{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til lidt cross
  • #1   17. sep 2014 125 ccm er langt sjovere, man skal dog nok regne med at hvis man vil køre ofte vil der være flere reparationer på en 2-takt end på en 4-takt men hvis det bare er noget hygge 1-2 timer om ugen ville jeg ikke tøve 1 sekund med at vælge en to takt frem for 4-takt. smiley

  • Casper Ø
    Casper Ø Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #2   17. sep 2014 Jeg kører nok 2-3 gange om ugen, ved bare ikke hvad der trækker bedst oppe af skrænter, men det kunne da godt være 125 er bedst. smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #3   17. sep 2014 Til hillclimb kan du glemme en 125 - du skal have ccm for at få moment.

    250 4 takt ville være mit valg, som minimum.


  • Casper Ø
    Casper Ø Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #4   17. sep 2014 Det er skam ikke hillclimb men der er bare nogle rimelige stejle skrænter der hvor jeg bor smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #5   17. sep 2014 Så skal du enten have en masse teknik, eller noget andet end en 125'er.

  • #6   17. sep 2014 altså, en 125 cmm kan godt klare diverse større skrænter også videre hvis man kan finde ud af at ramme gearene rigtigt, da der som Sajmon skriver er mere moment i en 4 takt 250 end en 2 takt 125 ccm vil en 250 have langt nemmere ved det i et gear for meget (også bare generelt) Det er for mig bare en del af et sjove.

    Men hvis du skal køre 2-3 gange om ugen og give de prygl skal man regne med en del mere service på en 2-takter.


  • #7   17. sep 2014 I realiteten er de begge lige stærke .. Det du nok skal kikke på er mere hvad du har tænkt dig at bruge af penge når du køber den ... En 125´er er meget billigere at reparere på, og F.eks en YZ 125´er nok noget af det mest driftsikre du kan finde til gode penge, go som ikke er et gammelt øg ..

    En 4-T kører længere ,mellem service men når den skal ha´motor service koster det .. Bryder den sammen koster det .. og du skal ha´forskelligt special værktøj..

    Hvis du falder for en 4-T 250F, godt råd; køb ikke een med meget mere end 50 køretimer, og værsikker på at den lige har fået skiftet ventiler ..

    Til mark og skov ; til en hver til havde jeg købt en 250 2-takter .. den kører meget længere mellem service, den holder, og kan ALT ...


  • Casper Ø
    Casper Ø Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #8   17. sep 2014 Okay er der så forskel på om man køber en fra 2014 eller 2004 har det noget at sige med hk eller er det det samme? smiley

  • #9   17. sep 2014 Der er bare RIGTIG langt fra en 125 ccm to-takter som han spørger om, til en 250 ccm to-takter. Sådan en kræver altså efter min mening en del erfaring for at kunne bruge de ekstra kræfter. De fleste vil kun efter tid kunne udnytte en 125 ccm til fulde, specielt fordi en 125 ccm er meget lettere at manøvrere rundt med.

  • Casper Ø
    Casper Ø Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #10   17. sep 2014 Ja det er selvfølgelig rigtigt også når jeg skal køre lidt i skov er det måske en god ide at købe en 125 smiley

  • #11   17. sep 2014 Det fede ved en lille 4T er at man også kan tulre stille og roligt rundt på den i skoven, det er ganske hyggeligt. smiley en lille 2T skal derimod have prygl, hele tiden

  • #12   17. sep 2014 250 2T - hvis det skal være.
    Men generelt er en crosser jo ikke bygget til markræs, så meld dig da ind i en klub og få noget luft under vingerne smiley


  • Casper Ø
    Casper Ø Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #13   17. sep 2014 Ronnie er det ikke dyrt?
    Til alle jer andre tak for informationen smiley


  • #14   17. sep 2014 Casper ... ved ikke hvor du bor, men du kan finde din nærmeste MX bane/klub på DMU´s hjemmeside ... og nej , det behøver faktisk ikke at være særligt dyrt, hvis man kører på hygge plan, og somregel er der en masse søde mennesker I en klub, som gerne vil hjælpde dig med alt fra køreteknik til venligeholdelse ...

    jeg har kørt MX I næsten 40 år, og jeg er da ikke blevet ruineret endnu smiley


  • Casper Ø
    Casper Ø Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #15   17. sep 2014 Jo men man skal have licens og alt muligt har prøvet det før på 85 men det er noget tid siden så ved ikke hvad priserne er lige nu smiley

Kommentér på:
Hjælp til lidt cross

Annonce