{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Nye bødetakster?! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen...

Jeg sidder lige og kigger på de nye bødetakster, og skal være ærlig at sige, JEG ER RØSTET!

Visse ting finder jeg okay, f.eks at man skal betale 7.000 kr for at køre uden kørekort. Dette giver mening i mit hovede.
Regler der øger sikkerheden for børn er også helt iorden, men det går så grueligt galt når jeg f.eks læser, at bøden for at have glemt sit kørekort, nu er på 1.000 kr!!
Hvordan kan det være at man skal have så høj en bøde, for noget som på INGEN måde forværre trafik sikkerhede, eller skaber nogen form for øget risiko, for noget som helst?

Dette lugter langt væk af "skjult skat" efter min overbevisning.

Jeg ser også noget mærkværdigt i at det skal koste 1.000 kr at tale i mobiltelefon på en cykel, da jeg til enhver tid vil påstå at man som menneske er mere distraheret ved at cykle og tale med en anden cyklist, og igen, man er i mine øjne, til virkelig begrænset fare for sine omgivelser! -og efter min mening er det heller ikke statens opgave at pakke befolkningen ind i vat!

Hvad er jeres mening om de nye bøde takster, er det helt iorden eller er der noget helt galt?

Søger en ordentlig debat, og ikke bare tørre statements som "lorte politi" eller "lorte regering"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye bødetakster?!
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.659
    #1   2. jan 2012 Jeg synes det er ok at tingene får en konsekvens - dog klinger det hult når der samtidigt ikke er noget politi til at dele de pågældende bøder ud.

    De 1000 kroner for ikke at trække til højre på motorvejen, er for billigt sluppet. Den kunne de roligt doble op endnu en gang eller to, og så håndhæve den LANGT oftere - så ville en masse ting fungere meget meget bedre i det her land.

    1000 kroner for at skvadre i tlf på cykel, er efter min mening også for billigt sluppet. I forvejen har alt for mange cyklister ik en skid styr på hvad de laver i trafikken, så det gør intet de bliver bonket ekstra oveni hovedet når (ikke hvis) de dummer sig.
    Det kan ikke passe det er de bløde trafikanter som vi allesammen skal styre udenom, og som potentielt NEMT kan koste os andre førerretten, som samtidigt ikke kan styre deres eget køretøj fordi de skal knævre i tlf.


  • #2   2. jan 2012 Den der med at telefontalende cyklister udgør en begrænset fare, accepterer jeg simpelthen ikke. prøv at hoppe op på en cykel og kør på en cykelsti - så tror jeg det bliver meget klart, hvad risikoen ved at nedsætte opmærksomheden er.

    Det har vel altid været sådan med straf, at det der er OK for en er et overgreb for en anden, men umiddelbart mener jeg det er OK, at forsøge at få styr på anarki ved at ramme anarkisterne på tegnebogen:-)


  • #3   2. jan 2012 min plan er at få større motor i bilen, også ikke stoppe når man ser de blå blink. for det er alt for sindsygt de bøde takster de stiller op nu, og 2000 kr i bøde for at køre 140 hvor du må køre 130, så vil jeg langt heller træde pedalen i bund.

    bare min mening.


  • #4   2. jan 2012 jeg synes det er i orden med mange af bødernes størrelse.. tale i mobil både i bil og på cykel er ikke acceptabelt.. cyklisterne, eller mange af dem kører i forvejen med hovedet under armen.. men har man glemt sit kørekort.. jamen herreste gud.. det kan sgu da ske for alle.. og man er da ikke til fare for nogen som helst..

    det samme ser jeg lidt på brugen af sikkerheds sele.. det er da folks eget valg.. men jeg kan da godt se at det er ikke er sjovt for den falckredder der skal ud og samle dig op.. men hvis der er så vigtigt at køre med sele, så burde der ikke være noget der hedder dispensation for at køre uden sele.. så burde der være kørselsforbud.


  • #7   3. jan 2012 Hmm... Claus.. har du overset at der tale om brug af håndholdt telefon.. så er det sgu et problem når man kun cykler (eller kører bil) med kun den ene hånd..

