710 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

På sommerferie på Dnepr? På sommerferie på Dnepr?

Heya!
Både ungerne og konen er helt skudte i min nye russer, og vi går nu og leger lidt med tnaken om at trille på ferie på den næste sommer.

Men jeg er dog lidt betænkelig om den kan klare det.

Vi taler om at køre til Hamburg, så tage biltoget til Italien på motorcykel igennem Italien og så sejle til Grækenland og cruise rundt der i nogle uger på mc. Og så samme vej hjem igen.
Vi skal have et lille telt med, men ellers hovedsageligt sove på B&B.

Tanken er at få motoren totalrenoveret hos en professionel. Dvs, nye lejer og pakninger ventiler og stempler + en honing af cylindere.
Hvad skal men regne med at sådan en omgang løber op i?

Kom gerne med tanker og gode idéer til vores sommerferieplaner.

Hvad skal man have med af reservedele og værktøj.
Jeg tænker:
Extra koblingsplader
slanger, dæk
kabler
ledning pærer osv osv

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  På sommerferie på Dnepr?
  • #1   13. aug 2011 Var det ikke nemmere at tage turen til rusland der har de delene du kommer til at mangle smiley
    tager i sydpå ender du med at få resterne med hjem i en kuffert smiley

• #2   13. aug 2011 Puh, det lyder modigt i mine ører!
    Ingen tvivl om, at den vil nyde godt af at få SFK lejer i motoren, stempler og evt få nogle hårdere ventilsæder og evt også ventiler i et mere nutidigt materiale, men for pokker, hvis man går ud fra, at du laver det hele selv, vil operationen formentlig rende op i minimum 10-15.000 kr!
    Men du vil stadig skulle køre rundt på noget antikveret noget i 45 graders varme, uden en stabil reservedelsopbakning i pågældende område!
    Og med famillien på slæb!

• #3   13. aug 2011 Er det ikke ved Sortehavet, Odessa, fabrikken ligger?

• #4   13. aug 2011 Nej, i Kiev. En ( meget ) hurtig Google.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dnepr_(motorcycle)

http://en.wikipedia.org/wiki/Kiev

• #5   13. aug 2011 Kæft det lyder ellers spændende, det gad jeg også godt prøve engang..
    Hvis du får den renoveret som du skriver så er det da bare afsted..
    Jeg mener ikke man skal være så bange for at kører langt på en gammel mc, det er et transportmiddel ligesom alle andre og hvis det ellers er mekanisk iorden så kører det..
    Det er ihvertfald min erfaring på min gamle kværn, jeg har endnu aldrig prøvet at der er sket noget med den så jeg ikke kunne kører hjem, det største problem var engang der knak en dims til forbremsen så jeg måtte humpe hjem på bagbremsen smiley og så ellers engang imellem at der lige er en bolt der skal spændes, men sådan nogen mc´er fra dengang de er sgu lavet til at blive brugt i modsætning til mange af de nye, bare min mening..

• #6   13. aug 2011 Jeg er nu heller ikke skræmt af det.

Vi tager ikke afsted for at drøne rundt og nå så mange km som muligt. Et par hundrede eller 3 om dagen, og så ellers tage den med ro.

Melder mig ind i den lokale Russerklub til efteråret, og håber at kunne skrabe en masse hints og fif sammen inden næste sommer.

Hverken konen eller jeg er luksusdyr (Hvilket valget af cykel nok også hentyder) Vi er begge gamle backpackere, som har rejst rundt ved at gøgle på gaden for at få råd til aftensmad, spist i suppekøkner, og plukket alt hvad der kan plukkes af frugt i plantagerne.
    Vi savner eventyrene, men nu hvor ungerne er blevet større (3 og 5 år)vil vi gerne have dem med.
    Vi har ikke tænkt os at slumme den som vi gjorde da vi bare var os to, så det bliver med penge nok til turen og falck og hvad der nu ellers findes af backups. smiley

• #7   13. aug 2011 Jeg ville få mere stress af en all-inclusive ferie på Gran Canarie end godt er. smiley

Har altid selv rejst meget på de mest primitive måder, og elsker det.
    Alle de mennesker man møder, lokale og andre der rejser på samme facon, giver nogle ubeskrivelige oplevelser og bekendtskaber.
    Og ungerne slår hurtigt over på et helt andet ferie-mode, end hvis der er planlagt underholdning hele tiden. De falder mere til ro, og leger med hinanden og knytter nogle helt andre bånd.
    Jeg tager på ferie med min familie, for at være sammen med dem, ikke for at få dem underholdt, men for at få en stak oplevelser at dele i fremtiden. (Undskyld mine fordomme, er godt klar over at ikke alle charterferie er kedelige.)

• #8   14. aug 2011 Har mødt Sjaak lucassen og hans R1 på Camping Moto, han kan fortælle nogen historier fra de varme lande, og der er under 10 lande i verden han ikke har været i på mc.

Kommentér på:
På sommerferie på Dnepr?

Annonce