919 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

spare forslag spare forslag

sidst jeg posted et emne her på mcg.

var det selvfølig for at høste lidt sympati for bevarelsen af efterlønnen

men det gav desvære bagslag :o(

da der var adskillige bruger,
der ganske velformuleret og saglige,
men umenskelige ;o( ytred deres mening

nu skal man jo ikke blive liggende nede bare fordi man er slået i jorden

så her kommer lige nogle spare tips der vil give mer i kassen

Alle ikke arbejdene menesker i DK indeles i 2 grupper

gruppe 1 alle der kan passe et job men ikke har et

de får xxxx kr i borgerpenge
satsen på beløbet er afhænig af antallet af ledige jo fler ledige jo mindre i bogerpenge
dette er naturligvis kun for at fremme deres interesse for at komme tilbage på arbejdsmarket.

gruppe 2 resten af befolkningen der må påregnes aldrig at komme i job. pga. sydom, handicap eller andet.

de får samme beløb som gruppe 1
-25% naturligvis de kommer jo aldrig til at yde noget til fælleskabet.

afskaffelse af alle børnetillæg
børnepenge, slytterpenge, tilskud til våggestue børnehave sfo.
fri pladser osv.osv

afskaffelse af bolig ydelse, bolig tildskud, eller hva det nu benævnes,
kan du ikke selv betale din husleje så find noget billiger
du kan sikkert nøjes med en 1 værsels.
køjesængen er jo opfundet.

på hospital siden kan vi også spare.
vi visiterer en fødsel til 10 timer. alt over koste kassen hvis man ikke forsikret

hvis kommer på hospitalet og man er ældre end xx behøver man ikke bekrymer sig for hvilken kode man får for der er ikke jo nogen reserve dele der kan bruges og man kommer ikke til at yde mer til fællesskabet så stort - der

ironi i ovenstående kan forekomme

eller kan det ? ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spare forslag
  • #1   19. jan 2011 Jeg synes mange af tingene giver mening, det ville jeg godt stemme ja til..!

Vi får boligstøtte, men kun fordi vi kan.. 500kr er sgu ikk noget der vælter mit budget.. Og har man ikke råd til den lejlighed man bor i så kan man bare flytte..

• #2   19. jan 2011 kom dog ind i politik menneske!

• #3   19. jan 2011 Ib, godt du kom op igen, ingen grund til at blive liggende!!!

MEN jeg er bange for at du skyder lidt forbi , nærmest i retning af eget mål.. kan dog ikke se om den faktisk går ind!!!

DINE forslag, upopulærer som de er, er nogle punkter (de fleste) som man nok skulle kigge nærmere på!!

JEG forstår ikke hvorfor folk der tjener rigtig godt, skal have børnepenge, samt tilskud fra kommunen til at sende deres børn i privat vuggestue/børnehave/skole.. hvad er der galt med de tilbud, vi andre er nødsaget til at bruge?

HVIS man ikke vil bruge det fællesskabet tilbyde, SÅ må man vel selv betale gildet!!

Børnepenge? FJERN dem, gør vuggestue og børnehave gratis..

Det er gratis at gå i skole, læse videre, gå på universitetet til man er 30+ (her får man ydeligere betaling, for at læse, kaldet SU). MEN har man 2 børn i vuggestue, giver man rask væk 4300+ om måneden for det..

Nogle af os begyndte at arbejde tidligt, og har altid arbejdet. vi er heldige. OG bidrager uden at kny, til samfundet. JEG håber ikke den latterlige ide, om at har man været på arbejdsmarkedet i 40 år, kan man trække sig tilbage, bliver til noget.. FOR så kan jeg gå som 54 årig?? (OK måske mener de fuldtids arbejde, så er det som 56 årig) DET ville være til grin.

MEN gerne en ordning, hvor man kunne gå på nedsat tid, hvis der er et behov for det, uden det går ud over ens indtægt!

