{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.420 visninger | Oprettet:

Nu har selv jeg givet op {{forumTopicSubject}}

Jeg er normalt en ret åben person, der hylder mangfoldighed. De fleste indvandre jeg har stiftet bekendtskab med er alle hårdtarbejdende enten med egen virksomhed eller 2-3 jobs, så jeg har ikke noget mod indvandrere som sådan. Går ofte i byen omkring blågårds plads, uden nogen sinde at være antastet, eller har oplevet ballade der.

Men det her, kan få mit pis i kog,
http://ekstrabladet.dk/112/article1810935.ece
Det er jo bare ikke bare nogle få der ødelægger det for de mange. Og at smadre en skadestue er om noget så vederstyggeligt, at hvis ikke deres egne udpeger dem, så må hele området anses som værende uintegrerbart. Og der må arbejdes med en exit strategi for beboerne i Vollsmose.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu har selv jeg givet op
  • #1   21. aug 2012 Det er så fucked at ord ikke kan beskrive det...

  • Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
    #2   21. aug 2012 Jamen hvad fuck sker der lige for de hoveder der?
    Og det værste er at et parti som EL vil afskaffe politi bla. Ja tak det skal nok blive en succes. Altså for de typer som dem i episoden der.
    Men ikke mindst så er de så langt væk fra vinduet at de skider på de stakkels mennesker der prøver at redde liv inde på skadestuen. Håber inderst inde at hvis en af de ballade mager selv kommer på OUH engang, at personalet vil huske ham og derefter sætte ham i elevatoren med kurs mod kælderen.


  • #3   21. aug 2012 Ja det sygt...

  • #4   21. aug 2012 Suk altså! Hvad fanden sker der...

  • #5   21. aug 2012 Flere betjente måtte trække deres tjenestepistoler.... ja tak. Hvis de skød de første par stykker kunne det nok være de andre faldt til ro. Sådan nogle røvhuller - og så er jeg ligeglad med hvilken etnisk herkomst de har. Man skal opføre sig ordentligt.

  • #6   21. aug 2012 Primitivt

  • #8   21. aug 2012 De er svære at holde af........

  • #9   21. aug 2012 Ja. Det kan pisse os alle af. Men iflg tv. Har de slet ikke smadret en masse, som det blev beskrevet.
    Det sagt. Jeg er enig i betragtningen med pistolen, selv om det nok giver flere optøjer efter......


  • #11   21. aug 2012 Det er da en besynderlig opførsel !! Deres forældre må være stolte.

  • #12   21. aug 2012 dybt rystende - der er kun en vej for dem - og det er ud.

  • #13   21. aug 2012 Ja de skal bare helt hjem, tror det ville hjælpe resten til at tænke sig om en anden gang.

  • #14   21. aug 2012 Resultatet af lav IQ, kombineret med konstant pengestrøm fra det offentlige.
    Der er en grund til, at Mellemøsten er konstant krigshærget.


  • #15   21. aug 2012 ;-( Fjolser.. Jeg skulle nok sponsorere nogle enkeltvejs billetter til de kriminelle utilpassede, men hvem vil have dem...

  • #16   21. aug 2012 Man kan sgu da ikke bare smide mennesker der er født her ud af landet ! Skal i så også drønes ud når i laver noget lort ?

  • #17   21. aug 2012 Christian, sikke en kommentar.. Påstår du at alle i mellemøsten har lavt IQ og modtager pengestrøm fra det offentlige?

  • #18   21. aug 2012 Det er totalt sygt at møde op på et sygehus og være truende og voldsom...


    hvis man ikke kan forstå det, og ikke kan opføre sig ordeligt, så må de inv, ud af Danmark...

    for uanset tro og farve, så skal man opføre sig ordeligt... ellers er det UD af landet.



    mvh


  • #20   21. aug 2012 Bestemt ikke. Der er heldigvis vellykkede lande imellem. Men nogle af landene er jo direkte primitive.

  • #21   21. aug 2012 Hmm.. Sådan som jeg læser andre indlæg i andre medier, var de vist provokeret rimelig groft inden hændelsen på OUH..

    Men så burde de måske have hjulpet ordensmagten istedet for at kaste sten efter dem?


