2.052 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Et bil-spørgsmål..... Et bil-spørgsmål.....

Vi er så småt ved at kigge efter en bil - stationcar - af åbenlyse årsager :o)

Jeg vil gerne høre folks erfaringer med st. car i prisklassen 100.000 - 180.000 (her tænkes blandt andet demo-biler m.m op til ca 10.000 km)

Vi tænker MEGET på reparationsomkostninger km/l samt komfort.

(Vi har kigget lidt på Citröen, Skoda(greenline) m.m)
så længe det IKKE er en postman per bil er vi rimelig large med udseende :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til at få Husqvarna havetraktor til at starte 600 kr.
  • Fix misaligned door.. bonus: paint and polish 1.500 kr.
  • Klipning af hæk og rensning af fliser 2.010 kr.
  • Har højt græs på ca 3000m2 plæne som skal slås ned til normal niveau 2.500 kr.
  • Rengøre og mindre reparation til tagrender og nedløbsrør 4.000 kr.
  • Rydde lejlighed 3.499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et bil-spørgsmål.....
  • #1   17. feb 2011 Øhhh...

Må jeg foreslå BILGALLERIET?

;o)

• #2   17. feb 2011 prøv

www.bilgalleri.dk

det her er mcg

• #3   17. feb 2011 Og ingen herinde har st.car???? Arhhh, come on snob-røve!!

• #4   17. feb 2011 Jeg ville se på en Opel Vectra af de sidste årgange (2008) eller en Skoda Octavia fra 2005 og frem...

• #5   17. feb 2011 Jeg vil anbefale en Skoda Combi - fremragende bil (hvis du kan leve med skammen..:-)

• #6   17. feb 2011 Tænker at hvis man kan spørge om alt andet i OFFTOPIC så hvorfor ikke biler?. Har prøvet bilgalleri men de er kun leveringsdygtige på erfaringer med sænkning, alufælge og lædersæder.

Indtil videre høre jeg kun at folk har gode erfaringer med Skoda - så det er nok i den retning vi kigger smiley

Grunden til indlægget er at jeg har kigget lidt på Citröen men så vidt jeg kan forstå er de ret dyre når og hvis de går i stykker.

• #7   17. feb 2011 Vi smider ca. 55000km på konen bil om året, det er en af de sidste Opel Vectra C Wagon. Tja som Volkswagen mand var jeg skeptisk til at begynde med.
    Den er super konservativ og kedeligt, tilgengæld er den fantastisk rummelig, komfortabel og kører rigtigt godt og dejligt. Derudover så har den fejlet faktisk ingenting. Lidt motorrysten blev klaret med noget softwareopdatering.
    Det er en 1,9CDTi 150HK og den kan jeg anbefale hvis ikke du har brug for bling bling

• #8   17. feb 2011 Jeg kørt pt Peugeot 607, MEN hvis jeg skulle vælge EN st car der er alle penge værd.
    Peugeot 407 st car, gerne SW model med glastag.
    En 1,6 HDi med 110 hk, en 1,8 benz, eller 2.0 benz.
    Du får en DYR bil til 90000 kr + ikke SÅ meget fra ca 2004-2007 som ikke har kørt langt.
    T

• #9   17. feb 2011 jeg ville foreslå en

Hyundai i30cw

ved godt det er en kineser bil.
    MEN min egen har tjent mig i 6 år og 178000km så de kan godt holde

• #10   17. feb 2011 Tak for inputs - keep em coming! smiley

• #11   17. feb 2011 Jeg syntes ABSOLUT i skulle tage et kig på en brugt Audi A6 Avant.

Der er flere rigtig gode tilbud på DBA for tiden og det er klasse vogntøj.
    Massere af plads og i 2,5 TDI udgaven får i både trækkraft og pæn økonomi pr liter.

• poul b
    poul b Tilmeldt:
    jan 2008

Følgere: 12 MC-er: 3 Svar: 40
    #12   17. feb 2011 tjek renault clio stc renault køre med et super tilbud

• #13   17. feb 2011 du kan få en spritny vw caddy, der er rummelig... måske ikke en skønhedsåbenbaring, men den er super praktisk... og rimelig økonomisk i tdi udgaven. til 184000. Vi har købt sådan en for en måned siden og er rigtig glade for den. Du får ikke en mere støjsvag motor. Og den trækker bare rigtig fornuftigt helt fra bunden af.