  • #8   3. jan 2012 Overhold loven?
    Det er 12 år siden priserne sidst er steget, så jeg synes det er helt fair.
    Trælse penge at komme af med hvis det bliver aktuelt, men man har jo kun sig selv at takke for det.


  • #9   3. jan 2012 hehe Rene J. Få da lettet dit bryst for lidt af alt den arrogance, - forstår jeg dig ret om du mener at alle lov overtrædelser bør koste minimum 5000 for at have en konsekvens der er målbar?
    Jeg kan ikke helt følge filosofien bag det også alligevel. Det er jo ikke alle der er velbemidlede i dk, ved du jo nok. Men jeg synes det lugter langt væk hvis mindre politi på vejene=sparede kroner, - skal hentes v. at hæve takster v. nogle lette forseelser, - såsom hvis du kører 132 på 130 motorvej... smiley Ikke at det er iorden, men det er menneskeligt at fejle...


  • #10   3. jan 2012 Offslow:
    Det er lige præcis det jeg mener!
    Det er ikke fordi det er iorden at overtræde loven, men 1500,- eller 2000 kr i bøde ville nu nok kunne ødelægge en måned her hjemme!

    Og jeg ville sku blive rimelig harm over at få en bøde på 1000,- for at have glemt min pung i et par andre bukser inden jeg tog på arbejde!


  • #11   3. jan 2012 netop... men du ved godt sådan er det jo. Det er skat. Man skal lige huske at i de år vi har haft blå regering har vi haft skatte stop, men rent faktisk er skattetrykket steget "kunstigt" i de år. Men ja, synes sku også den er lidt fej den der med kørekortet, men sådan er det nu engang.... så husk det smiley

  • #12   3. jan 2012 Som sagt i alle de andre tråde syntes jeg det er i orden med de stigninger.

    Jeg gider ikke at skulle ligge søvnløs efter at have kørt en kvindelig cyklist ned fordi hun havde for travlt med at snakke i telefon i stedet for at koncentrere sig om trafikken.

    Jeg har selv fået et klip for at køre indenom på køge landevej hvor alle skal dreje til venstre så hvis politiet gider at håndhæve reglerne, som sajmon siger, så kan jeg måske slippe for flere klip.

    Taksterne er fine!


  • #13   3. jan 2012 hvordan skal man egentlig ellers regulere adfærden i trafikken?

    Cyklister i København har som gruppe (med få undtagelser) tiltaget sig nogle rettigheder på bekostning af alle andre som færdes i byen. Kørsel med ensretning, på fortove, overfor rødt... i kender allesammen listen!

    Nogle gode forslag til at løse problemerne andet en mere kontrol og større bøder?


  • #14   3. jan 2012 På nogle strækninger af motorvejen er det forsvarligt at køre 110 km/t... Andre 130 km/t... Fair nok. Men jeg har sgu svært ved at se logikken i, at det er dobbelt så farligt at køre 10 km/t over det tilladte på de strækninger, hvor man som udgangspunkt må køre stærkest! (Her er bøden fra 1. januar 2.000 kr. mod 1.000 kr. for at køre 10 km/t for stærkt i en 110-zone!)

  • #15   3. jan 2012 det er jo et krampagtigt forsøg på at tryne folk til ikke at køre så stærkt som de nu engang gør. Ja folk kører generelt lidt hurtigere end det er tilladt...S
    Det er jo det samme som man har gjort tidligere.... man finder ud af folk ikke har respekt for bødestørrelser, men kun klip. Nu er klip effekten jo forsvundet, så gør vi noget nyt... vi hæver bøderne. Men alle ved det jo. Så problemet er ikke så stort. Som med så meget andet hvor der er blandet politik i, der Forsvinder Almen sund fornuft ofte, eller bliver overskygget af en anden dagsorden... JA (skjult skat)...


  • Kasper E
    Kasper E Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 66
    #16   3. jan 2012 Kan udmærket godt forstå at cyklisterne skal have bøder, og politiet burde gøre meget mere ud af at se efter cyklisterne (i sær dem der tror de kører tour de france og ikke behøver at stoppe for rødt), og så "ignorere" at folk kører lidt for stærkt på motorvejen. Dog vil jeg mene at mange flere bilister/motorcyklister vil prøve at køre fra politiet, grundet de nye bødesatser.
    For mig minder det (ligesom mange af jer andre) om en ekstra afgift.


