{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.803 visninger | Oprettet:

Tuning af Yamaha sting {{forumTopicSubject}}

Hej mc-galleri
Nu har jeg købt mig en Yamaha sg50.
Jeg har læst mig til at cylinder og topstykke fra fs1 passer lige over
Er det rigtigt? Så jeg kan købe et tunsæt til fs1 og smide på
Er der ellers noget der kan komme med nogen tricks til at tune sådan en, bare lidt så den kan køre 50
Chr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuning af Yamaha sting
  • #1   8. okt 2012 på den jeg havde engang (for ik så længe siden) smed jeg et planet maxi topstykke på. og fandt en "tun udstødning" og så en 15mm kaburator, gik 65 ca og trak fint af en knallert og være.

  • #2   8. okt 2012 Kunne være du skulle prøvet på Scooter galleri i stedet smiley

  • #3   8. okt 2012 Thomas R

    Nu er jeg her alligvel smiley så hvorfor oprette derinde hehe.


    men ja scootergaleri er at foretrække.

    men jeg svare det samme derinde smiley


  • #4   8. okt 2012 Mener helt sikkert også med med Sf1 cylinderen og topstykket:) Men så vidt jeg husker, så skal du have et nyt udstødning med omløber, da det orginale er med flance...
    Hold nu kæft, det var fine tider, da man kiggede Polini og Protuna kataloger. Det var før man kunne købe noget på nettet smiley


  • #5   8. okt 2012 Jeg er bare ikke med på scootergalleri. Det er derfor jeg spørger herinde, i offtopic. Jeg har også på fornemmelsen at der er mange herinde der har god erfaring med at skille knallerter af fra da de var unge.
    Chr.


  • #6   8. okt 2012 min yamaha fik gearing fra en yamaha pw 80 crosser, det gør meget for den. cyleneren blev boret op til en 43 og så bare et stempel fra alm 4 gaers. men sikke den ku sætte sig tit, også med det standart cyl kit på.det er næsten som om den aldrig ku køle sig selv.....

  • #7   8. okt 2012 undskyld det var ikke en gearing fra pw 80. den alm gik i stykker og så tog jeg den fra pw 50 . ret skal være ret. men syntes den blev højere gearet af det, men om det bare var en følelse eller hva ved jeg ikke.

  • #8   8. okt 2012 du kan vidst bruge cylinderen fra en yamaha bws

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #9   8. okt 2012 Uanset hvad du gør, skal du demontere oliepumpen og blande selv.

    Den største udfordring med en Sting er at man skal finde en anden gearing fra f.eks PW50. Var jeg dig, så fandt jeg en komplet PW50 til stumper. Koblingen er meget mere solid og griber senere fat, krumtap osv er mere solidt og den har 4-6hk fra standard.


  • #10   8. okt 2012 Hmm det virker lidt dyrt at skaffe en pw50. Jeg tror jeg vil forsøge mig med at plane topstykket og se om jeg kan finde blomben og pille den ud, og evt finde en mikuni 16mm karburator og så polere skyllekanalerne. Så må vi se om det hjælper ellers er i velkomne med flere forslag

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #11   8. okt 2012 Der er ingen plombe i - det er indsugningsstudsen du skal skifte eller fræse op.

    Hæv udstødningskanalen 4mm og smid en anden udstødning på - så er den frisk.


  • #12   16. okt 2012 Hvordan hæver jeg udstødningskanalen?

Kommentér på:
Tuning af Yamaha sting

Annonce