2.537 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Svar
isolerings regler?? isolerings regler??
er der en der kender til reglerne for isolering af huse?
det drejer sig om at jeg har et hus med krybekælder og der er isoleret med glasuld/rockwool nedefra,
men jeg har tænkt at skifte denne ud med sundolit/stryolit ( kært barn har mange navne)
da det jo isolere bedre,
men må jeg det ?? jeg ved at man ikke må i vægge og tag, men må man i gulv hvor der er krybekælder??
jeg ved naturligvis at det er normalt i støbte gulve men hvad er regler når der er krybe kælder
jesper
0 synes godt om
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 113 Svar: 1.035
men hvis man gør noget og det er ikke ret meget der skal til så skal man sørge for at huset samlet holder sig inden for det som de kalder en uværdig
men jeg kan ikke lige på stående fod hvor stor den uværdig den lige er
men det plejer at være 300 mm iso i gulv
men hvis det er en krybekælder ville jeg bestemt anbefale rockwool
efter som di ikke støber får du ikke den ønsket effekt ud af at bruge sundolit/stryolit
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 113 Svar: 1.035
og gulvet i et hus ja så er du vist ved at være der så alt efter hvad du har i vægge og loft kan du beregne hvor meget du skal ha i gulv
så er du sikker på at en køber engang hvis du på noget tidspunkt vil sælge ikke kan komme efter dig
hvis ikke du gør det ov vil sælge og der er nye regler om 20 år og du ikke har fulgt de regler der er i dag så kan man faktisk blive dømt til at renovere op til og hold nu fast de regler som der skulle være om de 20 år
jeg brugte to år på tegninger og beregninger osv osv inden vi kunne gå igang her hjemme og det var enda kun en renovering af et gammelt hus
jeg troede det var lige til at gå til da jeg er tømmere men jeg blev noget klogere kan man rolig sige så jeg køber aldrig nogen sinde gammelt hus igen aldrig
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 216 Svar: 844
Jeg har et hus hvor der er en krybekælder, når jeg kravler ned og ser hvad der er af isolering op mod loftet i krybekælderen eller sagt på en anden måde i gulvet i stueplan så det er altså isoleringen mellem krybekælder og stueplan .. nå men lige nu er der nok en 100-150 mm rockwool , men må jeg pille rockwool ud og erstatte det med sundolit . Eller skal sundolit altid støbes inde.. huset er fra 1974
okt 2011
Ved ikke hvordan det er hængt op, her var der brugt hønsetråd som gjorde det hang på midten og gav dermed en dårlig isolering.
isolerede om og satte ståltråd og forskallingsbrædder under for at holde det oppe, virker helt fint, gulvet er i hvert fald blevet lunt at gå på.
okt 2011
jun 2009
Følger: 27 Følgere: 36 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 336
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
okt 2011
mar 2007
dec 2004
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 82 Svar: 687
hilsen en med krybekælder
jun 2009
jun 2009
mar 2007
Men min lærdom siger mig det er en gas, som ved nedbrydning frigiver radioaktivitet.
Dette er grunden til at det er så skide farligt.
Man indånder det, det nedbrydes og frigiver stråling indefra!
(hvis jeg mindes korrekt!)
Netop med krybekælder er det nemt at slippe af med, da det med en god krybekælders udluftning, bliver ledt ud af kælderen!!
mar 2007
Radon er ikke noget man skal spøge med, bare fordi det ikke kan ses/lugtes, I De fleste vestlige lande, er den skyld i næstflest kræfts-døds tilfælde (lungekræft, næst efter rygning)
Iflg. nedenstående link, så i USA alene 21000 dødstilfælde om året!!
SÅ har man sit, og sine eventuelle børns liv kært, lader man ikke bare stå til!
http://en.wikipedia.org/wiki/Radon
jun 2009
mar 2007
det er nu ikke sæ svært, når man har krybekælder, en god krybekælder udluftning løser det helt..
IKKE fordi jeg har forstand på det, bor bare i hus med krybekælder, og har derfor sat mig ind i det.
Det værste man kan gøre, som mange gør, at at afproppe udluftningerne for vinteren, det giver varmere gulv, men så kan Radon slippe op i huset!!
mar 2007
Det er ikke nogen god idé at fylde krybekælderen op med isolerende leca-nødder, for det betyder samtidig, at ventilationen af krybekælderen forsvinder.
--------------
http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/radon-den-snigende-draeber
okt 2011
Inden man vidste æg kunne være giftige, jorden var fuld af skadelige gasser, man åd grøntsager direkte fra jorden af, uden de var kogte, og slagtede høns bare blev hængt op i kælderen, menneskerne burde jo vare en uddød race.
mar 2007
MEN med så kloge ord, om noget der slår flere ihjel, i Danmark end der dør i trafikken, så bruger du vel heller ikke hjelm, sikkerhedssele, mc tøj, eller noget andet? for chancen for at dø i traffikken er mindre, end chanchen for at dø af radon.....
TIL det, kan man så lægge, at folk i etage byggeri er ikke udsatte for det!!
Folk i velbygget huse, er ikke udsatte. så i sidste ende, er det åbenbart dem der bor i de forkerte huse, der er MEGET udsatte. OG jeg tror næppe at en "dumsmart" bemærkning, reder nogen??
Men det er jo meget normal holdning, at kan man ikke se/mærke/føle eb fare, så er den der nok ikke!!
Prøv at tale med nogle af de malere, der fik malerhjerne, for det passede jo ikke!
De isolatører, og betongarbejdere mfl. der arbejdede med asbest, som fik lungekraft, for der skete nok ikke noget!
JA det er langt fra alle udsatte der bliver ramt. MEN når man nu for småpenge, kan beskytte sin famillie, hvorfor så ikke gøre det?
OG der er da slet ingen grund til, at en person som trådstarter, skal udsætte sit hjem for markant mere radon, ved at følge et råd, som at fylde kælderen med isolering (med mindre det udføres korrekt!!!!!)
Jesper
okt 2011
Ikke ment noget ond med det, synes bare efterhånden at man ikke kan bevæge sig og gøre noget, uden det er forbundet med livsfare.
Også fint nok at gøre sin krybekælder radonsikker, eller hvad det nu hedder
men hvad så når man vader rundt inde i KBH's eftermiddags smog? er radon så ikke det mindste problem der?
Fint nok ikke at blive syg af det, men hvad hjælper det hvis man alligevel bliver syg af noget andet med kortere eksponeringstid?
Men uanset hvad man gør, på et eller andet tidspunkt stiller vi nu alle træskoene
mar 2007
OG ja, vi skal alle herfra en dag, og der er forskel på hvor følsomme enkelte personer er overfor eksponeringer!
Hygge, og lad den afgang vente længe!!!
isolerings regler??