  • #23   21. aug 2012 Christian. Sådan er det desværre når "penge-sultne" mennesker kommer til magten. Jeg har været i meget af mellemøsten, og folket er ikke meget anderledes end dem fra europa.. Jeg vil ligefrem påstå at "de" som bor dernede opfører sig laaangt bedre end deres landsfæller i Europa. Det kan der være mange grunde til asom jeg ikke vil komme på, men integrationen er ikke 100% vellykket desværre ;-(

  • #24   21. aug 2012 jeg har hele mit liv boet i odense og er glad for min by, men vollsmose er et stort sort hul, forstået på den måde at der hver år pumpes milioner i projekter og offentlige væresteder, og aktiverings steder skynder at flytte sig der ud så de også kan få del i de milioner der er i puljer der ude, og lige lidt hjælper det, for 15 år siden sagde politiet at kunne de fjerne to klaner der fra ville kriminaliteten falde med 90 %.
    det eneste der er tilbage er at genhuse alle de menesker forskellige steder og rive lortet ned eller bruge det til virksomhedder, jeg skammer mig over vi i odense har et sted hvor der bliver med at være så store problemer og de skal have lov til at bestemme om politi og falck kan komme folk til hjælp


  • #25   21. aug 2012 Når man flytter mellemøstens folk og kultur herop og accepterer mellemøstlige parallelsamfund, så kan det vel ikke undre at man også får mellemøstens problemer her. Nuf said. I øvrigt er det nok de færreste der er indvandrere, de er med stor sandsynlighed født her, og det er deres forældre også.

  • #28   21. aug 2012 Så så henrik.. der bliver næppe borgerkrig af den årsag lol..

    Og jeg er ked af at udlændinge skal fylde så meget i medierne.. det er 100% selvforskyldt.. men når det er sagt så bliver det sværere og sværere at være ikke-dansker i disse tider, integration er gensidig, og det har fuldstændig fejlet fra begge sider som jeg ser det.. Her kommer en historie fra det virkelige liv som skete i lørdags:

    Jeg kom kørende i Århus med 3 afghaniske venner i min civic (den støjende af dem) kørte 20km/t ved domkirken. Da vi passerer en bar bliver der råbt "fucking perkere" til os af en 50 årig herre. Jeg ved ikk hvad hans intention var, om han blev irriteret over lyden på min bil eller bare ville føre sig frem. I hans øjne sad der 4 perkere og det skulle vi have at vide med et "fucking" foran.

    I bilen sad der i virkeligheden 4 integrerede fyre. 3 afghanere og en bosnier. Den ene er konstruktions ingeniør. Den anden er civilingeniør og de sidste 2 studerer til bygningsingeniør i århus. Det gamle røvhul var måske en rigtig flink mand som blot har fået lidt for meget at drikke, hvem ved.

    En ting er sikkert: hans sætning forplanter sig, og hvis man er i en fase hvor man er ved at udvikle sin personlighed, og skal finde sin plads i det danske samfundt, så kan det ende galt, det er hverken første eller sidste gang det sker for hverken mine venner eller jeg.. For 5 år siden var nogen af os helt sikkert endt på skadestuen (forudsat at han ikke var så gammel) og så var vi HELT sikkert stemplet som fucking perkere af det samfund vi lever i (og med god grund selvf)... Men man bliver heldigvis klogere, det sørgelige er at han er 50år, og HAR udviklet sin personlighed og tanker om "os" så han bliver aldrig klogere.


  • #29   21. aug 2012 Mirza.

    Det er sgu da også en træls oplevelse at få med på vejen, ingen tvivl om det!!

    Problemet er jo ret simpelt at skille ad, der findes mange mennesker i DK af ikke Dansk oprindelse, det er for så vidt også ganske fint, vi lever godt sammen og respekterer hinanden.... Alle er glade.

    Men, så findes der en ganske lille procentdel som i den grad modarbejder / nasser / provokerer / opfører sig som de lyster..... Og det er dem den gennemsnitlige Dansker ser og danner sin mening ud fra.... Det er trist !!!

    Og i mine øjne vil verden og især Danmark være et bedre sted uden den slags udskud.


  • #30   21. aug 2012 Fast Eddie. Problemet er bare at det er enden uden skrue. Jeg og dem i min omgangskreds kan godt vende den anden kind til.. men når man fra man er 7år gammel begynder i skole bliver kaldt perker et par gange om ugen til man er 15år.. (og jo det sker TIT bare søg perker her på mcg eller bilgalleri) så bliver man intolerant og det resulterer i at man bliver en "perker". Det giver danskerne god grund til at generalisere og wupti, så hader alle hinanden lige pludselig.

