{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Apple TV {{forumTopicSubject}}

Jeg står og har fødselsdag på tirsdag og som altid er jeg tidligt ude med en ønskeseddel. Familien er nu begyndt at rykke for den......Så sidder og prøver at finde på nogle ønsker. Jeg kom til at tænke på at sådan et Apple TV kunne jo være ganske fedt, men kommer lidt i tvivl om, jeg overhovedet vil få brugt de muligheder der ligger i det. Årsagen er at jeg i forvejen har et Samsung SmartTV, som er koblet til internettet. Det vil sige at jeg kan gå på nettet, Youtube og streame min musik og film fra computeren direkte på tv'et. Dette kan man også med Apple TV.
Derfor vil jeg høre om der er nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg skal ønske mig Apple TV og hvad man kan med den lille sorte boks?
Det skal måske lige nævnes at jeg ikke har en apple computer, men en HP. Har dog både iPhone og iPad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Apple TV
  • #1   16. jul 2012 På apple tv'et logger du på din itunes konto og kan herved leje film og serier. Hvis du jailbreaker er det gratis (men det må man ikke).
    Du kan også skærmduplere din iphone ipad op i dit tv, hvilket vil sige at du f.eks kan styre need for speed via din iphone, men se selve billedet på din 47" fladskærm.


  • #2   16. jul 2012 en anden fed detajle som jeg bruger en del, er den at hvis jeg har taget et billede på min iphone som jeg gerne vil vise resten af familien, så kan jeg via min iphone vise det direkte på mit tv. Der er det trods alt lidt nemmere for alle at se smiley

  • #3   16. jul 2012 Umiddelbart vil du ikke få ret meget ekstra ud af Apple TV. Har selv samme setup som dig: Samsung Smart TV, HP computer og streamer trådløst uden nogen problemer...

  • #5   16. jul 2012 Håber der er flere der kan sige lidt om plusser og minusser ved Apple TV

  • #6   16. jul 2012 altså jeg vil sige som de andre at du nok ikke får det brugt da når du har et samsung smart tv.
    har selv et apple tv men bruger det ikke ret meget og jeg har endda et halv gamle tv, bruger det når familien er på besøg til at vise billeder med. også lidt når jeg skal spille smart smiley
    det er der med det er at i udlandet hvor man har netflex og andre streamings apps hvor man så kan streame serie osv ret billigt. det kan man ikke i danmark helt i nu, man kan godt købe film men de er ret dyre (18-20 kr. pr film).

    det skal lige siges at man godt kan få netflex i danmark men det kræver lidt drejning af ens adresse smiley


  • #7   16. jul 2012 Jeg har selv en AppleTV og anbefaler den altid til venner og familie - tror jeg har skaffet apple 4 kunder - så tag mine råd med et gran salt, er nok lidt fanboy :-), men here goes. Udover det er en cool lille boks med lækkert interface, så kommer der 5 bud på plusser:

    1. AppleTV kan streame musik trådløst, præcis som en airport express. Det betyder, at hvis du fx. kører spotify på din mobil, så kan du lynhurtigt skyde det over på din Apple tv, der vågner fra dvale og sender musikken videre til dit anlæg (optisk kabel). Det spiller max, og er alene de 800 kr værd smiley

    2. Alt hvad du har af video på din iPhone eller iPad kan skydes over på Apple TV og vises på dit TV. Det er noget nemmere at lave push til tv - end pull hvor du har fundet indholdet med din fjernbetjening.
    Det gælder også streaming-tjenester som du kan se på iPhone eller iPad. Her i huset bruger vi fx. DR NU enormt meget. Vi finder det program frem vi vil se på iPad og sender det så over til AppleTV, der går igang - så streamer iPad'en tvprogrammet til AppleTV. Men det gælder også youTube osv som du sidder og ser på iPhone, men hurtigt kan skyde over på tv'et

    3. For ca. 8 dollars kan du få NetFlix på dit TV. En ret stor amerikansk tjeneste, som har ALT hvad hjertet begærer af TV programmer og film. (det er ganske let og kræver ikke noget hack af Apple TV)

    4. Enhver med et appleTV bør installere ATV Flash. Et lille hack der åbner for en masse muligheder - http://firecore.com/atvflash - med ATV flash kan du streame fra alle devices til AppleTV. Som standard kan du fx. ikke streame fra en NAS til AppleTV, men det kan du med ATV flash. Der kan også installeres en række programmer, men medie-delen er nok den største grund til hacket.

    5. Apple har i sig selv en meget cool tjeneste til at leje film og serier, og et meget fedt interface til at gøre det. Der er selvf mange andre tjenester og bokse på markedet, men lidt ligesom asus tablets vs. ipad, så funker apples udstyr bare - og det er lækkert smiley


    Det var mine tanker, håber det hjælper lidt smiley



  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.551
    #8   16. jul 2012 Amen! Og Yes! smiley

  • #9   17. jul 2012 Simon T . AMEN har det selv og det virker !!!

  • #10   17. jul 2012 jeg har det også syntes den var mege fed og sej smiley total blær hehe men har købt et ny sony faldskærm smiley og har ikke brugt den siden, men ja kommer ghutterne forbi bruger jeg den vis jeg ´husker det. og så får de ellers atvide hvordan den bare kan gøre deres liv letter smiley det er en vild fed gadget.

  • #11   17. jul 2012 Lars H. hvad har en Sony Faldskærm med Apple Tv at gøre, ? hehe ( kunne ikke dy mig )


    ( har selv lavet den samme tastefejl flere gange ) LOL


  • #12   17. jul 2012 # 402 # Kenneth F: han tænker vel på at TV selv har mange af de features som han før brugte sin apple tv til, i guess ?

    Hvad betyder numrene i grunden? "402"


  • #13   17. jul 2012 Simon smiley jeps.
    kenneth smiley


  • #14   21. jul 2012 Kære Simon.

    Jeg er stor fan af NFL, ved du om man via nexFlix kan se NFL, NHL e.t.c.
    Så jeg ikke er bundet til Viasat´s valg af kamp hver uge?


Kommentér på:
Apple TV

Annonce