{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.748 visninger | Oprettet:

Hvad er et skambud? {{forumTopicSubject}}

Jeg er selv rimelig ivrig efter at købe min egen mc efter jeg er startet til kørekort. Jeg har sidder og kigget lidt rundt i markedet, og falder tit over sætningen " Ingen skambud! "

Men hvornår er det et skambud?
Jeg kan selvfølgelig godt se at det er et skambud hvis man dyder 90k på en 150k cykel, men hvor meget kan man tillade sig at byde under den pris sælgeren forslår?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er et skambud?
  • #1   20. aug 2010 5-10.000 under mindstepris pris ellers er det et skambud efter min mening

  • #2   20. aug 2010 By the way Daniel, er du SINDSYG hvor ville jeg gerne have fat i din K6'er! Har bare ikke råd til afgiften hvilket er noget møg :s

  • #3   20. aug 2010 I år er det købers marked, så skambud findes ikke, hvis personen ikke går med til prisen så mangler personen ikke pengene

  • #4   20. aug 2010 Steffen H: du har nok heller ikke råd til kasko'en på de +25.000kr :P, få du dig en "billig" cykel du kan starte ud på, så gør det ikke så meget når du smider den ned smiley

  • #5   20. aug 2010 Det er bare at skrive en PB til en bruger og fortælle ham din situation, og dit bud og om det er noget han kunne være intresseret i smiley

  • #6   20. aug 2010 Det vil sige, at de der skriver "ingen skambud", er dem, der ikke står og skal bruge pengene... ?

  • #7   20. aug 2010 dem der skriver ingen skambud, mener som regel nok at deres mc er min. X beløb værd. - fakta er.. at ting er kun det værd som de kan sælges for. hvad skambud det så er, må vel være individuelt...eftersom nogle er mere afhængi af et salg end andre.

  • #8   20. aug 2010 bare byd løs de kan jo bare sige nej og hvis folk bliver sure over dit bud er det sku da deres problem

  • #9   20. aug 2010 Alt er jo relativt, men med de priser som nogle som nogle sætter deres 12-15 år gamle cykler til salg til, så kan man sgu næsten ikke byde for lidt.
    Har selv solgt en fin gammel gsx600f til 27.500 i år, den stod mig i 50.000 og jeg havde de i 3 år.
    Andre som vil sælge forventer at de kan får 5-10.000 mindre end de selv gav for får 3 år siden, nogle forlanger enda det samme såm de selv gav. Derfor får de dem heller ikke solgt. Når folk så byder på dem, til en pris som oftest ligger tættere på den realistiske salgspris end det den er sat til salg til, så bliver de svinet til med bemærkninger om at de skambyder. Hvis man sætter noget til salg så må man acceptere at der kommer lave bud, og hvis de bud ikke er brugbare, så kan man jo bare sige nej tak !


  • #10   20. aug 2010 Bare byd. Sælgeren kan jo bare sige nej tak. Og dem der bliver mest fornærmet over buddene er dem der godt ved de forlanger for meget for deres cykel.

  • #11   20. aug 2010 Hvad er det for noget vrøvl, selvfølgelig kan man byde på en cykel uden at ha set den på andet end billeder. De 2 cykler jeg har haft er begge købt uden at jeg har set den in real først. Men jeg afgav selvfølgelig mine bud på betingelse af at beskrivelsen af cyklen var troværdig. Med en pæn henstilling til, at hvis jeg kørte forgæves ( over 200 km. i begge tilfælde ) pga. misinformation, så ville jeg nok ikke undlade at gi udtryk for det.
    Den første jeg købte prøvekørte jeg faktisk ikke engang. Den blev startet på kold motor, det lød som det skulle, og så blev gearerne lige kørt igennem oppe på støttefoden. Det var det, og så ind bag i bilen og hjemad.


  • #12   20. aug 2010 et skambud er det latterlige bud ,nogle fyrer af , som er så lavt at folk ville stå i kø for at købe til den pris

  • #13   20. aug 2010 Tjaa.. Byder du under halvdelen (og prisen er over 5000) så vil jeg kalde det et skambud, men har selv takket nej til flere af dem, og selv om man føler sig lidt fornærmet, så er det jo bare at hænge i..