• #14   17. feb 2011 Jeg havde kig på denne her.. http://www.dba.dk/vw-passat-19-tdi-130-6g-st/id-70734162/

Men han svare ikke... Den går relativt langt på litteren god trækkraft og ja.. En "Tysker"... c",)

• #15   17. feb 2011 jeg kan kun tilslutte mig en Audi A6 Avant...super dejlig bil, men undersøg inden, om den har fået nye knaster/topstykker, da årgang 2001-2003 havde problemer med disse. De er blevet opgraderet af flere omgange og dem fra 6.måned 2003 skulle have de bedste af disse.

Hvis prisen for denne vogn er i overkanten, ville jeg vælge skoda´en (octavia) da det er stort set samme teknik og opbygning.

• #16   17. feb 2011 Mht Audi så tjek også om Kat'en rasler.. De koster 6000 kr+moms ved Audi. Stykket!

• #17   17. feb 2011 Uden tvivl er de AUDI i den prisklassse dejlige biler, men de kan hurtigt blive et dyrt bekendskab, mange af dem er efterhånden trætte og de er ikke billige at skrue på.
    Den nævnte Caddy vinder aldrig en pris som årets pæneste bil, derimod er det nok den Volkswagen model i nyere tid der tilsammen har tilbragt MINDST tid på værkstederne, de går bare IKKE i stykker.

• #19   17. feb 2011 sådan en A6 med traktor motor er uden tvivl et lækkert køretøj, men økonomisk? - 12 km/ltr vil jeg tro... og en grønejerafg. på en 7000-8000... det er ikke så godt økonomisk.
    Har selv kørt i en golf 4 variant med en 90 hk tdi. God vogn der kan gå langt på litteren og vægtafg. på 3200...

Men skal du til og have en bette vil jeg anbefale caddyen stadig væk, der kan du have en barnevogn stående oprejst i bagagerummet... eller stativ i den ene side sammenklappet og kassen ved siden af også er der stadig god plads oveni... plus fleksibiliteten i at bagsæder kan klappes sammen og vippes op eller pilles ud... så du kan bruge den til varetransport. Men ja, jeg må så indrømme at vores nye ikke indrier det forventede km/ltr. Det er ca som vores gamle golf, men stadig pænt for en bil der fylder mere og vejer godt 200 kg mere.

• #20   17. feb 2011 skoda helt sikkert

• #21   17. feb 2011 Rass: 1,9 TDI 130hk motoren kan klart anbefales. Jeg har den bare monteret i en lille Ibiza. Og på motorvej er det rigtigt lækkert med 6. gear - 120km/t @ ca 2000rpms. smiley
    I sommers gik min mellem 19,5-22km/l. Jeg har 45km til arbejde, hvor de 30km er motorvej, så den er rimelig økonomisk. Passat'en vil self ikke kunne køre helt så langt, da den er tungere.

• #22   17. feb 2011 Har selv en 1994 Volvo 940 classic st.car,har nu gåer 421000 og kører stadig fremragende 2.3 lavtryks turbo med 135hk.
    Nok lidt for gammel for jer,men se da på en V50-60 eller 70.

• #24   17. feb 2011 I lyder som nogen der mangler en nyere skoda. Hvis i ikke har andre krav end dem du skriver så køb en ny/næsten helt ny fabia combi diesel. Brugt priserne på dem er desværre alt for høje.

• #25   17. feb 2011 Jeg har kigget lidt på Skoda Greenline - ganske vist ikke megen motorkraft men langt på literen og meget ekstraudstyr.

• #26   17. feb 2011 Kia Ceed eller Hyundai i30. Ganske velkørende biler. Her får du en meget ny bil med garanti for dine penge.
    Men ellers en Nissan Primera eller en sidste årgang af Opel Vectra.

• #27   17. feb 2011 Kører i øvrigt selv koreaner, en Nubira st.car, og uden afskrivning har den kostet ca. 1,20kr/km over de 75.000km vi har kørt i den.
    Så jeg ville ikke være bange for at vælge koreansk igen.

