732 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hvilken mc til en nybegynder? Hvilken mc til en nybegynder?

Jeg skal til at starte på et mc kort om en måneds tid til stort mc kort og jeg har længe gået med en lille drøm om at få mig en brugt mc. Jeg har ca. 50.000,- at gøre med. Hvilken mc ville I smide pengene efter? Jeg har ikke skide meget forstand på det, da det er min første.
Jeg har tænkt lidt på noget Honda cbr 600, eller noget i den stil, men er der andre modeller som I vil anbefale og evt. andre som jeg skal holde mig fra?

På forhånd, tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken mc til en nybegynder?
  • #1   3. apr 2011 jeg synes du har fat i noget af det rigtige ..........

• #2   3. apr 2011 Tror du får en masse forskellige svar på det spørgsmål, da folk næsten altid ville anbefale det mærke de selv køre på.
    Men når du har fået kortet så bare ud og prøv en masse, og den du føler dig bedst tilpas på ja så siger resten vel sig selv.
    Troede også selv jeg skulle have en cbr 600, men endte med en suzuki Gsxr 600, og det er jeg rigtig glad for i dag.

• #3   3. apr 2011 Så kan jeg byde ind uden at være " farvet " .... kører selv en HD og en Buell .... Tror en Honda cbf 600 er en go starter cykel . Min X kæreste havde sådan en fætter den er nemt kørt og gør kun det den blir bedt om

• #4   3. apr 2011 Ville helt klart vælge cbr frem for en suzuki,men det er jo op til dig.Ud og prøv nogle forskellige så finder du nok en der passer til dig

• #5   3. apr 2011 Jesper hvad begrunder du det i??

• #6   3. apr 2011 kawasaki Er6n. perfekt mc. som ikke kommer til at kede dig, efter 14 dage.

• #8   3. apr 2011 til dit budget ville en sv 650 være at foretrække... den ser godt ud, lyder fantansisk, er til at forsikre for en nybegynder og dejlig nem at køre.. smiley

• #9   3. apr 2011 Ja sådan en cbr er en god maskine, er rigtig glad for min hornet, men f.eks er suzuki sv er altså også en super maskine og den passer også til dit budget, men køb en fra 2003 og frem med indsprøjtning, det savner jeg

• #10   3. apr 2011 dennis S

lært af egen erfaring ville jeg vælge en mc uden kåbe, der ikke indbyder til at køre vildt stærkt så er der større chance for at du har kørekortet længere
    hvad mærke angå tror jeg bare du skal ud og prøve de forskellige der er

• #11   3. apr 2011 Start med at checke forsikring. Fint med 50.000kr i budget, men hvis de første 20.000kr skal bruges første år med kasko, så….. Har selv lavet en liste med (i starten) 4-6 maskiner jeg virkelig godt kunne lide (ud fra data). Som min forsikrings agent sagde ”så længe der ikke er R i navnet, så er det til at betale….” smiley

• #12   3. apr 2011 Hvis du søger på føste MC i alle de tråde der er på MG er der flere timers læsning....
    Så kan du måske spore dig ind på noget der tiltaler dig. Så kan du måske oprette en tråd efter du har læst lidt om forslag osv. Så har du sikkert nogle helt andre spørgsmål...
    Men som Steffen siger er Kawa er6N en super letkørt maskine som mange kun taler godt om...
    Men igen når du har fået kortet, så ud at prøv lidt forskellige.
    Tag en der kender lidt til MC med når du har besluttet dig for hvilken model det skal være...
    Hel og lykke med kortet... (-;

• #13   3. apr 2011 Er Startet med en Suzuki SV 650, og det fortryder jeg på ingen måde.. Super lækker mc.. Nem at håndtere, godt moment, god lyd og så er den jo skide flot.

• #14   3. apr 2011 Er selv snart med en ny MC kort og er i en alder hvor man får stor kort med det samme, og min forsikring vil ikke tegne kasko på en cykel med R i model betegnelse de første 2 år med mc, da de mener man skal have lidt erfaring i at køre inden man bør anskaffe sig de type mc.
    Så jeg går efter en Suzuki gsx 600 f, nem at betale og nem at køre for en begynder og så kan jeg betale forsikringen på den.

• #15   3. apr 2011 Mange tak for forslagene, drenger. I har været en stor hjælp!

• #16   3. apr 2011 Bandit 600 og CBR600 goe bikes!

• #17   3. apr 2011 ER6 vildt sjov cykel også som standrat, har selv en og skal ikke have noget andet den dækker de flestes behov og er nem at sælge igen og til at betale forsikring på

Kommentér på:
Hvilken mc til en nybegynder?

Annonce