    Rene, grunden til at man ikke gør noget indenfor sine egne rækker er fordi at udlændinge/muslimer er ligeså forskellig som du og din nabo er. Du går jo heller ikk over til din danske nabo og beder ham om at tage sig sammen og betale skat, eller lade være med at modtage offentlig ydelse. Jeg har nok at gøre i med mit arbejde, familie og hobby, jeg forbinder ikke mig selv med de utilpassede kriminelle.. Men når folk skriver "smid dem ALLE ud, bomb muslimer" bla bla.. så bliver det personligt..

    Tager du direkte afstand fra de pædofile danske fædre? Altså går ud og fortæller folk at sådan er du ikke, at det ikke er normalt at være sådan, nej selvfølgelig ikke, af samme grund går jeg heller ikke ud offentligt og undskylder på "vores" vegne, jeg er ligeså træt af det som du er, forskellen er bare at danskere nogle gange antager at jeg er en af "dem"


  • #31   21. aug 2012 Jeg holder med de orange.. hvem fanden de så er.

    Jeg har arbejdet som frivillig for danske flygtningvenner i en årrække
    Jeg har indsamlet for div. støtteindsamlinger for både herboende og flygtningelejre.
    Jeg har i min tid som underviser på teknisk skole bruge uanede mængder af arbejds og fritid på at overtage forvirrede og "dårligt mentalt påklædte" ikke etniske danskere" fra div. skoler hvor de er smidt ud fra.
    Jeg har været kæreste med en kurder
    Jeg har fået tæv med en hammer (i hovedet) af et medlem af black cobra fordi jeg dyttede af ham. Politiet kunne ikke beskytte mig selvom de var på stedet og han gik fri. Han havde været på fri fod 2 dage efter straf for.. grov vold..
    Politimanden kaldte mig tøsedreng da jeg ikke ville anmelde personen..
    Det selvom han truede mig på livet mens politimanden hørte på det...

    Jeg har været jagtet i bil og på mc omkring nørrebro mere end en gang fordi jeg tilfældigvis er bred, skaldet og det nogle kalder lidt rå at se på.
    Det var værst under urolighederne mellem indvandrebander og rockere..
    Jeg kommer derfor sjældent i Kbh mere..

    Jeg bor i en opgang med en 3.G der åbentlyst handler med narko og politiet buster ham gang på gang men han kommer altid hjem igen kort efter.
    Jeg bor i opgang med 2 andre der også er 3.G der er de mest hårdtarbejdene og velopdragende unge mennesker jeg længe har mødt.
    Den lokale pizzapucher's knægt terroriserer mit lokalområdes unge mennesker og dem der tør klage får tage konsekvensen af det i form af hærværk og fysiske trusler.
    Jeg er heldigvis respekteret i mit lokalområde så jeg mærker ikke rigtigt problemerne, men kan se de andre beboers frygt.

    Jeg er efter min oplevelse med hammeren stoppet med at lave frivilligt arbejde.
    Måske dumt, men mistede lysten og troen på det.
    Jeg er SÅ træt af at blive kaldt racist og skulle forsvare mine holdninger....

    Det sidste års tid har jeg oplevet mit lokalområde domineres af hætteklædte 2-3.gere, det er sjældent at jeg ser nogle spille fodbold mere.. rundbold etc. findes ikke mere.. Der holder scootere og gangstabiler i stedet...
    Jeg er begyndt at føle mig.. fremmed..
    (PS.,. bor i nordsjælland og ikke i Kbh.. selvom jeg føler det sådan ind i mellem.)

    Min holdning... Dem der vil... skal have lov.. 100%

    Dem der ikke fatter en skid skal sparkes så langt ad helvede til at de aldrig finder tilbage igen.
    Det har intet med religion eller hudfarve at gøre for mig.. men desværre hænger det sgu alligevel sammen en stor del af tiden.
    Desværre er der en del unge med anden etnisk baggrund der er igang med at ødelægge ALT for sig selv og andre ved at være alt andet end tolerante og yde andre den respekt de selv kræver...


  • #32   21. aug 2012 Flot skrevet.. enig..!

