{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2takt VS. 4takt KTM crosser
  • #1   3. dec 2010 2 takt, vejer typisk mindre og laver mere power ud af samme størrelse motor.
    Men skal du bruge den til at køre på vejen med osv, så ville jeg vælge en 4 takt, de holder længere


  • #2   3. dec 2010 min fætter siger at en ktm 125 totakt går 113 timer før den skal have ny krumtap... han har skiftet til 250 firtakt... men der skal også skrues og det er vist ikke billigere... men den tænder altså og tror jeg er lettere og køre gode tider på...

  • #3   3. dec 2010 Du jo helt an på hvad du skal bruge den til smiley

  • #4   3. dec 2010 Hva sker jeg lige der smiley ?

    Det kommer jo helt an på hvad du skal bruge den til smiley


  • #5   3. dec 2010 Offslow så gir han godt nok intet gas! Et krumtap skift på en 125er plejer gerne at ske ved 60 timer og stempel hver 20 time men kommer jo an på hvor meget gas man giver. På en totakter skal du lidt oftere skifte stempel men det er ikke særligt dyrt og den er nem at skrue i. En 4 takt køre længere imellem stempel skift men når den så først skal renoveres koster det knaster og hvis den springer i luften bliver det rigtig dyrt. Hvilken klasse skal du køre 144 eller 250/500?

  • #6   3. dec 2010 har selv kørt cross... ved ikke om han giver meget gas, men han kører da en del...
    Da jeg selv kørte bane foregik det på 250 totakt... det var nu en dejlig maskine...


  • #7   3. dec 2010 jeg har en 450 ktm og den rigtig stærk i motoren og jeg har ikke haft et eneste problem med min indtil videre

  • #8   3. dec 2010 tak for de fine svar

    Sku bruge den til at køre lidt bane og terræn, det er en 250 4 takter jeg har lidt kig på


  • #9   3. dec 2010 hvor tit skal en 4 takter så ha skiftet krumtap?

  • #10   3. dec 2010 hehe har en kollega der har sådan en ktm 625 smc, - den har han renoveret sidste vinter og her sidst på sommeren måtte den have nye hovedlejer igen..., - men han bruger den også, - tror ikke det er meget bedre med crosserne... da jeg kørte cross var der en oldboys kører han hovedrenov. sin nye ktm 520 3 gange på første sæson, så købte han en 450 i stedet... men jeg ved intet om timetal... men du kan nok regne ud hvorfor de står billigt som brugte med et par år på bagen...

  • #11   3. dec 2010 Holy shit

    Jeg har haft en del af de KTMer der nævnes her...
    Ingen af de 4taktere jeg har haft har lidt af nogle af de svaghedstegn der.

    113 timer.. hvor fan kommer så skævt et tal fra ;O)

    En SMC er pænt holdbar maskine, men man kommer vist ikke længere væk fra crosserene end sådan en...

    Hvis du hyggekører går den fint en sæson hvis du passer den.
    Jeg har kørt på en 450er hvor den først fik stempel efter 500timer...
    Den går ikke på en crossbane med alle de timer, i know..
    Men, alligevel...

    Der er stor forskel på de enkelte årgange og modeller.
    Jeg ville spørge hvor de ved det.. en crossklub eller hos en crossbutik.
    De fleste er ret flinke..
    Jeg bruger NR-service.dk

    Henrik


  • #12   3. dec 2010 Vil nok sige at hvis der er nogen der skifter krumtap efter 60 timer, så må de enten have for mange penge og kede sig ellers må de da have kørt uden olie eller noget. Det kan da ikke lade sig gøre at ødelække en krumtap, højst lejerne. Selvfølgelig kan man være uheldig, men holder stadig på hvis man vedligeholder, kan det ikke ske

  • #13   3. dec 2010 nemlig... dårlig olie osv. hehe Nogen venter jo og tage den dyre løsning...

  • #14   3. dec 2010 Rune en 125 går næsten konstant med 15000 rpm på en bane jo hvis man kan give gas og det slider meget på pejlstangs lejre og hoved lejre man skifter normalt ikke hele krumtappen bare pejlstangen jeg køre cross og ved hvad jeg snakker om. Men mange kan jo nemt køre 100 timer på en krumtap men som sagt det en 125 vi snakker om det en helt anden snak når vi snakker 4 takt men. De fleste skifter stempel ved ca 60 timer på en firtakt men nogle køre jo også 200. Jeg køre selv 250 to takt jeg skifter stempel ved hver 30 time. Pejlstang ved ca hver 80.

  • #15   3. dec 2010 øø er der ikke noget med det snart er ulovligt at bruge 2 takter på godkente baner ?

    mener helt bestemt det var derfor min kolega købte den ny i 4takt


Kommentér på:
2takt VS. 4takt KTM crosser

Annonce