Borgerløn er en fin ide, bare man husker folk skal arbejde for pengene, det nytter ikke at gå hjemme og modtage penge!
    ENTEN er man aktivt søgende, og beviser dette, ellers bliver man sendt ud, og udleverer kaffe til de hjemløse, sendt ud, og tale med enlige ældre, så hjemmeplejen kan bruge deres sparsomme tid, mest effektivt. Jeg er sikker på der er en del af de ledige, der kunne varetage den slags opgave, og det tager ikke job fra andre.!!!

Afskaffe alle tilskud til børnehave m.m. vil afhjælpe arbejdsløsheden ,meget hurtigt. Min kone må så gå hjemme og passe vores børn, da de priser 2 vuggestuepladser REELT koster, er mere end hendes løn!! SÅ frigiver hun et job, til en uden børn.

JEG presser så min arbejdsgiver til mere løn, så det hænger sammen. OG på den måde, får jeg opsparet mere pension OG får konerne hjem på plads..

DER er masser af gode forslag..

Ironi ER indblandet i en lille smule af ovenstående, MEN langt fra alt!!

Jesper

• #4   19. jan 2011 Puuuha, jeg har så meget lyst til at kommentere, men jeg tror sg at jeg henter popcorn og cola i stedet..

Arrrrh smider sg lige lidt benz på bålet alligevel:

Lang uddannelse: Høj løn
    Kort uddannelse: Lav løn

Alligevel forventer man i vores samfund at de engagerede og driftige unge skal betale for sådan nogle som mig, der ikke har haft evner og rygrad til at tage en lang uddannelse. Det stinker!! Hvor er guleroden??

Og fuck da efterlønnen!!! Folk må sg selv spare op. Det gjorde man i gamle dage.

Og alle de håndværkere, der piver over arbejdsløsheden, skal lige tænke tilbage på de kronede dage fra sluthalvfemserne og frem, hvor de smæskede sig i sort arbejde. Og så stoppe tudekiksen tilbage i skuffen..

ahhhhhhhhh, det var skønt... Tilbage til håndbolden...
    Hilsen en lavtuddannet Ikea-dansker, med et spærret dan-kort pga overtræk...

• #6   19. jan 2011 NEEJ Pan man... . DET har jeg ikke råd til!! smiley

• #7   19. jan 2011 Chris, vi har allerede 2 års syn af motorcykler her i Sverige. Det ville da være helt naturligt at indføre i DK...

• #8   19. jan 2011 I øvrigt fatter jeg ikke hvorfor man i DK skal betale op mod 3500 kr/md for en vuggestueplads, når vi kun giver 1100 herovre..

• #9   19. jan 2011 Riget fattes penge!!!

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #10   19. jan 2011 fællesskabet er forældet som det er, og man meler sin egen kage.
    Det burde nok laves om helt fra bunden..

• #11   19. jan 2011 jabbekot!

Hvad mener du er en "lang uddannelse"

jeg er igang med en der varer i 4,5 år (KOK)
    og vi får mellem 24 - 27 som udlærte !

Ville ikke mene det er en høj løn!

• #12   19. jan 2011 det er heller ikke nok for at være kok....... er min mening..

• #13   19. jan 2011 Busa C,

Det kan jeg kun give dig ret i ( er du kok ? )

arbejde i 12 timer 5 gange om ugen måske 6
    arbejde lørdag / søndag / helligdage osv osv, hvor i alle andre "slapper af"
    "drikker jer stive" eller hvad fanden i nu laver,

så tænk på os stakler der render rundt i et køkken der er 42 grader varmt
    og laver mad til jer!!