  • #33   21. aug 2012 Jeg er 2 generations (gæste) JAPSER i DK, og jeg er uforstående overfor at de få rådne æg ikke kan finde ud af at gøre brug af sådan LIVS-CHANCE de har fået her i DANMARK!?! De betror sig højt og helligt i egen tro og hårde baggrund, men HALLO! Jeg tror sku da ikke at dem som stadig ligger med projektiler flyvende over hovedet ønsker at de som er kommet væk spilder deres chance på det lort som tråden her omhandler.

    Ps Jeg troede Ramadanen var en fredelig tradition, men igen som kok må jeg sige et første symptom på sult er aggration,

    Pps. DANMARK ER ET DEJLIGT LAND, vil gøre alt for at det forblir sådan:D


  • #34   21. aug 2012 ppps. det kunne være at 2 og 3G ballademagerer skulle på værnepligt i deres eget land så hvis forældrene ikke kan videre give frygten og glæden med at leve livet uden frygt, så kunne de MÅSKE lærer det der?

  • #35   21. aug 2012 Jeg er sku ikke så klog, dog ærlig:) men jeg bliver stadig ked af det (som gæst) burte man opfører sig ordentligt...

  • #36   21. aug 2012 Soichiro var Japaner, det er nok til at vinde min respekt resten af livet c" )

  • #37   21. aug 2012 Henrik .
    fuck....... du har sgu stået model til ikke så lidt......

    godt du har klaret div ting..
    og med hensyn til det sidste du skriver i dit indlæøg er vi enig.. dem der ikke vil Danmark må ud.....

    mvh


    Ratbike U
    Hvis alle gæster i vores dejlige land , tænkte og følte som du, der beskriver,

    så var der fred og ro, i Danmark.

    Og de udtalser du kommer med her, kan jeg kun syntes om.

    Du har min respekt, og vil altid være velkommen her i landet efter min mening...


    mvh


  • #38   21. aug 2012 Jeg siger ikke de ikke ved det..

    Men du går heller ikke over til din nabo hvis han er alkoholiker og nasser og sætter ham på plads.. udlændinge kommer fra måske 10-12 forskellige lande, som sagt de er ligeså forskellige som danskere er indbyrdes.


  • #39   21. aug 2012 Det bor massr af indvandre og folk med indvandre baggrund i danmark, den verdens del man altid hører om laver ballade og problemer er for det meste af arabisk herkomst, de har bare en anden tilgang til alting og en tempamerent der ligger ud over normal forstand, de maser sig frem i verden med en holdning som, "vi finder os ikke i noget som helst og ser alt som en fornærmelse og straffen er død og lemlestelse", her er deres religion meget tæt forbundet til disse holninger, alle der ikke har samme trosretning som dem er vantro, hvilket betyder at man er nederst i hakkeorden, vantro har ingen respekt, i danmark er vi overvejene kristne og der med vantro, dermed ingen respekt fra disse personer, så jo religilion har alt med det at gøre, men stille og roligt er vi ved at bukke under for dem, danmark er ved at blive islamiseret, flere steder hersker der sharia lov og alt imens vi bare ser på som statister. jeg er ikke racist eller har specielt noget i mod andre religioner, men jeg er ked af at danmarks ædle gamle traditioner og eksitensgrundlag bliver trampet og pisset på. Man vil gerne her til og bo men man vil selv bestemme hvordan her skal se ud, det svarre til at man invitere en gæst hjem til middag og straks han træder ind af døren begynder han at male og bygge om og smadre alt han ikke kan lide, mens du bare skal tie stille ellers får du en omgang også.

  • #42   21. aug 2012 Martin, de kristne er IKKE vatro, heller ikk ser med idlams øjne, kriste er "bogets folk" og det er faktisk tilladt for muslimske mænd at gifte sig med både kristne og jøder.. Dem som påstår andet er selv vantro, men det er desværre ikke alle der kender sin religion, og du er jo også ved at vildlede dem omkring dig med den info.

    Rene, jeg ser skam heller ikke på hvis der foregår noget urimeligt, det har jeg ikke tålmodiged til, men jeg opsøger heller ikke kriminelle indvandrere for at sætte dem på plads, det gør du jo heller ikk med dine lændsfæller, altså opsøger dem uprovokeret.


  • #45   21. aug 2012 Mirza, jeg er ked af at sige det, men jeg arbejder til daglig i belastede miljøer som nørrebro, det er ikke at vildlede nogen for jeg tidlige beskrev så forholder tingene sig sådan i virkeligheden, du kan sikker finde noget andet i en "bog" og som du siger så er det KUN muslimske mænd der må gifte sig med ikke muslimer, ikke kvinderne, de har jo ikke ret til en skid.