• #28   17. feb 2011 Skal det være stc?? Hvad med en Seat Altea. Find en med en 1,9 tdi med 105Hk. og du har bil til du ikke gider den længere... Uden at blive ruineret..

• #29   17. feb 2011 Kia Ceed, Hyundai i30, chevrolet, alle disse biler er byget med nyt karoseri og look men med afprøvet teknologi. dvs. rep. sikret. Kia giver 7 år garanti, og jeg har en storerfaring indenfor bil verden, mit leve brød

• #30   17. feb 2011 lad nu være og køb med for bette motor... Det bliver man sku træt af og løgene hænger slæbende bagved når man skal overhale osv. hehe
    Desuden får man ofte en dårligere kørselsøkonomi ud af det da motoren vil være presset meget af tiden... Synes jeg lige man skal have i mente.

• #31   17. feb 2011 Nejjj , i skal da have en mazda 5 vi har haft en fra ny ,,den er nu 4 år gammel

Den har kun fået lavet service på den ,,aldrig gået i stykker på nogen måder , har været flere gange på langtur i udlandet

• #32   17. feb 2011 inden jeg giver mit bud ville jeg egentlig gerne høre :
    hvor mange er ?
    alder på børn ?
    hvor mange km om året ?
    kørselsmønster ? korte/ lange ture ?
    skal i beholde den til den dør eller skifte hver 3 år ?
    træk ?
    ferie med bil ?

• #33   17. feb 2011 glemte lige at min mening er at: Bilgalleri er fuldstændig meningsløst at spørge på , har aldrig fået et fornuftigt svar der , men det har jeg her på mcg med 4 bil spørgsmål.

• #34   17. feb 2011 Volvo t5r:) jeg vil have den, konen hader udseenet.

• #35   17. feb 2011 hold dig fra vw de holder ikke hvad de lover grennline går kun 20 på literen ikke 27 som de lover køb toyota

• #36   17. feb 2011 jeg har så heller ikke haft vores tdi caddy til at gå mere end 16 på litteren. Det gjorde vores gamle golf også nemt og endda mere til... selvom den var chippet... så det overvejer jeg faktisk nu og få gjort med den nye her... kan sgu ikke passe sådan en fin ny motor ikke kan gå længere... det må kunne gøres bedre. smiley

• #37   18. feb 2011 Det er primært fruen der skal bruge bilen 2x30 km på job hver dag, landevejskørsel. + mange lange ture til hhv århus og lolland samt evt småferier udenlands. To personer, en lille på vej.

som jeg har set det er greenline 1.4 den billigste måde at få en ny stationcar der kører over 20km/l ? (tænker en demo-model med 10k på tælleren til 160.000)

• #38   18. feb 2011 Som andre har nævnt kan greenline/bluemotion ikke holde det opgivet tal for brændstofsøkonomien. Men det er sjovt at en 1,9 TDI passat fra 1998 sagtens kan køre 20km/l
    Min svigerfar har en focus 1,6tdci og over de 75.000km han har kørt i den, har den kørt knap 21km/l. Såden kan du nok godt finde til dit budget.

• #40   18. feb 2011 Jeg har en Avensis , det er en skøn bil men brændstoføkonomisk er den ikke i nogen variat.
    overvej lige en gang til om det skal være en stationcar ! man kan sagtens have en barnevogn og andet i en 5 dørs.
    jeg ville gå en klasse /str ned Kia ceed ,focus eller verso , og er i ikke over 20000 km om året ville jeg købe benzin , eller ihvertfald fyr hvis det er diesel.husk at regn forsikring og grøn afgift ,afskrivning med i budgettet,

• #41   18. feb 2011 forsikring og grøn afgift er også lav i en green line - men ja , vi kigger også på andet end st. car da man kan få beslag til barnevogn m.m til trækket :o)

Har også kigget på Focus og Kia Ceed smiley

• #43   19. feb 2011 Kenneth : jeg kan ikke trække min 1.8 over 13,4, med klima slukket og alt andet optimeret .fra 2007 kørt 60xxx

• #45   19. feb 2011 hvilken årg var din ?

Kommentér på:
Et bil-spørgsmål.....

Annonce