2.525 visninger
|
Oprettet:
ipad eller bærbar pc {{forumTopicSubject}}
hej jeg står og skal ud at have mig en ny pc. jeg er kommet lidt i tvivl om det skal være en ny bærbar eller en ipad. det jeg mest skal bruge det til er at surfe lidt rundt på nettet over i min sofa. ipad'en er jo flot om smart men dur den til det ? bliver den trælt at sidde med, og kan man få en mus og et tastatur, hvis man vil sidde ved et bord med den.
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 474
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.746
nov 2004
Følger: 55 Følgere: 55 MC-er: 3 Emner: 75 Svar: 467
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
iPad er fin til information "ind" til dig - og som sådan er det IKKE en bærbar eller noget der kan ramme på niveau! iPad v1 "as is" ville jeg nok vente med at købe lidt endnu. Hvis du kan nøjs' med kæreste-bærbar indtil starten af året hvor v2 kommer, så får du lige et par features mere med, dvs. ekstra docking-stuff, kortlæsere samt CAM. Til den tid har du nok også et par udbydere (mere) med attraktive SIM-kort løsninger, således at du altid er på nettet for en "fair pris". Hvis du kan leve uden og med WiFi - så slår du bare til nu...
Kan varmt anbefale at du måske lige ser/genser "So Ein Ding" hvor Hr. Sonne gennemgår iPad og den eneste som gerne vil være en iPad - så får du en god idé om "content"....
Når dette er sagt... så har jeg altså set studerende som klarer sig med iPad + jailbreak... tja, sådan er vi jo så forskellige.....
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 36
kan varmt anbefale en Ipad, Har selv en, det er dejligt stykke legetøj. Fordelene ved den, er at den er tænt og klar på få sekunder, og den er også okay til at gå på nettet med. Det holder også en rigtig god batteritid tror den er på ca 8 timer ved normal brug, dvs ikke så meget spil. Der er dog mange hjemmesider som man ikke kan få det fulde udbytte af da den mangler flash. Jeg mener ikke den kan erstatte en bærbar computer. Jeg ville derfor vælge en bærbar/netbok.
mar 2006
Følger: 47 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.540
mar 2006
Følger: 47 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.540
http://www.maclife.com/article/reviews/iwork_ipad
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.385
Flash...tjaa, det er sgu ikke det store irritationsmoment for mig, men jeg ved godt at apple-hatere gør et stort nummer ud af, at overbevise folk om det modsatte.
Skrive på den, tage noter osv osv. Når man først har vænnet hjernen fra at en knap skal føles med fingerspidserne, så kan du faktisk stort set skrive lige så hurtigt på den, som på et alm. tastatur, så DET egner den sig også godt til.
Størrelsen, 3g eller ej. Well, jeg har den mindste uden 3g, hvilket er fint for mig, for den forlader sjældent mit hjem og hvis den endelig gør, så kan jeg med Android Froyo bruge min HTC som accesspoint. 16gb er også alt rigeligt, med mindre du vil fylde den med 718 afsnit af diverse videoer, podcast og mp3'er til flere års sammenhængende afspilning.
Om du skal vente på den nye ipad...tjaa jooo njaee, hvis man hele tiden skal vente på det sidste nye, så skal man jo vente i en evighed.
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 32
http://www.eplehuset.dk/produkt/1582_apple-wireless-keyboard.aspx
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 249
http://jp.dk/jptv/nyheder_forbrug/mobil_gadgets/article2280774.ece
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.767
Jeg har haft 2 iPhones, men er færdig med Apple. Formentlig for altid, jeg er virkelig træt af dem!
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.767
Mht. tastatur.. Det kan ikke blive lige så godt som rigtigt tastatur. Jeg skriver blindskrift, og så er det nødvendigt med taster, så man kan mærke hvor man er henne..
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.385
Alt det med big brother og begrænsninger synes jeg efterhånden hænger i så tynd en tråd, at den burde være knækket for længst.
Ja, apple har nogle begrænsninger. Men det er nogle meget velovervejet begrænsninger, som i den grad kan hæmme brugeroplevelsen, så jeg er egentlig ret glad for at Apple i forvejen har sørget for det.
I husker vel ipad og galaxy tab anmeldelsen i So Ein Ding. Hvad synes i om de nyhedssider, som han viste på "tab'en" med flash indhold... Er det så nu jeg skal grine ??
ipad eller bærbar pc