{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.777 visninger | Oprettet:

de sidste 24 timer {{forumTopicSubject}}

en lille historie fra mit liv..

For godt 3 år siden flyttede jeg ind i lejligheden og var glad. Ved indflytningssyn påpegede jeg fuger i badeværelset som ikke var i orden – og hvis de ikke blev lavet straks ville det give vandskade. Der foretages intet i sagen – for jeg er jo blot en byggemarkedsmedarbejder, så det ved jeg jo intet om...

Sidste uge bliver jeg ringet op af min underbo, som helt forfærdet fortæller han har vandskade i sit loft, og at jeg må komme hjem med det samme, fordi de skal ind i min lejlighed og se.. Jeg fortæller at jeg er på job og det ikke kan lade sig gøre før om ca 1 time – hvor jeg kan have en med min nøgle der. Konklusionen bliver at jeg skal have skiftet fugerne i mit badeværelse.. Jeg aftaler med vicevært at hvis de går i gang med noget i lejligheden nedenunder, så vil jeg gerne bede om en forvarsel så jeg kan være hjemme således der ikke skal stå nogen og vente på en nøgle igen.

Igår tirsdag bliver jeg ringet op og må komme hjem omgående. Sylvest VVS har fået ødelagt afløb fra håndvask og bad. Gulvet skal bankes op og der skal etableres nyt. Jeg forelægger naturligvis problemstillingen for min chef som så sender mig hjem – men jeg skal selv betale for timerne – hvilket i og for sig er fair nok, set fra min chef´s side.

Jeg kommer hjem og så begynder mareridtet. Jeg kan ikke bruge toilettet i op til 1 uge. VVS´eren skulle lige se på afløbet og får det ødeladt hvorfor han skal banke mit badeværelses gulv op, og lave et nyt afløb. Dette har naturligvis ikke bare lige tid til i sin kalender – så det er noget der går tid med. Til spørgsmål om hvad han havde tænkt sig jeg skulle stille op med personlig hygiejne foreslår han jeg kan lege mig på hotel, eller tage i svømmehallen. Her er det så filmen knækker for mig. Jeg leger mig ind i et boligselskab – betaler for en serviceydelse det er at bo til lege i stedet for at købe.. hvilket også er fuldstændigt umuligt i nordsjælland – men det så en anden snak. Jeg kontakter naturligvis Sylvest VVS som står for entreprisen og spørger om hvad de havde tænkt sig – om hvem der i øvrigt skal betale for at jeg må tage fri??? Det vidste de så ikke – men de forsikrede mig for at det i hvert fald ikke var dem! Typisk tænker jeg.. endnu en håndværksmester som bare skal score kassen og ikke tager ansvar for sine medarbejdere – og det lort de laver. Ud over det er jeg velsinet med en kronisk tarmsygdom som selvfølgelig beslutter sig for at blusse op pga. De nmængde stress der lige popper frem her.. hvilket så betyder at jeg skal rende på lokum konstant og hele tiden og egentlig gerne vil have muligheden for at vaske min røv bagefter – for fed gul betændelse er sku ikke bare lige sådan at fjerne med papir.. jamen klart mester.. ud i køkkenvasken og plant de røv der.. hej hej du.. og lækre grøntsager skat – hvad skal vi ellers have at spise..

Jeg fanger så viceværten og får sat ham ind i sagen. Det lykkes ham så efter megen debatteren, hvor jeg til sidst er meget anspændt og meget uforstående overfor hvordan man vil byde folk at de ikke kan komme i bad i deres egen bolig i op til en uge – og hvordan pokker det kan være at på trods af vi aftalte jeg skulle have et varsel, så bliver jeg blot kaldt hjem og oven i købet selv skal betale for de timer. Dertil blver der svaret at jeg jo bare kan give håndværkeren en nøgle.. jatak du.. og med de tendenser vi ser hvor mestre kun vil have entrepriser men intet ansvar.. nej tak du! Jeg har hytten fyldt af dyre ting, jeg skal sku ikke stå og mangle noget som helst og slet ikke stå i en situation hvor man skal anklage en håndværker for tyveri – eller at det er mestrenes opgave at dække et evt. Tyveri fordi svenden lige er gået ned i bilen for at hente en eller anden manglende dims og naboen eller 3 part så lige har set sit snit til at rapse en bærbar pc el. Lign. Nul putte. Nå men det kunne han jo i og for sig godt forstå – jeg arbejder trods alt i et byggemarked og det er skutte alle håndværkere der er rene engle med høj moral – som han selv sagde det, men naturligvis ikke kan stå ved i en konfrontation..

