3.465 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hvor køber man B&W højtalere? Hvor køber man B&W højtalere?

Vil gerne have et par nye fronthøjtalere og har forelsket mig i B&W's CM9 (måske kun CM8, hvis fruen skal være med i beslutningen)
Men kan man købe dem andre - og billigere - steder end Hi-Fi Klubben?
Vh. Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor køber man B&W højtalere?
  • #1   13. jul 2011 http://www.preis.de/produkte/BW-CM-8/1496346.html

• #2   13. jul 2011 CM8 er ligefrem dyrere i udlandet...? I hvertfald i det link. Jeg kan tage fejl. Men det lyder da ikke som den fedeste handel! smiley

CM9 ser ikke ud til at være meget billigere de steder jeg har kigget.

• #3   13. jul 2011 har hifi klubben dem ikke længere ?

• #4   13. jul 2011 Jojo, Hi-Fi Klubben har dem stadig.
    Men man skal jo være godt vissen for at springe på det første tilbud, man får...

René - jeg kan ikke forstå artiklen. smiley
    Laves de i sort højglans? Og hvor meget under 45.000 snakker vi om? (og er det pr. stk.?)

• #5   13. jul 2011 Prøv Hifi-galleri.

Tror du kan få nogle "aflagte" fronthøjtalere den vej, hvis du er heldig.

• #6   13. jul 2011 Man kan jo mene hvad man vil om Hi-Fi Klubben og sige de er dyre. Men når man så sammenligner enten tilsvarende produkter, eller endda samme produkter, så er de faktisk ikke så dyre endda.

Men ingen tvivl om at man da lige så godt kan undersøge priserne i udlandet. Nogle gange falder man jo også nogle fede tilbud!

Skal det være B&W´erne pga. deres design/udseende? Eller er det 100% lyden det kommer an på?
    Har haft en del B&W før i tiden. Men må indrømme at jeg blev lidt træt af deres lyd. Den blev lidt for "korrekt" til mig. Der syntes jeg lidt mere om Dali. Især Ikon serien som jeg syntes lyder kanon til prisen.

Men det er jo smag og behag hvad man er til. I den helt rigtige opsætning lyder B&W dog også fantastisk.

• #7   13. jul 2011 Self en smagssag
    men hold KÆFT hvor er de dog grimme...

HVis du er oppe at bruge så mange penge på højtalere? "pr stk" eller hva du nu er.
    hvorfor går du så ikke ind og køber nogle i B&O (nu kommer der nok mange og taler ned til mig/flamer)

men de er fandme i orden
    Tjek et sæt Beolab 9/5
    9 kan du få nye til 60.000(2 stk)
    beolab 5 kan du få brugte til 60-70 tusinde

De spiller moj bedre...

og selvom folk nok vil mene man får bedre lyd i så meget andet i prisklassen så husk at stil det op ved siden af hinanden

1 B&O højtaler har delefilter 1 diskant 1 mellemtone en linse der spreder lyden,
    en forstærker(ice power)
    og en bass i
    og som regel et lækkert flot udseende

vil gerne se hvem der kan finde alle disse ting uden at overskride selvsamme budget i B&o klassen uden at fylde et hjem med en masse grimme højtalere og samtidig sørge for at man ikke har en masee gøgl stående hist og pist, jeg er dog klar over alt er en smagssag men der er vel ingen tvivl om at f.eks de her B&W ikke er nogle folk ligefrem vil tænke (hold da kæft nogle flotte højtalere de ser fandme pæne ud)

og så er der self pris tabet i højtalerne. hvor du altid kan få mere for dine B&O kontra så mange andre mærker

• #8   13. jul 2011 haha Morten S

*henter popcorn*

• #9   13. jul 2011 En linse der spreder lyden? Sådan lidt som en di-polar eller bi-polar højttaler? For det er da ikke ligefrem ønskværdigt i et hifi setup i den klasse, hvor man ønsker præcis lyd.

• #10   13. jul 2011 Tror misforståelsen ligger i at Rene D nævnte nogle højttalere som kunne måle sig med andre højttalere helt op i 45.000 kroners klassen.

• #11   13. jul 2011 Rene: De Aurelia højttalere ser sgu sprøde ud! Dem bliver jeg nødt til at få en demo af et sted!

• #12   13. jul 2011 http://www.hifiklubben.dk

• #13   13. jul 2011 Hehehe,
    B&O!!! Nåh ja, de må da kunne bruges til et eller andet, men som vellydende højttalere?

• #14   13. jul 2011 Ja, jeg skal ikke ud og bruge mere end 20.000 på et sæt højtalere!
    Det er også derfor, jeg spørger René, hvor meget mindre end 45.000, de finske højtalere koster, for jeg har på fornemmelsen, at de er en del over mit budget.
    Og uanset hvor billigt jeg kan føbe et sæt fra B&O skal jeg ikke have det i stuen. Jeg synes, at B&W'erne er meget pænere... Men det jo bare min (og kones,heldigvis) smag.
    Men stadig ingen, der har et billigere sted end Hi-Fi Klubben? Eller én der har en onkel, der arbejder på et B&W lager? smiley

• #15   13. jul 2011 Har du kigget på dba.dk ?

