1.517 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Scooter Scooter

Ved godt det måske burde høre til på en anden side end her, men har ingen konto der..

Jeg overvejer lidt at købe en 45-scooter her til vintermånederne. Nogen der har nogle gode forslag til hvilken en der bare er lidt værd??
Det må gerne være en brugt af økonomiske årsager.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scooter
  • #1   23. nov 2010 nu, er det bedste forum nok på sg, der ved de nok lidt mere om det.
    end feks jeg gør..

men go jagt med det..

• #2   23. nov 2010 Køb for alt i Verden en 30 istedet for , en 45 er total usælgelig idag og det tager længer tid at komme igenem byen da du så ikke kan benytte cykkelstierner
    Jeg har selv en vinter ged som jeg købte af ny og den har idag kørt 8000 km uden problemer EN Yamaha Neros 2 tak , den er nok blevet til 4 taks men der er ihvertfald været drift sikker og billig i veligehold , nemlig 3 dæk og ellers intet , den springer igang både vinter og sommer
    Mvh Johnny

• #3   23. nov 2010 Jeg ville også tage en 30'er - kører du for stærkt går det ikke ud over kørekortet, du må køre på cykelstien (det er ikke videre fedt for hverken dig eller dine medtrafikanter at du kommer tøffende med 45 km/t på en landevej hvor alle andre kører 80+ km/t.)
    De er nemmere at sælge igen...

Omvendt - skal du kun køre i byen, så er 45'erne netop ret billige brugt, og de har nok heller ikke være tunet i samme omfang som de ældre 30'ere - netop fordi det vil komme til at koste dyrt ift. kørekortet.

Ved ikke om denne tråd kan hjælpe dig lidt:
    http://motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=152457

• #4   23. nov 2010 Neos er driftsikker..
    Mener min far kørte 45000 på sin, før han solgte...

Kostede 2 batterier og 3 hold dæk.. sommer og vinter kørsel...

MEN tuner du den, kan du knaldes for hvad den KAN køre, selv om du kun køre 45...

På en 30 kmt, der kan kører 100, er straffen mindre!! (med hensyn til kørekort!)

Det er grunden til jeg har en lille motorcykel i stedet, sjovere, nemmere OG samme pris!!

http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=85744

http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=86313

Bare resultatet af en hurtig søgning...

Den Jawa kunne jeg selv overveje at udskifte min TS185ER for smiley

• #5   23. nov 2010 Jeg ville helt klart købe mig en knallert 30 i stedet for en 45. Jeg har selv kørt scooter igennem Odense centrum fra maj - september, og kom meget hurtigere frem. Hvad der tog ca. 30 minutter i bil kunne jeg gøre på den halve tid, da jeg var fri for at holde i kø osv. Hvis du får lyst til at køre hurtigere end de normale 30, så er det også let at sætte i værk og let at skjule.

Men du skal huske, at kører du på en ulovlig scooter, så kan det gå ud over dit kørekort! Hvad Brian S ( Aalborg ) siger er ikke korrekt. Hvis du får 3 klip i bil går det jo også ud over dit motorcykelkørekort.

Bruger dog ikke min scooter så meget mere, da jeg hellere vil over på en motorcykel.

• #6   23. nov 2010 Det kan lige siges, at forsikringen på scootere er meget mindre. Giver kun 875kr om året for en ansvarsforsikring hos Alm. Brand. Samtidig med, så kan du sagtens køre en 60 kilometer på 3 liter benzin, så de er meget billige at køre på.

• #7   23. nov 2010 Steffen, han har nu ret, TIL DELS, for det er klart, at kører du 110, hvor du må køre 70., så får du klip.... UANSET transport middel......

MEN kører du 45, på en 45 der KAN køre 110, kan du knaldes for det!!
    På en 30 kmt. knallert der kan køre 110, knaldes du får HVAD du FAKTISK kørte!!

underligt der er den forskel!!

• #8   23. nov 2010 Steffen H - Okay... Man taler jo oftest som man har forstand smiley Jeg var bare af den opfattelse at det fx ikke går ud over sit bilkørekort at man har kørt 50 km/t i timen på en 30'er...

Altså - at de samme procentregler gælder for en 45'er som for både bil og mc. Og da der skal bil eller mc-kort til at føre en 45'er, så går det ud over dit kort...

Hvorimod en 30'er ikke kræver kørekort, så der skal mere end en smule ekstra fart til - fx spritkørsel, eller bare hasarderet kørsel generelt?

