{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Android eller windows phone..hjæælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg skal til at ha' min første smartphone,(jep. jeg er håbløs bagud).
egentlig havde jeg først tænkt på at købe en android, muligvis i form af en sámsung galaxy s ll, men jeg må indrømme at jeg er blevet lidt varm på den nye nokia lumia 900 som er en windows phone. Den har fået en del gode anmeldelser, og umiddelbart er den eneste anke at der endnu ikke er så mange spil/apps, som til de andre formater.
Men hvad siger i? Hvad har i af erfaringer med en windows phone


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Android eller windows phone..hjæælp
  • #1   16. jul 2012 Android styrer....

  • #2   16. jul 2012 iPhone

  • #3   16. jul 2012 så længe windows ikke er længere fremme havde jeg klart valgt android.
    det betyder fanme meget hvilke apps du kan smide på den. ellers er det jo bare som alle andre tlf.
    har selv ejet en sgs ll og den bedste tlf jeg har haft. men tjek lige samsung er kommet med en sgs lll og den rykker alt og alle hvis du alligevel er i den dyre ende.
    android er klart og anbefalde pga. apps, det betyder virkelig meget om det er lavet stort set alle apps du kan komme i tanke om kunne være rart og have.


  • #5   16. jul 2012 Helt klart android. Også fremfor iPhcrap.

  • #6   16. jul 2012 Baronen: Et godt argument til at vente, eller købe en android.
    Jesper J: Bliver helt sikkert ikke en Iphone!!. Skal jeg have et apple produkt bliver det måske en Ipad. Går nemlig også og overvejer en tablet.


  • #7   16. jul 2012 mener det er google der lige har lanceret en tablet der står ipad på alle hardware punkter og koster det halve

  • #8   16. jul 2012 Hvis du overvejer en iPad, så ville jeg også vælge en iPhone. Det er bare praktisk at de to kører samme system og apps kan bruges på kryds og tværs. Men ellers er de store forskelle hvor meget du vil pille i motoren. Jeg ville også holde mig til enten Android eller iOS og valget står så på hvor meget du vil ind bag linjerne. iOS virker uden du piller, til gengæld er de lidt begrænsede da Apple bestemmer hvad der kan installeres til gengæld er du nogenlunde fri for fusk. På Android kan du stort set bestemme alting selv og pille i alting, til gengæld skal du være lidt mere kritisk med hvad du ligger på den, da der ikke er den samme kontrol.

  • #9   16. jul 2012 *Nikolai F (Vejle) *: Kan sagtens forstå hvad du mener, og skal jeg ha' både ny tlf. og en tablet, ville det logiske valg måske være at vælge det samme styresystem, men på den anden side så ved jeg at jeg ikke "kommer så meget bag linjerne".
    Min gamle tlf. køre på sidste vers, og det er grunden til jeg snart skal ha' en ny, og så tænkte jeg at så kunne jeg ligeså godt købe en ordentlig smartphone. Tablet'en..hmmm..har jeg strengt tagen brug for den??...nej!!, men "drengen" i mig synes den er sjov..og tanken var at den primært skulle bruges til nettet, og lidt spil/apps.
    Er der nogen der har nogle erfaringer med andre tablet's end Ipad??
    Og fortsæt endelig med jeres div. erfaringer..det er rigtig godt at høre om..specielt når jeg er typen der elsker den slags teknik, men ikke har så meget forstand på det:-)


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.551
    #10   16. jul 2012 Tja... alle de herlige Apple-fanatikere kan ikke sige andet end iPhone... men det sjove ved det hele er faktisk, at de har ret... Alle forsøger at måle sig OP imod Apple og deres iPhone, men *ingen* har nået samme højder (endnu). Og der går nok pænt lang tid inden dette sker...

    Jeg er på vej hen og dumpe alle mine HTC, Samsung og hvad fanden de nu hedder Adroide-telefoner - nu gider jeg ikke det knald mere... det skal være nemt og hænge/køre sammen... så derfor; iPhone!

    smiley


  • #11   16. jul 2012 Ja, de har ret, hvis det bare skal være enkelt. Men folk har forskellige behov og sætter pris på forskellige kvaliteter.
    Personligt syntes jeg både Android og iPhone har mangler. Jeg bliver nok ikke tilfreds før det kører helt smooth og kan have flere ting kørende på samme tid, så man kan skifte mellem forskellige opgaver, uden at programmet lukker ned.
    Det kan Android til dels. Men det lukker stadig nogle programmer ned, når man vil ud og lave andet. (Og åbner andet uønsket i baggrunden...Why...(?)
    I bund og grund er det nok en bærbar computer, i tlf størrelse jeg er ude efter. :o)

    Men hvorfor skal iPhone have så små skærme? Er det fordi de primært er designet til små kvindehænder?