  • #14   20. aug 2010 Havde engang en mc til salg til 32.000 hvilket var billigt ifølge markedsprisen. jeg blev så bud 5.000 for den, det mener jeg jo er helt til grin, men ja det er nok meget individuel hvor ens smerte grænse går.

  • #15   20. aug 2010 Man byder hvad man vil, og takker nej til de bud man vil..

    Længere er den ikk..


  • #16   20. aug 2010 jeg havde en der bød 15,000 under på min hver efter han spørger hvad der er af udstyr, så mener jeg det er et skam bud...

  • #17   20. aug 2010 Tommy N
    Det er jo ikke et skambud hvis du har sat den 10.000 for højt !


  • #18   20. aug 2010 gør den det hvis du ser de andre priser?

  • #20   20. aug 2010 ja den er ski billig, den har så også 40,000 på klokken...
    jeg har bare sat min efter dem som er her inde.


  • #21   20. aug 2010 Fint nok - det er sikkert også grunden til at den snart har været til salg i et år smiley

  • #22   20. aug 2010 et år kan ikke gøre det, den har været til salg meeeget længere smiley alt er jo til salg til den rigtige pris ikk smiley

  • #23   20. aug 2010 Tommy N, nu skrev jeg altså "hvis du har" og ikke "når du har" !
    Så min kommentar var ikke rette mod din konkrete pris. Men mere for at gøre opmærksom på, at man kan ikke dømme det som er skambud kun ud fra differencen på buddet og prisen som den er sat til salg til. Det kan lige så godt være sælgerens pris, som er sat urealistist højt, som får budet til at se alt for lavt ud. Mange gange er buddene tættere på den realistiske salgspris end den pris der annonceres med !


  • #24   20. aug 2010 Der gælder samme regler, som for alle andre handler....

    en vare er kun det værd, som en anden vil give for den...

    SÅ hvis du ser en cykel til 50k du er intereseret i.. byd det du har lyst til..

    BByd 40 hvis du vil, og skriv, du er presset økonomisk. SÅ kan han vælge hvad han vil...

    Jeg byder altid min. 20% under hvad de står til, ofte mere. OG har købt flere biler og motorcykler på den måde!!

    SÅ byd.. OG kig på ALLE de sider lortet sælges, og find de billigeste, det er dit udgangspunkt... HUSK, er den til salg til 50K, er det jo fordi den ikke er solgt endnu til 50k!!!!!!!!


  • #25   20. aug 2010 Man kunne så også ha' den helt kætterske holdning at ha' lidt respekt for sælger og dennes ønsker, og ikke kun tænke i egen behovstilfredsstillelse (ikke særlig moderne ...i know). Det kunne jo f.eks være, at sælger ikke gider alle de ofte meget useriøse tidsrøvere, der byder et eller andet åndsvagt, som der alligevel i sidste ende ikke kommer noget ud af uanset hvad, fordi byder ikke er reelt interesseret, men blot har et indholdsløst liv :-). Der er nogle der tror, at blot fordi der er en del desparate sælgere, så gælder det alle.

    Det burde jo være ret simpelt at konstatere, hvis noget er for (subjektivt) dyrt og gå videre. Personligt ville jeg opfatte et eksplicit ønske om ingen skambud, som max. 10-20% under udbudspris, og ellers blot gå/lede videre, hvis det ikke ligger inden for hvad jeg vil gi'.


  • #26   21. aug 2010 Et skambud er efter min mening kun noget sælger oplever, og så er han ikke særlig eftertænksom.

    Et hvilket som helst bud er et bud - især nu, hvor vi alle ved, at det er købers marked.