  • #17   3. jan 2012 Jeg synes det er nogen voldsomme stigninger, dog er mobil taksten ok, så holder jeg da op med at snakke håndholdt. Men 2.000 for at køre få km for stærkt, det er sindsygt.

  • #18   3. jan 2012 det skal jo afspejle resten af samfundet smiley det er fandme sindsygt DU! Som en hvis hr. Schöder vil have sagt for mange år siden.... hehe

  • #19   3. jan 2012 Rettelse til Offslow:
    "Det er fanme uhyggeligt du". Sådan var det oprindeligt at Schrøder sagde!


  • #20   3. jan 2012 hehe tak Allan (Kolding).... og ja det er fanme uhyggelig du nu kan jeg heller ikke huske her ovenpå nytåret.... smiley

  • #21   3. jan 2012 Mibn personlige holdning er at alle bøder store som små skal reguleres efter månedsindkomsten og ikke have en stykpris.

    Det er den måde at bøderne for spiritus er bygget op efter, så lad os sige at minimumbøden er 5%.
    De 5% vil slå lige hårdt ved kassedamen som ved bankdirektøren.


  • #22   3. jan 2012 Tue N. Tror du er inde på noget af det rigtige der, dermed vil bøder have samme effekt... og det virker mere korrekt. I dag er der jo også rabat ordninger for studerende og folk med lavindkomst... eller hvordan er det? Mener bare at kunne huske noget fra for godt 10 år siden hvor en bekendt fik et par grimme bøder... men ved ikke om det stadig er gældende med de der rabat ordninger?

  • #23   4. jan 2012 Heh ..

    Havde godt hørt de ville stramme skruen mht bødetakster, men at de ville gøre det så hjernedødt og uden hensyntagen til de enkelte forseelser havde jeg da ikke lige forestillet mig...

    Virker sgu lidt som de har siddet over en fyraftenspils og besluttet at den nye praktikant lige skulle skrue det hele en smule op og skide på sund fornuft... Stram nu hvor det "gavner" i stedet for at skyde med spredehagl!

    1000 kr. for at glemme sit kørekort... "Don't leave home without it"



  • #24   4. jan 2012 hvor tit får man egentlig bøde når man er på cykel uden lygter eller har glemt sit kørekort..??

    jeg har cyklet uden lygter indtil jeg var 16år og har aldrig fået bøde (heller ikke de gang jeg er blevet stoppet)

    Er også blevet stoppet et par gange hvor jeg har glemt kørekortet (også engang da jeg var 15år, men heller ingen bøde da lol).


  • #25   4. jan 2012 de har nok ikke råd til en ordentlig riffel smiley

  • #26   5. jan 2012 Du får ikke klip for at kører 143 i en 130 zone..

  • #27   5. jan 2012 Rene J.

    Ja det er faktisk dybt tragisk at sikre biler ikke er billigere, - har selv prøvet og være passager i en bil der snurrede rundt pga. en fører fejl... og uopmærksomhed, for at sidde stille midt på fyn hvor det næste der sker er at man sidder 8 mand og kigger imod en mercedes actros der kom imod en... han var lige begyndt en overhaling... tja så bander man langt væk at den bil ikke havde esr eller hvad det nu hed... Men vi slap da alle med livet i behold, men vi kunne lige så godt være knust pga. endnu mere uopmærksomhed.

    Vi må nok erkende at vores systemer trænger til en kraftig "opdatering"
    Mennesket i første række og ikke statskassen... og ja det mener jeg sgu.
    Styring og Regulering er meget interessant, men ja dansk politik har i alt for mange år været styret af "kasse-tænkning".
    Man kunne her lære meget af at samle de kroner op, der triller rundt på gulvet. - Et princip som jeg mener man indenfor det private virkelig har været pisket til indenfor de senere år med krisetider smiley Og ja det kan ses at det virker.

    Iøvrigt så er mentalt vat en træls ting. Ikke? - det er bedre med færre filtre! - forstå mig ret. Beklager det lange indlæg... men det skulle lige ud.



Kommentér på:
Nye bødetakster?!

Annonce