    Som markedet ser ud nu, ville jeg nok anbefale Samsung Galaxy S2 eller S3. Og HTC One X.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.551
    #12   16. jul 2012 Claus A: Udfordringen er jo at få batteriet til at leve længst muligt, idet det *ER* en telefon og ikke en bærbar - uagtet om du bruger iPhone eller "noget andet". Har du overvejet linseabonnement hos Louis Nielsen? Hvorfor skal skærmen være så f..... stor på en telefon? Køb dig en tablet og husk på, at en telefon faktisk ER en telefon - noget man skal have med i lommen uden at ligne en GLS-transport! smiley

  • #13   16. jul 2012 Lige nu hælder jeg lidt til en samsung galaxy s2 ell. s3,( nokia lumia 900,havde stadig været int hvis ikke det havde været for baronens indlæg), og en Ipad2.





  • #14   16. jul 2012 Det handler ikke om jeg ikke kan se skærmen. Men om at få højere opløsning, samt en bedre oplevelse på nettet.
    Og hvorfor skulle jeg dog købe en tablet der ikke kan være i lommen, når det faktisk ER muligt at lave en telefon med en skærm på omkring 5 tommer, som fint ligger i hånden og lommen?

    Og den der med at det bare er en tlf, den holder ikke mere. Ting udvikler sig. Mennesker udvikler sig. For mig er det et redskab til kommunikation og til at søge information med, når jeg ikke er hjemme. Det er derfor jeg har valgt en smartphone. Alle andre kan jo så fint vælge at købe en Doro mobil, hvis de mener de andre funktioner er overflødige. Eller nøjes med en fastnet tlf, hvis de stadig syntes at "transportable" telefoner er lidt for hi-tech. ;o)

    Det skal selvfølgelig læses med et glimt i øjet. Men at sige det BARE er en tlf, var gammeldags allerede for 10 år siden :o)

    Mht. batteri-tiden, der er jeg enig! Det er et stort problem. Men det bliver dog bedre og bedre.


  • #15   16. jul 2012 det kendte spørgsmål / dilemma nogen er til patter andre er til Røv.. og nogen af os har så begge dele..............



  • #16   16. jul 2012 ...ja desværre. Men er også begyndt at træne og lægge min kost om. ;o)

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.551
    #17   16. jul 2012 "Det er jo bare en telefon" er bestemt også skrevet med selv samme kvote af ironi som du gengiver din afhandling ovenfor! Om skærmen er 3,5 eller 5" betyder jo mindre, bare opløsningen er perfekt og lyset i skærmen er god. Og så gælder det jo stadig, at den skal kunne være i hånden/lommen og ikke være på grænsen til slæbebar tablet. Efterhånden er skærmene oppe i en så høj opløsning, at vores øjne ikke kan "gå yderlig i dybden" - yderlig/højere opløsning vil udelukkende være tal på en blærerøvsliste og ikke andet!

  • #18   16. jul 2012 Det er rigtigt at det er begrænset hvad man kan skelne mellem, på så relativt små skærme. Dog syntes jeg der er stor forskel på at bruge en skærm på 3,5 tommer og så op til de ca 5 tommer. Man kan stort set læse på en webside (der ikke er optimeret til mobil) uden at skulle zoome. Og ja okay...Sagde da godt nok det ikke handlede om at jeg ikke kunne se noget. Men selvfølgelig gør det også det. Men man skal bare ikke anstrenge øjnene nær så meget, på en større skærm. Og så er betjeningen noget nemmere på en større skærm.

    Men vi bruger jo telefonerne til forskellige ting. Og mit indlæg skulle heller ikke forstås som om jeg er direkte imod Apple og iPhone. For de gør det godt. JEG savner bare en større skærm på dem. :o) Og kommer 5´eren med noget mellem 4 og 5 tommer, så kommer den med i mine overvejelser af nye telefoner.