• #14   19. jan 2011 nej............................. jeg er ikke kok. men elsker god mad.....
    men syntes ikke at det er en ok løn for bla de arbejds tider du der nævner...

jeg selv ..
    jeg arbejder inde for sundhedsvæsnet..

det bliver man så heller ikke tyk og fed af........

ps.. ps.. sidst jeg sagde det.. spurte en gut. hvor har du så arbejdet før .. ?

det skal så siges at jeg vejer 128 kg.. hæ hæ

• #15   19. jan 2011 Jeg taler om 7 år på uni... Men ja din uddannelse er da lang. Og din løn er sikkert for lav i nogens øjne. Men lige netop det at være kok, må betegnes som en form for "kald", så jeg synes at din løn er fin. Arbejdstiderne og lønnen kendte du jo inden du startede, så medlidenhed har du ikke gjort dig fortjent til. Jeg arbejder selv skiftehold, med vægt på aften/nat/weekend. Det har jeg selv valgt og piver ikke. Min løn er den samme som din og det er sg helt ok for mig..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #16   19. jan 2011 ZZzz........

• #17   19. jan 2011 Her er en god ide....

Alle MC ejer sælger deres mc'er og giver penge til staten, da det er en ren fornøjelse, og hygge. Så i steddet at køre en dejlig sommer tur spiler man bare fodbold i baghaven eller p... på lokum.............ELLER kan i bare også lukke jeres fede khæft om det politik PIS og lad dem der få mega fed løn og pension bekymre sig om

• #18   19. jan 2011 SaaS, let for dig at sige.. Du har jo slet ingen mc at sælge, ha ha

• #19   19. jan 2011 Jouu jeg har..... hehehe.......................... den er bare ikke opretet endnu

• #20   19. jan 2011 For os der ikke har råd til at forsikre en bil pga. alder er en mc ikke bare spas og hygge! smiley

• #21   19. jan 2011 rasmus

og os, der slet ikke har råd til en bil smiley

• #22   19. jan 2011 Det er så en anden snak, med 2400 udbetalt i måneden så får jeg heller ikke råd til det i nærmeste fremtid!:)

• #23   19. jan 2011 det er chancerne ihvertfald ikke store for smiley

og du får helt sikker ikke en duc med den løn smiley

• #24   19. jan 2011 Jabbekot>>

Du har mange forslag og kommentarer til livets gang i danevang..
    Må jeg spørge hvorfor du bor i Sverige, og åbenbart arbejder i DK..??

• #25   20. jan 2011 Fordi han er født og opvokset i Danmark og fordi det er langt billigere at bo i Sverige! Vidste du ikke det?

I så fald bør du ikke deltage i en tråd om politisk forvaltning af penge!

Hvis du derimod godt vidste det hvorfor skriver du så ikke din pointe i stedte for at spille dum smart?

Tjah, man undres?

• #26   20. jan 2011 Kristian J>>

Er det mig du kalder dum smart, fordi jeg stiller spørgsmålstegn ved mandens eksistens og bopæl..??

Man undres skriver du..

Tjaa, jeg kan kun undre mig over, at man har så mange ideer til forbedringer af vores samfund, men at man samtidig sidder på den anden side af sundet, udelukkende fordi det er økonomisk bekvemt..

• #27   20. jan 2011 Når han er med til at betale for det over skattebilletten har han da al ret til at debattere såvel som bestemme over det ligesom os andre.

• #28   20. jan 2011 Per M (Holstebro): "Tjaa, jeg kan kun undre mig over, at man har så mange ideer til forbedringer af vores samfund, men at man samtidig sidder på den anden side af sundet, udelukkende fordi det er økonomisk bekvemt.."

Virkelig? Kan det undre dig? .... virkelig?

Min anti-retard program prøver at lukke denne tråd. Den har åbenbart fundet en retard. Der står; Anti-Retard Ware har fundet Per_ M_Holstebro.exe. Vil du fjerne, reparere eller sætte følgende retard i karantæne?

• #29   20. jan 2011 Chefen T>>
    Jeg skriver ikke nogle steder hvad han må og ikke må.
    Jeg skriver bare at det undrer mig.

Kristian J (8 år)>>
    Det er nu det giver udslag, at din mor tabte dig hårdt i gulvet da du var lille..

• #30   20. jan 2011 DAMN børn, slap af... hold det dog sagligt, i stedet for disse personlige angreb!!

