{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Endnu et bil spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hvis tingene i det nye år går som jeg håber på skal jeg have mig en ekstra bil så er ude efter nogen anbefalinger. Det jeg leder efter er en bil, gerne på papegøje plader til maks 100 kilo, med en fornuftig brændstof økonomi og så meget komfort som muligt til de penge. Hvad synes i jeg skal kigge efter. Kommer nok til at skulle køre 30000+ km. Om året.
Den skal køre blandede lange/krte ture, den skal bruges i forbindelse med et job som kunde konsulent. Udseende og ydelse er næsten ligegyldigt. Det der vægtes er et lavt forbrug og gerne høj komfort. Har selv kigget lidt corolla sportsvan og Honda h-rv da jeg har fundet begge med 3 sæder hvilket ville være et plus men ikke et must. Men har ingen kendskab til dem. Mærke er også underordnet.
På frhånd tak, Martin..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning og bortskaffelse af planter/buske i bed 750 kr.
  • Diverse el tilslutning 1.600 kr.
  • Sætte ikea “Metod” skab op på køkkenvæg. 600 kr.
  • Ophængning af kommode, og to spejle og et par billeder 700 kr.
  • Hænge 4 lamper op. Samt tilslutning i loftet/væg 2.990 kr.
  • Tilkobling af vaskemaskinen og afkobling af den gamle 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Endnu et bil spørgsmål
  • #1   25. dec 2011 mig bekendt er nogle af de gulplade biler meget dyre i vægt afg. selv en bette caddy tdi som min svigerfar har koster ca 10000 på gule plader... det er jo fuldstændig groteskt. Hvis ikke du har behov for at transportere andre end dig selv, så køb en ny vw up, den kommer til marts og er godt nok kun 3 cyl. men fåes til omkring de der 100 kg. Kører langt pr. litter og skulle være bedre kvalitet end tilsvarende toyota, citroen, og pug. Men ja, ved jo ikke hvad dit incitament er for at købe en bil på papegøjeplader...
    Selv er jeg gået fra en t4 tdi transporter til en lupo sdi, som jeg er rigtig glad ved, den er simpel, men har et ok moment for en bette bil. også kører den jo 18-22 km/ltr... som en mis. Plus det er rart at tanke for de der 280 kroner også vide man kan køre 500 km igen... hehe. Men ja. det er en lille traktor (lydmæssigt)...

• #2   25. dec 2011 Jeg havde en mazda b2200 benzin pick-up før, 10 km/l... Kører nu i en Fiat brava, hvor bagsæderne er lagt ned i, den gør det ganske udemærket... 16km/l blandet kørsel også med trailer...

• #3   25. dec 2011 Med tanke på afgift besparelsen Gul / Hvide plader...

• #4   25. dec 2011 Har i forvejen en lille aygo og den er skam fin, men komfort er der ikke meget af. Hvis det blir en "stor" bil skal den vejes ned. Up-en bliver ikke skam rost af tyske medier. Det ville også være et plus hvis den kunne trække en trailer og en lille camping vogn.

• #5   25. dec 2011 Multipla'en er så vidt jeg ved også med tre sæder... Og designet (især på den første model) gør at der er indbygget tyverisikring.

Varebiler efter x-måned i 1998 koster de gerne en brækket arm i "misundelsesafgift", men der har på et tidspunkt været en mulighed for at få dem nedvejet, så du kan slippe væsentligt billigere... Værd at undersøge.

Personligt synes jeg at 1. generation Opel Meriva er ret fræk (den opdaterede version med mørke baglygter) - og jeg er IKKE Opel mand... Men der er kun to sæder...

• #6   25. dec 2011 Fiat Scudo kan vist også fås med tre sæder...

• #7   25. dec 2011 Og søstermodellerne Peugeot Expert og Citroen Jumpy

• #8   25. dec 2011 Tak Brian. Vil kigge på det. Det skulle stadig være muligt at få vejet dem ned..

• #9   25. dec 2011 Okay så, cool nok smiley Hvis du kan få det bekræftet, så hører jeg gerne... Hvis jeg ender med at få et job, hvor jeg skal pendle, så overvejer jeg nemlig også en papegøje diesel... Især hvis det ikke er ensbetydende med at den skal koste ~10.000 årligt i vægt-/grønafgift og misundelsesafgift...

• #10   25. dec 2011 Du skal betale en afgift for at få den vejet ned til under de to tons, mener at have hørt ca 3000 for en partner...

• #11   25. dec 2011 Rapand - jamen så er der jo også allerede sparet ca 2.000 kr. det første år?
    Og de to tons er vel totalvægt?