  • #19   16. jul 2012 Android. Har selv en s2, super fed tlf:)

  • #20   16. jul 2012 Har en lumia 800, og ved ikke om de kan sammenlignes. Men jeg skal ikke have lumia igen. Der er for mange små irriterende detaljer. Man kan feks. ikke sende et visitkort !? Hvad fanden er det for noget.. Jeg ville vælge iphone...

  • #21   16. jul 2012 Jeg ville også vælge en Samsung gs3.

    Mht til tablet, så har Google(Asus) lige lavet en 7" tablet med det nye Android 4.1 Jelly Bean og gode specs. Prisen i USA er 199 dollars!. Dvs under halv pris af en Ipad.
    Men den kommer først til DK omkring septemper.

    http://www.google.com/nexus/#/7/specs


  • #22   18. jul 2012 Har selv lige stået overfor valg af ny telefon. Det blev til en Samsung gs2, men jeg kiggede på gs3. Grunden til at jeg valgte 2'ern var størrelsen. Den nye blev aligevel for stor til at jeg kunnebetjene den med en hånd. Det er en fed tlf med masser af kræfter til mit forbrug. Samtidig har jeg også købt den nye IPad og ja, det er to forskellige systemer og det er fuldstændig ligegyldigt. Ipad'en er kun legetøj, men til gengæld har jeg kun haft min bærbar åbnet et par gange på 1 1/2 måned. Med aps som dropbox og picassa installeret på begge enheder synes jeg ikke det betyder så meget. Og kalenderdelen kan godt tale sammen, så jeg synes jeg har fået det bedste af to verdner.

  • #23   18. jul 2012 det vil være dumt og vælge en sgs 2 nu da de er stoppet med og vidre udvikle den efter 3'ern er kommet.

  • #24   18. jul 2012 Mht. tlf. tror jeg det bliver en s3, eller en iphone 4...selvom jeg havde forsvoret at jeg aldrig ville ha' en iphone..

  • #25   18. jul 2012 iPhone er den sikre, nemme at gå til, godkendte apps, iTunes der virker godt med muligheder i musik biblotek mv. Den er nem at gå til, en af grundende til at jeg vil prøve noget nyt efter flere år...

    Købte selv en Android, HTC One X. Det synes jeg er den lækreste blandt androids topmodeller. Samsungen er ok, men mangler føles ikke som en finesmaker model. På SIII kan man se pixel nettet og endnu tydeliger på SII. Der får man den bedste skærm på One X.

    Hvad jeg må leve med, er programmet man syncroniserer fra PC til smartphone. Det mangler en masse features! Gracenote henter cover billeder ned i laveste opløsning, så det ser IKKE godt ud når man høre musik. Man skal heller ikke forvente, at man sætter sine High end hovedtelefoner på smartphonen (jeg vil tro samsungs har det ligesås) - det kan de ikke trække på niveau med min iPod fra 2005!

    Held og lykke med valg af mobil Kenneth!


  • #26   18. jul 2012 det er da noget pjat du siger med samsung skærme.
    de bruger den halve strøm, der er massere kontrast, og har en opløsning på 1280x800 så du må dælme havde nogle vilde øjn hvis du kan se pixels


  • #28   18. jul 2012 Jeg købte en Samsung Galaxy, og solgte den 3 dage efter. Ikke fordi den ikke duede, den er faktisk ski...smart

    Jeg solgte den, da jeg opdagde at for at alt det smarte virker, skal man oprette en google konto, og Googles privatlivspolitik er helt uspiselig for mig. Læs Googles privatlivspolitik, og opdag at du ikke har noget privatliv. Google samkører hæmningsløst data om dig fra din telefon, din google-konto, Picasa, YouTube og hvad de ellers kan finde om dig rundt omkring på nettet, inklusive hvad du skriver på facebook. Google registrerer hvor du er, hvis du har maps kørende, hvilket er i orden eller kan de jo ikke finde ud af om nærmeste bibliotek har åbent, men det er ikke i orden at de gemmer oplysningerne. De registrerer også hvem du ringer til, hvornår og hvor længe, ligesom de naturligvis registrer hvem du mailer og sms'er med. Du er totalt klædt af, og har ingen kontrol med hvad oplysningerne bliver brugt eller misbrugt til.

    Jeg fandt min ellers kasserede PDA frem igen, den kan næsten det samme, men uden at der bliver opbygget en vidensdatabase om mig på en eller anden server i USA, Kazakhstan, Kina eller hvor det nu opbevares, og sælges videre til - hvem?


