{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

El problemer (blinklys) {{forumTopicSubject}}

Prøver lige at hente lidt hjælp herinde, til trods for at der ikke er tale om en MC smiley

Jeg står i den situation, at min Gilera Runner SP50 fra 2006 (ny model) er begyndt at opføre sig mærkeligt hvad angår blinklyset.

Det foregår som følger.

Er motoren lige startet, eller der blot er tænding på - så virker blinklyset som det skal.

Er motoren begyndt at få lidt omdrejninger (så den kører), så blinker blinklyset ALT for hurtigt. Det når til tider slet ikke at slukke imellem hvert blink.

Ligeledes har jeg lagt mærke til, at hvis jeg holder stille og motoren kører (efter at have blinket) så begynder speedometeret samtidig at give udslag.

Slukker jeg motoren efter at blinklyset blinker for hurtigt og starter den lige efter - så er det "nulstillet", for så blinker det normalt igen indtil den får omdrejninger.

Hvori kan problemet lige ligge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El problemer (blinklys)
  • #1   6. feb 2012 jeg har også oplevet at blinklyset driller i de kolde måneder, jeg mistænker relæet..

  • #2   6. feb 2012 Det lyder som en dårlig stel et eller andet sted på cyklen

  • #3   6. feb 2012 Mirza:
    Relæet sidder, såvidt jeg ved - sammen med både ensretter og spædingsregulatoren. (Altså i én klump)

    Men det er vel ikke bare lige at tjekke "relæet" for fejl?


    Tommy N:
    Ville det også have noget at sige, når blinklysene kører over batteriet?
    Ingen batteri = ingen blinklys. (heller ikke hvis motoren er startet)

    Skal ærligt indrømme at jeg intet kender til ledningsnettet på den.


  • #5   6. feb 2012 MiChRev .

    Pudsigt du siger det.
    Den lokale forhandler rådede mig netop til at køre med et tændrør uden radiodæmpning fordi det forhåbentlig skulle holde længere end et med radiodæmpning og det blev skiftet for ikke ret længe siden - i december måned, hvor der stadig var plusgrader.


  • #7   6. feb 2012 Den plejer nu at køre med BR8ES - men der sidder et B8ES i nu smiley
    Prøver lige at se om ikke jeg har et liggende her i morgen, og afprøver det. Så vender tilbage med respons.


  • #9   7. feb 2012 Det lader lidt til at du har ret MiChRev .
    Satte et gammelt tændrør i med radiodæmpning og den blinkede som den skulle alle gange.

    Noget af en lettelse at det blot var tændrøret og ikke spændingsregulator eller andet :o)

    Jeg siger mange tak!


Kommentér på:
El problemer (blinklys)

Annonce