• #12   25. dec 2011 Nedvejning.dk

• #14   25. dec 2011 Det er - som i alle andre tilfælde - billigere at gøre det selv smiley

• #15   25. dec 2011 Jeg har en toyota sportsvan som er nedvejet. man betaler ny reg afgift af bilen og i mit tilfælde var det knap 9800 kr, men efterfølgende betaler jeg kun 2600 kr helårligt i vægteafgift.

• #16   25. dec 2011 Anders, hvilken motor og hvordan er brændstofforbruget?

• #17   25. dec 2011 hvad med en golf 4 tdi.... synes jeg er en ok bil. køb den med enten en gammel 90 hk og få den optimeret eller en af de nyere pd. tdi. Vi har haft sådan en som vi fik optimeret den kunne ikke klemmes under 16 km/ltr uanset hvad du udsatte den for. Men ja folk der har dem tror jo stadig de er guld værd... multipla ja den behøver man vist ikke købe ekstra tyverisikring til... LOL

• #18   25. dec 2011 Altea 1,9 tdi, 2,0 tdi eller FR tdi.

• #19   25. dec 2011 Rart med input. Fortsæt endelig.

• #20   26. dec 2011 En Colt. Sådan en har jeg. Kører kanon og omkring 17-18km ltr. Man sidder fint og sæderne kan ligges helt ned bagi, så man har en varevogn. Har insport modellen med alt i udstyr.1.3 er motoren. Det ku også være et bud. Og den er billig i vægtafgift.

• #21   26. dec 2011 Og så min pointe, med at købe en på hvide plader, og så slippe for alt bøvlet, og så er muligheden for at have nogen bagi altid til stede...

• #22   26. dec 2011 Man får bare meget mere luksus, udstyr, og bedre bil, samt mere økonomisk bil for pengene ved gulpladet. (hvis man samligner biler i samme klasse). Men ja så skal man jo kunne undvære bagsæderne, og give en højere afgift om året. Men man kan jo indtil videre få dem nedvejet.

• #23   26. dec 2011 Er ikke sikker, men er det ikke kun til en vis årgang?

• #24   26. dec 2011 Hvis du vil have en gulpladebil, så sørg fpr at få en der er betalt den højste afgiftsats på, og den er vejet ned til under 2000 kg.. så slipper du for de ekstra 5000 i misundelsesafgift..

Jeg kan ikke huske hvornår dato skille helt eksakt, men hvis du gir 100 kg for en alm varebil ala en Opel Zafira B eller en toyota sportsvan, så vil jeg mene du os finder en på den høje afgiftsats. Nedvejningen er en rimelig formsag, da bilen sikkkert alligevel på et tidspunkt skal synes.

Alle biler der er nye nok til at de har kørt på pajegøjeplader fra ny af, er nye nok til at afgiften er høj på dem.

Men tjek det, inden du køber... smiley Der er en del penge at spare i det.. Du kan os vælge at finde en bil og betale afgiften selv. På en Opel zafira 1,9 cdti 150 hk fra 2006 er afgiften 8 - 10000 kr, som du skal betale ekstra for at nå den høje afgift. Så skal du ikke have den i ret meget mere end 1,5 år før det er indhentet igen..

Men den slags biler har ikke den bedste brændstoføkonomi... Regn ikke med ret meget mere end 16,5 ved overvejende landevej og motorvejskørsel... Det gør sig gældende for stort set de fleste af den slags biler..

GLEM multiplaen!! den ruinerer dig i reperationer!

• #25   26. dec 2011 multiplaen er lidt som en fisse, eller kusse, den er rigtig grim men den er bedst til 6.... hæhæ... så ja glem den, den ruinerer dig smiley
    jeg har haft en transporter t4 tdi der var vejet ned til godt 2000 måtte så laste 550 kg. den kostede ca 3700 årligt. Praktisk bil, der kører imellem 12-16 km/ltr. Men ja, de koster så i rep. engang imellem smiley Men har ellers en solid motor. Men kan lidt forstå det er noget lettere du har brug for. Har hørt de der sportsvan med d4d motoren ligger et rigtig godt moment.

• #26   26. dec 2011 Super med alle de indlæg. Hvis alt flasker sig går jagten ind på en ny bil. Hvis ikke det bliver en lille bil tror jeg valget falder på enten en sportsvan, meriva eller en f-rv. Ellers kunne en corsa 1,7 d eller noget i den stil komme med ind over. Ikke et ondt ord om city-bugs, kører selv dagligt i en nu, men komfort er der ikke meget af og plus 30000 i sådan en vil jeg helst være foruden.

Kommentér på:
Endnu et bil spørgsmål

Annonce