Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi A4 1,8T quattro 150hk.2001-
  • #1   21. jun 2010 Jeg har den gamle model; men med samme motor. Den kører skide godt, og skulle også være ret holdbar den motor. Jeg måtte desværre skifte min turbo efter 180.000 km; men det er vel egentlig også mere eller mindre ok.
    Om Audi har ændret en masse hen ad vejen ved jeg heller ikke; men ihvertfald gfår den godt sårn en 1.8T 150 hk smiley

• #2   21. jun 2010 hvis du kigger på 2001 og frem af, altså den lidt nyere model end f.eks en 96'er. så mener jeg også det er en lidt updated motor og at den har 163 heste.

Det kører smadder godt.
    Jeg har en kammerat med samme vogn, en 2002'er og den er virkelig lækker, den har efterhånden nok kørt 120-130.000 km. og der har intet været, udover service. og den har kørt med chip siden 50.000km ca.

Må man spørge hvorfor du vil have 4hjulstræk ? smiley

• #3   21. jun 2010 jeg har 2.5 tdi avant quattro årg 2000 det quattro er så lækkert at køre med. bilen er klistert til vejen på en helt anden måde end 2wd
    http://www.dba.dk/audi-a4-25-tdi-150-avant/id-66455712/

• #4   21. jun 2010 andreas : 4 hjuls trækket er for bedre greb og så lyder det cool at sige at man har en quattro smiley

den jeg har set på har kørt 200000km og er fra 2001

• #5   21. jun 2010 Jeg ville aldrig købe 4 hjuls træk hvis ikke den var rigtig vild og ikke kunne overføre kræfterne vha. forhjulene alene.
    Det er pænt dyrt hvis det går i stykker, og jeg må indrømme at jeg har svært ved at se de helt store pludser, da de fleste 1.8 T'ere fra 2001 og frem alligevel har ESP og alt det gøgl der.

nu ved jeg ikke om det er permanent 4 hjuls træk, men det går jeg stærkt ud fra at det er, så kan du også regne med omkring 1km/l MINDRE end hvis den kun havde forhjuls træk.

og den er vel også lidt dyrere i quattro end uden.

skal den køre std. eller med chip, så ser jeg intet andet end ekstra udgifter ved quattro. men skal den op og smide 3-400 hypper eller lignende, så kan jeg sagtens se en mening med det.

Jeg ville i hvert fald tænke mig om før jeg smuttede ud og købte en quattro.

• #6   21. jun 2010 12 km/l 2wd
    10.9 km/l 4wd

så vidt jeg kan se opgivet.

• #7   21. jun 2010 marc JJ hvad var prisen for en ny turbo ? har læst at de er færdige ved de ca 200000km og det passer jo med din bil.

andreas: benzin økonomien hmmm det havde jeg ikke lige gennem tænkt .jeg regner helt bestemt med at den skal chippes hvis den ikke er det...hvad får den så en 170-180hk ??

men den skal ikke vold tunes.det virker bare som om dem med 4wd er bedre i sving

• #8   21. jun 2010 Det kostede omkring 1300,- Euro hos www.azf-flensburg.de så det er jo egentlig ikk så galt... var det dog i mit tilfælde da det ca. var en 4-del af bilens værdi i tyskland, øv.
    Når den er gået 200.000plus km kommer der sikkert også en masse "småting" hen ad vejen; men det gør der jo ved alle biler, dog er det måske lidt dyrere på en Audi; men det koster at køre rundt i en lækker vogn smiley

• #10   21. jun 2010 hmm rød er ikke en god farve smiley den jeg havde set på havde mere modernede baglygter ...måske en face liftet 2001-02 model...

• #11   21. jun 2010 1300 ero er jo også en slags penge smiley

• #12   21. jun 2010 T T : måske er den lidt bedre i sving, men vi snakker kun ved meget hård kørsel, du mærker jo intet i forskel ved normal kørsel, og køres den til grænsen vil ESP'en jo gå ind og prøve at eliminere understyring som en forhjulstrækker jo ellers har tildens til, selvfølgelig på bekostning af at den så bremser og du mister power. men jeg kan godt følge dig.

er det en B5 eller B6 model du vil have ? jeg regner med B6 siden det er 01 og frem. og B6 fås både i 150 HK og 163 HK udgaven

men altså på B5, ( de første A4'ere ) der er der:
    1.8T Stc. 150 HK = 8.5 sek 0-100 og 12.7 km/l
    1.8T stc. 150 HK med quattro = 8.5 sek 0-100 og 11.2 km/l

så der får du jo ikke engang noget som er hurtigere smiley

med chip ender den nok på ca. 190-195 HK og ca. 300 NM

Det eneste jeg tænker på er at den jo har gået 200.000km så tingene er begyndt så småt at bage præg af slid osv. og pludselig har du kardan, harley skive, 4 trækaksler, bagtøj osv. og undervogn som støddæmpere osv er sikkert også dyrere. udstødning kan også være lavet anderledes og derfor være dyrere, det plejer gerne at være omkring 200tkm at udstødningen ryger.

du må jo hjertens gerne købe en quattro, det var bare lidt argumenter imod det. det er jo altid rart at sætte tingene lidt i perspektiv, og således finde ud af om man vitterlig har "brug" for det.

men igen, en forhjulstrækker med en fornuftig undervogn og gode dæk, kan altså godt køre smiley

• #13   21. jun 2010 Bære præg *** skulle der selvfølgelig stå. smiley

• #14   21. jun 2010 Jeg har efterhånden haft en del audier. med og uden 4wd.
    det eneste der er af problemer med dem er de forreste bærearme intet andet
    Af nygerrighed da jeg var i synshal i dag spurgte jeg synsmand, hvilket bekræftede mine oplevelser.
    forestil dig du holder i 10 cm sne med 235 sommerdæk og så trækker du fra ALT andet. Ja ja så der lige det med at stoppe smiley
    og skulle man en dag få lyst til at hive +300 hk ud af den, jamen så er 4wd der jo
    Jeg ved at min næste SKAL være med 4wd

• #15   21. jun 2010 andreas :gode guld korn. det er en b6 syntes den ser mere gennemført mht design og den er i min kr formåen.jeg vil tænke over det du har skrevet 2wd vs 4wd når jeg går på indkøb .

johndoe: det er jo lige det ..men spørgsmålet er om jeg reelt har brug for det udover jeg syntes det er god lir .den skal jeg lige tygge på . man er jo en lege dreng

• #16   21. jun 2010 hehe. det var nu heller ikke for at fraråde dig at købe 4wd.
    B6 er en deeeejlig vogn, 4wd eller 2wd. stadig rigtig fin.

men held og lykke med jagten på slæden.

• #17   21. jun 2010 èn af mine kammerater har haft en 96'er A4 1,8t der var boret op til 2,1 med en monster turbo på. Den var 2wd og styrede fint, selvom den ydede 403 hk da den havde mest. Selvfølgelig kan den få problemer med at overføre kræfterne under hård acceleration, men så snart den var rullende, gik det da fint...;o)

Kommentér på:
Audi A4 1,8T quattro 150hk.2001-

Annonce