470 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kommer det store kort automatisk? Kommer det store kort automatisk?

Jeg vil lige starte med at undskylde over, at jeg nok stiller et spørgsmål der er stillet et utal af gange før, så jeg håber i tilgiver mig smiley

Nå men:
Pr. 18/11-2012 har jeg haft mc-kort i to år, og har derfor mulighed for at tage en ny køreprøve så jeg kan få kortet til de store sjove maskiner. Men da jeg fylder 21 en måned senere, synes jeg det er fjollet at betale 580kr + leje af mc for at få det store kort en måned tidligere når det alligevel er ved sæsonens slut. Så mit spørgsmål er sådan set simpelt nok:
Bliver mit lille mc-kort til det store når jeg fylder 21 uden at jeg skal gøre noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kommer det store kort automatisk?
  • #1   15. apr 2012 Har du haft kortet i 2 år bliver du automatisk opgraderet - dvs. du ikke skal tage en ekstra prøve smiley

men ellers ja så bliver du også opgraderet ved de 21 smiley

• #2   15. apr 2012 når du har haft kørekortet (det lille ) i 2 år er det automatisk stort.

• #3   15. apr 2012 damn 11 sek

• #4   15. apr 2012 Det bliver det lige så snart, du har haft det i 2 år. Politiet går efter datoen på kortet, så du får heller ikke noget nyt, hvor der står, at det er et stort kørekort

• #5   15. apr 2012 Uuuuh hvor lyder det dejligt smiley
    Så kan man endelig komme ud og prøve nogle af de støre cykler. Jeg har godt nok køre ubegrænset på min FZR, men jeg tror der alligevel er den del forskel på de 75hk jeg har kørt med, og så til de 150hk der er på den R6 jeg har forelsket mig i. Men tak for hjælpen alle sammen smiley

• #6   15. apr 2012 hva er det for en R6 med 150 hypper ? :-D..

Der må da være lavet en hel del..

Mvh

• #7   15. apr 2012 kommer du til udlandet eks. grækenland og skal køre, så kan det give problemer da de ikke har helt styr på hvordan det hænger sammen dernede... jeg har oplevet en enkelt gang at få problemer med at forklare ordensmagten hvordan det hang sammen med stort og lille kort her i dk.... derefter valgte jeg at betale mig fra at få "stemplet" det store kort i pappet herhjemme så jeg kunne slippe for bøvl næste gang jeg skulle sydpå... herhjemme ingen problemer, stort kort kommer helt pr. automatik...

• #8   16. apr 2012 k p - det er den også. Det er en af mine venner der har en.

• #9   16. apr 2012 Rettelse der blev skrevet du får det automatisk når du fylder 21 det er en fejl. du får det efter 2 år eller hvis du aflægger prøve på stor cykel efter 21 år.

Lars hvad kostede det ? har haft kortet i fem år og stadig ikke fået taget mig sammen til at få det stempel smiley

• #10   16. apr 2012 En R6 med 150hk.... Så er det i et rigtig godt supersport-trim, og i så fald er den ude af stand til at blive brugt på landevejen, og ej heller holde særlig længe.

Den 18/11-2012 gælder dit lille kort automatisk som stort. Du skal ikke til en ny prøve.
    Hvis du fyldte 21 inden de 2 år var gået, er der mulighed for at tage en ny prøve, og dermed få stort kort.

• #11   16. apr 2012 Rune <-- jeg mener det var 260,- det kostede, men det tog et par gange inden de fattede at der skulle et stempel mere i det... så du skal gøre kraftigt opmærksom på hvorfor du vil ha et nyt, og at der skal stå lidt mere i det... ellers får du bare en "kopi" af dit gamle kort smiley

• #12   17. apr 2012 Derudover må jeg nok give Jesper ret, den med 150 hk på baghjulet tror jeg overhovedet ikke på.

Kommentér på:
Kommer det store kort automatisk?

Annonce