931 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

vvs spørgsmål vvs spørgsmål

hvis man nu har renoveret et hel hus og fået total nyt varme system ind alt er nyt der er intet af det gamle overhovdet
når man så har fjernvarme og man skal afkøle vandet inden det bliver sendt retur med en vis procent del
og man ikke gør det man har haft det firma ude som lavede det 5 gange og det ændre ikke noget på det
så ringer man til et andet firma der straks kan se fejlen og udbedre den og det så virker perfekt der efter
og nu kommer så mine spørgsmål

hvem skal betele for udbedringen af den fejl der blev rettet ??
og hvordan med garantien på det der er lavet ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vvs spørgsmål
  • #1   5. jan 2011 Så vil jeg da være så venlig at ringe til dem der ikke kunne finde fejlen, og fortælle ovennævnte historie, og så slutte af med at du sender regningen til ham, da de ikke har gjort deres arbejde ordentlig til trods for 5 muligheder for udbedring. Så er det jo sjovt at høre om han vil betale eller ej. Alternativet er at han så må komme og pille skidtet ned, da det ikke virker som forskrevet. Så betaler han nok den regning.

• #2   5. jan 2011 Ja som smed skriver .. Kontakt ham og forklar at han ikke er sit job værdig

• #3   5. jan 2011 prøve at indrive pengene ved vvs 1 og hvis ikke det hjælper og regningen ikke er vildt stor , ville jeg droppe det og for eftertiden snakke dårligt om firma 1 på hele bornholm og omliggende øer .

• #4   5. jan 2011 Michael: Det er da lidt fjollet når han bor i midtjylland? smiley

Hygge

• #5   5. jan 2011 hvad med garentien på hele anlæget
    jeg kan jo på sin vis godt forstå hvis det firma det lavede det først ikke vil overholde garanti perioden når der har været et andet firma inde over og så har fået det til at virke nu
    men jeg kan jo heller ikke forlange af det firma der har fået det til at virke skal give garenti på mere end det de har været inde og lave jo

men regningen prøver jeg og køre ind med til det første firma og siger at nu har de haft 5 forsøg til at få det lavet men det kunne de ikke så jeg har fået andre til det og nu virker det så det må du betale omkostningerne for så må man jo se hvad de siger eller er der ikke andet for at jeg selv må betale de 4000 de har kostet mig ekstra jo

• #6   5. jan 2011 omliggende øer lol, tror sgu ik Frederiksø og Kristiansø har fjernvarme. Måske nogle få vandrør,nå men har selv haft samme problem, det er et simpelt indgreb, gælder om at bremse gennemstrømningen og det gør man med en ventil som sidder tæt på varmeveksleren. 1. smed skal sgu bare betale ellers vis ham hvad du har tænkt dig at skrive i ekstrasprøjten. pøj-pøj med det

• #7   5. jan 2011 4K hold kæft godt jeg ik bor derovre, selv om det er en dejlig natur ihar,jeg ku garanteret ha hjulpet dig for 2 kolde

• #8   5. jan 2011 rolig nu bor altså ivesthimmerlands kummune så ikke meget ø over det

men jeg mener osse at den første smed skal betale regningen og vil gøre hvad jeg kan få at få han til det

• #9   5. jan 2011 bornholmer E.

Har firma 2 været inde på anlægget og bygge noget om eller har de fået det til at kører optimalt ved brug af de styringer der VAR fra firma 1.

Har ingen været inde og bygge noget om er det stadig firma 1 der hæfter for garanti.

• #10   5. jan 2011 forbrugerstyrelsen er din ven, hvis ikke han vil dække for udbedringerne.

• #11   5. jan 2011 Og HVAD var fejlen . Det burde NÆSTEN være idiotsikret at få fjernvarme enheder til at kører optimalt. Og særligt hvis det er en opsat unit ! .

• #12   5. jan 2011 fejlen skal jeg ikke lige kunne sige hvad var har intet foratand på det men der var noget der var samlet forkert jeg kunne selv bestemme hvor varmt vandet skulle være der kom ind i huset fra fjernvarmen hvor man normalt kun kunne bestemme hvor varmt vandet skulle være i gulv varme slangerne

• #13   5. jan 2011 Ja, det duer sgu ikke hvis du kun kan styre termostaten der går i guldvarmen. Der skal også være en termostat til din varmtvandsbeholder.

Imponerende en AUT. installatør kan lave sådan en fadæse:-)

• #14   5. jan 2011 Hvad beløber regningen fra nr 2 sig til og hvor lang tid brugte de på det?

• #15   5. jan 2011 de brugte stort set en hel dag på at skrue fra hinanden og samle igen og køre ind og stille osv osv det bliver lige omkring 4000 ville de skyde på men de ville lige køre hjem og regne på det

så nu må vi se hvad det nøjagtig bliver når regningen den kommer

• #16   5. jan 2011 Det er satanedeme dårlig reklame for det andet firma det der, dvs at alle du kender aldrig skal ha lavet noget hos det første firma mere? I kender vel alle mere eller mindre hinanden på øen?

• #17   5. jan 2011 Allan : han bor ikke på bornholm smiley og jeg beklager samtidig for misforståelsen i mit første indlæg smiley

• #18   6. jan 2011 OK

Det minder lidt om en lærlinge fejl, ligesom hvis der er varmt vandt i toilettet, hehe!

Kommentér på:
vvs spørgsmål

Annonce