3.556 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
gas flaske gas flaske
må en gasflaske ligge ned når man bruger af den?
har en gas radiator i værkstedet men slangen jeg ligehde at sætte på var ikke lang nok til flasken kunne stå op og da jeg så skulle slukke den var der is på regulatoren og da jeg tog den af sad ventilen i flasken fast så der bare fes gas ud men det hjalp bare at prikke til ventilen så stoppede den. men skyldtes det at den lå ned ?
0 synes godt om
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
mar 2009
Mogens S nåe ja havde lige glemt forskellen der er på de 2 typer
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 392
Hvis har en biltema i nærheden, så koster slanger ikke ret meget.
Uanset slange så kan din flaske nu stadig fryse, men hvis du ikke bruger store mængder gas gør den det kun i bunden.
Til min egen garage har jeg en almindelig gasflaske af metal, for de nye plast flasker der ikke vejer noget isolere for meget, så når jeg bruger meget gas så fryser den inden i og så vil den ikke sende de store mængder gas ud. Der findes dog nogle letvægtsflasker i stål. Mener de er 1 kg tungere end de andre (af plast), men de bliver så ikke byttet alle steder, lige som der findes to forskellige plastflasker som de heller ikke bytter hos hinanden. Var et sted hvor de sagde de ikke havde min plasttype (sådan en har jeg nemlig også) og så ville de give mig 50kr for flasken.....damn, er de sindssyge? Jeg skulle så give 700kr for deres
Anyway, længere slange på. Gasslange i biltema koster 24,95 for 1 meter, men hvis det er i tømmerhandlen er 100kr fair pris
aug 2010
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 184
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 392
Men det er vel også kun et større problem mens flasken er helt fuld, er den under halv, så vil frosten jo ligge under udgangsventilen. Måske han kunne starte med at lægge flasken lidt på skrå
jan 2010
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Svar: 63
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Svar: 20
Det eneste minus der kan være ved at lægge flasken ned, er at du ikke får en lige så god tilgang at gas da den fordampede gas ikke kan komme ordentligt ud af ventilen. Som Daniel N siger: "Der kan komme flydende gas ud", det kan så resultere i at flammen går ud eller laver nogle små puffbrændinger. Casper L's forslag med at hælde den på skrå til at starte med, er en udemærket ide. Men det kommer osse lidt an på, som han skriver, hvor stort er dig gas forbrug... Jo større forbrug, jo større fordamning og derved en hårdere nedkøling af den resterende mængde gas i flydende form.
Mit forslag ville være bare at køre en længere slange, specielt hvis dit setup er af ældre dato. Hvis slangen er krakeleret i overfladen skal den skiftes alligevel.
Sidste note, F-gas flasker er ikke lavet til at ligge ned men det kan dog godt lade sige gøre. Det er dog ikke anbefalet.
Mvh
Kasper
mar 2009
gas flaske