Jeg ringer så til Helsingør boligselskab og får fat i inspektør Jørn Saarsgård. Verdens dummeste og mest ubehagelige person. Jeg kender Hr. Saarsgård fra det bestyrelses arbejde jeg laver i Grønningen, og der er stortset ikke andet end bøvl med ham. Saarsgård kan absolut ikke se at de har noget som heslt ansvar. Jeg må bare være fleksibel og bare undvære det bad – så vigtigt er det jo heller ikke.. og den betændelses tilstand i tarmen er sikkert ikke så alvorlig.. og vi kan jo klatvaske os ved håndvasken i køkkenet.. ja klart mester.. vi kan da også fise ned på den lokale badeanstalt som i 60´erne.. Kommunikatoinen bryder ligesom sammen her – Jørn har jo siddet i helsingør boligselskab i en menneskealder og skal på pention til efteråret forlyder det – så han er faktisk pisse ligeglad med alt – inkl. At jeg ikke kan bade i en uge. Han har jo købt hus i ødemarken i sverige tæt på en sø hvor han kan fortsætte sin ynglingshobby, at være et dumt svin.

Det ender så med at viceværten ringer og siger at de næste 2 dage kan vi da lige få lov at bade i nr 22 – det så i den anden ende af grønningen.. nå ja – det da bedre end ingeting – men stadig.. vi er altså i 2007 og folk fiser sku ikke rundt i badekåber med shampoo flasker på gader og stræder på vej til deres bad..

Nå men jeg blev nødt til at gå ned på plænen foran min opgang da de skulle hamre mit gulv op. Der var tilsyneladne ingen anden udvej. Men med en lille fyr på 7 mdr med 4 poter og en fugtig snude er det ikke sagen at befinde sig i støv og støj helvede. Dels er jeg støv allergisk – dels kan min hund ikke så godt lide larmen fra en 11 kg. Kangohammer der bare brager løs i et DB niveau som er fuldstøndigt uudholdeligt i mere end 2 min af gangen hvis man ikke har høreværn på og endnu mindre dfor hunde med meget bedre hørelse. Samtidig skulle jeg være sikker på de kun fik deres eget værktøj med..

Da jeg så kommer i tanke om hov andreas – du har inviteret 22 mennesker til din fødselsdagsfest – og nu skal du op og gøre hovedrent – låne en kompressor eller noget andet som kan blæse betonstøv ud af samtlige elektriske hjælpemidler, inkl. Radio og tv for eller risikerer man lortet brænder sammen – nøgagtig som hvis det var røgskadet – og så skal der lige laves en 3 retters samt diverse kage til kl 8 hvor der kommer en nfandens masse gæster.. nul putte – den aflyser vi sku – det må bare blive en anden dag. Endnu engang må jeg ringe til sylvest og spørge hvem de havde tænkt sig skal gøre rent efter deres ligegyldige hærgen i min lejlighed. Samme svar som sidst.. det vidste de ikke – MEN det i hvert fald ikke dem!

Træt og ked og vred sætter jeg mig ned og kigger på min lejlighed – ja jeg kan jo lige så godt komme i gang..

Men hvad nu hvis jeg havde været 85 og ikke kunne noget selv – hvis nu jeg havde været gangbesværet – eller hvis jeg havde været enlig med en røvfuld unger.. beklager hr. Træholt du kan sku ikke gøre andet end finde dig i at tage den i røven af en stor fed neger hver dag fordi etaten bare skalter og valter med dit liv som det passer dem.

