{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Ny bil {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er ved kigge efter en bil, min første, og har lidt kig på denne:
(link fjernet)

Er der nogen der har nogle erfaringer med en C3 af denne årgang og kilometer stand?

Nogen der kender Autoforum Odense, er det nogen man kan handle med ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil
  • #1   22. jul 2011 du kan få mine 50 cents..hold dig langt væk fra de franske ...problemer med el,gear osv.....

  • #2   22. jul 2011 ,,

  • #3   22. jul 2011 Enig - Køb tysk eller Japansk ...

  • #4   22. jul 2011 Jeg har en Peugeot 207 godt nok i HDI men den dur bare. Pålidelig, økonomisk og komfortabel - lige som en bil skal være. Hvis den er i god stand ville jeg ikke være bange for den.

  • #5   22. jul 2011 http://www.dba.dk/toyota-yaris-10-luna-2000/id-500404711/

    hvis det skal være lille bil , resten kan du smide efter nogle fælge og en ordentlig radio osv.


  • #6   22. jul 2011 Ja hold dig fra franske "biler", vi købte en Yaris turbodiesel og den har kørt 260000km uden problemer

  • #7   22. jul 2011 Jeg ved godt at franske biler ikke har det bedste ry, men jeg tror det ved at være lidt gammel dags. F.eks. min forældre har to peugeot'er406 og 206 uden nogle problemer. Og jeg har en kammerat der også køre citroen uden problemer.

    Jeg synes at de lidt ældre Toyota'er og Mazdar'er taber lidt på brændstof økonomien og afgift, hvilket jeg prioritere. Derfor er det biler som C3, Punto og Grande Punto som først falder ind i min søgning.

    C1, Aygo og 107 og ligende synes jeg er lige lille nok, vil godt have lidt mere luft i bilen smiley


  • #8   22. jul 2011 Nyere Passat har sg mindst lige så mange fejl som de franske så den holder ikke længere...
    Der er også folk, der ikke vil køre Ford..
    Der er stor forskel på aktuel viden om tingene og generelle fordomme.. P.S: Jeg har Opel og Renault..


  • #9   22. jul 2011 Ja VW og franske er samme støbning efterhånden

    Tag nu og glem de franske.

    Vores Yaris er den forrige model og sådan en kan du få til samme pris og den går 21km/l ved meget blandet kørsel og 25 ved langtur på motorvejen


  • #10   22. jul 2011 marc...hvor langt har din HDI kørt?


  • #11   22. jul 2011 jeg har en gammel skoda felicia som jeg gav 45oo for og kørte til syn den gik lige igemmen .. 1000 i afgift om året 50hk vild og tovlig

  • #12   22. jul 2011 Jeg har købt en c 4 fra helt ny de første 2 år var den på værksted 32 gange og nu hvor den har 6 år på bagen bøvler vi stadig væk med nogle af de fejl som der har været fra ny og har brugt ca 57 af de store på værksteds regninger, og det er uden de regninger efter parkerings buler.
    Bare i år har vi brugt små 11 af de store på værksted og det er ikke på serves.
    Så hvis du lige står og mangler en c4 hvor alle stumper er skiftet mere end en gang så siger du bare til så finder vi en pris.
    p.s. den har kørt 115000 km
    Kan i gætte hvilke bil jeg køber næste gang



  • #13   22. jul 2011 ALT andet end opel og vw... tyskere burde holde sig til at lave traktorer og stige reoler ;c) he he...

  • #14   22. jul 2011 carsten - den har lige rundet de 100.000 og jeg har kørt de 20. Er rigtig glad for den.

  • #15   22. jul 2011 hold da kæft i ved ikke en skid købte en gammel audi A 6 fra 97 for 3 år siden den havde kørt 275 tusind (benzin) nu næsten 400.000 og har ikke ofret en krone foruden slitage......har haft pegeut og skiftet motor to gange og citroen hvor lednings nettet skulle skiftes og mange af mine venner bøvler vildt med de franske ...nej tysker laver kvali og de har da også problemer sikkert men hvor de franske har store problemer har de tyske kun små...

  • #16   22. jul 2011 Marck>>>har bare erfaret at turboén på HDI har det med at gå i stykker omkring de 200k km...så er du advaret

  • #17   22. jul 2011 yes dan....Audi holder max smiley

    er selv den glade ejer af en A6 Allroad TDI smiley


  • #18   22. jul 2011 Nu har jeg ikke læst alle svarende men, alt i alt en ikke særlig stabil bil. Den trækker som en scooter 30 og der er problemer med elektrisiteten.. Min svigerfar har HAFT sådan en..

    Men altså når den virker og den er pumpet med ekstra udstyr er den vel fin nok..

