1.949 visninger
|
Oprettet:
ny bil {{forumTopicSubject}}
VED godt det ikke er bilgalleri
MEN drenge og mænd...
Jeg står og skal have en ny bil (familiebil) gerne st.car eller touran agtig. Den skal selvfølgelig være økonomisk, helst gå over de 16-17 stykker og ku trække min trailer med 2 mc på.(traileren er en ganske alm 750kg)
Hvad ville i købe eller måske anbefale? har kigget på alt ligefra C5 til mondeo, insignia osv... jeg har 320.000 men der ingen der siger den SKAL koste det. Men nu er jeg simpelthen gået i stå og kan ikke finde rundt i det..
Hjælp
?
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.705
Vi har selv købt en med den lille bluemotionmotor men den skuffer fælt på økonomien, - vores gamle golf 4 der var chiptunet gik markant længere på litteren.
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 2.996
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 741
Kører imponerende godt
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 298
Taler af erfaring.
feb 2009
Følger: 38 Følgere: 30 MC-er: 7 Emner: 55 Svar: 275
//Blå
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.922
Hvad med en octavia?
nov 2008
Følger: 42 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 117 Svar: 480
Har hørt dårligt om vw's gamle 2.0 tdi motorer (HØRT)
okt 2007
Følger: 61 Følgere: 48 MC-er: 8 Emner: 153 Svar: 679
sep 2006
Følger: 1 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 64 Svar: 610
Den er dog mindre end en touran....eller skal du op i en s-max.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.402
mit valg stod mellem avensis og en E klasse , valgte desværre en avensis , som har skuffet med service , forbrug .
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 765
Hvor mange KM kører du om året, og hvilken varighed har de daglige ture?
Kører du mange korte ture af kortere varighed, eller er det hovedsageligt længere strækninger ad gangen?
Diesel er ikke nødvendigvis det perfekte valg, hvis du kun kører kortere ture.
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 174
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 85 Svar: 848
nov 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 273
Med diesel har den 30.000 km / 1 år service interval, og kører med kæde, så har altså ingen tandrem. Godt bagagerum, og må trække op til 1400 kg. Opgivet til 22.4 km/l. Og så er der god plads i kabinen.
Motorer (diesel) kører med variabel turbo, og har 90-128 hk. Og i topversionen med træktøj er du stadig indenfor dit budget.
Sig til hvis du vil vide mere.
nov 2008
Følger: 42 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 117 Svar: 480
Så burde mene at diesel er det optimale valg. Ved at grænsen ligger mellem 20 og 30 ved benzin og diesel
(men nævnte heller ikke at det skulle være en diesel)
Køber ikke en gammel mercer fra tyskland. den skal helst være ny/nyere
aug 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 128
Det er dog ikke en SW, men derimod en hatchback.
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 878
maj 2008
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 190
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 51
(min mening)
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 765
Der har tilsyneladende også været eksempler på totale motorhavarier, når nyere dieselbiler udelukkende har været anvendt til by-kørsel.
Pøj.pøj med beslutningen - det er altid fedt at få sig et nt køretøj.
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.922
Ja, men en Peugeot er lige som en kvinde.. den får de særeste ideer engang imellem ;o)
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 639
kender et par stykker der har haft C5....for første og absolut sidste gang.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.178
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/jaguar/x-type/20-d-deluxe-estate/481347/
maj 2006
Følger: 80 Følgere: 75 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.974
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 765
Tidligere troede man, at det eneste menneskabte bygningsværk der kunne ses fra månen var den kineniske mur - NOT TRUE; det er de endeløse rækker af Rover 75 der enten aldrig er blevet solgt, eller bare holder og venter på reservedele!!!
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.178
Ville da også være forsigtig med at sammenligne den med Rovers 75'er. De ejere jeg har snakket med, har da i øvrigt ikke nævnt noget om brug for, eller mangel på, reservedele! Tværtimod har de været yderst tilfredse med dem.
maj 2008
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 337
ny bil