{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
562 visninger | Oprettet:

Router Problemer {{forumTopicSubject}}

Halløj Brugere.

Har mange gange set af folk har problemer med internettet, og har hjulpet et par stykker med deres problemer.

For folk der ikke ved det. så brug:

www.routerlogin.com og nulstil din router / internet
herefter går det somregel godt igen. ellers er det et større indgreb der skal til..

jeres login er somregel altid:
brugernavn: Admin
Adgangskode: Password
^^ ellers står det altid under routeren,
men dette er standart for mange af mærkerne!

En lille guide til folk med problemer med nettet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Router Problemer
  • #1   28. maj 2011 Gælder det også helt nye routere?

  • #2   28. maj 2011 dem fra tdc er låst ved også andre låser dem så man ikke kan rode i dem



  • #3   28. maj 2011 Hvordan nulstiller man internettet...?? *Fnis* c",)

  • #4   28. maj 2011 Fullrate låser også deres routere.
    Men login er det samme som det du bruger til Selvbetjening på deres hjemmeside


  • #5   28. maj 2011 De fleste routere jeg har rodet med har haft admin som både password og brugernavn

  • #6   28. maj 2011 http://www.ballade.dk/

  • #7   28. maj 2011 Det er fint at du kommer med en guide til dette. Nu ligger landet så bare sådan at en "nulstilling" i softwaren er komplet overflødigt... Bedste måde for folk der ikke aner noget om det er bare at trække strømstikket ud i 10 sec, og ind igen...

    Mht. til routere der fryser, og bliver langsommere er tit at de ikke selv nulstiller inaktive sessioner som derefter ophober sig. Dette problem løser du lige så godt ved at trække stikket en gang smiley

    Sker det tit har du en forkert router... En router er bund og grund en lille computer med 2 eller flere netkort, ram, CPU styresystem og software til at route... Thats it.

    Så har man en fin 60/60 fiber linje og bruger en masse der optager mange sessioner og et højt throughput som p2p, online spil osv er det naivt at tro ens fin-købte router i bilka til 400 kr er optimal... DETTE er tit det problem folk står overfor! En Jin-Lun 150 er da også en MC, men det kniber bare at følge med på banen med de andre på R1´ere... Sådan er det også her.




  • #8   28. maj 2011 > MKB <

    Fint at du kommer med en "forklaring".. Men va' så med at spytte en liste ud med "de rigtige produkter".. c",)

    Ska' da' ha'....

    Ej'.. Hvilken router/firewall er "Must have" hvis det skal spille max..?!?

    /Rass


  • #11   28. maj 2011 Hep...

    Ja, det kan jeg nu saktens se.. Men hvilken router kan man "nøjes" med til en 60/60..??

    Min "dyre" D-Link brækker sig til tider.. Og CoyBoyTrikset med at trække "sovsen" ud, virker fint.. Meen........ c",)


  • #13   29. maj 2011 Hmm... Nope.. Der er selvf. en boks hvor fiberen kommer ind.. c",)
    Meen det er kun et "filter" til tv mv....


  • #14   29. maj 2011 Rass-- Du skal gå efter en 1Gbit router. Jeg har en D-link dir655 og er ganske tilfreds. Er du trådløs eller på kabel?

    Har du opdateret firmwaren på din router?


  • #15   29. maj 2011 Bruger samme som Thomas H...

    Det skidt virker bare


  • #16   29. maj 2011 Nårh ja, jeg kører på en 100/10 forbindelse, som jeg kan udnytte fuldt ud på min Dlink Dir655. De tal der står på æsken til routeren kan sjældent udnyttes optimalt. En 100 mbit trådløs lever normalt 20-30 mbit. På kabel 45-55. Jeg prøvede en 300 mbit på trådløs, den leverede 80-85 mbit. Ikke godt nok...

  • #17   29. maj 2011 Hep.. Jeg har selv en dir655... Med den friskeste firmware..
    Men den "taber desv. Pusten" en gang imellem.. ( det kan jeg se på min alarm (ip overførsel)) den kommer dog op igen efter 30-60 sek.
    Kanske jeg ikke har sat den korrekt op UDP.?!?
    jeg bruger generalt trådløs og det spiller max.. 30/20 på mobilen fås vist ikk bedre c",)

    Jeg må nok "bare" igang med at læse "villedningen" c",)


Kommentér på:
Router Problemer

Annonce