{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.992 visninger | Oprettet:

HUBBA .
HUBBA .
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Lidt cross hjælp? :) {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg skal købe en "riktig" crosser efter vinter. Jeg skal ikke køre konkurrencer endnu og jeg skal bare køre for sjov. Jeg har været ude hos den lokale cross handler, og han siger at det bedste og billigste at have var en 250f.
Jeg ved godt at der er en evigheds diskussion om 2takt mod 4takt.
Men synes i det er smart at købe en 4takt? Jeg har hørt at de tit skal tjekkes og have skiftet dele. Jeg har ikke mange penge til at købe dele hele tiden.

Tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt cross hjælp? :)
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #1   13. jan 2011 Hvis ikke du har mange penge til at vedligeholde en Crossmaskine, så skal du slet ikke købe en, for ALLE den slags maskiner kræver MEGET vedligeholdelse.

4-takt er fremtiden, så 250F er et godt valg.

• #2   13. jan 2011 Hvor mange penge har du til at bruge pr. sæson..?

• HUBBA .
    HUBBA . Tilmeldt:
    dec 2010

#3   13. jan 2011 Jeg er 14, 171cm. 68kg.
    Jeg regner med at bruge 20-25000kr på en brugt crosser.
    Jeg har selvfølgelig råd til at vedligeholde den. Jeg har bare ikke råd til at bruge 5000 hver gang den har kørt 20timer eller sådan noget..

• #4   13. jan 2011 "Jeg har selvfølgelig råd til at vedligeholde den. Jeg har bare ikke råd til at bruge 5000 hver gang"

Det løber det meget hurtigt op over med dæk, bremser, kæde, tandhjul og evt rep...

• #5   13. jan 2011 mangler noget tekst... smiley

"den har kørt 20timer eller sådan noget.."

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #6   13. jan 2011 5000 på 20 timers kørsel er ret lavt sat hvis der skal være råd til det.

Ja så kan du selvfølgelig lade være med at vedligeholde den, men det når du ikke langt med før den er 0 kroner værd.

• HUBBA .
    HUBBA . Tilmeldt:
    dec 2010

#7   13. jan 2011 Altså jeg er ikke helt dum...
    Jeg ved godt den skal vedligeholdes, jeg har en crosser.
    og jeg er jo ikke pro da det er første gang på bane, så vi er overhovedet ikke ude i at det skal koste så meget, dæk og bremser, kæde og tandhjul bliver ikke slidt så hurtigt.
    Og det var nu ikke mine penge i skal hjælpe mig med. det var valget af crossmaskine, så hold jer til emnet..

• #8   13. jan 2011 jeg smed imellem 1500 og 2500 imellem hver trænning og løb.. men nu er jeg også typen der vil ha at den er i orden...

• #9   13. jan 2011 så skal du købe en 125 2 takter da den ikke koster så meget at rep på når den explodere...

• #10   13. jan 2011 Om du er pro eller ej, så slidder alt det sand/jord fuldstændigt sindsygt på dine bremser/kæde/tandhjul. og der ryger måske nogle greb, og forgaffel pakninger/gaffelolie i ny og næ. luftfilter rens/samt olie efter hver gang.
    Jeg har selv kørt en smule hygge cross, men stoppede hurtigt igen fordi ikke nok med at det er dyrt, så er det tidskrævende med alt den serviceren/rengøring.

• #11   13. jan 2011 Ja tror også jeg brugte et sted imellem 5-10timer om ugen på vask og smøring.. og det kørte jeg 2-3 trænings aftener/dage ca 9x20 min...

• HUBBA .
    HUBBA . Tilmeldt:
    dec 2010

#12   13. jan 2011 Ja, selvfølgelig skal den være iorden.
    Crosseren kommer til at stå i en varm garage, jeg skifter olje, spænder den efter, nyt luftfiler+oljefilter og alle de andre normale ting. jeg tænkte på de "større" dele i motoren som er meget dyre.

Jeg kommer til at køre cross som en hobby(ingen løb) indtil jeg tjener flere penge så jeg kan opgradere mm.

Mit spørgsmål var ikke om hvor meget jeg skulle bruge på maskinerne eller hvor mange penge i brugte.
    Mit spørgsmål var, hvilken cross maskine der ville være bedst for en nybegynder på bane. og at jeg ville have den der var billigst at vedligeholde...

Hvis i eventuelt har nogen idé om hvornår man skal tjekke ventiler mm. må i også godt skrive lidt om det.

• #13   13. jan 2011 mener det er for hver 10 timer på en crf 450 man skal tjekke ventiler... og mener det jeg skrev med en 125 2 takt.. da en feks 250f koster KASSEN at reppe på hvis den feks smider et stempel (dog er det yderst sjællent det sker)..

• HUBBA .
    HUBBA . Tilmeldt:
    dec 2010

#14   13. jan 2011 Okay, tak

• HUBBA .
    HUBBA . Tilmeldt:
    dec 2010

#16   13. jan 2011 Okay, Tak for hjælpen!
    Er der noget specielt mærke/årgang jeg skal kigge efter?

Kommentér på:
Lidt cross hjælp? :)

Annonce