1.389 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

skat på job i udlandet skat på job i udlandet

sku et underligt argument fra Jonas Dahl.

hvis man vil benytte sig af samfundets goder, må man også bidrage.

ja right. her i området har vi flere polakker,ungarere og litauere
der ikke betaler skat i dk men er berettiget til børnepenge ???

LINK.
http://epn.dk/samfund/politik/article4812324.ece

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af grafitti 5.500 kr.
  • Rengøring af lejlighed 65 kvadratmeter, lister, døre og dørkarme, gulve, skabslåger, vaskeskab og vinduer 1.500 kr.
  • Tage 5 loftlamper ned ifbm flytning 560 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • LE fejl på vaskemaskine 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.146 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skat på job i udlandet
  • #1   19. aug 2012 Danmark er et sygt land.. De snakkede om det i radioen idag.. De sagde man kunne immigrere. ..Og det har jeg fandme også tænkt mig!

• #2   19. aug 2012 Hvis man vil nyde af samfundets goder må man self bidrage, det er klart og ganske logisk! Men er man ikke hjemme til at nyde af vores samfunds overflod, så kan man vel få lidt rabat, det giver da i mine øjne fin mening....

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #3   19. aug 2012 @ib: Du øjner ikke hvad det reelt handler om! Hvis der er "nogen" som snyder, så luk hullet - og din kommentar mht. polakker mv. har *INTET* med denne debat at gøre! Det handler om at DANSKE virksomheder udsender medarbejdere i kortere og længere tid til udlandet, og de på den måde pt. har nogle skattemæssige fordele. At se så "sort-synet" på sagen som du ligger til grund i dit ovenstående indlæg, tja, det får jeg da næsten ondt i maven over! Det viser sig nemlig, at denne ordning er en fantastisk god forretning for Danmark, idet flere virksomheder - bl.a. COWI - har påvist, at for hver udsendt medarbejder under denne ordning, så vil der blive skabt (eller være) ca. 2-3 fuldtidsjobs her i landet.

Så kan det godt være at vores kære (unge og naive - aldrig haft en job) SF Skatteminister kan få øje med 5-700 mill.kr. årligt på den korte bane. Men også de penge forsvinder som dug fra solen efter 12- 24 mdr. når *ingen* ønsker at blive udsendt, være afsted fra familien osv. osv.

• #5   19. aug 2012 Jeg tror ikke dette vil stoppe at folk vil blive udsendt. Man vil blot blive ansat på en lokal kontrakt, så er man igen ude over dansk skat. Det firma jeg arbejder for udstationere stadig danskere i udlandet, men det bliver blot på lokale kontrakter

• #7   19. aug 2012 70 km? ..satans.. fik kun 47.. magtede ikke mere.. nosserne begyndte at sove efter 45 min...

• #9   19. aug 2012 den med lokale kontrakter går bare ikke hver gang...det betyder i mange lande at man bliver beskattet af hele projektet i det land man bliver udstationeret i og det ønsker virksomheder som allerede er blevet beskattet af selve projektet i hjemlandet ikke...
    Jeg giver GTR1400 ret i denne her, de tvinger folk hjem til job der ikke er der eller tvinger folk ud af landet(udenlandsdansker)...og det tjener samfundet ikke noget på!

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#10   19. aug 2012 Selvfølgelig gør det ikke det - det er jo netop den helt specielle beskatningsregel man vil ramme - udelukkende for at "score" nogle få kroner på kort bane og uden at skænke en tanke på hvilken værdi der ligger i den nuværende ordning! Man kan kun sælge ud af "arvegodset" én gang.....

• #11   21. aug 2012 undskyld jeg forst er paa banen igen men skulle lige paa job.
    og min enternet forbindelse paa job er gaaet fra ringe til ikke eksisterende.

GTR1400
    jeg haaber du misforstod mig.

jeg mener at have hort at der er 6000 personer udsendt. disse personer slaeber sku pengene med hjem og bruger dem i dk. saa der kommer lidt monter i omlob.

jeg tror bare penge strommen er store den anden vej.
    OG nej jeg har intet imod at der kommer nogle op og tager et job til mindstelonnen i DK.

er selv pt. paa ordningen. og det er ikke bare at vaere hjemme fra 6 maaneder men maa kun vaere hjemme 42 dage paa 6 maaneder og hvis dit fly lander 2359 saa taeller det allerede en dag hvis du rejser 0001 har du brugt en dag mere. og perioden er ikke fastlagt DVS. den kan starte i hvilken som helst maaned

saa entligt frem til at skulle til Saudi Arabien til naeste aar meen maaske jeg bare skal ned i koen ved jobcenteret.

sorry har ikke ae o og aa. og jer fol fri til at rette stavefejl

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#12   21. aug 2012 @rene: Mon ikke der ligger ét eller andet til grund for den omkostning på 50.000,- ??? 3. dages sygdom...come on! smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#13   21. aug 2012 Sådan noget vrøvl... smiley

Der er mange gode grunde til at lave den konstruktion, og hvis du lige vil have en recap på den del, så læs her:
    http://www.amino.dk/blogs/toejner/archive/2008/11/25/stifte-holdingselskab-hvad-er-holding-hvorfor-holdingselskab-ditselskab-dk-advokat-jacob-t-248-jner.aspx

Gode eksempler! smiley

• #14   21. aug 2012 Fik lige den tanke om dette lovforslag egentlig ikke er i strid med EU lovgivning? I EU er der jo regler for varer og arbejdskræftens frie bevægelighed. Når man køber en vare i et andet EU land betaler man ikke moms i DK. Så i teorien, hvis man skal følge samme retningslinier, så burde man heller ikke opkræves skat fra arbejde i udlandet, når man ikke bor i DK.......Bare en enkelt lille tanke.....;-)

• #15   21. aug 2012 rene: Det kan godt være de er ligeglade men er det i bund og grund lovligt? Det er det der er spørgsmålet. Kunne egentlig være sjovt at høre, hvad en EU domstol ville sige til det smiley

Kommentér på:
skat på job i udlandet

Annonce