  • #46   21. aug 2012 Husk nu at stemme rigtigt når der er valg næste gang.

  • #47   21. aug 2012 Marin, at nogle unge kalder danskere for vantro gør det det ikke nødvendigvis rigtigt, hvis vi skal snakke om kvinder skal man skelne mellem kultur og religion, islam var nok den første religion i verden hvor en kvinde havde ret til skilsmisse, tvangsægteskab er forbudt, man siger bl.a også at paradis er under mors fødder, og at man skal respektere hende 3 gange så meget som sin far. Jeg er ked at der er nogle musæimer fra div kjlturer som ikke fatter disse ting, men det er fakta

  • #48   21. aug 2012 Ja Allan husk at stemme rigtig!?!?

  • #49   21. aug 2012 Hehe, gør jeg skam også altid.

  • #50   21. aug 2012 Godt, det redder liv

  • #51   21. aug 2012 Man blir sku så glad når man ser sådan en video smiley

    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-53681871:vollsmose-sigtes-for-drabsfors%C3%B8g.html?forside


  • #52   22. aug 2012 det er manfoldighed

  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #53   22. aug 2012 koranen, vers 5:51: "O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people."

    hvordan skal vi kunne stole på muslimer, integrerede eller ej, når i lyver om islam konstant?

    iøvrigt er ordet for vantro "kuffar" og dækker grundlæggende over alle der ikke er muslimer, og det at lyve overfor dem for at beskytte islam hedder "taquia".

    prøv selv at google det.


  • #54   22. aug 2012 desværre stryger vi ballademagerne med håret. Danmark er blevet et tegneserie land...

  • #55   22. aug 2012 Mirza A
    du skriver bla

    kriste er "bogets folk" og det er faktisk tilladt for muslimske mænd at gifte sig med både kristne og jøder..

    så tænker jeg, nu i skal respekterer jeres mødre 3 gange så meget som jeres fædre....osv...


    må jeres kvinder så ikke gifte sig med både kristne og jøder.. ? eller er det kun for mændene...eller hvordan forholder det sig omkring dette....


    mvh


  • #56   22. aug 2012 Busa det gælder kun mændene ja.. Men det er der en logisk forklaring på.. i kristendommen er manden også "familiens overhoved" og det er dennes efternavn/religion der bliver ført videre i livet.

    hvis en kristen mand bliver gift med en muslimsk kvinde, så ender børnene nok kriste, og omvendt.

    Kvinder i kristendom skal bl.a. også dække deres hoved til (tærklæde) og må ikke befinde sig alene i forsamlinger med mænd omkring,

    "But if it is a disgrace for a woman to have her hair cut off or her head shaved, let her cover her head. A man indeed ought not to cover his head, because he is the image and glory of God. But woman is the glory of man. For man was not created for woman, but woman for man."

    Men problemet i både islam og kristendommen er at hvis man tager tingene ud af sammenhæng, så kan man male nogle forfærdelige billeder, og det bliver gjort både af fanatikere og kritikere..


  • #57   22. aug 2012 Tak for Dit svar......




    mvh


  • #59   22. aug 2012 Nemlig John..

  • #65   26. aug 2012 Selvom det lyder som en let løsning, så kan man selvfølgelig ikke sende mennesker født i Danmark og med dansk statborgerskab ud af landet - det er logik for perlehøns.

    Omvendt svarer det så ikke også til at begrave giftigt affald i en høfde? På et tidspunkt dukker problemet op igen og det bliver sjældent billigere anden gang man har fat i det....

    Jeg mener man bør udpege de forholdsvis få (heldigvis) og fra myndighedernes side lave en koncentreret indsats mod/for dem!

    For de enkelte hårdeste ramte individder kan det være en deportering ud af gettoen med en efterfølgende massiv overvågning, så de ikke tager kontakt til hverken gettoen eller skaber kontakt til andre uromagere hvor de kommer hen. På stedet skal de sættes til hårdt manuelt arbejde og aflønnes efter deres indsats, kort sagt de skal lære glæden ved at kunne være selvforsørgende. Et eksempel kunne være skoleskibet Fulton med nu afdøde kaptajn Mogens Frohn http://da.wikipedia.org/wiki/Mogens_Frohn_Nielsen

    Af sanktionsmuligheder for de mindre belastede familier kunne være gennemgang af økonomi (skat, kommune og politi i samarbejde) så ydelser bliver korrekte, der gøres ekstra meget for at skabe job evt udenfor gettoen med mulighed for nyt billigt lejemål, man sørger for at give forældrene nogle værktøjer til at vejlede deres børn.