Når vi snakker hifi i den prisklasse kan du tit finde folk der har det brugt og i super stand.

• #16   13. jul 2011 Kasper K
    ja
    du kan jo prøve at høre lyden
    hvis du mener lyden er dårlig derfra kan du ik kalde dig lyd klog smiley
    jeg ved intet om lyd
    men jeg kan da høre det er i orden

• #17   13. jul 2011 B&O lyd er noget som umiddelbart lyder okay. Sådan i forbifarten og som baggrundsmusik. Ofte fyldigt i bassen og en lyd som fylder rummet. Og det kan også være super når man bevæger sig rundt i rummet. Men det er så det.
    Når man så sætter sig og lytter på det, er lyden pludselig upræcist og man kan ikke placere instrumenterne i lydbilledet.
    Folk der falder i svime over B&O lyd er som regel altid nogen som ikke har haft tid til at sætte sig og lytte på noget godt grej (Endda til 1/10 af prisen) Men det er nok også bedst at leve i lykkelig uvidenhed, når man nu har givet op til 10 gange for meget for grejet. (Ja okay....B&O er da bygget af nogle lækre materialer....Det hæver også prisen)

Og så er da også bemærkelsesværdigt at B&O sjældent bliver nævnt i nogen seriøs hifi / highend sammenhæng, ud over når det primært kommer til design eller prestige. (F.eks som lyd til luksusbiler)

• #18   13. jul 2011 Jeg har selv B&O herhjemme i surround inklusiv tv.. jeg må da sige jeg har ALTID været tilfreds med mine højtalere
    og jeg kører med beolab 9 som front(2 stk)
    og tv som midt kanal
    og så beolab 3 som bag højtalere(2 stk)
    og så beolab 2 som sub
    jeg har endnu ikke nået et punkt hvor lyden "fejler"
    eller hvad fanden man nu kalder det...

nu blir B&O faktisk også nævnt i hifi4all.dk
    mht beolab 5/9 højtaleren der er de NETOP nævnt smiley
    og generelt på de sider vil folk jo helst ha noget de kan justere med selvm det sker ikke med B&O og jeg tvivler godt nok på man kan finde et setup som koster fandens meget mindre hvis man skal ha følgende

1 forstærkere som skal drive en højtalere
    1 bass som skal drive hver højtaler
    1 diskant som skal drive hver højtaler
    osv osv
    det er jo 5 forstærkere 5 bass
    5 diskanter til et surround setup
    og så 1 sub self
    hvordan dæælen skal man få det placeret i et hjem så det samtidig kan se flot ud smiley
    og stadigvæk ramme samme pris
    man kan sikkert godt gøre det billigere men så blir det ikke noget helt ekstremt man rammer. og så har man fordelen af ens B&O ikke falder i pris i nærheden af samme grad som al andet jo??

• #19   13. jul 2011 Og jeg vælger at være enig med Claus A.

Og som en lille tilføjelse, så har jeg været audiofil siden starten af 80'erne, så jeg tror, at jeg har hørt nok vellyd til at kunne sige fra, når jeg hører lort!

• #20   13. jul 2011 og om man har givet 100.000 for et B&O setup eller 80.000 for et andet setup fra B&W eller dali eller hvad alt det hedder ja så vil jeg til enhver tid meget hellere ha noget der er pænt og ikke skal stå som store firkantede træ kasser og ligne noget der burde stå i en ungdomsbolig

og så er der self os pristabet på de ting man køber.. jeg tror sku der er mange der køber deres grej i hifi klubben som flere gange i deres liv er træt af tingene er faldet så meget i værdi

• #21   13. jul 2011 så du mener simpelthen ikke noget som helst fra B&O lyder bare en smule anstændigt? smiley

• #22   13. jul 2011 Jo....B&O spiller anstændigt, hvis man ser bort fra prisen.
    Når vi snakker om at holde prisen, så tror jeg godt du kan være sikker på at de helt store modeller fra B&W, Dali eller også en helt 3. producent, holder prisen lige så fint som B&O. Når vi er oppe i den prisklasse, er det kendere, som ved hvad de har med at gøre, som vælger det. De ved godt hvad det er værd.
    Mht. design, ja så er nogen til spinkle rør, andre til trekantede rumvæsner med underlige glorier om hovedet. Og nogle helt 3. er til firkantede kasser.

• #23   13. jul 2011 Mit vigtigste udgangspunkt for at købe musikanlæg vil til enhver tid være lyden!
    Måske også derfor, at jeg stadig har pladespiller.

• #24   13. jul 2011 Du kan spare en del penge - også på forstærker - og købe sådan et par. Det er noget af det bedste og reneste jeg nogensinde har hørt, og hvis du får dem i sort pianolakering, så kan kæresten også lide dem:-)

• #25   13. jul 2011 Hov jeg glemte et link:

(link fjernet)

Kommentér på:
Hvor køber man B&W højtalere?

Annonce