    Æstetikken kan diskuteres, men jeg synes også den er grim:D


  • #19   22. jul 2011 Tag et kig på den nye VW Polo, den er sgu fin 1,2 turbo, den rykker sgu fint med sine 115 HK.. Den virker "stor" inden i

  • #20   22. jul 2011 På mit job har vi 40-50 peugeot (kan ikke huske det nøjagtige antal) som de ansatte bruger.

    Lad mig sige det kort: jeg skal ALDRIG have franske biler!!

    Jeg selv har en fabia 1,4 tdi, købte den da den havde kørt 100k km, nu har den kørt 270 k km, og har kun skiftet sliddele... kigger nu efter en octavia, eller måske hyundai i40 som kommer næste måned


  • #21   22. jul 2011 Hvis bilen ellers er passet som den skal, så burde der ikke være nogle problemer. C3 har faktisk ikke nogle særlige sygdomme, da den ikke har hydraulisk undervogn.

    Den med tysk er = med kvalitet, ja det var måske rigitgt for 10-15 år siden, men idag er der mange andre mærker der overgår de tyske biler på områder som driftssikkerhed, og vedligeholdelses omkostninger.
    .





  • #22   22. jul 2011 Toyota F.eks : benjamin

  • #23   22. jul 2011 De gamle havde en Mazda 636 den rundede 400k. Og det var med mig på 18 år, som lige havde fået kørekort.. Den fik mange tæsk (men det siger vi ikke til dem).

    Så hvis den kan overleve 400k og mig, så er det kvali smiley


  • #24   22. jul 2011 lige som nin audi lars mod de 500 og holder max

  • #25   22. jul 2011 Bmw ?


  • Heine S
    Heine S Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 84
    #26   22. jul 2011 Hej Brian
    Hvis det er en C3 du vil ha´så køb den. Da jeg for 10 år siden ville ha´ en xantia, sagde alle: LAD VÆR den gi´r kun problemer, den eneste der sagde: bare køb, var mekanikeren. Den var i Kroatien med c.v. da den havde kørt 276000km, den brugte ikke en dråbe vand/olie,til gengæld mødte vi både Audiér + BMWér der holdt i vejsiden med åben motorhjelm, så de kan altså også gå i stykker. smiley Så lige en bemærkning til Benjamin om hydraulisk undervogn: gaskuglerne koster 600kr/stk, prøv lige at skifte 4 støddæmpere på en Passat/Audi, bare lige for samligningens skyld smiley
    Brian... du får meget udstyr+ en underv.beh. så køb hvis det er den du vil ha´


  • #27   22. jul 2011 Har ejet BMW og Mercedes , men fandt ikke glæde i nogen af dem eller holdbarhed , VW har jeg bestemt heller ikke været imponeret af , Fransk og Italiensk får aldrig en P.Plads her heller
    Mazdaerne syntes jeg ruster for meget , Nissan njaa måske , ...Toyota fra 1985 til 2004 biler med færre fejl skal du dælme kigge meget langt efter , kørte i min læretid 650000km i èn bil og bilen tjente sig selv hjem på km godtgørelse vist endda et par gange , ...


  • #28   22. jul 2011 Man kan sgu altid finde én der har dårlige erfaringer med Citroen, Toyota eller Vw osv..

    Har selv en c5 fra 05, og den kører sgu godt. Den har ikke slået en skid forkert og jeg kører aldrig på værksted med den (udover service selvf.) Og den har efterhånden rundet 220.000 km med de 45.000 km med mig bag rattet.

    Til gengæld havde jeg en spritny Ibiza fra 08, som skulle på værksted minimum hver anden måned. Jeg solgte den da garantiperioden udløb, da jeg ikke gad alle de regninger jeg havde i sigte.
    En kammerat har stadig sin Ibiza fra samme årgang og der har aldrig været noget..

    Tror bare at man kan være uheldig engang imellem, og de franske er vist ikke meget værre end så mange andre..


  • #29   22. jul 2011 Har en Peugeot 407 SW 1,6 HDI.... OMFG!!
    Har da aldrig brugt så mange penge på reperationer nogensinde før...

    ALDRIG skal jeg da ha' fransk bil igen...


  • #31   22. jul 2011 De har en del fejl den model.
    Derudover er kabinen virkelig billigt lavet.

    Der ER mange fejl på franske biler, men det er der altså også ved at være på tyske.


  • #32   22. jul 2011 Du kunne jo osse overveje en Fiat Panda de er på tilbud til 85k og jeg ved godt at der er noget berlingo over den.

    (link fjernet)


  • #33   22. jul 2011 Tak for de mange input.
    Det med bilmærker er også næsten en religion smiley

    Det er ikke fordi jeg vil have en C3, jeg fandt den bare og synes den så fornuftig ud. Men der er selvfølelig ikke andet for end at prøve en tur i den og tage det der fra.

    Ellers har jeg fået en god del inspiration, mange tak for det.


Kommentér på:
Ny bil

Annonce