    Og vigtigst af alt, så skal man have lavet en holdningsændring. Både i indvandrer- / gettomiljøet om at ikke alt hvad samfundet gør er for at tryne dem, men ikke mindst også i befolkningen generelt. Det sidste bliver sikkert det sværeste, specielt fordi det sælger aviser at have overskrifter :-S

    Med de positive briller på så synes jeg der er stor forskel på holdningerne mellem min generation og min forældres. Episoder som den Mirza desværre skulle opleve hører "heldigvis" mest til fra den ældre del (og lad nu være med at blive stødt over mine graduering af alder!) af befolkningen. Hvorimod jeg ofte synes at min generation har et mere nuanceret billede af hvordan verden er skruet sammen og at der er forskel på etnisk ophav, religion og kultur. Så det er med at sætte ind INDEN vi alle kan finde på at råbe på gaden. For kommer vi dertil, så er jeg ikke i tvivl om at det handler om at ligge højt, have rigeligt med vand og tørfoder, et godt sigte og rigeligt med patroner smiley


  • #68   27. aug 2012 Miss, jeg er ikke nødvendigvis uenig med dig, men du kan IKKE sende folk hjem hvor de "etnisk hører til" selvom du ændrer lovgivningen.. det svarer til at man sender nogle kriminelle fra Australien til Dk fordi deres tiloldefar var dansker..

  • #71   28. aug 2012 Miss, du drømmer.. hvor mange 3. generations indvandrere tror du at man kan smide ud før man får problemer fra omverden.

  • #72   28. aug 2012 Jamen så lad os bare gå i gang med at smide nogle kriminelle folk hjem som har været her i 3. generationer..

    Vi må ikke glemme dem med tyske og svenske rødder som arbejder sort, det er også kriminelt har jeg ladt mig fortælle


  • #73   28. aug 2012 @ Mirza A
    Det er ikke kriminelt at UDFØRE sort arbejde, men det KAN være kriminelt at få UDFØRT sort arbejde i større omfang.
    Man skal ikke forveksle kriminelt og ulovligt.


  • #75   28. aug 2012
    Måske vi ikke skulle dele ud af statboreskab, til div folk, især når de ikke sætter pris på at kunne leve et sted i fred og ro...
    mener jeg...


    mvh


  • #77   28. aug 2012 Miss, jeg forstår det ikke, hvad giver dig/os ret til at smide en 3. gen tysk nazist hjem til tyskland ??

    Du kan ikke bare smide folk til et land der ikke nødvendigvis ønsker dem..


  • #78   28. aug 2012 Jeg mener ikke man kan fratage en person et statsborgerskab som vedkommende er født til, det vil gøre folk statsløse. Det mener jeg ikke er en løsning, se bare romaerne i f.eks Frankrig.

    I stedet kunne man måske fratage folk, der ikke kan finde ud af at indordne sig, nogle rettigheder ift samfundet i en kortere eller længere periode. Det være sig forskellige tilskud, stemmeret, ret til at rejse ind og ud af landet (dvs rejser man alligevel ud kommer man ikke bare lige ind uden at komme ½ år i karantæne i et fængsel eller et asylcenter (kunne sikkert være sundt for enkelte etniske danskere at prøve) og sikkert en masse andet man kan gøre!


  • #81   30. aug 2012 Hvad er der sejt ved at tale sønder jysk? Folk har forskellige dialekter, jeg har venner som er født i dk som ikk kan udtale ord med "t" helt korrekt. De siger ch i stedet

  • #82   30. aug 2012 hvad er der ikke sejt ved at SNAKKE sønderjysk?? ;-} et samfund kan ikke fungere uden en syndebuk/fjendebillede .... sad but true

  • #83   30. aug 2012 "perker dansk" er ikke et dialekt, et dialekt er steds bestemt, "perker dansk" bliver talt i alle afkroge af danmark... Det er mere et udtryk for at man er lige glad med det danske sprog og derfor ikke gider at lære det rigtigt og bare voltager det lige som alt andet dansk.