Ved ikke om BG er den mest troværdige kilde + loven kan være lavet om siden:
    (link fjernet)

• #9   23. nov 2010 Altså den skal kun bruges til og fra arbejde her i København.. Så det jeg tænker er en 45 der ikke er tunet.. Kan alligevel snige mig forbi bilerne der holder i kø.. Desuden er der pænt mange cykler på cykelstierne og tror måske det bliver lidt svært at overhale dem på en 30´er..

• #10   23. nov 2010 Altså en knallert 30 må max. rulles til 42,5 km/t. Hvis den kører højere får du en bøde, eller evt. klip.

Meen, når du siger, at du kører rundt i København, så vil jeg klart vælge en 30'er. Du vil klart komme igennem byen hurtigere selvom topfarten er lavere.

Taler som man har forstand, hvad mener du med det? (;

• #11   23. nov 2010 Steffen H - jeg mener det jeg skriver smiley Hvis jeg har skrevet noget forkert, så er det udelukkende fordi jeg ikke er klogere smiley

Men ja, der er kommet nogle strammere regler siden jeg solgte min 30'er for otte år siden smiley Anede dog ikke de var begyndt at gå efter bil/mc kort...
    Har du et link til det? smiley

• #12   23. nov 2010 Det eneste link jeg har er:
    (link fjernet)

Men fik det af vide af min kørelærer, at det også kostede at køre på ulovlig scooter.

I starten tog det mig også længere tid at komme igennem byen, men efterhånden som man lære sin scooter mere at kende, desto hurtigere kommer du igennem byen. Selvom mængden af cyklister nok er højere i København end i Odense, så vil jeg stadig foretrække en 30. Du skal bare huske også at købe en god kædelås og evt. en skivelås. Scootere er ikke verdens sværeste at bryde op, og der er højst sandsynligt nogle der kender nogle tricks.

• #13   23. nov 2010 Hov, det link var vidst lidt for gammelt :b

Her kan du se nogle "takster" for ulovlig kørsel:
    http://www.sikkertrafik.dk/Paa%20MC%20og%20knallert/Knallert/Lille%20knallert/Boeder%20og%20straffe%20for%20lille%20knallert

• #14   23. nov 2010 Der er godt nok strammet op - men der blir ikke nævnt noget med klip?

• #15   23. nov 2010 Som sagt, så har jeg ikke noget konkret link. Det var noget jeg fik af vide af min kørelærer.

• #16   23. nov 2010 Hvis man vil købe en 30'er eller 45'er og straks taler om at tune den - Så ville jeg vælge en 125cc scooter. Så er der også lidt at lege med, når sneen smelter.

• #17   23. nov 2010 Tag en 125ccm mc istedet, de er underligt nok billigere at forsikre, jeg giver 452kr om året i årlig ansvar og så er der ingen selvrisiko eller premiestigning ved uheld.. smiley

• #18   23. nov 2010 Jeg har også kun hørt godt om Yamaha Neos... og i forhold til 40 er en 30 Km/t billigere i forsikring, kommer ca. lige så hurtigt frem, må parkere som en cykel osv. osv.

Men der skal alarm og hidsig lås på, for der er RIGTIG mange ungdomssvin der gerne vil stjæle dem.

• #19   23. nov 2010 Nåja, tag evt. en søgning på DBA hvor du søger efter brugt scooter med højt kilometertal - det kan også give en indikation af hvilke mærker der har de længste levetider.

• #20   23. nov 2010 HELT på linie med Dan H på den!

• #22   23. nov 2010 Det er vist blivet til en snak om bøde størelser og tuning , jeg forstod spørsmåler som han ønske at vide hvilken der var mest fornuftig at købe og vi skal vel alle overholde loven og fart grænserner , det må være grundholningen i sådan et forum . Eller det er måske derfor så mange kommer galt i trafikken ??? Gamel opstød fra en gamel mc kører på 46 år og med mange sikre år i sædet uden ulykker

• #24   23. nov 2010 Jeg har været glad for Peugeot Speedfight.
    Har haft 2 stk de sidste 10år.

Grunden til at jeg valgte 45 scooter, istedet for en lille mc/stor scooter, var at konen kan køre en 45 uden mc kort.

• #25   23. nov 2010 Hvis du vil køre i alt slags vejr inkl sne, så køb en scooter med store hjul eller en rigtig knallert ala puch maxi eller lign... De små brede hjul der sidder på de fleste scootere skøjter rundt i forhold til en med høje smalle hjul...

Som denne: http://www.exportstrength.com/images/aprilia_scarabeo50.jpg

/ Bülow...

• #26   24. nov 2010 Hvad med noget ala denne:
    http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=86832
    Samme pris som en 45, og ingen ulemper...
    Ud over hjulene self er noget små til sne-kørsel ^^

Kommentér på:
Scooter

Annonce