3.465 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
25 Svar
Hvor køber man B&W højtalere? Hvor køber man B&W højtalere?
Vil gerne have et par nye fronthøjtalere og har forelsket mig i B&W's CM9 (måske kun CM8, hvis fruen skal være med i beslutningen)
Men kan man købe dem andre - og billigere - steder end Hi-Fi Klubben?
Vh. Søren
0 synes godt om
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.565
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 787
CM9 ser ikke ud til at være meget billigere de steder jeg har kigget.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 59 Svar: 152
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 450
Men man skal jo være godt vissen for at springe på det første tilbud, man får...
René - jeg kan ikke forstå artiklen.
Laves de i sort højglans? Og hvor meget under 45.000 snakker vi om? (og er det pr. stk.?)
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 81 Svar: 777
Tror du kan få nogle "aflagte" fronthøjtalere den vej, hvis du er heldig.
maj 2009
Men ingen tvivl om at man da lige så godt kan undersøge priserne i udlandet. Nogle gange falder man jo også nogle fede tilbud!
Skal det være B&W´erne pga. deres design/udseende? Eller er det 100% lyden det kommer an på?
Har haft en del B&W før i tiden. Men må indrømme at jeg blev lidt træt af deres lyd. Den blev lidt for "korrekt" til mig. Der syntes jeg lidt mere om Dali. Især Ikon serien som jeg syntes lyder kanon til prisen.
Men det er jo smag og behag hvad man er til. I den helt rigtige opsætning lyder B&W dog også fantastisk.
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 57 Svar: 217
men hold KÆFT hvor er de dog grimme...
HVis du er oppe at bruge så mange penge på højtalere? "pr stk" eller hva du nu er.
hvorfor går du så ikke ind og køber nogle i B&O (nu kommer der nok mange og taler ned til mig/flamer)
men de er fandme i orden
Tjek et sæt Beolab 9/5
9 kan du få nye til 60.000(2 stk)
beolab 5 kan du få brugte til 60-70 tusinde
De spiller moj bedre...
og selvom folk nok vil mene man får bedre lyd i så meget andet i prisklassen så husk at stil det op ved siden af hinanden
1 B&O højtaler har delefilter 1 diskant 1 mellemtone en linse der spreder lyden,
en forstærker(ice power)
og en bass i
og som regel et lækkert flot udseende
vil gerne se hvem der kan finde alle disse ting uden at overskride selvsamme budget i B&o klassen uden at fylde et hjem med en masse grimme højtalere og samtidig sørge for at man ikke har en masee gøgl stående hist og pist, jeg er dog klar over alt er en smagssag men der er vel ingen tvivl om at f.eks de her B&W ikke er nogle folk ligefrem vil tænke (hold da kæft nogle flotte højtalere de ser fandme pæne ud)
og så er der self pris tabet i højtalerne. hvor du altid kan få mere for dine B&O kontra så mange andre mærker
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 144
*henter popcorn*
maj 2009
maj 2009
maj 2009
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
B&O!!! Nåh ja, de må da kunne bruges til et eller andet, men som vellydende højttalere?
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 450
Det er også derfor, jeg spørger René, hvor meget mindre end 45.000, de finske højtalere koster, for jeg har på fornemmelsen, at de er en del over mit budget.
Og uanset hvor billigt jeg kan føbe et sæt fra B&O skal jeg ikke have det i stuen. Jeg synes, at B&W'erne er meget pænere... Men det jo bare min (og kones,heldigvis) smag.
Men stadig ingen, der har et billigere sted end Hi-Fi Klubben? Eller én der har en onkel, der arbejder på et B&W lager?
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 101 Svar: 716
Når vi snakker hifi i den prisklasse kan du tit finde folk der har det brugt og i super stand.
feb 2011
ja
du kan jo prøve at høre lyden
hvis du mener lyden er dårlig derfra kan du ik kalde dig lyd klog
jeg ved intet om lyd
men jeg kan da høre det er i orden
maj 2009
Når man så sætter sig og lytter på det, er lyden pludselig upræcist og man kan ikke placere instrumenterne i lydbilledet.
Folk der falder i svime over B&O lyd er som regel altid nogen som ikke har haft tid til at sætte sig og lytte på noget godt grej (Endda til 1/10 af prisen) Men det er nok også bedst at leve i lykkelig uvidenhed, når man nu har givet op til 10 gange for meget for grejet. (Ja okay....B&O er da bygget af nogle lækre materialer....Det hæver også prisen)
Og så er da også bemærkelsesværdigt at B&O sjældent bliver nævnt i nogen seriøs hifi / highend sammenhæng, ud over når det primært kommer til design eller prestige. (F.eks som lyd til luksusbiler)
feb 2011
og jeg kører med beolab 9 som front(2 stk)
og tv som midt kanal
og så beolab 3 som bag højtalere(2 stk)
og så beolab 2 som sub
jeg har endnu ikke nået et punkt hvor lyden "fejler"
eller hvad fanden man nu kalder det...
nu blir B&O faktisk også nævnt i hifi4all.dk
mht beolab 5/9 højtaleren der er de NETOP nævnt
og generelt på de sider vil folk jo helst ha noget de kan justere med selvm det sker ikke med B&O og jeg tvivler godt nok på man kan finde et setup som koster fandens meget mindre hvis man skal ha følgende
1 forstærkere som skal drive en højtalere
1 bass som skal drive hver højtaler
1 diskant som skal drive hver højtaler
osv osv
det er jo 5 forstærkere 5 bass
5 diskanter til et surround setup
og så 1 sub self
hvordan dæælen skal man få det placeret i et hjem så det samtidig kan se flot ud
og stadigvæk ramme samme pris
man kan sikkert godt gøre det billigere men så blir det ikke noget helt ekstremt man rammer. og så har man fordelen af ens B&O ikke falder i pris i nærheden af samme grad som al andet jo??
jun 2008
Og som en lille tilføjelse, så har jeg været audiofil siden starten af 80'erne, så jeg tror, at jeg har hørt nok vellyd til at kunne sige fra, når jeg hører lort!
feb 2011
og så er der self os pristabet på de ting man køber.. jeg tror sku der er mange der køber deres grej i hifi klubben som flere gange i deres liv er træt af tingene er faldet så meget i værdi
feb 2011
maj 2009
Når vi snakker om at holde prisen, så tror jeg godt du kan være sikker på at de helt store modeller fra B&W, Dali eller også en helt 3. producent, holder prisen lige så fint som B&O. Når vi er oppe i den prisklasse, er det kendere, som ved hvad de har med at gøre, som vælger det. De ved godt hvad det er værd.
Mht. design, ja så er nogen til spinkle rør, andre til trekantede rumvæsner med underlige glorier om hovedet. Og nogle helt 3. er til firkantede kasser.
jun 2008
Måske også derfor, at jeg stadig har pladespiller.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
(link fjernet)
Hvor køber man B&W højtalere?