Nå det var så mine oplevelser for de sidste 24 timer. Smadret lokum smadret føs´dag´s fest og et seriøst udbrud af colitis ulcerosa der får mavekramper ved fødsler til at ligne en overskyet himmel sammelignet med skybrud!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  de sidste 24 timer
  • #1   25. apr 2007 puha den er lang.. men kom dog til ende..................

    det lyder sku ikke til at være sjovt det der...............

    håber sku de gør det ordenligt så det ikke vil ske igen....

    føgler virkelig med dig........................


  • #2   25. apr 2007 er der ikke en genhusningsparagraf i lejeloven? Nu er det jo ret ligemeget men ellers tror jeg det er udlejers pligt at sørge for genhusning.

    Håber de næste par dage går bedre smiley


  • #3   25. apr 2007 Tal om en skod dag heh.
    Fucking surt det der.


  • #4   25. apr 2007 Ved ikke om det hjælper men i nærheden af hvor jeg går med post , er der nogle lejere, der har det væsentligt værre. Der skal gennemføres renovation af samtlige badeværelser i ca. 20 opgange. I starten blev dette forsøgt løst ved, at lejerne fik en spand som de så kunne fylde op i stedet for at gå på toilettet. Når den så var fyldt skulle de stille den ud foran døren og den ville blive afhentet. Prøv lige at gå ind i sådan en opgang smiley

    Nu er der så blevet stillet nogle GODIK-toiletter og bad op men kun omkring 5 pr. 20 boliger eller noget i den retning...


  • #5   25. apr 2007 det er da godt nok en rigtig hyggelig dag du har haft dig der....
    håber det bliver bedre SNART....


  • #7   25. apr 2007 Damn for nogle skod dage du har haft dig. Føler satme med dig... Og så har du åbenbart snart fødselsdag uden at kunne holde lækker fest smiley
    Håber for dig, at det kun går fremad fra nu af med lejlighed og ro på din sygdom


  • #8   25. apr 2007 Sikke en gang gylle! smiley Håber din situation bliver bedre hurtigt - bedre bliver den jo i hvert fald! smiley

    Bor selv sammen med min mor i et lejet hus, og der er fandme heller ikke den ting, der ikke er galt med det lort.. Og uanset hvad det er, vil udlejer bare ik gøre en skid ved det.. Det er der selvfølgelig oprettet en masse klagesager om, og nu ser det da ENDELIG ud til, at udlejer får en ordentlig en over næsen!
    Det er dog samtidig så sørgeligt, for det virker slet ikke som om, at udlejer egentlig forstår noget somhelst.. Der er virkelig tale om et MEGET uintelligent menneske her!

    Det er sgu utroligt, hvad man må finde sig i nogle gange..

    Men op med humøret mester - det bliver jo godt igen, og senere hen vil du sikkert se tilbage på episoden med et smil! smiley

    Held og lykke fremover!


  • #9   25. apr 2007 føj for en oplevelse, men helsingør boligselskab i almindelighed og Saarsgård i særdeleshed, bor selv i en af deres afdelinger (sundparken) og har truffet Naargård
    håber det snart går iorden, jo før jo beder.
    forøvrigt......øh...tillykke med fødselsdagen


  • #10   25. apr 2007 Det er sgu ikke spændende,men helt ærligt synes jeg nu heller ikke du gør det lettere for dig selv.

    Giv dog de håndværkere en nøgle mod kvittering! Foreslå viceværten eller ejendomsselskabet, at de placerer et tørkloset (eller køb et selv!).
    Er der venner eller bekendte, du kan flytte ind hos i en periode?
    Der er sikkert fler muligheder:-)

    Jeg sige ikke at udlejer har nogen ret til det her, men du har en hverdag, du skal have til at fungere, og den første til at hjælpe dig - er dig!


Kommentér på:
de sidste 24 timer

Annonce