{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.525 visninger | Oprettet:

ipad eller bærbar pc {{forumTopicSubject}}

hej jeg står og skal ud at have mig en ny pc. jeg er kommet lidt i tvivl om det skal være en ny bærbar eller en ipad. det jeg mest skal bruge det til er at surfe lidt rundt på nettet over i min sofa. ipad'en er jo flot om smart men dur den til det ? bliver den trælt at sidde med, og kan man få en mus og et tastatur, hvis man vil sidde ved et bord med den.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ipad eller bærbar pc
  • #1   19. dec 2010 Jeg ville tage en Mac book air istedet... Den nye er lige så lille som ipaden...

• #2   19. dec 2010 Hvis du har andre computere i huset til når du skal skrive opgaver og spille, så ville jeg nok tage en ipad, men hvis det er din eneste computer så en anden bærbar... og ikke en Mac book med mindre du vil betale kassen for mærket/designet

• #3   19. dec 2010 du skal bare huske at hvis du tager en Ipad, så kan den ikke multitaske og den har også problemer med Flash, så visse hjemmesider kan du ikke læse på den

• #4   19. dec 2010 den multiyasker fint og flash er nådet lort hvis man vil ha flash instaleret så jailbreaker man den bare

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #5   19. dec 2010 Som folk dog taler af erfaring eller mangel af samme?

iPad er fin til information "ind" til dig - og som sådan er det IKKE en bærbar eller noget der kan ramme på niveau! iPad v1 "as is" ville jeg nok vente med at købe lidt endnu. Hvis du kan nøjs' med kæreste-bærbar indtil starten af året hvor v2 kommer, så får du lige et par features mere med, dvs. ekstra docking-stuff, kortlæsere samt CAM. Til den tid har du nok også et par udbydere (mere) med attraktive SIM-kort løsninger, således at du altid er på nettet for en "fair pris". Hvis du kan leve uden og med WiFi - så slår du bare til nu...

Kan varmt anbefale at du måske lige ser/genser "So Ein Ding" hvor Hr. Sonne gennemgår iPad og den eneste som gerne vil være en iPad - så får du en god idé om "content"....

Når dette er sagt... så har jeg altså set studerende som klarer sig med iPad + jailbreak... tja, sådan er vi jo så forskellige.....

• #6   19. dec 2010 Halløja
    kan varmt anbefale en Ipad, Har selv en, det er dejligt stykke legetøj. Fordelene ved den, er at den er tænt og klar på få sekunder, og den er også okay til at gå på nettet med. Det holder også en rigtig god batteritid tror den er på ca 8 timer ved normal brug, dvs ikke så meget spil. Der er dog mange hjemmesider som man ikke kan få det fulde udbytte af da den mangler flash. Jeg mener ikke den kan erstatte en bærbar computer. Jeg ville derfor vælge en bærbar/netbok.

• #7   19. dec 2010 iPad + en iMac med et trådløst Apple keyboard, der virker til begge...

• #8   19. dec 2010 iPad er særdeles fremragende til rigtig mange studie-orienterede tasks, ikke mindst pga. den hurtige opstart, lange batteritid og llille form-faktor:

http://www.maclife.com/article/reviews/iwork_ipad

• #9   19. dec 2010 iPad er genial til netop ting som at læse på nettet, se youtube videoer, tjekke mail. Disse ting er ca. det hvad størstedelen bruger en evt. netbook til og her slår den altså samtlige netbooks med mange mil. Ja, jeg har selv en og jeg har endda også adskillige netbooks og jeg har haft iPad'en stort set lige så længe, som man har kunnet købe den. Den store force er opstartstiden som er instant, batteritiden som virker uendelig. Jeg bruger min dagligt og der går immervæk mindst 2 uger mellem opladningerne.
    Flash...tjaa, det er sgu ikke det store irritationsmoment for mig, men jeg ved godt at apple-hatere gør et stort nummer ud af, at overbevise folk om det modsatte.

