mere end 200 km mellem værkstedsbesøgene for 20 kilo kr."

    Hvor indgår " ordentlig bil " i den tekst lige ??.

    Udover det så er jeg skam ikke for fin til at pendle i en gammel retro-gryde. Det passer mig faktisk fint da jeg er lidt vild med de ældre biler.

    Bevares det er ikke som min A6 eller opel vivaro men de koster jo så også lige lidt mere i både indkøb og km pr liter.






  • #14   3. maj 2012 Niklas what ??

    der kan vel ikke vaere forskel paa standarden, enten saa skal den paa vaerksted hver 200km eller saa skal den ikke..

    en Carina E eller Civic EK (96-00) er biler som er mindre paa vaerksted end nye VAG biler.. og de koster under 20k..

    jeg kan anbefale en civic 96-00 1,5iLS, den har 114hk og er opgivet til 15,4 paa literen, med groen afgift saa koster den 2000kr aarligt.. og kan i praksis koere op til 20km/l


  • #15   4. maj 2012 Jeg ville også pege på en golf diesel....evt. en tidlig golf 3, de kan fåes som stationcar..

    og det med at tage noget i bytte.. overvejer du at handle ved forhandler.. så overvej lige hele handlen igen... du får nærmest intet for en gammel brugt bil ved en forhandler tilgengæld betaler man kassen for gamle brugte biler ved forhandlere (eller også er det svindlere - og så havde det været bedre at handle privat) ... overvej i det mindste selv at selv din bil...

    Eller alternativt overvej hele billedet! ... du kan få en spritny minibil for omkring 50.000, når du giver din gamle bil (eller en gammel indregistreret bil) i bytte.. totaløkonomien bliver meget hurtigt meget bedre på den måde.


  • #16   4. maj 2012 Christian H,

    Jeg vil da sige, tage en tur ud og kigge på en Peaugot disel version, har dog aldrig ejet andet en Peaugot, men 99% tilfredshed. Køre selv i en 206 Disel fra 2006 og køre mellem 25-30/litern, serføligen alt kommer an på hvor hårt man trykker på speedern.

    Den bil jeg køre i er en 1.8 disel, ved også den findes i en 5dørs version. Angående forsikring så kan jeg ikke sige dige nøjeagtigt hvor meget vi betaler da min kæreste står for denne afdelning, jeg betaler bare min del.Men jeg ved da vi begge 2 er elite bilister, at det er en furnuftig pris.

    Hvis du vil have noget mer korrekt, vil jeg gerne finde ud hvad vi betaler/ måned og ved hvilket forsikringsselskab. Og det er serføligen med Ansvar/kasko


  • #17   5. maj 2012 Christian H,

    Talede med min bedre halvdel idag, hvores bilforsikring er ved Tryg og betaler lidt over 4000kr om året i fuld ansvar og kasko. tilføjelse til min sidste postering i dette topic.


  • #18   6. maj 2012 Jeg har kigget lidt på Golf 3'er diesel station car.
    De er faktisk meget fine, og opfylder jo stortset alle krav.

    Pegeot er altid så fine, og virker gode på mange punkter når man lige ser dem, og tager en rundtur om dem, men syntes altid man hører de grummeste historier om det mærke. Så skal bremserne skiftes ved hver 5000 km, så er ledningsnettet ikke koblet ordentligt til, eller også er bunden helt væk. Har næsten aldrig hørt nogle sige "vi har aldrig haft noget med vores pegeot som vi ellers har haft i mange år". Derfor tør jeg ikke at vove pelsen smiley


Kommentér på:
Ny bil - hvilken?

Annonce