  • #85   30. aug 2012 Martin.. ja eller også er ens modersmål så afvigende fra det danske at man ikke kan mestre dansk 100%.. men du har tilsynladende en større erfaring med et andet modersmål end dansk, end jeg har, så jeg læner mig bare tilbage og suger lidt af din viden vedrørende udlændinge som er ligeglade med at lære dansk..

    men for satan hvor staver du ringe hvis jeg skal sige det c" )


  • #86   30. aug 2012 John P.. sorry smiley

  • #87   31. aug 2012 nå ja hvis man er ude af stand til at agumentere så kan man altid blive sarkastisk og lave person fnidderi... og hvem faen interesserer sig for om du syntes at jeg er dårlig til at stave

  • #88   31. aug 2012 Du interesserer dig også for om hvorvidt "de" gider lære dansk korrekt og ikke bare "voltager" det hele, jeg vil mene at det er på sin plads at du som etnisk dansker satte en standard for hvordan man skal skrive på et offentligt forum, før at man kan tillade sig at kritisere andre..???

    "Det er mere et udtryk for at man er lige glad med det danske sprog og derfor ikke gider at lære det rigtigt og bare voltager det lige som alt andet dansk."


  • #89   31. aug 2012 det ska så lige siges at der findes en del danskere der pga deres omgangskreds hopper med på "perkerdansk" vognen.. kaster en smule op af grin når jeg hører det ;-] er sku ligeglad med hvor gode eller dårlige folk er til dansk. lyder selv som en retarderet der har spist for mange saltstænger, når jeg ska tale rigsdansk....... ;-0

  • #90   31. aug 2012 ja det er flot...




  • #91   31. aug 2012 Prøv at se på de indfødte amerikaner (indianerne)
    de var ikke bange for den hvide mand !!!!
    hvordan er det gået indianerne ????????
    de lever nu i resevater..!!!!!!
    hvis vi DANSKERE ikke gør noget snart ender vi som indianerene.


  • #93   1. sep 2012 Hvad prøver du at sige Hans, at de hvide er onde og vi skal passe på smiley

  • #94   1. sep 2012 Respekter den danske lovgivning , eller du må forlade landet.
    Facebook .


  • #96   1. sep 2012 Mirza
    indianeren boede der først !!!
    det gjorte vi dansker også og vi lukkede "jer"###### ind, nu skal vi tilpasse os efter jer.
    HELL NO
    RET IND ELLER FIS AF.


  • #97   1. sep 2012 Hans, hvad er det lige som du har lukket ind?!? Og hvem refererer du til, bare så jeg ikk misforstår noget, det ville jeg være ked af..

    Miss, det du beskriver kan jeg godt genkende, men det er ikk anderledes end når du er sammen med dine veninder så bruger du et andet sprog end du gør med din mor, udlændinge er ret grove i sproget, og jeg kan da tilstå at jeg også snakker anderledes med mine venner, men jeg forsøger at holde det på et grammatisk korrekt niveau smiley


  • #98   1. sep 2012 Det perfekte menneske er fundet.

  • #99   1. sep 2012 mirza
    jeg mener alle dem som vi har givet/lukket ind i landet som ikke vil tilpasse sig det danske samfund.
    vi kan jo heller ikke tage til hulabullaland og påberåber os retten til at spise grissekød og nyde spiritus hvis det ikke er tilladt i det land hvor vi nu er.
    der er et gammelt ordsprog som lyder:
    skik følge eller land fly.
    ps. har intet mod folk af anden etnisk herkomst som vil det danske samfund,men dem der tror at de skal"nasse" og opføre sig som en flok analfabeter fra hullabulleland skal sendes hjem.


  • #101   1. sep 2012 Hans modtaget, og forstået.. Men du skrev "jer" mens du tiltalte mig, men mente i virkeligheden "dem" som ikk kan opføre sig ordentlig..

    Og jeg er enig LANGT henne af vejen, læs evt mit første indlæg. Men nu siger du godt nok vi heller ikk tager til "hullabulla" land og påråber os retten til nogle ting. Men det gør vi jo netop, vi støtter de selvsamme mennesker som stjal indianernes land og påtager os rollen som besættelsesmagt. Hvad synes du om det da ?


Kommentér på:
Nu har selv jeg givet op

Annonce