    Så kan sælger overveje om han vil acceptere buddet eller ej, men alene at få et bud i disse tider - er en lille sejr:-)


  • #27   21. aug 2010 Knud : +andre : det synes jeg er noget bavl ! der findes bud der er så latterlige , at det er skambud , hvis min z 750 står til salg og en byder 50 tusind er det jo et skambud alene af den grund at folk ville stå i kø for at købe hvis den fx stod til 65 !
    som jeg ser det er et af problemerne at man kan sidde bag en skærm og drøne bud af som man aldrig ville sige ansigt til ansigt .
    og når jeg sætter noget til salg er det ikke udtryk for at jeg mangler kontakt , og derfor er de latterlige bud ikke en "lille sejr " men bare tidsspilde , (måske det er anderledes for andre )


  • #28   21. aug 2010 Tidsspilde ? Det tager da ingen tid at lade være og svarer hvis buddet ikke er brugbar. Det er mere tidssplilde at sætte sine ting til salg til en urealistisk høj pris.

  • #29   21. aug 2010 hvem snakker om urealistiske priser ?

  • #30   22. aug 2010 Michael:

    Jeg kan godt følge dig - men husk lige at hver gang en ny herinde spørger, havd han/hun skal give for den og den cykel, at vi alle friske på at foreslå at starte et stykke under den annoncerede pris:-)

    Hvis så - og det sker desværre tit - en sælger prissætter sin ged efter hvad han gerne vil have men ikke hvad markedet kan bære, så har vi en situatio, der er påvirket af to ting;

    1) "alle de kloge" siger, at jeg ikke bare må acceptere en pris!
    2) "jeg har giver 87000 for min ged for to år siden, Så er det nok rimeligt, at jeg slår 15000 af i forhold til det.

    nr 1) byder lavt fra starten, fordi der skal være noget at handle om. Når 2) skulle vågne lidt op - næsten alt afskrives med 20% pr år - det gælder selvfølgelig også en MC, hvis den ikke ligefrem er en liebhaverdims.


  • #31   22. aug 2010 Knud : forstår hvad du mener , Men flere i tråden glemmer at tage højde for at der faktisk er nogle der sætter deres mc til den "rigtige" pris , jeg har solgt nogle stykker der stod til den "rigtige" pris , og alligevel har jeg skulle sidde og svare på fjollede spørgsmål for derefter at skulle se et bud som lå 10-15000 under prisen , og det er et skambud, så derfor : hvis man vil byde må man sætte sig ind i hvad ting koster og ikke bare pr automatik sidde og fyre bud af der ligger 30% under den reele pris .(mit indtryk er at det ofte er dem der heller ingen penge har og derfor ikke gennemfører en handel)
    (og hvordan ved jeg at det var den "rigtige pris" ? fordi de blev solgt til prisen smiley


  • #32   25. aug 2010 klynk klynk klynk .....jeg har fået lave bud på de ting jeg har sat til salg og jeg har givet lave bud på ting jeg ville købe ....en mc er det værd man kan sælge den for ....og hvis man sætter lortet til salg for 50000kr over en længere periode og kun får et bud på 30000kr ...tja så kan man sælge for de 30000kr eller beholde maskinen....kort og godt, er tingene det værd du kan få en køber til at betale og den går sku da også den anden vej

    køber har sku da ret til at havde en anden mening omkring en vares værdi for ham end sælger... og omvendt gælder det jo også


  • #33   25. aug 2010 p/s hvis der ikke står fast pris på mcen så byder jeg lige så tosset jeg vil ...der er sku ingen grund til at tage ud og se på noget der ikke har en udgangs pris man selv mener er for høj ....et bud kan jo også være starten på en handel hvor begge ender med at blive tilfredse ...personligt svare jeg altid høfligt uanset om det er meget lave bud i forhold til den pris jeg har sat...og ofte ender det med at køber hæver budet så man kan mødes på halvvejen...det kaldes købmandsskab...så drop surmuleriet og svar pænt ja eller nej ..ikke så svært

  • #34   25. aug 2010 sku stå hvis udgangs (start) prisen er for høj

  • #35   25. aug 2010 hvorfor klynker du TT, jeg er uenig med dig , det du beskriver er efter min mening ikke købmandsskab men slet og ret plat prangeri . og hvad jeg mener har jeg beskrevet i foregående indlæg smiley

  • #36   25. aug 2010 klynk klynk .... smiley velkommen til virkeligheden .....sælger bestemmer pris men det gør køber også ....du får det køber vil betale ....derfor klynk klynk

  • #37   25. aug 2010 har du læst tråden ?

Kommentér på:
Hvad er et skambud?

Annonce