• #31   20. jan 2011 Rolig folkens,

jeg vil vædde min cykel på af den her tråd ikke var for af lave angreb pr person,
    men for af lave en fælles debat om hvad der kunne gøres om!

komme med ens egne tanker bag det, og snakke sammen ok politik!

• #32   20. jan 2011 Per M.: Min kone og jeg bor i Sverige, af den simple årsag at vi ikke havde råd til at købe noget i Kbh. i 2007, da vi flyttede. Og frem for at holde i kø hver morgen på en eller anden motorvej ind mod Kbh (hvor vi begge arbejder) valgte vi at flytte til Malmö. Her er ingen kø-kørsel..
    Når det så er sagt, så har vi ikke flere penge nu, end da vi boede på Amager. Vi har bare fået lidt mere for dem vi har.
    Folk siger tit til mig: Jamen så kører du vel i en kæmpe BMW til en mill. i Dk?? Nej det gør jeg ikke! Vi har en Renault Laguna og en Opel Vectra. Og så har jeg en mc fra 1999, der herovre koster ca. 25000 sv.kr.
    Folk glemmer at hvis man pendler i 2 biler til/fra Kbh hver morgen, så bruger man et sted mellem 5-10.000 kr pr. måned, blot på transport. Ja bevares, vi har da et ok fradrag osv, men alligevel... Vi skal jo stadig betale service, forsikring osv på bilerne og med 30.000 km/bil/år, bliver det jo alligevel til lidt..
    Vi betaler i øvrigt fuld skat i DK.
    Men der ER nogle goder herovre... Og så er deres samfunds-system herovre sg helt fint, når man lærer det at kende..
    Og hvis du læste tråden højere oppe, så ville du vide at mit Dankort er spærret pga overtræk. Ikke specielt økonomisk bekvemt, vil jeg sige...

• #33   20. jan 2011 En ting, der dog kan undre er, at hvis man sidder på Costa Del Sol og fiser pensionen af (jeg er grøn af misundelse), kan man stemme til både kommunal- og folketingsvalg.
    Sidder man, som alm lønmodtager, 20 km fra Amager, i Malmö, kan man kun stemme til Folketingvalgene.
    Det gør mig dog ikke noget, men hvorfor skulle en pensionist i Spanien have mere interesse i Kommunalvalg end end aktiv arbejdende, bosat i Malmö???

• #34   20. jan 2011 Jabbekot>>
    Jeg kan godt forstå hvorfor nogle flytter til Malmö, og har det som sådan også ok med det.
    Jeg har det bare lidt svært med, at de samme mennesker mener de har ret til samme indflydelse på "hjemlandet", og ikke mindst i den kummune de har forladt.

Når du bor i Sverige, ligger du jo ikke penge i de danske lokale butikker, eller ringer til blikkenslager Juul i roskilde når lokummet er stoppet..
    Og som du selv er inde på, dine børn bliver heller ikke passet på dansk jord.. og du betaler heller ikke de total sindsyge 180% i afgift af dine køretøjer osv. osv.
    Det er ting vi andre bidrager til samfundet med hver dag, og som mennesker med adresse uden for DK selvsagt ikke er med til.

Jeg siger ikke hvad der er rigtigt eller forkert, det er op til folk selv at mærke efter. Jeg siger heller ikke at folk ikke må have indflydelse i DK hvis de bor i Sverige og arbejder i DK, men jeg har det svært med, at det ofte er de mennesker der af den ene eller den anden grund har forladt DK, der er de mest højtråbende når det gælder landets økonomi.

