På sommerferie på Dnepr? På sommerferie på Dnepr?
Heya!
Både ungerne og konen er helt skudte i min nye russer, og vi går nu og leger lidt med tnaken om at trille på ferie på den næste sommer.
Men jeg er dog lidt betænkelig om den kan klare det.
Vi taler om at køre til Hamburg, så tage biltoget til Italien på motorcykel igennem Italien og så sejle til Grækenland og cruise rundt der i nogle uger på mc. Og så samme vej hjem igen.
Vi skal have et lille telt med, men ellers hovedsageligt sove på B&B.
Tanken er at få motoren totalrenoveret hos en professionel. Dvs, nye lejer og pakninger ventiler og stempler + en honing af cylindere.
Hvad skal men regne med at sådan en omgang løber op i?
Kom gerne med tanker og gode idéer til vores sommerferieplaner.
Hvad skal man have med af reservedele og værktøj.
Jeg tænker:
Extra koblingsplader
slanger, dæk
kabler
ledning pærer osv osv
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
tager i sydpå ender du med at få resterne med hjem i en kuffert
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Ingen tvivl om, at den vil nyde godt af at få SFK lejer i motoren, stempler og evt få nogle hårdere ventilsæder og evt også ventiler i et mere nutidigt materiale, men for pokker, hvis man går ud fra, at du laver det hele selv, vil operationen formentlig rende op i minimum 10-15.000 kr!
Men du vil stadig skulle køre rundt på noget antikveret noget i 45 graders varme, uden en stabil reservedelsopbakning i pågældende område!
Og med famillien på slæb!
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
http://en.wikipedia.org/wiki/Dnepr_(motorcycle)
http://en.wikipedia.org/wiki/Kiev
nov 2008
Følgere: 61 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.105
Hvis du får den renoveret som du skriver så er det da bare afsted..
Jeg mener ikke man skal være så bange for at kører langt på en gammel mc, det er et transportmiddel ligesom alle andre og hvis det ellers er mekanisk iorden så kører det..
Det er ihvertfald min erfaring på min gamle kværn, jeg har endnu aldrig prøvet at der er sket noget med den så jeg ikke kunne kører hjem, det største problem var engang der knak en dims til forbremsen så jeg måtte humpe hjem på bagbremsen
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 61 MC-er: 12 Emner: 234 Svar: 955
Vi tager ikke afsted for at drøne rundt og nå så mange km som muligt. Et par hundrede eller 3 om dagen, og så ellers tage den med ro.
Melder mig ind i den lokale Russerklub til efteråret, og håber at kunne skrabe en masse hints og fif sammen inden næste sommer.
Hverken konen eller jeg er luksusdyr (Hvilket valget af cykel nok også hentyder) Vi er begge gamle backpackere, som har rejst rundt ved at gøgle på gaden for at få råd til aftensmad, spist i suppekøkner, og plukket alt hvad der kan plukkes af frugt i plantagerne.
Vi savner eventyrene, men nu hvor ungerne er blevet større (3 og 5 år)vil vi gerne have dem med.
Vi har ikke tænkt os at slumme den som vi gjorde da vi bare var os to, så det bliver med penge nok til turen og falck og hvad der nu ellers findes af backups.
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 61 MC-er: 12 Emner: 234 Svar: 955
Har altid selv rejst meget på de mest primitive måder, og elsker det.
Alle de mennesker man møder, lokale og andre der rejser på samme facon, giver nogle ubeskrivelige oplevelser og bekendtskaber.
Og ungerne slår hurtigt over på et helt andet ferie-mode, end hvis der er planlagt underholdning hele tiden. De falder mere til ro, og leger med hinanden og knytter nogle helt andre bånd.
Jeg tager på ferie med min familie, for at være sammen med dem, ikke for at få dem underholdt, men for at få en stak oplevelser at dele i fremtiden. (Undskyld mine fordomme, er godt klar over at ikke alle charterferie er kedelige.)
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
På sommerferie på Dnepr?