{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Bil finansering / FAQ {{forumTopicSubject}}

Hvis man får financeret lånet til sin bil igennem en forhandler over f.eks 8 år men beslutter sig at sælge bilen efter f.eks 4 år, hvad så med lånet / finanseringen? Skal det betales af med det samme, eller er det som et lån i banken hvor man bare betaler ud de resterende 4 år, eller hvad er kotumen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil finansering / FAQ
  • #1   13. nov 2011 Med mindre det er et lån hvor der er pant i bilen, så fortsætter lånet.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #2   13. nov 2011 Ofte er det ikke forhandleren som yder lånet - men tilser at du får formidlet lånet fra f.eks. en bank eller anden kreditvirksomhed. Typisk optages der pant i bil hvilket lyses i bilbogen. Ønsker du at sælge skal dette ske via kreditformidler, dvs. at beløb tilgår formidler og eventuelt overskydende beløb returneres til dig. Hvis du sælger privat bør køber indbetale til kreditformidler - evt. via egen bank- således køber får vished for, at der aflyses pant i bilen. Ligeledes en sikkerhed for dig. Hvis du sælger via en forhandler - og du f.eks. køber ny eller ny/brugt bil, så kan forhandleren ofte tilse at denne proces håndteres.

    Du kan med andre ord IKKE sælge bil/MC som har lyst pant - uden godkendelse fra kreditgiver.


  • #3   13. nov 2011 Du skal bare sørge for at betale extra meget (mere end den fastlagte ydelse) af i de første 2-3 år. Så har du allerede "optjent" værdi i bilen... Så skylder du ikke mere end den er værd i tilfælde af salg...

  • #4   13. nov 2011 Kristian : er bil mere værd end du skylder ? ellers er der med nogen finansieringskontrakter mulighed for bare at sætte bilen ved forhandler.

  • #5   13. nov 2011 Michael B: Det var noget man vedtog for at finansieringsinstitutter ikke satte restværdien for højt, dvs bilen skal mindst være det værd der skyldes på den, er den ikke det kan du gå hen og sige du ikke vil betale mere og så hænger de på den.
    Der er sæføli nogen regler omkring det, men jeg kører Golf 2 og 3 så det er ikke noegt jeg gør i.


  • #6   13. nov 2011 Han har ikke bilen endnu og det er egentlig hans kæreste, der skal købe ny bil.. Tror, at han tænker på gælds-situationen ved byt til anden (st.car) bil midt i afbetalingsperioden...

  • #7   14. nov 2011 Lånet skal normalvis indfries medmindre andet er aftalt med finansieringsinstituttet. Hvis der er tinglyst pant skal det indfries. Hvis det er et ejendomsforbehold, så kan du aflevere bilen til finansieringsinstituttet hvis værdien er lavere end salgsprisen. Det sidste har jeg set et par eksempler på.

  • #8   14. nov 2011 Allan : ?? ved ikke hvad du mener smiley men det jeg mente er det , smed beskriver.

Kommentér på:
Bil finansering / FAQ

Annonce