  • #29   18. jul 2012 Jeg er da totalt ligeglad med nogen ved noget om hvad jeg foretager mig. Jeg laver ikke noget fordækt - og planlægger ikke at gøre det.

    Hvis de sælger mine oplysninger til en barberblads-sælger eller lignende, så dør jeg sgu nok ikke af det.

    Jeg synes i øvrigt også man burde have kameraovervågning overalt - og fingeraftryk / DNA register på alle levende væsener. Tænk hvor ville det være meget nemmere at opklare ulovligheder.



  • #30   18. jul 2012 Jeg har i øvrigt en HTC Incredible S - ret gammel telefon - men hold da op hvor er jeg glad for den. Kæmpe lækkert display - fremragende kamera - og den kører super godt og problemfrit.

    Større og bedre skærm end en Iphone i mine øjne. Men jeg er heller aldrig blevet bidt af Iphone-virus'en.

    Jeg tror Iphone-feberen er fordi man vænner sig til dem - lidt som hvis man i "gamle dage" havde en Nokia og efterfølgende ikke kunne finde ud af de andres styresystemer.

    HTC'erne er ikke sværere at bruge end en Iphone - men har man haft en Iphone før, så er det klart man vil blive forvirret af den - og det gælder også omvendt.


  • #31   18. jul 2012 peter k. det er jo ikke helt rigtigt.
    du kan da snildt bruge en smartphone uden en google konto. du skal bare hente dine apps ned på din pc og overføre dem til tlf.
    men alle de ting du nævner der. så kan du jo heller ikke have f.eks facebook.
    stortset alle de data du nævner kan joi blive solgt anyways. dit teleselskab kan da lige så godt sælge ud som google? hver gang du besøger en hjemme side bliver det jo registret, f.eks er det noget af en tilfældighed at når du besøger en hjemme side er reklamerne tit noget de ved ligger en din målgruppe. vi må jo acceptere at vi efterlader nogle spor, og bare håbe på det ikke bliver misbrugt


  • #32   18. jul 2012 Kjøller ™: Er du sikker på at du kan se pixels?. Der ca 1 mill. på en GS3'er.

    Btw så bruger Apple en del Samsung komponenter. En Iphone 4 består af ca 25% Samsung dele, bla nogen af dem der styre musikken smiley http://www.economist.com/node/21525685

    Peter K: You can run, but you can't hide smiley




  • #33   18. jul 2012 Yep, og jeg er heller ikke bange for mine meninger eller for at udtrykke dem. Jeg gør det gerne offentligt, her, på blogs eller på tryk, og tager også de tæv, det en gang imellem koster.

    Men jeg er stærkt og inderligt imod at et helt almindeligt kommercielt firma som Google og andre systematisk opsamler helt private ting som hvor jeg befandt mig på et givet tidspunkt eller hvem jeg førte telefonsamtaler med hvornår og hvorfra. Og sælger oplysningerne til højstbydende bagefter.

    Som jeg skrev i en anden tråd, køber jeg jævnligt debatbøger på Amazon, bøger man ikke kan få her i landet. Nu får jeg pludselig tilbud om diverse MC manualer når jeg logger på Amazon, og jeg har aldrig købt noget der bare svagt kan relateres til motorcykler der. Hvordan har Amazon fundet ud af det? Det indlæg blev fjernet her fra MCG efter ganske få timer. Tænk lidt over det.


  • #34   18. jul 2012 Claes, når du nu ikke har noget at skjule, skal vi så ikke starte med at placere et web-cam i dit soveværelse, og forbinde det til nettet? Det kan du vel ikke have noget imod, der foregår vel næppe noget ulovligt der.

    Jeg er på facebook. Men der står ikke noget på min facebook der ikke allerede er offentliggjort andre steder, og sådan bliver det ved med at være.


  • #37   21. jul 2012 Takker for alle de gode svar og begrundelser:-)
    Lige nu er jeg nået frem til at valget nok kommer til at stå mellen en galaxy s3 eller en iphone 4s, og så sandsynligvis en ipad2.
    Men jeg er sgu stadig lidt i tvivl selvom jeg har fået indkredset min søgen, så flere bud- gerne med begrundelser, er meget velkomne smiley


Kommentér på:
Android eller windows phone..hjæælp

Annonce