• #35   21. jan 2011 hej Ib:

Skæg tråd, og det er da godt, at du er kommet op igen:-)
    ...på den anden side har jeg svært ved at se DIG - af alle mennesker - blive liggende:-)

Beærnk lige en ting, inden I får ondt i r..... over Jabbekots utidige indblanding:

....manden har bosat sig i Malmø, Ørestaden er ikke bare det vi på kraks kort definerer som Ørestad - Ørestaden er et fællesnationalt konceptionelt program der supporteres af ikke bare dansk og svanske, men også EU-Midler. Faktis er vi som borgere ikke bare berettiget men også moraalsk forpligtede til at være aktive på begge sider aaf Øresundsbron - hvad enten man er Dansk eller Svensk, eller om man bor i Sverige eller det land "det-er værre-i"

Og Jabbekot - jeg er helt enig - i grænsependlere bliver virkelig diskrimineret hvad stemmerettigheder angår.

• #36   21. jan 2011 ...kæft, hvor er det tastatur efterhånden ringe.....undskyld:-)

• #37   21. jan 2011 Per M.: Jeg tror, som Knud siger, at Malmö og Kbh nærmer sig hinanden mere og mere.
    Derudover stemmer jeg ikke i DK, selvom det er min ret. Jeg er indvandrer og vi prøver at tilpasse os det svenske, på både godt og ondt. For vores vedkommende er der ikke tale om, at udnytte hverken det svenske eller danske system. Hvis vi havde kunnet låne 3 mill i banken i DK, boede vi nok stadig på Amager.
    Nå det så er sagt, så handler vi meget i DK, på vej hjem fra job osv. Vi arbejder jo begge i DK.
    MEN jeg kan nu godt forstå at man som single og ung kunne finde på at flytte herover for at prøve at have sin drømmebil/cykel, om ikke andet så for en periode...
    I øvrigt har jeg lige fået en regning for el for december måned. 1500 kr for 1000 kwh.. Av av av.. Så alt er ikke guld og grønne skove herovre, he he.
    Og så er der et andet problem:
    Skulle man blive fyret, så er du ikke dækket af den danske a-kasse. Dvs. at du ryger over i den svenske, hvilket betyder et maks.beløb på ca. 680 sv.kr/dag FØR skat. Og det er ikke alle, der får "så meget"..
    Så det er også en risiko, man skal tage med i de her spare-tider...

• #38   21. jan 2011 Per M.
    At bo i udlandet og arbejde i DK er ikke den store gevinst ud fra de ting du snakker om.
    Jeg bor selv i Grækenland og arbejder i Danmark.
    I det jeg arbejder i Danmark skal det danske skattevæsen nok stikke deres fingre langt ned i min lomme for at få skatten af mig.
    Men da jeg kørte galt i Grækenland måtte jeg sq selv betale for alt hvad der blev lavet på sygehuset (Fordi jeg ikke var på ferie i pågældende land.)
    Jeg skulle også selv sørge for at komme til Danmark så jeg kunne komme til en læge jeg kunne komunikere med.
    Nu er jeg på sygedagpenge men er nægtet at tage hjem da jeg skal "stå til rådighed for arbejdsmarkedet". Prøv lige det med et knust ben.
    På grund af det danske system har jeg ikke fået tømt min postkasse i 5 måneder nu og er da lidt spændt på om der stadig er plade på cyklen, varme i huset, strøm i stikkontakterne og vand i hanerne.
    HVAD SKETE DER LIGE MED DEN FRIE BEVÆGELIGHED INDENFOR EU.

• #39   21. jan 2011 Noget jeg kan blive harm over, nu vi snakker om at bo i udlandet, er dem der flytter til udlandet og arbejder der, og når de så når alderen så flytter de hjem igen til folkepensionen. ELLER FÅR DEN SENDT TIL PÅGÆLDENDE LAND.

• #40   21. jan 2011 Jeg syntes at alt hvad der hedder fradrag skal adskaffes. Jeg skylder næsten ingen penge væk og bor i lejlighed. Fjernede man alt fradrag ville der sku komme rigtig mange penge i statskassen.

• #41   21. jan 2011 Enig Nik.
    Vil man købe stort hus og dyre biler/mc så må man jo betale for det.
    Har man ikke råd så køb noget mindre.

Kommentér på:
spare forslag

Annonce