Skrive på den, tage noter osv osv. Når man først har vænnet hjernen fra at en knap skal føles med fingerspidserne, så kan du faktisk stort set skrive lige så hurtigt på den, som på et alm. tastatur, så DET egner den sig også godt til.

Størrelsen, 3g eller ej. Well, jeg har den mindste uden 3g, hvilket er fint for mig, for den forlader sjældent mit hjem og hvis den endelig gør, så kan jeg med Android Froyo bruge min HTC som accesspoint. 16gb er også alt rigeligt, med mindre du vil fylde den med 718 afsnit af diverse videoer, podcast og mp3'er til flere års sammenhængende afspilning.

Om du skal vente på den nye ipad...tjaa jooo njaee, hvis man hele tiden skal vente på det sidste nye, så skal man jo vente i en evighed.

• #10   19. dec 2010 Helt klart iPad! Og hvis du skal skrive lidt på den kan du købe Apple wireless tastetur. En iPad dock gør det os lidt nemmere og det virker perfekt sammen

http://www.eplehuset.dk/produkt/1582_apple-wireless-keyboard.aspx

• #12   20. dec 2010 Apple laver lækre ting, men deres garantibestemmelser skal man gennemlæse. Og så vil de bestemme alt, det BigBrother i stor stil. Det burde slet ikke være nødvendigt at jailbreake!!

Jeg har haft 2 iPhones, men er færdig med Apple. Formentlig for altid, jeg er virkelig træt af dem!

• #13   20. dec 2010 Og så skal det siges, at jeg har været meget varm fortaler for Apple og iPhone..

Mht. tastatur.. Det kan ikke blive lige så godt som rigtigt tastatur. Jeg skriver blindskrift, og så er det nødvendigt med taster, så man kan mærke hvor man er henne..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #14   20. dec 2010 Marc: Du kan da godt skrive "blindskrift" på iPad? Hvis ikke... så er du da blind! smiley Og at Apple vil bestemme alt... altså, er det ikke sådan - i en grad - hos alle der laver bare en smule Gadget's? Microsoft bestemmer da også mange retninger - og vil gerne bestemme meget mere end der reelt er tale om... problemet er bare, at de laver nogle fejl fra tid til anden! Og uagtet om du havde mindre succes med iPhone eller ej, så er og bliver det *telefonen* som alle gerne vil op og måle sig med... indtil videre er det ikke lykkedes for nogen....og skulle det lykkedes, så er det jo bare med til at styrke forbrugeren endnu mere... En anden ting jeg ikke kan forstå, det er, at mange (dig inkl.) har så travlt med at udråbe Apple som BigBrother... De opstiller nogle retningsliner ift. brugen af deres produkt. Du kan vælge at følge dem eller ej... Hvad er problemet? Du skifter vel ikke din motor i den (nye) bil ud og forventer du har garanti - eller hvad? Om du vælger at ChipTune på din bil... eller lave JailBreak... tja, håber at du kan se den røde tråd? smiley

• #15   20. dec 2010 Marc: Klart det ikke bliver lige så godt som et alm. tastatur. Men det virker og faktisk overbevisende godt. Hvis du var blevet flasket op med et tastatur du ikke kunne mærke knapperne på, så var en knap-tastatur sikkert også pænt dårligt.

Alt det med big brother og begrænsninger synes jeg efterhånden hænger i så tynd en tråd, at den burde være knækket for længst.
    Ja, apple har nogle begrænsninger. Men det er nogle meget velovervejet begrænsninger, som i den grad kan hæmme brugeroplevelsen, så jeg er egentlig ret glad for at Apple i forvejen har sørget for det.

I husker vel ipad og galaxy tab anmeldelsen i So Ein Ding. Hvad synes i om de nyhedssider, som han viste på "tab'en" med flash indhold... Er det så nu jeg skal grine ??

Kommentér på:
ipad eller bærbar pc

Annonce